جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

همین هفته گذشته بود که «اسکارلت جوهانسون»، بازیگر مشهور هالیوود، اعلام کرد که قصد دارد از توسعه دهنده یک اپلیکیشن هوش مصنوعی به دلیل استفاده از نام و چهره اش در یک تبلیغ آنلاین شکایت کند. حالا «برایان کاکس»، ستاره اسکاتلندی سریال Succession، درباره هوش مصنوعی صحبت کرده است.

کاکس در گفت وگوی خود با اسکای نیوز انگلیس گفته است که استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت نسخه دیجیتال یک بازیگر و استفاده از آن برای همیشه، «سرقت هویت» محسوب می شود و باید آن را به عنوان «موضوع حقوق بشری» درنظر گرفت.

استفاده از هوش مصنوعی و ساخت نسخه دیجیتال یک بازیگر سرقت هویت محسوب می شود

او گفت:

«این موضوع خواب شب را از من نگرفته است، اما نگران آن هستم و می خواهم برطرف شود. فکر می کنم هوش مصنوعی یک موضوع حقوق بشری است. درواقع یک سرقت هویت محسوب می شود و درحال حاضر بسیار رایج است.»
کاکس همچنین در ادامه صحبت های خود به ویژه برای بازیگران جوان ابراز نگرانی کرد؛ او احساس می کند آن ها بیشتر در معرض استثمار تهیه کنندگان هستند:

«بازیگران جوان تر در شرایطی قرار می گیرند که به آن ها گفته می شود این کار را انجام دهند و آن کار را انجام ندهند، اما در آن زمان نمی دانند که چه کاری انجام می دهند.»

بازیگران در مقابل هوش مصنوعی

بازیگران در آمریکا بیش از 100 روز است که به دلیل حقوق و شرایط کاری خود (ازجمله ارائه تدابیری برای محافظت از آن ها در برابر هوش مصنوعی) اعتصاب کرده اند. آن ها به ویژه حرفه خود را در برابر فناوری های جدید آسیب پذیر می دانند؛ ازجمله هوش مصنوعی که می تواند حالات چهره، حرکات بدن و صدای آن ها را با دقت زیاد شبیه سازی کند.

علاوه بر اسکارلت جوهانسون، بازیگر فیلم های Avengers که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، بازیگران مطرح دیگری ازجمله «تام هنکس»، «تام کروز» و «کیانو ریوز» نیز سوژه دیپ فیک های غیرقانونی شده اند.

هم زمان با انتشار این گزارش ها، چند روز پیش اولین اجلاس بین المللی هوش مصنوعی در لندن برگزار شد که سران 28 کشور درباره خطرات این فناوری در آن صحبت کردند.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4V4z5a5v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه