شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دیدنی های شهر باکو آذربایجان

5 سال پیش ( 1397/7/30 )
 

پایتخت پرزرق و برق آذربایجان، یعنی شهر دیدنی باکو، جایی است که در آن ترکیبی از جاذبه های قدیمی و مدرن را خواهید دید. با وجود صادرات نفتی که ثروتی بزرگ برای این شهر داشته، روز به روز بر تعداد بناهای جدید و آسمان خراش های باکو اضافه می شود. در بین این آسمان خراش ها و بناهای مدرن، کوچه پس کوچه های محله های قدیمی شهر، خودنمایی می کنند. محله های قدیمی که زمانی قلب تپنده ی شهر را تشکیل می دادند. پارک های سرسبز، مناطق تجاری شلوغ، بلوارهای پررفت وآمد و خیابان های پرازدحام، همگی جنبه های مختلف زندگی در باکو را به تصویر می کشند.

زندگی در باکو با سایر شهرهای آذربایجان تفاوت های زیادی دارد. زندگی آرام و ساده ی روستایی هنوز هم در بسیاری از مناطق کشور جمهوری آذربایجان رواج دارد. البته پایتخت این کشور، پر از جاذبه های مدرن است که به راحتی می توانید قبل از اینکه به مناطق آرام تر و دنج تر بروید تا سبک زندگی روستایی را تماشا کنید، چند روزی هم خودتان را با آنها سرگرم کنید.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سال برای سفر به شهر باکو بین ماه های فروردین تا دی ماه است؛ زمانی که هوا بهترین چهره خود را به نمایش گذاشت. نوروز در آذربایجان نیز به عنوان یک عید ملی گرامی داشته می شود و جشن های بسیار باشکوهی در شهر برگزار می شود. ایرانیان بسیاری این فرصت را مغتنم شمرده، تعطیلات نوروزی خود را در این شهر سپری می کنند.

برج مایدن

ایــن بنــای مخروطــی شــکل از ســنگ ســاخته شــده،۲۹ متــر ارتفــاع دارد و بهتریــن نمــاد بــرای معمــاری آذربایجــان بــه شــمار مــی رود. در مــورد ســال ســاخت ایــن بنــا اختــلاف نظرهــای زیــادی وجــود دارد، امــا نمــای ســاختمان نشــانه های معمــاری قــرن ۱۲ را در خــود دارد. نــام آذری ایــن بنــا، گیــز قلعســی اســت کــه در فارســی قلعــه دختــر نامیــده می شــود و دربــاره ایــن بــرج داســتان های زیــادی می گوینــد.از روی پشت بــام ایــن بــرج ، محله هــای قدیمــی باکــوکاملا معلوم است.

بلوار ساحلی باکو

بلوار باکو، خیابان اصلی شهر است؛ بلوار بلندی در امتداد دریای خزر که با کافه های ریز و درشت، فواره های دیدنی و فضاهای سبزش پاتوق عصرگاهی اهالی باکو است. نسیم خنکی که از روی آب بلند می شود، خانواده ها، زوج های جوان و نوازندگان آماتور را به این بلوار می کشاند و فضای دلچسب و صمیمی درست می کند که جزو جاذبه های دیدنی باکو است. چند ساختمان مدرن و جذاب هم همان نزدیکی ها می بینید: مرکز تجارت باکو، مرکز خرید چهار طبقه پارک بلوار و مرکز بین المللی موغام. حوالی این بلوار منطقه محبوبی برای خرید در باکو هم هست. بد نیست دوچرخه کرایه کنید و بین درخت ها و گل های رنگارنگ و در هوای خوب کنار دریا در تور باکو رکاب بزنید.

قصر شیروان شاه

ایــن مجموعــه قصــر زیبــا و شــگفت انگیز، از ماســه و ســنگ ســاخته شــده و محــل اســتقرار یکــی از حکمرانــان آذربایجــان بــوده اســت و در قــرن پانزدهــم ســاخته شــده، البتــه ایــن قصــر یــک بــار در ســال ۲۰۰۳ مــورد بازســازی قــرار گرفــت. در ِ غربــی آن ســنگی اســت و روی آن حکاکی هــای فوق العــاده ای انجــام شــده اســت. پله هــا از ســمت حیــاط تشــریفاتی بــه یــک آب انبــار هشــت ضلعــی، منتهــی می شــوند. نزدیــک ایــن محــل، خرابه هــای مســجد کیقبــاد قــرار دارنــد.

قوباستان

قوباستان کوه آتشفشانی عجیبی است که می توان انواع حجاری های روی سنگ عصر سنگ و برنز را روی آنها مشاهده کرد. این کوه نیز از دیگر جاذبه های شهر باکو است. پرسه های بی هدف شامگاهی در خیابان های باکو بسیار دوست داشتنی است. ذخایر نفتی باکو در اواخر قرن نوزدهم میلادی پای سرمایه داران و روچیلدها را برای افزایش دارایی به این شهر باز کرد و به دنبال آن مقاطعه کاران شهر را خیابان به خیابان گسترش دادند.

میدان فانتین

میدان فانتین یکی از شادترین مکان های دیدنی باکو است که پاتوق خرید، پیاده روی، گپ زدن و غذا خوردن باکویی ها محسوب می شود. به خصوص اگر همراه بچه ها در باکو باشید، حسابی خوش می گذرانند. در یکی از رستوران ها یا کافه های روباز میدان بنشینید و همینطور که مردم را تماشا می کنید، کباب بخورید و چای بنوشید. چرخی میان مغازه ها و فروشگاه های محلی دور میدان بزنید، خرید کنید و با فروشنده ها گپ بزنید. شب ها نورپردازی فواره ها و سر و صدای بازی بچه ها و حرف زدن محلی ها میدان را جذاب تر می کند.

برج های شعله

برج های شعله، مجموعه ای از سه برج است که در مرکز شهر باکو قرار دارند. این سه برج به شکل شعله ی آتش طراحی شده اند. هویت کشور آذربایجان با آتش گره خورده است. ارتفاع بلندترین برج به ۱۸۲ متر می رسد. بعد از غروب آفتاب و با تاریک شدن هوا، برج شعله با نمایشی خیره کننده، روشن می شود. رنگ نورپردازی های برج بین نارنجی، زرد، آبی، قرمز و سبز متغیر است. برای اینکه در تور لحظه آخری باکو بتوانید منظره ی بهتر و زیباتری از این برج ببینید، باید به بلوار باکو بروید.

برج های شعله، نمادی از باکوی مدرن است. این برج ها در تپه ای مشرف به شهر قرار دارند؛ بنابراین هر جایی از شهر که باشید می توانید منظره ی زیبایی از برج ها را ببینید. آتش، سمبل ملی آذربایجان است. به همین دلیل این برج ها به رنگ شعله های آتش و رنگ پرچم آذربایجان نورپردازی شده اند.

بزرگ ترین شعبه ی KFC در دنیا

برای اینکه به بزرگ ترین شعبه ی KFC سر بزنید لازم نیست راه دوری بروید. این شعبه درست در میدان ۲۸ مه قرار دارد و حتما در مسیر گشت و گذار خود در شهر، به آن برخورد می کنید. البته این شعبه، همه ی ساختمان را دراختیار نگرفته، ولی چند طبقه از آن را به خودش اختصاص داده است. قیمت مناسب تور باکو ارزان را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

مراکز خرید

قدیمی تریــن فروشــگاه باکــو MUM نــام دارد. ایــن فروشــگاه چهــار طبقــه اســت و شــامل مغازه هــای بســیار زیــادی اســت کــه همه جــور جنــس، از لبــاس عــروس گرفتــه تــا وســایل الکتریکــی را می فروشــند. ایــن فروشــگاه را در خیابــان هوسو هاسی بیــف پیــدا می کنیــد. بــازار بــزرگ ســاحل هــم بــازاری نوســاز اســت کــه بــالای متــروی ســاحل قــرار دارد. اگــر دنبــال بوتیــک بــا اجنــاس مرغــوب و درجــه یــک می گردیــد، بــه خیابــان رســول رضــا، ۲۸ مــی و آتاتــورک برویــد. از قدیم الایــام، کاه و اشــیای مســی و فــرش، از مهم تریــن ســوغات های آذربایجــان بــوده. معمــولا ایــن اشــیا در نواحــی اطــراف شــهر ارزان تــر هســتند. مغــازه ی علــی بابــا اطــراف ایچــری شــهر قــرار گرفتــه اســت و از مغازه هــای اطــراف خــود معروف تــر و شــلوغ تر اســت و در آن می توانیــد اجناســی را بخریــد کــه واقعــا بــه قیمتــش مـی ارزد. بــازار رنگارنــگ توریســت ها بــرای خریــد ســوغات ایــده آل اســت. بیشــتر مغازه هــای ایــن بــازار اجنــاس ارزان می فروشــند و اگــر علاقه منــد بــه مــدال باشــید، می توانیــد مدال هــای جالــب و گوناگونــی را از دوران حکومــت شــوروی بخریــد. ضیــا یکــی دیگــر از بازارهــای خریــد اســت. قیمت هایــش از جاهــای دیگــر گران تــر اســت امــا بــرای توریســت هایی کــه حوصلــه ی گشــت زدن و وقــت تلــف کــردن بــرای خریــد را ندارنــد، کمــک بزرگــی اســت. ایــن بــازار در خیابــان اینشــا آچیــلار قــرار گرفتــه است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gt8hmdf4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه