یکی از اصلی ترین عوامل در موفقیت یک کسب و کار، روابط عمومی است. هر برندی بهتر بتواند ارتباط خود را با مخاطبانش حفظ کند، جلوتر از بقیه حرکت خواهد کرد. عصر امروز، عصر ارتباطات است که از آن در دنیای کسب و کار با نام روابط عمومی یاد می شود. اما این واژه به چه معنی است و چرا تا این اندازه در دنیای امروز اهمیت دارد؟
اگر این روزها انواع مختلفی از روابط عمومی در فضای کسب و کارهای مختلف وجود دارد که در میان آنها می توانیم به موارد زیر اشاره می کنیم:
زمانی که روابط عمومی را وارد کسب و کار خود می کنید، می توانید با کمترین هزینه ممکن مسیری روشن را برای آینده خود ایجاد کنید. مزایای زیر از اثرات این فرایند در کسب و کار شماست:
در دنیای مدرن امروز مخاطبان شما با تعداد زیادی از تبلیغات های مختلف رو به رو هستند. بنابراین رقابت در این زمینه بسیار زیاد است. بسیاری از تبلیغاتی که در فضاهای مختلف به مشتریان و مخاطبان ارائه می شود، از دید آنها پنهان می ماند چرا که نقش روابط عمومی در این مسیر کمرنگ بوده است. روابط عمومی درست در یک کسب و کار با بررسی مشتریان یک برند، تبلیغی درست با جزئیاتی صحیح و با کیفیت را انتخاب می کند تا تاثیر آن روی مخاطبان بیشتر باشد.
اگر یک کسب و کار تازه کار و کوچک هستید و می خواهید با کمترین هزینه با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، بهتر است تمرکزتان را روی روابط عمومی بگذارید. شاید بسیاری از روش های بازاریابی، پاسخ دقیق و مطمئنی نداشته باشند، اما روابط عمومی صحیح فرایندی با آینده 100 درصد روشن است. به عنوان مثال شما می توانید از تبلیغات های موجود در شبکه های اجتماعی شروع کنید. در این مکان می توانید اطلاعات خود را در اختیار مشتری بگذارید، صحبت هایشان را ببینید، بشنوید و به آنها پاسخ دهید.
زمانی که مشتری از طریق ارتباط درست، به پاسخ سوالات و خواسته های خود می رسد، احساس رضایت کرده و در نتیجه باعث می شود تا بیشتر جذب خدمات شما شود. بنابراین شما را به اطرافیانش نیز معرفی خواهد کرد.
متاسفانه با وجود اهمیت روابط عمومی قوی در آینده یک کسب و کار، بسیاری از مدیران هنوز هم آن را اولویتی در شرکت خود نمی دانند. مطمئنا دلیل عدم موفقیت بسیاری از این برندها عدم توجه به بخش روابط عمومی و جلب مشتریان بوده است. دلایل این موضوع را می توانیم موارد زیر بدانیم:
به دلیل اهمیتی که روابط عمومی در کسب و کارهای مختلف دارد، تریبون بخشی از فعالیت خود را به این خدمات اختصاص داده است. در این میان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
یکی از اصلی ترین پایه ها در روابط عمومی تولید محتوای صحیح است. در تریبون این بخش در انواع متنی، تصویری، صوتی، ویدئویی و تصویری توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام می شود.
بخش دیگر در روابط عمومی مربوط به مدیریت رسانه ها و انتشار اخبار در رسانه های مختلف است. البته این موضوع باید کاملا با استفاده از استراتژی صحیح انجام شود. در تریبون به شما پیشنهاداتی در زمینه انتخاب محیط مناسب برای انتشار داده شده و در نهایت نوع محتوای مورد نیاز از طریق خدمات مرحله قبل در اختیار شما قرار داده خواهد شد. در نهایت نیز گزارش و تحلیل نتایج، در اختیار شما قرار می گیرد.
بخش دیگری از روابط عمومی به نشست های خبری و رویدادها برمی گردد. در تریبون مدیریت، هماهنگی و اجرای نشست خبری توسط افرادی که تجربه کافی در این زمینه دارند، انجام می شود.
در این بخش مدیریت، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در ارسال خبرنگار برای برگزاری مصاحبه و تور خبری انجام شده و در نهایت محتوای تولید شده در رسانه های معتبر منتشر خواهد شد.
در نهایت نیز مدیریت روابط عمومی و مدیریت بحران در کسب و کار خود را می توانید به افراد باتجربه در این آژانس بسپارید. این افراد کمپین های مختلفی را به صورت کامل از مرحله طراحی تا اجرا انجام داده و گزارش عملکرد آن را در اختیارتان قرار خواهند داد.
سخن پایانی
نقش روابط عمومی در کسب و کار خود را زمانی خواهید فهمید که از آن استفاده کنید. اگر هنوز از این پروسه در کسب و کار خود استفاده نکرده اید، حتما کمبود مزایایی که در این مطلب گفته شد را به راحتی می توانید حس کنید. تریبون از ابتدا تا انتهای این پروسه در کنار شما خواهد بود.