جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

همه چیز با رونمایی ویدئوهای زنده فیس بوک بالا گرفت. حالا لحظه به لحظه روی نقشه جهان صدها نقطه را می شود پیدا و زنده و مستقیم روی اسکرین ها تماشای شان کرد. رو به یک گروه موسیقی مشغول اجرای کنسرت، داخل ورزشگاه موقع حساس ترین لحظه بازی از هر زاویه ای که انتخاب می کنیم یا حتی داخل کارخانه ای که خط تولید یک محصول جدید را افتتاح می کند.ویدئوهای زنده در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین شکل های محتوا در دنیا هستند و این یعنی تغییر بزرگی برای بازاریابی دیجیتال و فعالیت تبلیغاتی آنلاین هم از راه رسیده است.

مارک زاکربرگ در کنگره بین المللی بارسلونا در 2016 گفته بود: «فکر می کنم چند سال دیگر در جهانی زندگی می کنیم که حجم بالایی از محتواهایی که مردم آنلاین می بینند ویدئو خواهد بود.» عددها از این گفته او حمایت می کنند. انتظار می رود تا سال 2018 ویدئوها 76درصد از ترافیک اینترنت را در دنیا اشغال کنند. بخش بزرگی از آنها ویدئوهای زنده خواهند بود.

پلتفرم های جدید برای ویدئوی زنده

با رشد امکانات پخش ویدئوی زنده در شبکه های اجتماعی اسنپ چت، واین، فیس بوک، اینستاگرام و پریسکوپ و... حالا یوتیوب دیگر تنها پلتفرمی نیست که سازندگان ویدئو از آن برای انتشار استفاده می کنند و باید سهمش را با شبکه های اجتماعی محبوب تقسیم کند.

باوجود اینکه در سال 2011 خودش پایه پخش ویدئوهای زنده را گذاشته بود. علاوه بر این شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های تازه دیگری مثل Meerkat، YouNow، Blab وStre. am  هم به سرعت در حال محبوب شدن هستند تا مردم ابزارهای بیشتر و متنوع تری برای نمایش روزمره شان داشته باشند. در حالی که بسیاری هنوز اسم این اپلیکیشن ها را نشنیده اند، نوجوان ها نخستین هایی هستند که به جمع کاربران آنها پیوسته اند.

فیس بوک برنده بازی محبوب ترین ها

باوجود اینکه سایت های مختلفی در توسعه امکانات پخش زنده برای همه پیشگام بودند، اما شواهد حاکی از آن است که در سال جدید فیس بوک اصلی ترین پلتفرم پخش و مشاهده ویدئوهای زنده خواهد بود. حجم مخاطبان فیس بوک و بازاری که در اختیار دارد با هیچ کدام از رقیبانش قابل مقایسه نیست. در نهایت فیس بوک بود که ویدئوی زنده را به دنیای انبوه بزرگی از کاربران آورد.

سایت های اجتماعی به خصوص فیس بوک دست بالا را نسبت به سایت های اختصاصی پخش ویدئو از جمله یوتیوب دارند. به خصوص در مورد تبلیغات که به حساب و کتاب بیشتر و برنامه ریزی برای هزینه ها نیاز دارد. آنها مخاطبان خود را دارند و نیازی ندارند که افراد را صرفا برای تماشای ویدئو به سمت خود بکشانند. علاوه بر این آنها به دلایل دیگری هم برتری شان را نشان داده اند:

- سایت های اجتماعی در محبوبیت شان از سایت های پخش ویدئو پیش هستند. حتی آگهی دهندگان هم علاقه بیشتری به سایت های اجتماعی نشان می دهند که مخاطبانش برای دیدن محتوای آنها یک صفحه اختصاصی را باز نمی کنند.

- در سایت های اجتماعی ویدئوها کوتاه ترند و در حال حاضر هرچه کوتاه تر پر مخاطب تر! ویدئوهای کوتاه موقع ساخت کم هزینه ترند و مخاطبان بیشتری هم دارند.

- اما پخش زنده فیس بوک برای چه مهم است؟ آتوپلی یا اجرای خودکار نقش کلیدی را دارد. مخاطبان شبکه های مجازی گاهی تنبل تر از آن  هستند که روی یک ویدئو کلیک و صبر کنند تا اجرا شود. فیس بوک این مزیت را دارد که ویدئوها را بدون کلیک کردن کاربر نمایش می دهد.

فیس بوک با تکمیل امکاناتش رقیبان احتمالی را هم کنار زده. مثلا امکان پریسکوپ برای انتخاب یک ویدئوی زنده روی نقشه جهان را به امکانات خودش اضافه کرده و امکان سفر مجازی کاربران به نقاط مختلف جهان را فراهم کرده است؛ امکانی که برندها می توانند از آن برای نمایش دائمی خط تولید و محصولات و زوایای مختلف فعالیت های شان استفاده کنند.

استوری اینستاگرام محبوب ایرانی ها

گرچه در ایران با فیلتر شدن فیس بوک، شبکه اجتماعی دیگری برنده بازی محبوب ترین ها شد؛ اینستاگرام با راه اندازی سرویس استوری و بعد از آن استوری لایو که هنوز در بسیاری از کشورها فعال نشده است، برای کاربران ایرانی همان نقش فیس بوک محبوب را بازی کرد. حالا بسیاری از کاربران ایرانی زندگی روزمره شان را در استوری های روزانه ثبت می کنند و در معرض دید دیگران می گذارند؛ امکانی که بیش از پیش مورد توجه بازاریابان قرار گرفته است و با شروع پخش زنده استوری در ایران باز هم برجسته تر می شود.

برندهایی که از بازی عقب  هستند

باوجود اینکه کسب و کارهای مختلف می توانند از ویدئوهای زنده برای نمایش محصولات جدید، پشت صحنه فعالیت های شان و رویدادها استفاده کنند، شواهد می گوید آنها هنوز از بازی عقب  هستند. طبق آماری که در پانل ویدئوی زنده در همایش جهانی بازاریابی شبکه های اجتماعی 2016 ارائه شد، 14درصد فعالان بازاریابی از ویدئوی زنده استفاده می کنند، 73درصد قصد دارند استفاده از ویدئو زنده را گسترش دهند و 21درصد معتقدند ویدئو مهم ترین شکل محتوا در حال حاضر است.

50درصد آنها می خواهند درباره این شکل از محتوا بیشتر یاد بگیرند و 90درصد معتقدند شبکه های اجتماعی به رشد برندها و شناخت مردم از آنها کمک کرده اند. این عددها بدون شک در سال های آینده بزرگ تر می شوند و افراد بیشتری در تولید محتوا برای بازاریابی ویدئویی مشغول فعالیت خواهند شد چراکه عددها آنقدر بزرگ  هستند که نشود به راحتی از آنها گذشت. مثلا طبق برآورد فیس بوک، ویدئوهای زنده 10برابر بیشتر از ویدئوهای معمولی کامنت می گیرند. آنها حالا شکلی محبوب از محتوا هستند و نمی شود نادیده شان گرفت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3b20htpw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه