سه شنبه, ۲۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Tue, 19 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرآنلاین، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روز جمعه در حدود نیم درصد کاهش داشت، تا قیمت طلا تا ساعات پایانی بازار به محدوده پایینی کانال ۱۸۰۰ دلاری سقوط کند.

در حالی قیمت طلا امروز حتی برای دقایقی تا قیمت ۱۷۹۹ دلار ریزش کرد که روز پنج شنبه نیز قیمت طلا بیش از ۱.۶ درصد افت کرده بود. با احتساب این هفته، فلز زرد چهار هفته است که روندی نزولی داشته است. این فلز ارزشمند در این چهار هفته از قیمت ۱۹۷۲ دلار به قیمت ۱۸۱۰ دلار رسیده است.

سقوط قیمت طلا در بازارهای جهانی

از لحاظ ماهانه نیز قیمت دلار پس از افت ۲ درصدی در ماه آوریل، در ماه کنونی یعنی ماه می نیز نزدیک به ۴.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. همانطور که تحلیل گران پیش بینی می کردند، سیاست های انقباضی فدرال رزرو روزهای سختی را برای طلا رقم زده است.

سخنان جرومی پاول، رییس فدرال رزرو تیر جدیدی بر پیکر طلا بود. رییس بانک مرکزی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که مبارزه با تورم کنونی آمریکا، که اکنون در بالاترین سطح در چهل سال اخیر قرار دارد، شامل دردها و رنج هایی برای اقتصاد خواهد شد تا زمانی که آثار افزایش نرخ بهره در مبارزه با تورم احساس شود.

طلا از یک سو از تعهد محکم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره متضرر شده است و از سوی دیگر شاخص دلار آمریکا با قرار گرفتن در روند صعودی بی سابقه فشار مضاعفی بر قیمت فلز زرد وارد کرده است.

با احتساب این هفته شاخص دلار شش هفته متوالی است که روندی صعودی دارد. شاخص دلار امروز جایگاه خود در کانال ۱۰۴ واحدی را مستحکم کرد و حتی برای دقایقی مرز ۱۰۵ واحدی را نیز لمس کرد. این در حالی است که شاخص دلار، که نشان دهنده ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی است در دوره کرونا تا مرز ۹۰ واحدی افت کرده بود.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9BGi4qAb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه