جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

«ساتیا نادلا»، به عنوان سومین مدیرعامل مایکروسافت، اعتراف کرد که غول فناوری درزمینه موبایل و ویندوز فون مرتکب اشتباهات استراتژیک شده است.

مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه ای با Business Insider اعتراف کرد که «خروج» این شرکت از بازار موبایل می توانست بهتر انجام شود. نادلا در پاسخ به سؤالی درباره یک اشتباه استراتژیک یا تصمیم اشتباه که ممکن است از آن پشیمان شود، گفت:

«تصمیمی که فکر می کنم بسیاری درباره آن صحبت می کنند و یکی از سخت ترین تصمیم های زمان مدیرعاملی من بوده است، خروج ما از بازار موبایل بود. در نگاهی به گذشته، فکر می کنم راه های بهتری وجود داشت که می توانستیم این محصول را به عنوان مثال، با اختراع مجدد مقوله رایانش بین رایانه های شخصی، تبلت ها و موبایل ها احیا کنیم.»

پشیمانی مدیر عاملان سابق مایکروسافت از خروج این شرکت از بازار موبایل

ادلا سال 2014 پس از «استیو بالمر»، مدیرعامل مایکرو سافت شد و کمتر از یک سال بعد، قرارداد 7.6 میلیارد دلاری این شرکت برای خرید نوکیا را متوقف کرد. چند سال بعد نیز مایکروسافت رسماً پایان کار ویندوز فون را اعلام نمود. غول فناوری از آن زمان تاکنون گوشی های اندرویدی Surface Duo و Surface Duo 2 را عرضه کرده است، اما بدون وجود جانشین مناسب و عدم به روزرسانی نرم افزاری، مشخص نیست که آینده دستگاه های سرفیس دوئو چگونه خواهد بود.

پشیمانی مدیر عاملان سابق مایکروسافت درباره بازار موبایل

همان طور که گفتیم، نادلا سومین مدیرعامل مایکروسافت است که به اشتباهات این شرکت درزمینه موبایل اعتراف می کند. «بیل گیتس»، یکی از بنیان گذاران و مدیرعامل سابق مایکر وسافت نیز در گذشته اعتراف کرده بود که «بزرگ ترین اشتباه او» شکست از اندروید بوده است.

بالمر نیز سال 2013 اعتراف کرد که از عدم تمرکز روی موبایل بسیار پشیمان است. او در آن زمان گفته بود:

«متأسفم که در اوایل دهه 2000 دوره ای وجود داشت که ما تمرکز زیادی روی ویندوز ویستا داشتیم و نمی توانستیم استعدادهای خود برای یک موبایل جدید را به کار بگیریم. این چیزی است که بیشتر از همه از آن پشیمان هستم.»

بااین حال، مایکروسافت در چند وقت گذشته روی برنامه های اندروید و iOS تمرکز داشته است. این شرکت به طور مداوم برنامه Phone Link خود را به روزرسانی می کند تا گوشی های اندروید و حتی آیفون به ویندوز متصل شوند و همچنین رابطه بسیار خوبی با سامسونگ دارد تا اطمینان پیدا کند که برنامه های موبایل آفیس به طور پیش فرض روی گوشی های اندرویدی سامسونگ نصب شده باشند.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iwN83JLU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه