جمعه, 11 بهمن 1398 - 20:07

عملکرد فراتر از حد انتظار آمازون در فصل چهارم ۲۰۱۹، ارزش سهام آن را در معاملات خارج از ساعت، ۱۱درصد افزایش داد.

به گزارش زومیت، پس از انتشار گزارش عملکرد فوق العاده آمازون در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹، ارزش سهام شرکت در معاملات خارج از ساعت حدود ۱۰/۹درصد افزایش یافت و بدین ترتیب ارزش بازار شرکت بار دیگر به بیش از یک تریلیون دلار رسید و آمازون را در ردیف شرکت های اپل، مایکروسافت و آلفابت قرار داد.
آمار و ارقام کلیدی گزارش سه ماهه چهارم آمازون بدین شرح است:

آمازون در فصل پایانی ۲۰۱۹

• سود هر سهم: ۴۷/۶ دلار در مقایسه با ۴/۰۳ دلار تخمینی مؤسسه Refinitiv

• درآمد: ۴۴/۸۷ میلیارد دلار در مقایسه با ۸۶/۰۲ میلیارد دلار تخمینی مؤسسه Refinitiv

• سرویس های وب آمازون(AWS): معادل ۹۵/۹ میلیارد دلار در مقایسه با ۸۱/۹ میلیارد دلار تخمینی مؤسسه FactSet

افزایش ۲۱درصدی درآمد و رسیدن آن به ۴۴/۸۷ میلیارد دلار، نشان از ثمربخشی راهکار آمازون برای سرمایه گذاری روی ارسال سریع تر محصولات و افزایش فروش دارد. آمازون در فصل پیشین مدعی شد که مشتریان شرکت در طول فصل تعطیلات در زمینه خرید رکوردشکنی کردند. آنها می گویند در طول فصل یادشده، آمار ارسال پس از یک روز و ارسال در همان روز، چهار برابر شد.

آمازون برای فصل آتی پیش بینی های خوش بینانه ای دارد و اکنون پیش بینی می کند که درآمدی بین ۶۹ تا ۷۳ میلیارد دلار را کسب خواهد کرد. برایان اولساوسکی، مدیر مالی ارشد شرکت می گوید که آمازون نشانی از تأثیر منفی ویروس کرونا روی عملکرد فصل نخست در دیدرس خود ندارد؛ در حالی که بسیاری از شرکت های آمریکایی درخصوص احتمال تأثیر منفی این ویروس بر کسب و کارشان هشدار داده اند و برخی نیز همچون گوگل فعالیت شان در چین را محدود کرده اند.

در گزارش مالی آمازون، جف بزوس، مدیرعامل شرکت می گوید «در فصل گذشته، مردم بیش از هر زمان دیگری به سرویس پرایم پیوسته اند» و اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از سرویس پولی پرایم استفاده می کنند. آمازون پیشتر در آوریل ۲۰۱۸ تعداد کاربران پرایم را ۱۰۰ میلیون نفر اعلام کرده بود.

مطابق انتظار، هزینه ارسال کالای آمازون در سراسر دنیا به میزان چشمگیر ۴۳درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش یافت و به ۹/۱۲ میلیارد دلار رسید. آمازون در گزارش مالی پیشین خود اعلام کرده بود که برای گسترش طرح ارسال یک روزه یا ارسال در همان روز، بالغ بر ۵/۱ میلیارد دلار در طول فصل تعطیلات هزینه خواهد کرد.

با وجود رشد سرمایه گذاری های آمازون، سود خالص شرکت در طول فصل اخیر، جهش داشت. سود خالص با رشد سالانه 8درصدی به ۲۷/۳ میلیارد دلار رسید و از پیش بینی ۲ میلیارد دلاری تحلیلگران فراتر رفت. توجه داشته باشید که سود خالص آمازون در طول فصل سوم بر اثر افزایش هزینه کرد شرکت در زمینه برنامه ارسال یک روزه سفارش ها، حدود 26درصد کاهش داشت.

درآمد سرویس های اشتراکی آمازون طی فصل های اخیر به صورت پیوسته روبه افزایش بوده است. درآمد این واحد که برنامه پرایم، موزیک آنلیمیتد و پرایم ویدئو چنلز را دربر می گیرد در طول فصل چهارم با رشد سالانه ۳۲درصدی به ۲۴/۵ میلیارد دلار رسید. آمازون می گوید تعداد کاربران موزیک آنلیمیتد در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰درصد افزایش داشت.

صرف نظر از کسب وکار خرده فروشی، درآمد حاصل از کسب وکار ابری آمازون نیز با افزایش سالانه ۳۴درصدی به ۹۵/۹ میلیارد دلار رسید، اما نسبت به فصل پیشین که AWS آمازون رشد ۳۵درصدی را تجربه کرد، شاهد افت ناچیزی هستیم. سود عملیاتی AWS بالغ بر ۶/۲ میلیارد دلار بود که نشان از رشد ۱۹درصدی و عملکرد فراتر از تخمین ۴۵/۲میلیارد دلاری تحلیلگران دارد.

دسته «سایر» که عمدتا کسب وکار تبلیغات آمازون را دربر می گیرد، با تولید درآمد ۸/۴میلیارد دلاری، حدود ۴۱ رشد سالانه را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد. فروش فروشگاه فیزیکی آمازون که بیشتر به Whole Foods مربوط می شود، با افتی یک درصدی به ۳۶/۴ میلیارد دلار رسید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید