جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به تازگی در گزارشی از سوی بلومبرگ ادعا شد که اپل درحال سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری است تا قابلیت های هوش مصنوعی را به محصولات خود بیاورد. حالا «مینگ-چی کو»، تحلیل گر مشهور نیز اعلام کرده است که این شرکت در سال 2023 حداقل 620 میلیون دلار درزمینه سرورهای هوش مصنوعی هزینه کرده و می خواهد این رقم را در سال 2024 به 4.75 میلیارد دلار برساند.

مینگ-چی کو در یادداشتی در پلتفرم مدیوم مدعی شد که اپل برنامه داشته تا امسال بین 2000 تا 3000 سرور هوش مصنوعی بخرد و این تعداد برای سال آینده به حداکثر 20 هزار خواهد رسید. کو باور دارد که این شرکت درحال حاضر سرورهایی با تراشه انویدیا HGX H100 را برای هوش مصنوعی مولد خریداری می کند، و در سال آینده به سراغ تراشه B100 خواهد رفت. گفتنی است که قیمت هر تراشه H100 که انویدیا آن را یک پلتفرم ابرکامپیوتر برای هوش مصنوعی می داند، حدود 250 هزار دلار است.

سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری اپل بر روی هوش مصنوعی

اپل باید عقب ماندگی های خود درزمینه هوش مصنوعی را جبران کند

البته به نظر می رسد که مینگ-چی کو در این زمینه بیشتر درحال گمانه زنی باشد. او می گوید کوپرتینویی ها احتمالاً به جای استفاده مجازی از سخت افزارها، مشغول خریداری و نصب این تراشه ها در سرورهای خود هستند تا امنیت و حریم خصوصی بیشتری را برای خود به ارمغان بیاورند.

این تحلیل گر سرشناس معتقد است که اپل می تواند به توسعه تراشه های سرور مخصوص خودش هم مشغول شود تا در هزینه ها صرفه جویی کند؛ اما هنوز شواهدی مبنی بر این کار دیده نشده است.

اگرچه به نظر می رسد که اپل درحال سرمایه گذاری عظیمی درزمینه هوش مصنوعی است، اما هنوز راه زیادی در پیش رو دارد تا عقب ماندگی این شرکت نسبت به متا و مایکروسافت جبران شود. این شرکت همچنین باید درزمینه نیروی انسانی، زیرساخت و... هزینه کند، و کو باور دارد که سالانه به چند میلیارد دلار سرمایه نیاز است تا بتواند خود را به رقبا برساند. او می گوید اگر اپل سرمایه گذاری کافی در این زمینه نداشته باشد، شانسی برای رقابت در بازار هوش مصنوعی مولد نخواهد داشت.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/K14pCemj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه