وزیر ارتباطات با با بیان اینکه شبکه ملی ارتباطات یک خواست عمومی بوده است، اظهار کرد: هم مقام معظم رهبری و هم مجلس شورای اسلامی همواره بر آن تاکید داشته‌اند. سیدمحمود واعظی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره بحث اینترنت ملی و اینکه آیا این موضوع محدودیت اینترنت و با شعارهای انتخاباتی آقای روحانی درتناقض است، گفت: این اشتباه است که کسی فکر کند شبکه ملی اطلاعات محدودیت است، شبکه ملی اطلاعات یک مزیت برای مردم عزیزمان به وجود می‌آورد که بتوانند به سرعت از آنچه در داخل کشور از نظر محتوا تولید می‌شود، استفاده کنند و در دسترشان قرار گیرد.

به هیچ وجه بنا نداریم در کشور محدودیتی به وجود بیاوریم. این نه خواست نظام است، نه با سیاست‌های آقای دکتر روحانی هم‌خوانی دارد زیرا ما به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اعتقاد داریم. وزیر ارتباطات با بیان اینکه شبکه ملی ارتباطات یک خواست عمومی بوده، اظهار کرد: هم مقام معظم رهبری و هم مجلس شورای اسلامی همواره بر آن تاکید داشته و در برنامه پنج‌ساله پنجم هم بوده است. در ده سال گذشته همواره بر شبکه اطلاعات بحث شده، اما هیچ عملی در این ارتباط با آن رخ نداده است که این امکانات فراهم شود تا مردم از سراسرکشور بتوانند از آن استفاده کنند.