پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

معروف ترین ماهی های شبگرد آکواریوم آب شور کدامند؟

گونه های زیادی از آبزیان در آکواریوم ها نگهداری می شوند. برخی از ماهی ها فقط در دریاها و اقیانوس ها و برخی از آنان در آکواریوم نیز می توانند زندگی کنند. برخی از آنان به آب شیرین و برخی به آکواریوم آب شور نیاز دارند. ماهی های شبگرد گونه ای از ماهی ها هستند که هم در دریا و هم در آکواریوم می توانند زندگی کنند. آن ها برای زندگی به آب شور نیاز دارند. پس واضح است که در کنار دیگر ماهی های آب شیرین نمی توانند نگهداری شوند.

بسیاری از مردم از تماشای ماهی های رنگارنگ که در طول روز در اطراف آکواریوم خود می چرخند، لذت می برند. اما تعداد کمی از مردم در مورد زندگی شبانه برخی از ماهی ها که می توانند یک آکواریوم را جذاب کنند می دانند. بسیاری از این ماهی ها در طول روز پنهان می شوند. به عنوان مثال پولیپ های مرجانی معمولا در طول روز بسته هستند و شب ها باز می شوند.

آشنایی با ماهی های آکواریومی شبگرد

ماهی های شبگرد در شب فعال می شوند. فعال ترین زمان برای ماهیان شبگرد در ساعات اولیه عصر و صبح است که آن ها در حال تغذیه هستند. شما می توانید با ایجاد یک محیط مانند غار و دور نگه داشتن آکواریوم از پنجره یا نور زیاد، یک آکواریوم شبانه داشته باشید. از صخره های مرجانی استفاده کنید و سعی کنید فضاهای مخفی را ایجاد کنید تا بتوانید ماهی آب شور شبگرد خود را در نور کم مشاهده کنید.

بسیاری از گونه های ماهی شبزی دارای رنگ های قرمز و زرد هستند. زیرا این اولین رنگی است که وقتی به عمق آب می رویم محو می شود و دلشان می خواهد که در نور کم استتار کنند. آن ها همچنین چشمانی درشت دارند و نسبتا خجالتی هستند. ماهی شبگرد عادات جالب زیادی دارند. برخی از آنان شب ها حباب مخاطی خود را به اطراف می پرانند. آن ها معمولا به دلیل کاهش دید مثل ماهی های معمولی شنا نمی کنند و سرعتشان کم است. ماهی های شبگرد زندگی تکی را دوست دارند و از زندگی جمعی بیزار هستند.

معروف ترین ماهی های شبگرد آکواریوم آب شور کدامند؟

معروف ترین گونه های شبگرد

همان طور که در آب های شیرین گونه های مختلفی وجود دارد، در آب های شور هم گونه های مختلفی از ماهی شبگرد آب شور هستند. نمی توان همه انواع ماهی شبگرد را در آکواریوم نگه داشت. در اینجا برخی از انواع مناسب آکواریوم را خواهید خواند:

عقرب ماهی ها

این گونه از ماهی ها علاقه خاصی به پنهان شدن در محیط دارند. این ماهی ها معمولا در عمق 800 متری مناطق ساحلی وجود دارند. اغلب به عنوان بی حرکت ترین ماهی در اطراف سنگ ها و جلبک ها شناخته می شود.. آن ها حضور در گروه ها را دوست ندارند و فقط برای اهدافی مانند تولید مثل با هم جمع می شوند. علی رغم خطرناک بودن اندازه ی کوچکی دارند. به دلیل ظاهری که دارند به راحتی می توانند با محیط استتار کنند.

ماهی های کاردینال

این نوع ماهی های شبگرد به راحتی با محیط بسته خود را وفق می دهند. مشخصات ظاهری این ماهی یک باله پشتی منگوله دار و یک باله دمی است. دارای سه نوار سیاه در سر و بدن است. این نوع ماهی ها گوشتخوار هستند. برای غذای آنان می توان از غذا های گوشتی، میگو های کوچک و کرم ها استفاده کرد. ماهی های کاردینال نمی توانند از غذاهای آماده و خشک استفاده کنند.

معروف ترین ماهی های شبگرد آکواریوم آب شور کدامند؟

مارماهی های شبگرد

این نوع ماهی ها با مارماهی هایی که طول بلندی دارند متفاوت هستند. مانند سنجاب ماهی ها گوشتخوار هستند و از غذاهای آماده و گیاهان نمی توانند استفاده کنند. بزرگترین عیب آن ها بیرون پریدن از آکواریوم است پس باید درب آن را ببندید تا نتوانند بیرون بپرند و بمیرند.

سنجاب ماهی ها

سنجاب ماهی ها هم مانند شبگرد ها فقط در شب به بیرون می آیند و فعالیت می کنند. آن ها گونه ای از ماهی های شبگرد هستند که مایل به فعالیت در طول روز نیستند. اندازه آن ها بسیار کوچک است و قرمز هستند. چشمان آن ها مانند سنجاب درشت است تا در شب بتوانند دید واضحی داشته باشند. آن ها را می توان در جنوب غربی اقیانوس اطلس پیدا کرد. برخی از مردم در مکان های خاص این ماهی را طیخ می کنند و می خورند. مکان های تاریک برای نگهداری این ماهی ها مناسب بوده اما باید مواظب باشید تا از غفلت شما سو استفاده نکنند چرا که می توانند ماهی های کوچک تر از خود را شکار کرده و بخورند.

معروف ترین ماهی های شبگرد آکواریوم آب شور کدامند؟

جمع بندی

ماهی شبزی ماهی های خاصی دارند که آن ها را از سایر آبزیان متمایز می کند. اگر از رفتار یکنواخت دگر ماهی ها خسته شده اید و به فکر سرگرم شدن با آکواریوم خود هستید می توانید از این ماهی ها استفاده کنید. اما برای بیرون آمدن در محیط باید تا جایی که می توانید محیط را تاریک نگه دارید. با خرید از آکوارویال می توانید آکواریوم خود را جذاب کنید و از ماهی های شبگرد با تنوع رنگ و گونه لذت ببرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bQF8TUe9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه