جمعه, ۲۸ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Fri, 19 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

تصمیم اخیر شرکت خودروسازی تسلا موتورز آمریکا مبنی بر خودران بودن تمامی محصولات این شرکت در آینده مجددا خبرساز شده و رقابت میان شرکت های خودروسازی را به شدت افزایش داده است. 

براساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، سامانه خودران تولید شده توسط شرکت تسلا که قرار است روی محصولات این شرکت نصب شود، برای عملکرد مناسب و صحیح به سنسور رادار و دوربین ها اتکا دارد. گفتنی است تکنولوژی به کار رفته شده در خودروهای تسلا متفاوت از فناوری تصویر برداری لیزری است که بسیاری از شرکت های خودروسازی جهان در پی استفاده از آن در محصولات شان هستند.

توفان تسلا در بازار خودرو

همچنین شرکت خودروسازی تسلا از فناوری و توانمندی های شرکت Mobileye نیز در تولید خودروهای خودران خود استفاده نخواهد کرد. این در شرایطی است که این خودروساز آمریکایی پیش از این در فرآیند تولید قطعات مربوط به ویژگی Autopilot محصولات خود از این تکنولوژی استفاده کرده است. در همین ارتباط «ایلان ماسک» مدیر اجرایی تسلا موتورز آمریکا در سال جاری میلادی با شرکت Mobileye به دلیل ایمنی قطعات تولید شده توسط آن وارد یک مجادله عمومی شد. اختلاف میان مدیر اجرایی تسلا و شرکت Mobileye زمانی به اوج رسیدکه در ماه مه یک خودروی تسلا « Model S » به هنگام استفاده راننده آن از قابلیت خودران این خودرو با یک کامیون برخورد کرد و جان خود را از دست داد.

«برایان جانسن» از تحلیلگران بانک Barclays در این رابطه معتقد است: «فروش یک خودرو با استفاده از بهترین و به روزترین قطعات موجود و استفاده از یک بسته نرم افزاری نامطمئن به هیچ عنوان استراتژی مناسبی نیست.» این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که شرکت نرم افزاری Mobileye با بسیاری از شرکت های خودروسازی بین المللی همکاری داشته و اخیرا قراردادی را در زمینه همکاری برای توسعه خودروهای خودران با شرکت آلمانی BMW منعقد ساخته است. شایان ذکر است شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی نظیر اینتل و دلفی از جمله شرکای Mobileye محسوب می شوند.

« دن گلاوس » مدیر شرکت Mobileye در ارتباط با همکاری این شرکت با خودروسازان بین المللی در زمینه تولید قطعات مورد نیاز خودروهای خودران می گوید: «همزمان با حرکات ما به سوی تولید خودروهای خودران شما به دنبال کاهش هزینه ها خواهید بود که استفاده از سیستم های رادار و تصویربرداری لیزری این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد.» وی افزود: «به عقیده ما هرچه تعداد سنسورهای به کار رفته در خودروها بیشتر باشد، بهتر است چرا که ضریب ایمنی آنها افزایش می یابد.»

در این میان بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودروسازی بر این عقیده اند که برنده جنجال و اختلافات موجود میان Mobileye و Tesla شرکت سخت افزاری « Nvidia» است، چرا که طبق قرارداد موجود میان این شرکت و تسلا، پردازنده های مورد نیاز برای تولید سامانه های خودران تسلا بر عهده « Nvidia » خواهد بود.

به رغم جنجال های موجود در زمینه تولید و فروش خودروهای خودران و همچنین تلاش های شبانه روزی شرکت های خودروسازی و استفاده گسترده از تکنولوژی های نوین برای تولید خودروهایی که بتوانند بدون نیاز به راننده حرکت کرده و به مقصد برسند، تا امروز هیچ شرکت خودروسازی از جمله تسلا موتورز قادر به ساخت و تولید خودروهای تماما خودران نبوده است. خودروی خودران گوگل ترکیبی از تکنولوژی رادار و تصویر برداری لیزری را به کار گرفته است. استفاده گسترده خودروی گوگل از سنسورهای متعدد به گفته مدیران این پروژه به دلیل محدودیت های موجود در سنسورهای استفاده شده در خودروی گوگل است.

دوربین ها به هنگام تاریکی شب یا نور زیاد روز قادر نیستند عملکرد مناسبی از خود ارائه کنند. سرما و یخ زدن سنسورها و همچنین برف می تواند دید سنسورها را از بین ببرد. از سوی دیگر فناوری تصویربرداری لیزری به دلیل دید 360 درجه ای آن از وضعیت بهتری نسبت به رادار برخوردار است هرچند که فناوری تصویر برداری لیزری نیز در مه و به هنگام بارش باران توانایی خود را به میزان قابل توجهی از دست می دهد.

سباستین تورن، مدیر سابق پروژه تولید خودروی خودران گوگل در این باره می گوید: «هزینه استفاده از تکنولوژی تصویربرداری لیزری بسیار ارزان است و استفاده از این فناوری موجب بهبود وضعیت ایمنی خودرو می شود، بنابراین در این روزهایی که خودروهای خودران در ابتدای راه قرار دارند، بسیاری از خودروسازان برای افزایش ضریب ایمنی محصولات خود به استفاده از این تکنولوژی می پردازند.»

منبع : بلومبرگ
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Cvqly4JV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d