جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فرایند استخدام در شرکت های بزرگ چه تفاوتی با استارتاپ ها دارد؟

انتخاب نوع محل کار می تواند به اندازه شغلی که انتخاب می کنید مهم باشد. جایی که کار می کنید، چه در یک استارتاپ یا یک شرکت بزرگ، می تواند روی نوع تجربه و مسیر حرفه ای شما تاثیر بگذارد. احتمالا در زمان جستجوی آگهی استخدام در موقعیت شغلی مورد نظرتان، با فرصت های استخدامی در استارتاپ ها مواجه شده اید. شناخت نوع محیط کاری و فرآیند استخدام در استارتاپ ها در مقایسه با شرکت های بزرگ و شناخته شده می تواند به شما کمک کند تا بر اساس سبک زندگی و نیازهایتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله، به بررسی ساختار کلی و تفاوت های فرآیند استخدام در شرکت های بزرگ در مقایسه با استارتاپ ها می پردازیم.

تفاوت استارتاپ ها با شرکت های بزرگ

هردو محیط کاری استارت آپ ها و شرکت های بزرگ می توانند به رشد حرفه ای و توسعه مهارت های شما کمک کنند. هرچند، پویایی و نوع تعامل در محل کار این دو معمولا متفاوت است. علاوه بر تفاوت در محیط کار، معمولا شرایط استخدام در شرکت های بزرگ و استارتاپ ها نیز تفاوت دارد که در بخش بعدی به آن ها می پردازیم. اما قبل از پرداختن به تفاوت در نحوه استخدام، بهتر است با 5 تفاوت اصلی کار در شرکت بزرگ در مقایسه با یک استارتاپ آشنا شویم.

شما می توانید برای مشاهده آگهی های کار و استخدام لینک زیر را ببینید:

https://karbord.io/

استارتاپ ها و شرکت های بزرگ در 5 مورد اصلی باهم تفاوت دارند:

ساختار

اغلب، استارتاپ ها ساختار کمتری نسبت به یک شرکت بزرگ دارند، چراکه اعضای تیم کمتری داشته و در نتیجه حیطه نظارت یک مدیر معمولا کوچک تر و با ساختار کمتر خواهد بود. استارتاپ ها به جای ساختار تیم، بیشتر روی چگونگی رشد کسب و کار خود تمرکز می کنند. در مقابل، یک شرکت بزرگ برای کمک به مدیریت تیم های بزرگ خود، ساختار بیشتری دارد.

عملیات

به طور معمول، یک کارمند استارتاپ با تیم کوچک تری نسبت به یک شرکت بزرگ کار می کند. استارتاپ ها از دو تیم اصلی از کارمندان تشکیل شده اند:

  • تیم محصول: این افراد متخصصانی مانند توسعهدهندگان نرم افزار و کارشناسان تضمین کیفیت هستند که مسئولیت طراحی محصولات جدید را برعهده دارند.
  • تیم فروش: تیم فروش شامل افراد حرفهای مانند کارشناس جذب مشتری و اکانت منیجرها است که روی فروش محصول جدید استارتاپ تمرکز می کنند.

در مقابل، وقتی در یک شرکت بزرگ کار می کنید، تعداد کارمندان بیشتر باعث می شود تا شما به تنهایی تاثیر و نقش کمتری در فرآیندهای شرکت داشته باشید. این موضوع به دلیل ساختاری است که این سازمان ها از آن پیروی می کنند و از نقش های رهبری متفاوتی مانند مدیر عامل سرپرست، مدیر بخش و... تشکیل شده است.

پرداخت

معمولا حقوق دریافتی کارمندان استارتاپ نسبت به شرکت های بزرگ کمتر است و ممکن است مزایای کمتری نیز داشته باشند. با این حال، زمانی که استارتاپ به رشد و در نهایت جایگاه محکم تری در بازار برسد، پتانسیل کسب درآمد بیشتر وجود دارد.

از آنجایی که شرکت های بزرگ جریان درآمدی ثابتی دارند، معمولا در مقایسه با شرکت های نوپا حقوق بالاتری به کارمندان خود پرداخت می کنند. همچنین استخدام در این شرکتها شامل مزایایی مانند بیمه درمانی و مرخصی است.

فرهنگ

فرهنگ شرکت در یک استارتاپ به دلیل کوچکتر بودن تیم ها معمولا صمیمانه و غیررسمی است و پویایی بیشتری در آن ها وجود دارد.

وجود تیم های بزرگ در شرکت های بزرگ و معتبر می تواند ایجاد صمیمت و برگزاری رویدادهای مختلف بین اعضای تیم را سخت تر کند. این شرکت ها معمولا ساختار رسمی تری دارند.

تجربیات

در یک استارتاپ، افراد در زمینه های مختلفی مشغول به کار می شوند و در مورد نحوه عملکرد اجزای مختلف کسب وکار یاد می گیرند. این می تواند یک تجربه یادگیری عالی برای کسانی باشد که علاقمند هستند روی انواع مختلفی از پروژه ها کار کنند. همچنین کار در استارتاپ به شما این فرصت را می دهد تا مشکلات را به طور مستقل حل کنید، چراکه تیم شما نسبت به یک شرکت بزرگ دسترسی کمتری به متخصصان دارد.

شرکت های بزرگ همچنین محیطی عالی برای یادگیری و توسعه فراهم می کنند. از آنجایی که آن ها تیم های بزرگی برای کار روی پروژه ها دارند، افراد می توانند برای بررسی عمیق تر مشکلات و پیدا کردن تخصص بیشتر در حرفه خود وقت بگذارند.

تفاوت نحوه و شرایط استخدام در شرکت های بزرگ با استارتاپ ها

شناخت تفاوت در استخدام شرکت بزرگ و معتبر مثل استخدام در شرکت کاله یا استخدام شرکت های دولتی در مقایسه با استارتاپ ها کمک می کند عملکرد بهتری در طول مصاحبه داشته و بتوانید فرصت شغلی مورد نظرتان را به دست بیاورید.

استخدام در شرکت های بزرگ نیز بسته به خصوصی یا دولتی بودن آن ها می تواند فرآیند متفاوتی داشته باشد. شما می توانید رزومه خودتان را برای آگهی های استخدام شرکت های خصوصی ارسال کنید، اما برای استخدام دولتی مثل استخدام شرکت نفت ابتدا باید برای شرکت در آزمون های استخدامی اقدام کنید.

به طور کلی، فرآیند استخدام در شرکت های بزرگ تهران و سایر شهرها با استارتاپ ها چند تفاوت عمده دارد:

فرد مصاحبه کننده

شرکت های بزرگ اغلب دارای یک تیم منابع انسانی هستند. در نتیجه، مصاحبه برای پر کردن هر موقعیت شغلی، معمولا توسط متخصصان HR با تجربه (با شناخت و تخصص درباره موقعیت شغلی مثل برنامه نویسی) انجام می شود. استخدام در شرکت های بزرگ معمولا چندین مرحله دارد. فرآیند مصاحبه شما شامل صحبت با همکار منابع انسانی که مصاحبه اولیه شما را انجام می دهد، مصاحبه تخصصی با سرپرست و مدیر بخش و همچنین مصاحبه با مدیر عامل شرکت می شود.

از طرف دیگر، استارتاپ ها، به خصوص استارتاپ های کوچکتر، معمولا بخشی جدا با عنوان منابع انسانی ندارند. مصاحبه با کارجویان در این شرکت ها معمولا توسط بنیانگذار یا مدیر عامل انجام می شود و تنها شامل یک مرحله است.

زمینه های مورد توجه در طول مصاحبه

شرکت های بزرگ معمولا به مهارت های فنی و سطح شایستگی کارجو توجه کرده و متخصصانی می خواهند که بتوانند تمامی وظایف و مسئولیت های موقعیت شغلی مورد نظر را به طور کامل به انجام برسانند. بنابراین، مصاحبه کنندگان و کارفرمایان در شرکت های بزرگ به تجربیات، سوابق آموزشی شما (مدرک دیپلم معمولا مورد پذیرش شرکت های بزرگ نیست) و تاثیر سوابق کاری گذشته بر بهبود مهارت هایتان در حال حاضر، توجه زیادی نشان می دهند.

در مقابل، استارت آپ ها بیشتر به میزان تطابق شما با فرهنگ شرکت توجه می کنند، چراکه اندازه کوچک شرکت ایجاب می کند که کارمند جدید بتواند به خوبی با کارکنان فعلی همکاری و ارتباط برقرار کند. برای مثال، مصاحبه کننده درباره انگیزه های شما از تصمیم گیری برای کار در استارتاپ مورد نظر کنجکاو است. از این جهت، شما بر اساس میزان اشتیاق خود برای مشارکت در دستیابی به چشم انداز شرکت مورد قضاوت قرار خواهید گرفت.

مدت زمان مصاحبه

مصاحبه برای استخدام در شرکت های بزرگ، معمولا چندین مرحله مختلف دارد. از آنجایی که شرکت های بزرگ نقش های کاملا تعریف شده و مشخصی دارند، پیدا کردن مناسب ترین فرد برای هر موقعیت شغلی کاری زمانبر خواهد بود. در واقع، فرآیند مصاحبه و بررسی متقاضیان کار در شرکت های بزرگ به طور متوسط ​​بین 20 تا 26 روز زمان می برد.

در مقابل، فرآیند مصاحبه تا استخدام در استارتاپ ها معمولا در حدود 15 روز به اتمام می رسد. استارت آپ ها معمولا مصاحبه های کوتاه تری انجام می دهند. از آنجایی که "زمان" در یک استارتاپ عامل تاثیرگذاری محسوب می شود، جذب و استخدام سریع افراد از مواردی است که برای استارتاپ ها حائز اهمیت است.

مشارکت مصاحبه شونده

مصاحبه شونده در طول مصاحبه استخدام در شرکت های بزرگ، معمولا فردی منفعل است. شما می توانید در طول مصاحبه به سادگی به سوالات ساختاریافته ای که توسط مصاحبه کنندگان پرسیده می شود پاسخ دهید و در پایان مصاحبه سوالات خودتان را بپرسید.

در مقابل، مصاحبه در استارت آپ ها معمولا ساختار کمتری نسبت به شرکت ها داشته و مصاحبه شونده تعامل بیشتری در طول مصاحبه خواهد داشت.

جمع بندی

استخدام در شرکت های بزرگ و استارتاپ ها شرایط و مزایای خاص خودشان را دارد. ممکن است شما برای یک موقعیت شغلی مشابه در استخدام شرکت های بزرگ تهران 1401 و سایر شهرها، فرآیند کاریابی و استخدام متفاوتی را نسبت به یک استارتاپ طی کنید. به همین جهت شناخت تفاوت ها در نحوه استخدام این دو می تواند به پیشبرد بهتر فرآیند استخدام و رسیدن به نتیجه دلخواهتان کمک شایانی بکند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AD8UGcxX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه