شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید در چیست؟

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید در چیست؟

شکر یکی از شیرین کننده هایی می باشد که از آن در تهیه انواع شیرینی و کیک ها نیز استفاده می شود. اکثر ما بیشتر از شکر سفید استفاده کرده ایم. اما امکان ندارد تا به حال حتی اسم شکر قهوه ای به گوشتان نخورده باشد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید بپردازیم. می خواهیم آن ها را از نظر تفاوت رنگ و طعم، ارزش غذایی، تولید و قیمت مقایسه کنیم. همچنین انواع هر کدام را با ویژگی هایش بیان می کنیم.

 

تفاوت شکر قهوه ای با شکر سفید از نظر تولید

رشد شکر در مناطق گرمسیری است که چغندر قند و نیشکر در آن می باشد. این دو گیاه را به شکر تبدیل می کنند. تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید به محل رشد و نوع گیاه ربطی ندارد. بلکه مراحل تولید آن ها متفاوت است. ابتدا از هر دو گیاه آبی شیرین استخراج می کنند. آن آب را به خلوص می رسانند و سپس حرارت می دهند. اکنون به صورت شربت غلیظ قهوه ای به نام ملاس در می آید. در مرحله بعد باید با استفاده از دستگاه مخصوص به جداسازی کریستال های شکر از ملاس بپردازند.

 در اینجا شکر قهوه ای تولید می شود. اما برای به دست آوردن شکر سفید باید دوری دیگر فیلتر شود تا تمام ملاس های باقی مانده از آن جدا شوند و کریستال های کوچکتر و سفید تری به دست آید.

 

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید از نظر رنگ و طعم

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید از نظر رنگ و طعم در واقع اصلی ترین تفاوت این دو شکر است .از آنجایی که ملاس ها به طور کامل از شکر قهوه ای جدا نشده اند طعمی مانند تافی یا کاراملی دارند. به همین جهت از آن ها در کوکی ها، کیک های میوه ای و کیک های شکلاتی استفاده می شود.

اما شکر سفید دارای طعمی شیرین تر است. از آن به دلیل شیرینی خالصش در انواع غذا ها و مخصوصاً غذاهایی که به پف کردن احتیاج دارند استفاده می شود. از نظر رنگی نیز چون شکر سفید روشن تر است در غذاهایی با رنگ روشن استفاده می شود. شکر قهوه ای نیز برعکس شکر سفید در غذاهایی که رنگ تیره تری دارند یا می خواهید رنگ شان تیره تر شود استفاده می گردد.

 

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید در چیست؟

 

تفاوت ارزش غذایی شکر قهوه ای و شکر سفید

همانطور که گفتیم هر دو شکر از گیاه چغندر قند و نیشکر به دست می آیند. به همین دلیل تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید از نظر ارزش غذایی چندان زیاد نمی باشد. شکر قهوه ای دارای آهن، پتاسیم و کلسیم بیشتری نسبت به شکر سفید می باشد؛ که بیشترین تفاوت از نظر ارزش غذایی به حساب می آید. شکر قهوه ای حاوی مقدار زیادی ملارس نمی باشد. به همین جهت نمی توان گفت که سرشار از این مواد معدنی هستند.

 

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید از نظر ارزش غذایی در میزان کالری آن ها می باشد. اما باز هم اختلاف چندان زیادی ندارند. در هر چهار گرم از شکر سفید ۱۶.۳ کالری انرژی و در هر چهار گرم از شکر قهوه ای نیز ۱۵ کالری انرژی وجود دارد. از این رو از نظر ارزش غذایی تفاوت چندان زیادی ندارند و تنها از نظر رنگ و شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت اند.

 

تفاوت قیمت شکر سفید و شکر قهوه ای

با اینکه از نظر ارزش غذایی تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید چندان زیاد نمی باشد اما شکر قهوه ای تقریباً دو برابر شکر سفید ارزش مالی دارد. به همین دلیل با این اختلاف قیمت شاید تنها افرادی که شکل دهی یا طعم شکر قهوه ای را می پسندند آن را تهیه کنند.

 

تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید در چیست؟

 

انواع شکر سفید و ویژگی های آن

  • شکر میوه: این شکر که برای نوشیدنی های پودری و دسرهای پودینگ بسیار مناسب است، دارای کریستال های یکدست و کوچکتر می باشد.
  • پودر قند یا قنادی ها: از این نوع شکر معمولاً برای آیسینگ، خامه و شیرینی استفاده می شود. که آن را میتوانید از فروشگاه لوازم قنادی تهیه نمایید.
  • دانه ریز: استفاده از شکر دانه ریز معمولاً در پخت و پز یا نوشیدنی های گرم می باشد.
  • فوق ریز: این شکر که برای تهیه دسر ها و پودینگ مناسب است، دارای کریستال های کوچک تر می باشد.

 

 تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید در چیست؟

 

انواع شکر قهوه ای و ویژگی های آن

  • قهوه ای تیره: از آنجایی که این شکر دارای ملاس و رنگی عمیق تر می باشد، مناسب برای تهیه خوراک لوبیا، غذاهای کبابی و شیرینی زنجبیلی است.
  • قهوه ای روشن: این شکر بسیار مناسب برای سس و پخت و پز است.
  • تور بینادو: به آن شکر نیشکر خام و یا شکر دمرارا نیز گفته می شود. نسبت به شکر قهوه ای کریستال های درشت تری دارد. همچنین دارای طعمی ملایم و رنگی روشن می باشد.
  • موسکووداو: این شکر شامل ملاس طبیعی می باشد و برای دستورالعمل هایی که به طعم ملاس قوی تری نیاز دارند مناسب است.

 

جمع بندی

اکنون با توجه به تفاوت شکر قهوه ای و شکر سفید همچنین انواع آن ها و کاربرد هایشان، می توانید به راحتی شکر مورد نظر خود را انتخاب کنید. این شکر ها را می توانید با کیفیت عالی در فروشگاه لوازم قنادی قناد برتر تهیه کنید.

قناد برتر ارائه دهنده بهترین ابزارهای قنادی و لوازم تولد میباشد که محصولات خود را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید لوازم تولد و لوازم قنادی به صورت تک و عمده با کارشناسان فروش قناد برتر با شماره 56539942-021 تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jA6c2C7I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه