پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارش «فرصت امروز» از چگونگی مدیریت مرکز نگهداری از سالمندان

تقویت روحیه و بازسازی روزگار قدیم موفق‌تان می‌کند

8 سال پیش ( 1394/7/28 )
پدیدآورنده : غزال بابایی  

شاید تا همین چند دهه گذشته کودکانی که به دنیا می‌آمدند باید طعم مشکلات فراوانی مانند کمبود، کمبود شیر خشک، مکان آموزشی و همچنین سخت بودن ورود به دانشگاه را می‌چشیدند. حال برای همان افراد مشکلاتی مانند کمبود فضا برای نگهداری از سالمندان وجود دارد. اگر شما نیز دارای یکی از مراکز نگهداری سالمندان هستید لطفا حتما گزارش زیر را بخوانید تا با ریزه‌کاری‌های آن آشنا شوید.

در این گزارش می‌خواهیم چند نکته درباره چگونگی افزایش افرادی که به مرکز نگهداری سالمند مراجعه می‌کنند بگوییم اما قبل آن باید توجه داشته باشید که در قانون سنتی و خانوادگی ما ایرانیان خانه سالمندان یک مکان طرد شده برای والدین محسوب می‌شود و هر کسی که والدین خود را به این مکان‌ها می‌برد از سوی جامعه مورد سرزنش قرار می‌گیرد. در نتیجه در گام اول باید به‌گونه‌ای فعالیت خود را آغاز کنید که نام موسسه شما به‌عنوان یک افتخار بر سر زبان‌ها بیاید و هرکسی که والدین خود را به آنجا آورده بتواند با سری بالا و سینه‌ای سپر از خدمات شما دفاع کند.

242525251315251256135613پ251531626

القای روحیه به افراد

در مرحله بعدی باید بدانید زمانی که فردی قرار است ادامه زندگی خود را با شما سپری کند باید تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط جسمی و روحی وی انجام دهید. به طور معمول افرادی که وارد این‌گونه محیط‌ها می‌شوند ابتدا گوشه‌گیر شده و بعد خود را می‌بازند اما شما باید روحیه این افراد را زنده و کاری کنید که به زندگی عادی و عامیانه خود باز گردند. برای رسیدن به این هدف بسیار مهم کافی است زمانی که افراد وارد می‌شوند جلوی پای آنها بایستید و با زبانی مهربان خوش‌آمدگویی خود را ابراز کنید. بعد از آن نیز باید نام کوچک فرد را بپرسید و از او بخواهید خاطرات دوره جوانی‌اش را برای‌تان تعریف کند. معمولا همه افراد در جوانی‌شان خود را از دیگری بالاتر می‌دانستند و باید همان حس را به آنها القا کنید و بگویید که هنوز هم مانند قدیم خوش‌تیپ و سرزبان‌دار هستید. این دو جمله شما در روحیه فرد تازه وارد بسیار تاثیر‌گذار است و در کوتاه‌ترین زمان باعث می‌شود تا فرد در آن مکان احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

برگزاری مسابقات دوره‌ای برای سالمندان

اینکه تنها بخواهید از افرادی مسن در یک مرکز نگهداری کنید کاری عبث بوده و ممکن است هرکسی ترجیح ندهد که مرکز شما را برای نگهداری از والدین خود انتخاب کند به همین دلیل شما باید نشاط را در این فضا حاکم کنید تا افراد خودشان مشتاق شوند در مرکز شما پای بگذارند. به‌عنوان مثال می‌توانید با برگزاری مسابقات دوره‌ای بین افراد همسن و سال شادی و نشاط را به افراد هدیه دهید. این مسابقه هم می‌تواند پیاده روی باشد و هم بازی‌های فکری مانند شطرنج و به برنده‌ها هم یک جایزه نفیس و به همه افرادی که در مسابقه شرکت کردند یک جایزه به رسم یادبود تقدیم کنید.

برگزاری مسابقاتی مانند پیاده‌روی سریع، فوتبال، والیبال و غیره می‌تواند هیجان زیادی داشته باشد. مسابقات این چنینی باعث می‌شود آوازه شما در شهر بپیچد و هر فردی برای یک بار که شده وارد مرکز شما شود. دقت داشته باشید که فعالیت شما باید به‌گونه‌ای باشد که اگر فرزندان فردی به دنبال پدر یا مادرشان آمدند به سختی آنجا را ترک کند و تنها دلیل ماندن وی راحتی و آرامش در کنار هم سن و سالان باشد.

نگهداری‌های ساعتی

برخی افراد که دارای سن و سال زیادی هستند نیاز به نگهداری دارند اما فرزندان آنها راضی نمی‌شوند که پدر یا مادر خود را در آسایشگاه سالمندان تنها بگذارند و همین امر موجب می‌شود تا فرزندان دغدغه بیشتری در این حوزه پیدا کنند. شما کار این افراد را ساده کنید. بدین معنا که افرادی را بپذیرید که به‌صورت ساعتی باید از آنها نگهداری کنید. به‌عنوان مثال به فرزندان این افراد قول بدهید که از ساعتی که پدر یا مادرش وارد مرکز می‌شود تا زمانی که قرار است خارج شود به بهترین نحو به او توجه شده و بیشترین امکانات در اختیار وی قرار گرفته است. شما باید به فرزندان پیشنهاد دهید که همزمان با رفتن به محل کار، والدین خود را به مرکز بیاورد و زمانی هم که می‌خواهند به منزل بروند به دنبال وی بروند.

صحبت از قیمت ممنوع

هر کسی برای کار و خدماتی که انجام می‌دهد دستمزدی دریافت می‌کند و شما هم از این موضوع مستثنا نیستید اما باید توجه داشته باشید که هیچ وقت مقابل دیدگان افرادی که قرار است در آنجا به‌صورت موقتی، ساعتی و دائم نگهداری شوند صحبت از پول و میزان دستمزد و شرایط نگهداری نکنید. در این صورت فرد احساس می‌کند که مورد معامله قرار گرفته و قرار است که در ازای پول از این فرد نگهداری شود در حالی که اولویت شما در این شغل باید انسانیت باشد. اگر این اصل را رعایت کنید حتما مورد توجه قرار خواهید گرفت و افراد زیادی به مرکز شما مراجعه خواهند کرد.

لباس فرم ندهید

هر مرکز نگهداری از سالمند دارای یک لباس فرم برای اعضای خود است اما شما می‌توانید اصل دیگری را برای شهرت به کار گیرید. در این بخش باید توجه داشته باشید که می‌توانید با یک واردکننده یا تولیدکننده لباس قراردادی عقد کنید و هر سه ماه یک بار به افراد لباسی را بدهید که خود انتخاب کرده‌اند.

1353531531135136326135135623623624

به‌عنوان مثال در هر فصل لباس‌هایی را برای عرضه بگذارید و هر کسی که هر لباسی را می‌خواهد انتخاب و آن را بر تن کند. البته این موضوع با رعایت کامل مسائل بهداشتی باید صورت گیرد. حتی لباس استراحت این افراد لزوما نباید یکدست باشد و با هر لباسی که از نظر بهداشتی مشکل نداشته باشد باید درمرکز مورد استفاده قرار گیرد.

دعوت از افراد معروف

هر چند مدت یک بار از افراد معروف مانند بازیگران، فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران و شخصیت‌های دیگر دعوت کنید تا از مرکز شما بازدید کنند. این کار شما باعث می‌شود تا افراد برای اینکه یک بار فرد مورد علاقه زندگی‌اش را ببینند هر روز به مرکز شما سر بزنند. حتی قبل از اینکه دعوتی را انجام دهید می‌توانید بین چند گزینه رأی‌گیری کنید که در زمان مشخص چه کسی بیاید و به ترتیب اولویت انتخاب افراد را به مرکز نگهداری از سالمندان دعوت کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Mrc6pSJm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه