شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه حسابدار شویم

1 سال پیش ( 1401/5/29 )
 

از مهم ترین ارکان هر کسب و کار وجود یک حسابدار کار درست است، چرا که شرکت ها برای مدیریت کارهای حسابداری شان نیازمند افراد متخصص در این زمینه هستند. در واقع این گونه افراد با مهارت هایی که دارند، مدیریت و تجزیه و تحلیل مناسبی از روند مالی شرکت به مدیران مجموعه ها ارسال می کنند که این موضوع می تواند راه موفقیت کسب و کارها را هموارتر کند. حال ممکن است شما که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، به این شغل علاقه مند باشید و به همین دلیل به دنبال این هستید که راه و رسم حسابدار شدن را به طور کامل متوجه شوید. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم در خصوص این موضوع بااهمیت صحبت کنیم.

چگونه حسابدار شویم

بهترین روش حسابدار شدن

افراد برای اینکه بتوانند به صورت تخصصی و تجربی؛ کاملاً به این تخصص تسلط پیدا کنند، باید موارد مختلفی را مدنظر قرار دهند که ما در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم:

·         استارت از دبیرستان

همان طور که حتماً می دانید، حسابداری از جمله رشته های محبوب به حساب می آید که باید از همان دوره ی دبیرستان به شکل ویژه به آن پرداخته شود. البته اگر در حال حاضر که دبیرستان را پشت سر گذاشته اید، اما همچنان علاقه مند به این تخصص هستید، جای نگرانی نیست؛ چرا که ما صرفاً قصد داریم، این رشته را به صورت اصولی تر عنوان کنیم؛ بنابراین اگر از این مرحله عبور کرده اید، باز هم فرصت تخصص پیدا کردن در این زمینه را دارید.

·         کارآموزی در شرکت های حسابداری

در حال حاضر شرکت های زیادی در ایران وجود دارند که افراد به راحتی می توانند در آن به عنوان کارآموز مشغول به فعالیت شوند؛ به عنوان مثال، حسابداری در رشت از پرتقاضاترین موقعیت هایی است که افراد علاقه به شرکت به عنوان کارآموز این شغل را دارند. البته باید دقت شود که انتخاب یک شرکت معتبر برای کسب تجربه در این زمینه فوق العاده دارای اهمیت است. ضمناً ناگفته نماند که در حین کارآموزی بهتر است که به نرم افزارهای محبوب این رشته نیز مسلط شوید.

·         انتخاب این رشته در دانشگاه

اگر هنوز در حال تحصیل هستید و باید در دانشگاه رشته مدنظرتان را انتخاب کنید، پر واضح است که باید به سراغ این رشته بروید. در واقع داشتن حداقل مدرک برای ورود به این تخصص ضروری است. البته توجه کنید که دانشگاه های معتبر در این زمینه انتخاب های بهتری هستند، با این حال اگر در دانشگاه های سطح متوسط تحصیل می کنید، نیز شانس خوبی برای ورود به کار در این عرصه خواهید داشت. به طور کلی انتخاب این رشته، گام موثری برای حسابدار شدن است.

·         تعیین گرایش

این مبحث فوق العاده ارزشمند و مهم است. در واقع این تخصص زیرمجموعه های مختلفی دارد که از جمله می توان به حسابرسی، حسابداری مالی، مدیریت و... اشاره کرد. البته در حال حاضر مشاوره مالیاتی رشت از جمله پرتقاضاترین نوع این شغل محسوب می شود که توسط افراد مختلف در نظر گرفته خواهد شد. به طور کلی در هر زمینه ای که فکر می کنید تبحر دارید، گرایشتان را انتخاب و به طور روشن، مسیر پیش رو را ادامه دهید.

چگونه حسابدار شویم

·         در نظر گرفتن دوره های تخصصی

وقتی گرایشتان در این شغل مشخص شد، باید بدانید که نیاز به دوره های تخصصی برای کسب اطلاعات بیشتر، فوق العاده ضروری است. حال اینکه از چه کلاس و دوره ای استفاده کنید، موضوع بااهمیت دیگری است که طبیعتاً باید آن را از افراد اهل فن مشورت بگیرید. به طور کلی حسابدار شدن منوط به گذراندن دوراه های تخصصی آموزش این رشته است که اگر با اساتید و خبره های این زمینه در نظر گرفته شود، نتیجه ی بهتری حاصل خواهد شد.

·         کار پاره وقت

وقتی به فارغ التحصیلی نزدیک می شوید، وقت آن است که به شغل های پاره وقت یا حتی تمام وقت فکر کنید. البته در نظر داشته باشید که برای انتخاب شرکت، نیاز به بررسی بیشتری دارید؛ چرا که شرکت های بی برنامه، پیشرفتی برایتان نخواهند داشت و حتی ممکن است از لحاظ مدیریت حسابداری نیز شما را دچار چالش کنند. به طور کلی شاید برای اینکه یک متخصص قابل در این زمینه شوید، وارد شدن به یک شرکت و کسب تجربیات ارزشمند، فوق العاده مناسب باشد.

·         در نظر گرفتن تحصیلات تکمیلی

وقتی در یک شرکت مشغول شوید، حالا می توانید به ادامه تحصیل فکر کنید. بدیهی است که برای بهبود شرایط شغلی تان به این مورد نیاز مبرم دارید. در واقع با مشخص شدن گرایش حسابداری تان نیازمند اطلاعات و تجربیات بیشتر هستید که در درجه اول دریافت مدرک تحصیلی در مدارج بالاتر ضروری است. به طور کلی این مرحله از حسابدار شدن اگر چه ممکن است زمان بر باشد، اما توصیه می کنیم که حتماً آن را در نظر داشته باشید.

·         عضویت در انجمن های رسمی

بعد از اتمام تحصیلات پیشرفته (کارشناسی اشد و...) بهتر است متناسب با گرایشتان عضو انجمن های رسمی شوید. در این گونه انجمن ها به خوبی می توانید به اطلاعاتتان در زمینه دلخواه بیفزایید. گفتنی است که این انجمن ها می توانند در ایران و یا حتی خارج از کشور برگزار شوند که به صورت آنلاین در دسترس هستند. در حال حاضر بیشتر افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، برای افزایش دانش خود به عضویت این انجمن ها در آمده اند.

چگونه حسابدار شویم

·         ادامه یادگیری تخصص مدنظرتان

اگر تا به اینجای کار همه ی مواردی که گفته شده را به طور کامل در نظر گرفته باشید، می توان شما را یک حسابدار باتجربه دانست. البته این موضوع به این معنا نیست که دیگر نیازی به اطلاعات جدید ندارید. همان طور که می دانید، حسابداری رشته ای بسیار پویا است و نرم افزارهای زیادی در این خصوص وجود دارد که ممکن است در هر شرکت به یکی از آن ها نیاز باشد و طبیعتاً افراد به یادگیری اکثر آن ها نیازمند هستند؛ بنابراین یادگیری در این حرفه، الزامی است که نباید پشت گوش انداخته شود.

آشنایی با مهم ترین وظایف حسابدار

به طور کلی افردای که در این زمینه فعالیت می کنند، باید به طور کامل با وظایف شان مأنوس باشند که ما در ادامه به مهم ترین این موارد اشاره می کنیم:

- تعیین و تکلیف حقوق و یا دستمزد افراد و کارکنان شرکت.

- همکاری در تکمیل ممیزی ها با حسابداران داخلی و حتی خارجی.

- مدیریت صورتحساب ها و البته فاکتورها.

- بررسی و مدیریت بودجه ها، هزینه ها، فاکتورها و...

- بررسی قراردادها و کمک های مالی سرمایه گذاران.

- بررسی سود و زیان های شرکت و ارائه دقیق به مدیران مجموعه.

- برطرف کردن مغایرت های حسابداری.

- تجزیه و تحلیل روند درآمد و هزینه.

زمان مورد نیاز برای حسابدار حرفه ای شدن

در ابتدا باید عرض کنیم که برای هر فرد این زمان می تواند متفاوت باشد. در واقع بستگی به این موضوع دارد که افراد در چه سنی وارد این عرصه شوند و به چه صورت هر مرحله را پشت سر بگذارند. به طور کلی اگر بخواهیم از زمان دبیرستان تا دانشگاه (مقطع لیسانس) زمان مشخصی را برای حسابدار شدن تعیین کنیم، شاید 5 سال کاملاً معقول باشد، اما همانطور که می دانید، کسب تجربه در این حوزه، فوق العاده ارزشمند تر است که نیاز به بررسی و کار بیشتر در شرکت های مختلف دارد.

جمع بندی

به طور کلی حسابداری از جمله رشته های تخصصی و محبوب است که متقاضیان زیادی دارد و افرادی می توانند در این زمینه به موفقیت های آنچنانی دست پیدا کنند که هدف گذاری کرده باشند. حال اگر شما هم در حال حاضر قصد رفتن به این رشته و حرفه ای شدن در آن را دارید تا در شرکت های معتبر مشغول شوید، به راحتی می توانید از موارد عنوان شده در این مقاله استفاده کنید. ضمناً ناگفته نماند که حسابداری رشت و یا مشاوره مالیاتی رشت، به عنوان بیشترین تقاضا از سوی شاغلان مطرح این رشته است که اگر در این زمینه اطلاعات مناسب می خواهید، کافی است که به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنید.

اشتراک گذاری شده توسط تسمینو

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/s67oPw1k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه