شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امسال در 23 آذر همزمان با سالروز تاسیس بانک پاسارگاد و آغاز پانزدهمین سال فعالیت مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم های 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد با حضور مدیرعامل بانک، مدیرعامل خانه سینما، جمعی از هنرمندان و استادان فرهنگ و هنر در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

سومین جشنواره فیلم 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد با هدف شناسایی استعدادها در میان جوانان و علاقه مندان و همچنین جلب افکار عمومی در چهار محور موضوعی کار خود را آغاز کرد. محورهای این جشنواره عبارت بودند از: مسئولیت های اجتماعی اعم از تکریم خانواده، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، اهدای عضو و همدلی و همبستگی ملی در مواجهه با بلایای طبیعی و حمایت از تولید ملی در بستر اقتصاد مقاومتی. همچنین بخشی نیز به عنوان بخش جنبی با محوریت ایده هایی که امکان ساخت نیافتند نیز در نظر گرفته شد.

اختتامیه سومین جشنواره  فیلم های کوتاه 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد

در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم اختتامیه سومین جشنواره فیلم های کوتاه 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد با اجرای محمد سلوکی کار خود را آغاز کرد. پس از پخش فیلم های کوتاهی از فعالیت بانک پاسارگاد دکتر حسن بلخاری دبیر جشنواره نخستین سخنرانی بودند که کوتاه و مفید گزارشی از عملکرد این جشنواره در دوره قبل ارائه کردند.

ایشان در سخنان خود گفت: در سومین جشنواره فیلم های 180 ثانیه ای 650 فیلم کوتاه و 270ایده به دفتر جشنواره ارسال شد. ایشان همچنین به کمیت فیلم های ارسالی در سومین جشنواره اشاره کردند و گفتند: شاید در نگاه اول میزان آثار ارسالی در این جشنواره نسبت به دوره قبل کمتر باشد، این کاهش اعداد و ارقام به دلیل قوانین جشنواره بوده است، چراکه ما به دنبال آثار اولی ها بودیم. ما می خواستیم فیلم هایی در این جشنواره ارزیابی شوند که برای این جشنواره ساخته شده اند.

دبیر سومین جشنواره فیلم های کوتاه همچنین گفتند: امسال موضوع جشنواره در چهار محور بود، اما فیلم هایی که در زمینه حمایت از تولید ملی بر بستر اقتصاد مقاومتی به دست ما رسید بسیار اندک بود. وی افزود: به چند دلیل باید بر تولید فیلم های کوتاه با موضوع اقتصاد مقاومتی تمرکز کنیم: اولین دلیل تحریم هایی است که بر اقتصاد ما وارد شده است. دومین دلیل نیاز به همدلی و همبستگی ملی در شرایط کنونی است. ما باید در جهت همبستگی و تمرکز بر منافع ملی در شرایط کنونی فعالیت کنیم.

دکتر بلخاری همچنین گفت: زبان هنر تبدیل امر معنا به فرم است، بنابراین هنرمندان می توانند شرایط کنونی اقتصاد ایران را با تاکید بر تولید ملی به نمایش بگذارند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ان شاءالله به زودی جشنواره ای در حمایت از آثار اقتصاد مقاومتی راه اندازی می کنیم که در آنجا با تمرکز بیشتر بر تولید ملی و اقتصاد مقاومتی خواهیم پرداخت.

دومین سخنران سومین جشنواره های فیلم های کوتاه 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما بود که به اهمیت تصویر در دنیای امروز اشاره کرد و گفت:

هیچ تمدنی نمی تواند شکل بگیرد جز آنکه میانه ای درست و کامل با تصویر داشته باشد و هیچ تمدنی حاصل نمی شود جز آنکه در همه زمینه ها پیشرفت خلاقانه داشته باشد.

مدیرعامل خانه سینما با تاکید بر خلاقیت و تصویر گفت: در دنیای امروز هیچ کشوری نمی تواند بدون صدا و تصویر در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قدرتمند عمل کند. ملت بدون صدا و تصویر در جهان امروز وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: ملتی که صدا و تصویر ندارد چیزی از جنس ندیدن و نشنیدن و نگفتن است و چقدر دردناک است که نشود دید، نشود شنید و نشود گفت.

او ضمن اشاره به اهمیت تولید فیلم های کوتاه و جشنواره 180 ثانیه ای گفت:

آنچه شما در این جشنواره انجام می دهید، می تواند مصارف دیگری داشته باشد و تبدیل به یک سرمایه بزرگ در فضای مجازی شود. امروز از این مسیر به سرعت می توانیم با جهان صحبت کنیم.

مدیرعامل خانه سینما در پایان سخنان خود گفت:

این وطن فقط با بهره گیری از فعالیت های بهم پیوسته، وطن است و وطن باقی می ماند. برای اینکه وطن بماند هیچ چیزی نداریم جز آنکه خلاقیت به خرج دهیم و کار کنیم.

دکتر مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد سومین و آخرین سخنران سومین جشنواره فیلم های کوتاه 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد بود. وی با خیر مقدم به هنرمندان و هنرآفرینان که امانتداران تاریخ و فرهنگ سرزمین هستند، گفت: امروز روز تولد بانک پاسارگاد است. امروز چهاردهمین سال خود را با موفقیت به پایان می رساند و بانک پاسارگاد وارد پانزدهمین سال فعالیت خود می شود. توفیقات بانک پاسارگاد آنقدر زیاد است که حتی کلیپ های چند ماه اخیر نیز نمی تواند آمار درست و دقیقی از روند رو به رشد این بانک و فعالیت های گروه مالی او ارائه کند، چراکه ما هر روز در حال پیشرفت هستیم.

مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن ارائه آمار و ارقامی از روند رو به رشد بانک پاسارگاد گفت: امسال سال رونق تولید است. باید هر سال شاهد رونق تولید باشیم. برای بقای این تمدن بزرگ باید تولید کنیم و از تولید حمایت کنیم. این ملت سلطان ملت های جهان است.

وی همچنین درباره نام بانک پاسارگاد گفت: ما قبل از شروع کار، تحقیقات زیادی را انجام دادیم. برای انتخاب نام بانک با فرهنگستان هنر و حتی مرحوم دکتر حسن حبیبی مشورت کردیم و از میان 1194 نام توانستیم نام پاسارگاد را انتخاب کنیم. وی افزود: مرحوم حبیبی درباره این نام گفت: ایران از ازل تاریخ غیرتوحیدی نداشته است. ما نیز با ایمان و توسل به آقا امام رضا کار خود را آغاز کردیم.

دکتر قاسمی همچنین به هوشمندی ملت ایران اشاره کرد و گفت: من در آمریکا درس مدیریت خواندم و در انگلیس درس اقتصاد. هیچ ملتی به اندازه ملت ایران باهوش نیست و به سرنوشت کشور خود دلبسته نیست. ما در پاسارگاد با سرمایه 5 میلیارد دلار در بخش معادن و صنایع کارهای بزرگی انجام دادیم؛ به گونه ای که برخی از پروژه های ما از نظر کیفیت و سرعت در جهان نمونه است.

مدیرعامل بانگ پاسارگاد همچنین به سابقه فعالیت و روند روبه رشد فعالیت های مالی بانک پاسارگاد اشاره کرد و گفت: مدیرعامل میدکو برای اینکه کار را به نحو احسن انجام دهد همواره در سفر بود. مسافت سفرهایی که ایشان پیمودند به اندازه سه بار چرخیدن دور کره زمین بود.

ایشان همچنین به دوران تحریم اشاره کرد و گفت: در دورانی که تحریم بر ما مباح شد و حتی برای کشورهایی واجب تلقی شد این ملت شگفتی ساز توانست در عرصه اقتصادی فعالیت های چشمگیری را به ثمر بنشاند. جنگ اقتصادی امروز کمتر از جنگ تحمیلی دیروز نیست. امروز ما باید در عرصه اقتصادی بجنگیم و از افتخارات خود حفاظت کنیم.

اختتامیه سومین جشنواره  فیلم های کوتاه 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد

دکتر مجید قاسمی در پایان سخنان خود به جشنواره حمایت از تولید ملی اشاره کرد و گفت: ما به زودی جشنواره دوسالانه ای را برای حمایت از تولید ملی راه اندازی می کنیم.

پس از سخنرانی مدیرعامل بانک پاسارگاد مراسم اهدای جوایز برگزار شد و فیلم های کوتاه برگزیدگان نیز برای مهمانان به نمایش درآمد.

در مجموع 650 فیلم و 270 ایده تولید فیلم به جشنواره ارسال شد که 250 فیلم و 170 ایده شایسته حضور در مرحله داوری این جشنواره شناخته شده اند. هیات داوران این جشنواره را علی اکبر امین تفرشی، حسن بلخاری، محمود دهقان طزرجانی، غلامرضا نامی، بهرام توکلی، نیما جاویدی و روح الله حجازی از هنرمندان، هنرشناسان و کارگردانان مطرح کشور تشکیل داده بودند که از بین 420 اثر که شایسته حضور در مرحله داوری سومین جشنواره فیلم 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد شناخته شده بودند، در نهایت 67 اثر اعم از فیلم و ایده به عنوان راه یافتگان به بخش داوری نهایی اعلام شدند.

اسامی برگزیدگان:

بخش اول: مسئولیت اجتماعی

محبوبه کلایی با فیلم سینک

حسام حسینی با فیلم کانال

عیسی بابایی با فیلم وادی موران

حمیدرضا بیات با فیلم ناهار در چمنزار

تی یام یابنده با فیلم سوپ

بخش دوم: حمایت از تولید ملی در بستر اقتصاد مقاومتی

هیراد گرایلی با فیلم قلم

بخش سوم: جایزه ویژه جشنواره

مهدی شاهسواری با فیلم هانیه

مهدی خدیوی پناه با فیلم کلکسیون مادر

در بخش جنبی ایده های برگزیده:

کمال احمدی پور با ایده «تولد»

اصغر روح با ایده «پرنده آبی»

سارا منصوری با ایده «خانواده من»

میثاق بحرالعلومیان با ایده «تصمیم کبری»

زهرا جدیدی با ایده «قنوت»

اکبر روح با ایده «عصا»

پیمان بیرانوند با ایده «آخرین رویا»

شیدا اسلامی فراز با ایده «اهدای عضو»

علی یاوری با ایده «شما هم دعوتید»

فرزانه ناظران پور با ایده «قلب»

در بخش پایانی سومین جشنواره فیلم های کوتاه 180 ثانیه ای بانک پاسارگاد سالار عقیلی به همراه گروه نوازندگان با اجرای قطعاتی شورانگیز از جمله وطن، ایران، وطنم، برادر جان و... حال و هوای دیگری به جشنواره دادند. همچنین دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد از سالار عقیلی به عنوان یکی از هنرمندان بزرگ ایرانی تجلیل و هدایایی به رسم یادبود به ایشان تقدیم کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QP1VhrmO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه