سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ابزار هوش مصنوعی آمازون موسوم به تایتان، متن را به عکس با کیفیت استودیویی تبدیل می کند و رقیبی برای نمونه های موجود ازجمله DALL-E محسوب می شود.

آمازون برای رقابت با ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده ی تصویر، از مدل جدیدی به نام Titan Image Generator رونمایی کرد. این ابزار می تواند متن ورودی کاربر را به تصاویر واقعی با کیفیت استودیویی تبدیل کند و برای جلوگیری از سوگیری، لایه های محافظتی دارد.

تایتان برنامه یا وب سایت مستقلی نیست و درواقع ابزاری محسوب می شود که توسعه دهندگان می توانند از آن برای ساخت برنامه های تولیدکننده ی تصویر بهره ببرند. توسعه دهندگان برای استفاده از مدل هوش مصنوعی آمازون، به اکانت Amazon Bedrock نیاز دارند.

رونمایی آمازون از ابزار هوش مصنوعی موسوم به تایتان

سوامی سیواسوبرامانیان، معاون پایگاه داده، تجزیه وتحلیل و یادگیری ماشینی AWS پیش نمایشی از مدل Titan Image Generator به نمایش گذاشت و به توانایی های فناوری مذکور برای ساخت تصاویر و حتی تغییر پس زمینه اشاره کرد. به نظر می رسد مدل هوش مصنوعی مورد اشاره برای کاربران سازمانی درنظر گرفته شده و مثل DALL-E یا میدجورنی تمرکز ویژه ای بر مصرف کنندگان عادی ندارد.

همه ی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی تایتان آمازون، به طور خودکار با واترمارک نامرئی برچسب گذاری می شوند. واسی فیلومین، معاون هوش مصنوعی مولد در AWS به ورج گفت این اقدام بخشی از تعهدات داوطلبانه ای است که شرکت متبوعش در ماه جولای با کاخ سفید امضاء کرد.

فیلومین در بخشی از توضیحاتش گفت: «ما راهی برای علامت گذاری تصاویر تولید شده با تایتان نیاز داشتیم که با عکس اصلی تداخل نداشته باشد و از طرفی نتوان آن را برش داد یا فشرده سازی کرد.» او در ادامه تأیید کرد واترمارک های اعمال شده روی تصاویر ساخته شده با تایتان، فقط به فراداده های فایل آن محدود نمی شوند.

آمازون API خاصی طراحی کرده که می تواند منبع تصویر مورد نظر کاربران را بررسی کند. واترمارک یا شناسایی محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی، بخش کلیدی دستور اجرایی دولت بایدن درمورد هوش مصنوعی است. شرکت هایی مثل مایکروسافت و ادوبی برای رسیدگی به این موضوع، از سیستم اعتبارسنجی (C2PA) بهره می برند.

سیواسوبرامانیان همچنین توضیحاتی درمورد سایر مدل های تایتان ازجمله Titan Text Lite ارائه داد که درواقع مدلی سبک تر برای تولید متن است. آمازون مدل Text Express را نیز برای استفاده های بزرگ تر مثل چت بات های هوش مصنوعی ارائه می دهد.

آمازون متعهد شده تا غرامت کپی رایت را به مشتریانی مدل های خانواده ی تایتان ازجمله سرویس تبدیل متن به عکس پرداخت کند. این شرکت همچنین برای افرادی که از مدل های تایتان برای ساخت برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می برند، حمایت قانونی درنظر گرفته است.

منبع : zoomit
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UTUxpSpU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه