پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
10 گام برای شروع بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی برای کارآفرینان مبتدی

3 سال پیش ( 1399/6/20 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : بازاریابی ایمیلی   پدیدآورنده : علی آل علی  

اگر شما به تازگی قصد حضور در عرصه بازاریابی ایمیلی را کرده ‎اید، به احتمال فراوان بسیاری از نکات اساسی در این حوزه را نمی ‎دانید. امروزه شمار بالایی از بازاریاب ‎ها با استفاده از الگوی بازاریابی ایمیلی در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند. در این میان اگر شما بدون برنامه و هدف مشخصی وارد حوزه بازاریابی ایمیلی شوید، شکست ‎تان قطعی خواهد بود. صرف هزینه برای بازاریابی ایمیلی و ناتوانی برای دستیابی به اهداف دلخواه همیشه دشوار است. بسیاری از کسب و کارها در این میان به دلیل شکست در زمینه بازاریابی ایمیلی کسب و کارشان با مشکلات بازگشت ‎ناپذیری مواجه می ‎شود بنابراین آشنایی با شیوه استفاده از الگوی بازاریابی مورد بحث اهمیت بسیار زیادی برای کسب وکارها خواهد داشت. در ادامه برخی از مهمترین اصول برای بازاریابی ایمیلی از سوی کارآفرینان مبتدی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازاریابی ایمیلی کارآفرینان مبتدی

1. کسب اجازه از مخاطب هدف

کسب اجازه از کاربران برای ارسال ایمیل بازاریابی یک گزینه دلبخواهی نیست. شما باید به دلایل مختلفی از رضایت کاربران برای دریافت ایمیل ‎های برندتان آگاهی یابید. اگر کاربران از برند شما به دلیل ارائه محتوای بازاریابی بدون اجازه شکایت نمایند، وضعیت کسب و کار شما به شدت دشوار خواهد شد. امروزه شمار بسیار زیادی از برندها بدون کسب اجازه از مخاطب هدف اقدام به ارسال پیام ‎های بازاریابی می ‎کنند. درست به همین خاطر اغلب کاربران کمترین توجهی به چنین برندهایی ندارند.

مطلب مرتبط: چگونه در بازاریابی ایمیلی عملکرد موفقی داشته باشیم؟

وقتی ما اجازه مخاطب هدف برای ارسال ایمیل را کسب نماییم، آنها انتظار دریافت ایمیل از سوی ما را خواهند داشت. این امر مزیت مهمی برای کسب و کار شما محسوب می ‎شود. اگر شما در ابتدای مسیر بازاریابی به اصول اساسی در این حوزه احترام بگذارید، شانس بسیار بیشتری برای بهبود وضعیت ‎تان خواهید داشت. دست کم شما در کوتاه‎ مدت سرنوشتی مانند اغلب برندهای کلیشه ‎ای در زمینه بازاریابی ایمیلی نخواهید داشت.

2. برنامه ‎ریزی پیشینی

اگر شما در تلاش برای موفقیت در عرصه بازاریابی هستید، باید پیش از اجرای کمپین ‎تان برنامه ‎ریزی اولیه داشته باشید. بسیاری از برندها با هدف برنامه‎ ریزی در طول مدیریت کمپین اقدام به اجرای فرآیند بازاریابی‎ شان می ‎کنند. چنین ایده‎ هایی کمتر امکان موفقی پایدار برای برندها را به ارمغان می ‎آورد بنابراین شما باید به دنبال راهکارهایی مطمئن ‎تر باشید. توصیه اساسی ما در بخش کنونی استفاده از برنامه ‎ریزی پیشینی و سپس ورود به دنیای بازاریابی است. اگر شما این نکته را مدنظر قرار دهید، امکان جلب نظر مخاطب هدف به صورت کاربردی‎ تر را خواهید یافت.

تلاش برای برنامه ‎ریزی در زمینه بازاریابی پیوند نزدیکی با شناخت سلیقه مخاطب هدف دارد. اگر شما در این زمینه توان تاثیرگذاری و فعالیت مناسب را نداشته باشید، محتوای ‎تان جذابیت چندانی برای مخاطب هدف خلق نمی‎ کند. امروزه بسیاری از برندها به دلیل ناتوانی برای خلق اوقات خوش برای مخاطب هدف با مشکلات بازاریابی عمیقی مواجه هستند.

3. ترغیب مخاطب به سوی عمل

بازاریابی بدون ترغیب مخاطب هدف برای دست زدن به عملی خاص غیرممکن است. بسیاری از برندها پس از طراحی محتوای بازاریابی به دنبال هدفی خاص نیستند. این امر موجب سرگرم ساختن مخاطب هدف و سپس فقدان هرگونه تاثیر مشخص برای برندهاست. شما باید برنامه‎ای برای ترغیب مخاطب هدف به سوی عملی خاص پس از مشاهده محتوای بازاریابی‎تان داشته باشید.

امروزه اهداف برندها برای بازاریابی بسیار متنوع است. هدف اصلی در اینجا انتخاب یک هدف خاص از سوی برند شما نیست، بلکه تقویت انگیزه برندها برای انتخاب یک هدف مشخص و تلاش برای بازاریابی براساس آن است. یک مثال مناسب در این میان، تلاش برای کسب فروش بیشتر است. بسیاری از برندها تمایل به فروش بیشتر دارند. بازاریابی و تبلیغات نیز ابزارهای تاثیرگذاری برای تحقق هدف موردنظر محسوب می ‎شود. اگر شما به صورت کاربردی از ابزار در دست ‎تان استفاده نمایید، امکان فروش بیشتر را نیز خواهید داشت. نکته اساسی و بنیادی در این میان آگاهی از هدف برند برای ترغیب مخاطب به سوی آن است. در غیر این صورت تمام تلاش ‎های شما بی ‎نتیجه باقی خواهد ماند.

4. استفاده از لینک ‎های جانبی

اگر محتوای شما برای مخاطب هدف جذابیت داشته باشد، مراجعه به سایت برند امری طبیعی خواهد بود. توصیه اساسی در این میان فراهم‎ سازی لینک‎ های مناسب برای دسترسی هرچه سریع‎ تر کاربران به محتوای برند شماست. امروزه سرعت پاسخگویی برندها به نیازهای مشتریان امر رایجی است بنابراین شما باید توانایی بالایی برای شناسایی نیازهای مشتریان و پاسخگویی درست به آنها داشته باشید.

هرچه میزان مراجعه مخاطب هدف به سایت رسمی برند شما بیشتر باشد، توانایی‎ تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف افزایش خواهد یافت. امروزه یکی از مشکلات اصلی برندها در زمینه بازاریابی ناتوانی برای هدایت مخاطب هدف به سایت رسمی است بنابراین درج لینک مربوط به سایت در بخش مورد نظر امری ضروری خواهد بود.

5. انتخاب تیتر مناسب

شانس مطالعه ایمیل‎ های بازاریابی از سوی مخاطب هدف بسیار پایین است. اغلب برندها با چالش حذف بدون مطالعه ایمیل ‎های ‎شان از سوی کاربران مواجه ‎اند. اگر شما قصد تغییر این وضعیت را دارید، باید تیتر مناسبی برای ایمیل‎ های ‎تان انتخاب نمایید. توجه به ارتقای کیفیت کمپین بازاریابی گاهی اوقات موجب ناتوانی برندها برای تشخیص اهمیت تیتر جذاب می‎ شود. نخستین برخورد کاربران با کمپین بازاریابی ایمیلی تیتر آن است بنابراین انتخاب تیترهای جذاب از اهمیت کاربردی برخوردار خواهد بود.

تیترهای بازاریابی باید کوتاه و تاثیرگذار باشد. استفاده از تیترهای بیش از 4 بخشی به هیچ وجه توصیه نمی‎ شود. این امر علاوه بر دشواری خوانش از سوی مخاطب هدف، به طور کامل در سربرگ ایمیل نیز نمایش داده نخواهد شد. بنابراین بهترین راهکار خلاصه‏ سازی تیتر موردنظر تا جای ممکن است.

6. هدف‎ گذاری بر روی کاربران مناسب

شناخت مخاطب هدف برای بازاریابی تاثیرگذاری اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها به طور مداوم در زمینه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دچار اشتباه می ‎شوند. شاید در نگاه نخست این امر ناشی از هدف‎ گذاری اشتباه بر روی مخاطب هدف باشد، اما در مقیاسی وسیع‎ تر ناشی از انتخاب افراد نادرست نیز هست. اگر شما بهترین محتوای بازاریابی در صنعت فست فود را برای فردی علاقه ‎مند به ورزش‎ های سنگین ارسال کنید، واکنش مناسبی دریافت نخواهید کرد بنابراین یکی از مهمترین گام‎ ها در زمینه بازاریابی تاثیرگذاری شناخت درست مخاطب هدف است.

بدون شک شناسایی مخاطب علاقه‎ مند به برند کار ساده ‎ای نیست. این امر نیازمند بررسی دقیق سلیقه کاربران و وضعیت بازار است. ساده‎ ترین راهکار در این میان الگوبرداری از عملکرد رقبا و برندهای بزرگ است. شما با مشاهده نحوه طراحی کمپین بازاریابی و اجرای الگوی ایمیلی از سوی آنها امکان شناسایی ساده مخاطب هدف را خواهید داشت.

7. امتحان تکنیک‎ های مختلف

بازاریابی ایمیلی فوق شامل یک تکنیک مشخص برای ارسال محتوا به مخاطب هدف نیست. شما در زمینه طراحی محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف راهکارهای بی‎ شماری پیش روی دارید. نکته مهم در این میان امتحان شیوه ‎های مختلف برای دسترسی به شیوه مناسب برای کسب و کار است. برخی از کسب و کارها به طور مداوم به یک الگوی بازاریابی و کسب و کار پایبند می ‎مانند. دلیل این امر هرچه باشد، امکان فعالیت مناسب را سلب خواهد کرد. شما باید ایده‎ های تازه و فعالیت ‎های مختلف در عرصه بازاریابی را به خوبی دنبال نمایید. در غیر این صورت به سرعت جذابیت کسب و کارتان برای مخاطب هدف از بین خواهد رفت.

8. توجه به طراحی ایمیل

استفاده از طرح‎ های جذاب برای قالب ایمیل اهمیت بالایی دارد. جلوه‎ های بصری همیشه تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف دارد، با این حساب شما باید نسبت به استفاده از جلوه های بصری جذاب به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایید. مهمترین نکته در این میان رعایت سادگی در زمینه طراحی قالب برای ایمیل است. شاید تا یک دهه پیش قالب ‎های پر از محتوا و شلوغ جذابیت بالایی برای مخاطب هدف داشت، اما اکنون این امر به هیچ وجه صحت ندارد.

9. استفاده از دامنه اختصاصی برند

استفاده از دامنه‎ های عمومی مانند جیمیل یا یاهو به هیچ روی ایده مناسبی نیست. اگر شما با ایمیل‎ های عادی اقدام به بازاریابی نمایید، به سرعت به عنوان کارگزار اسپم شناخته خواهید شد. رفتار حرفه ‎ای در زمینه بازاریابی نیازمند ایجاد سامانه اختصاصی برای برند و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بر این اساس است.

ایجاد دامنه اختصاصی نیازمند صرف هزینه گزافی نیست. شما امکان ایجاد دامنه اختصاصی در صورت همکاری با گوگل یا یاهو را دارید بنابراین در اقدام نخست ‎تان برای افزایش تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال ایجاد دامنه اختصاصی باشید.

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی و نکاتی برای موفقیت کمپین ها

10. ارزیابی مداوم وضعیت کمپین

ارزیابی وضعیت کمپین برای مشاهده میزان نزدیکی به اهداف تعیین شده ضروری است. برخی از برندها اقدامی برای مشاهده وضعیت بازاریابی برندشان انجام نمی ‎دهند. این امر ناشی از اعتماد بسیار بالا به توان برند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. با این حساب اگر شما به طور منظم نسبت به ارزیابی وضعیت برندتان اقدام نکنید، در عمل با مشکلات متعددی مانند افزایش احتمال شکست ناگهانی مواجه خواهید شد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FOqVae0c
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه