جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

چین به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی دنیا، مدت هاست که نگاه ویژه ای به حوزه هوش مصنوعی دارد و حالا هدف تازه ای را درنظر گرفته است: تولید اولین ربات های انسان نما تا سال 2025 که بتوانند رفتارها و احساسات انسان ها را شبیه سازی کنند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین از برنامه ای برای تولید اولین ربات های انسان نمای این کشور تا سال 2025 خبر داده است. طبق این برنامه، قرار است حمایت های بیشتری از استارتاپ ها صورت بگیرد، استانداردها مشخص شود، به استعدادها توجه شده و همکاری های بین المللی گسترش یابد.

فعلاً جزئیات زیادی درباره این برنامه ارائه نشده است، اما کلیات آن جاه طلبانه به نظر می رسید. چین درنظر دارد که ربات های انسان نمای آن ها تا سال 2027 به قابلیت تفکر، فراگیری و نوآوری دست یابند و بتوانند برای بخش تولید، سیستم های جدیدی برای زنجیره تأمین بسازند که قابل اطمینان باشد.

برنامه چین برای تولید اولین ربات های انسان نمای این کشور تا سال 2025

در بیانیه وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین آمده است که این کشور باید تا سال 2025 فریم ورک اولیه برای ربات های انسان نما را ایجاد کرده باشد و به دستاوردهای مناسبی درزمینه قطعات این ربات ها ازجمله مغز و اندام های آن ها برسد. انتظار می رود که این ربات ها در حوزه های متنوعی کاربرد داشته باشند.

ارتقای چشمگیر ربات های هوش مصنوعی چین تا سال 2027

تا سال 2027 نیز قابلیت های نوآوری ربات های انسان نما باید ارتقای قابل توجهی پیدا کند و این ربات ها در زمینه زنجیره تأمین به کار گرفته شوند. عملکرد این ربات ها باید در سطح جهانی پیشتاز باشد و به صورت عمیق از آن در حوزه های اقتصادی استفاده شود.

طبق گزارش خبرگزاری شینهوا، پیش بینی می شود که بازار ربات های انسان نما در چین تا سال 2030 به 870 میلیارد یوآن معادل تقریباً 120 میلیارد دلار برسد. گفتنی است که پس از اعلام این برنامه جدید، ارزش سهام شرکت های چینی فعال در زمینه رباتیک رشد پیدا کرده است.

درحال حاضر شرکت ها و کشورهای زیادی درحال تلاش برای حرکت سریع در صنعت هوش مصنوعی و رباتیک هستند. چند روز پیش نیز اجلاسی برای هوش مصنوعی در بریتانیا برگزار شد که افراد بسیاری ازجمله ایلان ماسک در آن حضور داشتند.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aybFHi4L
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه