جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از اصلی ترین عوامل در موفقیت یک کسب و کار، روابط عمومی است. هر برندی بهتر بتواند ارتباط خود را با مخاطبانش حفظ کند، جلوتر از بقیه حرکت خواهد کرد. عصر امروز، عصر ارتباطات است که از آن در دنیای کسب و کار با نام روابط عمومی یاد می شود. اما این واژه به چه معنی است و چرا تا این اندازه در دنیای امروز اهمیت دارد؟

خدمات تریبون در حوزه روابط عمومی

اشکال مختلف روابط عمومی

اگر این روزها انواع مختلفی از روابط عمومی در فضای کسب و کارهای مختلف وجود دارد که در میان آنها می توانیم به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • الکترونیک: نوعی از روابط عمومی است که با استفاده از ابزارهای الکترونیک و در همین فضا انجام می شود. مانند ویس، فایل های PDF و ...
  • آنلاین: نمونه ای روابط عمومی است که به صورت شبانه روزی عمل کرده و در فضای وب فعال است. مانند رسانه های کتبی، صوتی یا تصویری...
  • سایبر: نوع دیگری ست که به مشتری اهمیت بیشتری داده میشود و به تک تک افراد در پروسه تبلیغات توجه خواهد شد. در این مدل همه درخواست ها و موارد عنوان شده از سمت مشتری به طور کامل و تک به تک پاسخ داده می شود. همچنین این عمل در تمام شبانه روز در حال انجام است.
  • اینترنتی: در این مدل، همه چیز با استفاده از تکنولوژی های مختلف و در فضای وب انجام شده و برای رشد کسب و کارها در جهان از آن استفاده می شود.
  • مجازی: این مدل برای کسب و کارهایی است که وجود خارجی ندارند مناسب بوده و در خارج از سازمان انجام می شود. این موضوع برای آگاهی مخاطب و مشتریان نسبت به یک برند است.

روابط عمومی چطور به کسب و کار شما کمک می کند؟

زمانی که روابط عمومی را وارد کسب و کار خود می کنید، می توانید با کمترین هزینه ممکن مسیری روشن را برای آینده خود ایجاد کنید. مزایای زیر از اثرات این فرایند در کسب و کار شماست:

باعث ایجاد آگاهی در مخاطب می شود...

در دنیای مدرن امروز مخاطبان شما با تعداد زیادی از تبلیغات های مختلف رو به رو هستند. بنابراین رقابت در این زمینه بسیار زیاد است. بسیاری از تبلیغاتی که در فضاهای مختلف به مشتریان و مخاطبان ارائه می شود، از دید آنها پنهان می ماند چرا که نقش روابط عمومی در این مسیر کمرنگ بوده است. روابط عمومی درست در یک کسب و کار با بررسی مشتریان یک برند، تبلیغی درست با جزئیاتی صحیح و با کیفیت را انتخاب می کند تا تاثیر آن روی مخاطبان بیشتر باشد.

این روش پرفایده و مقرون به صرفه است...

اگر یک کسب و کار تازه کار و کوچک هستید و می خواهید با کمترین هزینه با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، بهتر است تمرکزتان را روی روابط عمومی بگذارید. شاید بسیاری از روش های بازاریابی، پاسخ دقیق و مطمئنی نداشته باشند، اما روابط عمومی صحیح فرایندی با آینده 100 درصد روشن است. به عنوان مثال شما می توانید از تبلیغات های موجود در شبکه های اجتماعی شروع کنید. در این مکان می توانید اطلاعات خود را در اختیار مشتری بگذارید، صحبت هایشان را ببینید، بشنوید و به آنها پاسخ دهید.

باعث افزایش رضایت مشتری خواهد شد...

زمانی که مشتری از طریق ارتباط درست، به پاسخ سوالات و خواسته های خود می رسد، احساس رضایت کرده و در نتیجه باعث می شود تا بیشتر جذب خدمات شما شود. بنابراین شما را به اطرافیانش نیز معرفی خواهد کرد.

چرا روابط عمومی در برخی از کسب و کارها در الویت نیست؟

 

متاسفانه با وجود اهمیت روابط عمومی قوی در آینده یک کسب و کار، بسیاری از مدیران هنوز هم آن را اولویتی در شرکت خود نمی دانند. مطمئنا دلیل عدم موفقیت بسیاری از این برندها عدم توجه به بخش روابط عمومی و جلب مشتریان بوده است. دلایل این موضوع را می توانیم موارد زیر بدانیم:

  • مدیران روابط عمومی از نقش و تاثیر خود در این زمینه بی خبرند.
  • مدیران روابط عمومی حقوق مناسبی دریافت نمی کنند.
  • مدیر یک شرکت از تاثیر روابط عمومی در آینده خود بی اطلاع است.

تریبون چه برنامه ای برای روابط عمومی کسب و کار شما دارد؟

 

به دلیل اهمیتی که روابط عمومی در کسب و کارهای مختلف دارد، تریبون بخشی از فعالیت خود را به این خدمات اختصاص داده است. در این میان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1.     تولید محتوای قوی و کاربردی

یکی از اصلی ترین پایه ها در روابط عمومی تولید محتوای صحیح است. در تریبون این بخش در انواع متنی، تصویری، صوتی، ویدئویی و تصویری توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام می شود.

2.     مدیریت رسانه و انتشار اخبار

بخش دیگر در روابط عمومی مربوط به مدیریت رسانه ها و انتشار اخبار در رسانه های مختلف است. البته این موضوع باید کاملا با استفاده از استراتژی صحیح انجام شود. در تریبون به شما پیشنهاداتی در زمینه انتخاب محیط مناسب برای انتشار داده شده و در نهایت نوع محتوای مورد نیاز از طریق خدمات مرحله قبل در اختیار شما قرار داده خواهد شد. در نهایت نیز گزارش و تحلیل نتایج، در اختیار شما قرار می گیرد.

3.     برگزاری نشست خبری و رویدادها

بخش دیگری از روابط عمومی به نشست های خبری و رویدادها برمی گردد. در تریبون مدیریت، هماهنگی و اجرای نشست خبری توسط افرادی که تجربه کافی در این زمینه دارند، انجام می شود.

4.     برگزاری مصاحبه و تور خبری

در این بخش مدیریت، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در ارسال خبرنگار برای برگزاری مصاحبه و تور خبری انجام شده و در نهایت محتوای تولید شده در رسانه های معتبر منتشر خواهد شد.

5.     استراتژی و مدیریت روابط عمومی

در نهایت نیز مدیریت روابط عمومی و مدیریت بحران در کسب و کار خود را می توانید به افراد باتجربه در این آژانس بسپارید. این افراد کمپین های مختلفی را به صورت کامل از مرحله طراحی تا اجرا انجام داده و گزارش عملکرد آن را در اختیارتان قرار خواهند داد.

سخن پایانی

نقش روابط عمومی در کسب و کار خود را زمانی خواهید فهمید که از آن استفاده کنید. اگر هنوز از این پروسه در کسب و کار خود استفاده نکرده اید، حتما کمبود مزایایی که در این مطلب گفته شد را به راحتی می توانید حس کنید. تریبون از ابتدا تا انتهای این پروسه در کنار شما خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gFsczw8C
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه