جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

7 دلیل سروصدای اضافی یخچال

1 سال پیش ( 1401/4/8 )
 

همه یخچال ها هنگام کار صدا تولید می کنند اما این صدا نباید طوری بلند باشد که باعث مختل شدن سایر فعالیت های شما شود . به طور کلی صدایی که هنگام عملکرد یخچال ایجاد می شود ، صدای هوای خنکی است که در دستگاه تولید و در گردش است. در حالت ایده آل شما تنها زمانی می توانید صدای کارکرد یخچال را بشنوید که در همان محلی که دستگاه قرار دارد ، باشید. در برخی از مدل های جدید حتی ممکن است این صدا را فقط زمانی بشنوید که درب دستگاه باز است، زیرا این دستگاه ها را بسیار بی صدا تولید کرده اند. با این حال ، اگر سر و صدای یخچال شما زیاد است یا دستگاه شما صداهای غیر عادی تولید می کند باید دلایل ایجاد این صداها توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص بررسی شده و دستگاه تعمیر شود . در این مطلب تکنسین های مجرب سامان سرویس ، مرکز تعمیر یخچال ال جی در مشهد ، تجربیات خود را بازگو کرده اند .

هنگام ایجاد سر و صدای زیاد از یخچال چه مواردی باید بررسی شوند؟


صدای غیرعادی و اضافه یخچال دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به شایع ترین آنها می پردازیم . 

1. تراز نبودن یخچال

اگر متوجه صدای زمزمه مانند یا بلندتر از حالت عادی از یخچال خود شدید ممکن است به این دلیل باشد که دستگاه شما تراز نیست. یخچال ها دارای پایه های قابل تنظیمی هستند که گاهی اوقات ممکن است از حالت تنظیم خارج شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، به هم خوردن این تنظیمات باعث حرکت خفیف یخچال می شود ، در نتیجه ممکن است سر و صدای یخچال هنگام عملکرد زیاد شود. برای بررسی حرکت یخچال از آنجایی که این دستگاه در حال حرکت مشاهده نمی شود باید پایه های آن را بررسی کنید و از تراز بودن آنها اطمینان حاصل کنید در صورتی که پایه ها از حالت تراز خارج شده باشند باید دوباره آنها را تنظیم کنید.

2. برخورد مواد داخل یخچال با دیوارهای داخلی دستگاه

این معمولاً ساده ترین دلیل برای ایجاد سر و صدا از یخچال است که به راحت ترین روش ممکن برطرف می شود . در صورتی که اقلام جامدی مانند ظروف شیشه ای در داخل یخچال خود دارید که به دیواره های دستگاه برخورد نموده و به آن فشار می آورند لرزش ناشی از کارکرد یخچال باعث ایجاد صدای تق تق مانندی از دستگاه می شود . در صورتی که مطمئن نیستید که علت ایجاد مشکل این امر باشد تنظیم مجدد دستگاه برای بررسی ضرر کمی دارد ، اما یک نوع تعمیر سریع محسوب می شود که می تواند نیاز به تماس گرفتن با تکنیسین تعمیر را کاهش دهد . در ادامه مطمئن شوید که تمام وسایل جامد از دیواره های داخلی یخچال فاصله دارند . این وسایل می توانند در قفسه های درب نیز قرار داشته باشند و باعث ایجاد صدا شوند اما احتمال آن کمتر است.

7 دلیل سروصدای اضافی یخچال

3. آسیب یا انسداد تیغه فن یخچال

اگر به دقت به صدای یخچال خود گوش دهید باید بتوانید به طور کاملاً دقیق استنباط کنید که صدا از کجا می آید . اگر به دریچه ای که بین قسمت فریزر و جایی که غذای تازه را نگه می دارد نزدیک است به احتمال زیاد مشکل از فن یا موتور آن است . متاسفانه تنها راه برای تایید ، بررسی فیزیکی آن است. بنابراین باید قطعات را جدا و فن را بررسی کنید . اما این کار یک کار کاملاً تخصصی بوده و باید توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص در این زمینه انجام شود . تعمیرکاران سامان سرویس با تجربه و مهارتی که دارند می توانند تیغه های فن را از نظر آسیب یا انسداد بررسی کنند، زیرا گاهی اوقات ممکن است فن خمیده یا کثیف شده باشد که در این صورت باید تیغه فن تعویض شود . اما اگر هیچ مشکل فیزیکی در تیغه نباشد احتمالا صدا از موتور فن است.

4. مشکلات موتور یخچال

یخچال تنها یک موتور نداشته بلکه از موتورهای مختلفی استفاده می کند . همه این موتورها هنگامی که خاموش باشند ممکن است بی سروصدا خاموش نشوند و ممکن است صداهای بلندی مانند سائیدگی را بروز دهند. اگر صدای یخچال به دلیل مشکلات موجود در موتورهای دستگاه باشد باید مشخص شود کدام موتور خراب شده است بنابراین باید موتور فن کندانسور و موتور فن اواپراتور بررسی شوند . همچنین باید علاوه بر موتورها تیغه های فن و یاتاقان های دستگاه نیز مورد بررسی قرار گیرند ، زیرا همه این عوامل می توانند باعث ایجاد سر و صدا از یخچال شوند.
فراموش نکنید که تشخیص این عوامل یک کار کاملاً تخصصی بوده و باید از تکنسین های ماهر و متخصص در این زمینه کمک گرفت.

5. مشکلات بوجود آمده در لوله های کویل کندانسور یخچال

کویل های کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند لوله های فلزی هستند که به گردش مبرد برای خنک کردن دستگاه و دفع گرما کمک می کنند.
اگر اخیراً یخچال خود را جابجا نکرده اید احتمالاً این مسئله به دلیل سر و صدای یخچال شما نیست اما ، اگر یخچال را جابجا کرده باشید این احتمال وجود دارد که کویل های کندانسور خم شده باشند اما آسیبی ندیده باشند اگر خمش آنها به اندازه ای باشد که یکدیگر را لمس کنند باعث ایجاد صدایی که ناشی از برخورد دو فلز است از پشت دستگاه می شوند.
قبل از هر کاری ، باید محل را به طور کامل بررسی کنید اگر کویل های کندانسور آسیب دیده باشند احتمال نشت مایع مبرد وجود دارد . همچنین در صورتی که کویل ها تنها خم شده باشند خودتان نمی توانید آنها را تعمیر کنید ، زیرا تلاش برای برگرداندن آنها به جای خود باعث آسیب بیشتر به آنها می شود . در نتیجه کویل ها باید بطور کل تعویض شوند. به همین دلیل ضروری است که حتماً با یک تکنسین ماهر و متخصص در این زمینه مشورت کنید، این کار هزینه زیادی دارد و در صورتی که دستگاه شما بیش از ۱۰ سال است که عمر کرده ممکن است خرید یک دستگاه جدید مقرون به صرفه تر باشد.

6. مشکلات مربوط به دمپر

دمپر در اصل یک فلپ است که بین فریزر و محفظه مواد غذایی تازه باز و بسته می شود. یخچال در واقع هوای سرد را برای محفظه غذایی تازه تولید نمی کند ، در عوض هوای سرد را به داخل محفظه فریزر پمپ می کند و سپس دمپر باز می شود و مقداری از آن هوای خنک، بخش غذای تازه را خنک می کند . این قطعه متحرک در یخچال ممکن است به مرور زمان فرسوده یا حتی کثیف شود و در صورت مشکل هر بار که دمپر باز و بسته می شود باعث ایجاد صدایی مانند جیغ یا ناله از یخچال می شود.

7. مشکلات مربوط به شیر ورودی آب یخچال

اگر یخچال شما همیشه پر سر و صدا نیست اما در دوره های خاص بسیار پر سروصدا می شود پس عاقلانه است که به سمت ورودی آب دستگاه نگاه کنید در صورتی که سر و صدای یخچال هنگام بیرون کشیدن آب از دستگاه یا زمانی که یخساز در حال پر شدن است به وجود می آید احتمالا مشکلی در این قسمت وجود دارد . اگر آب سخت دارید ممکن است ذخایر معدنی در دستگاه تجمع یافته و جریان آب را محدود کنند یا فقط باعث ایجاد سر و صدا از یخچال شوند . همچنین ممکن است دریچه ورودی آب معیوب شده و نتواند این کار را بی صدا انجام دهد . در نهایت اگر مدتی فیلتر آب خود را تعویض نکرده اید نیز می تواند باعث ایجاد سر و صدا در هنگام فعال شدن ویژگی های آب دستگاه شوند.

سامان سرویس ، مرکز تخصصی تعمیر یخچال در مشهد

چنانچه ساکن مشهد و اطراف آن هستید ، سامان سرویس یکی از مراکز معتبر تعمیر یخچال در مشهد است که متشکل از یک کادر حرفه ای با تجربه و ماهر در زمینه تعمیر انواع مشکلات ایجاد شده در یخچال با برندها و مدل های گوناگون است.
تعمیر یخچال بوش در مشهد و همچنین تعمیر یخچال سامسونگ در مشهد ، در کمترین زمان توسط سامان سرویس در منزل انجام می شود. 
شماره مستقیم: ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸
www.samanserviceco.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2e8oxT3v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه