دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیر هوش مصنوعی متا:

فاصله زیاد هوش مصنوعی تا رسیدن به سطح انسان

4 ماه پیش ( 1402/9/14 )
 

«یان لکان»، مدیر هوش مصنوعی متا طی رویدادی در سان فرانسیسکو گفت که این فناوری راه زیادی دارد تا به سطح هوش انسان برسد؛ او می گوید که هوش مصنوعی پس از سال ها یادگیری شاید هم سطح گربه یا سگ شود. لکان برخلاف مدیرعامل انویدیا، معتقد است به این زودی ها هوش مصنوعی نمی تواند به جایگاه انسان برسد. مدیرعامل انویدیا گفته بود که این فناوری تا پنج سال دیگر با انسان رقابت خواهد کرد.

براساس گزارش CNBC، یان لکان، دانشمند ارشد متا و پیشگام در حوزه یادگیری عمیق، معتقد است که سیستم های هوش مصنوعی کنونی ده ها سال با توانایی های احساسی و ذهنی انسان فاصله دارند. لکان با مدیرعامل انویدیا هم عقیده نیست. چند روز پیش «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا گفته بود که هوش مصنوعی تا پنج سال دیگر می تواند رقیب انسان ها شود. لیکان می گوید که مدیرعامل انویدیا از هیجان پیرامون هوش مصنوعی چیزهای زیادی به دست می آورد. او درباره هوانگ افزود: «حوزه هوش مصنوعی میدان جنگ است و او سلاح ها را تأمین می کند.»

فاصله زیاد هوش مصنوعی تا رسیدن به سطح انسان

فاصله زیاد هوش مصنوعی تا رسیدن به سطح انسان

به عقیده لکان هوش مصنوعی احتمالاً قبل از اینکه هم تراز انسان شود باید به سطح هوش یک گربه یا سگ برسد. لکان می گوید که گرچه برای انسان 20 هزار سال طول می کشد تا تمام متن هایی را بخواند که برای آموزش هوش مصنوعی به کار می رود، با این حال این فناوری با تمامی پتانسیل های خود، هنوز نمی تواند بفهمد که اگر A با B یکسان باشد، پس B نیز همان A است. به نظر لکان خیلی داده های اساسی درمورد جهان وجود دارد که به سادگی از طریق متن یاد گرفته نمی شوند.

ازاین رو، لکان و دیگر مدیران هوش مصنوعی متا به شدت درحال تحقیق هستند تا مدل های به اصطلاح ترنسفورمر مورد استفاده در برنامه هایی مانند ChatGPT، بتوانند از داده های مختلف صوتی، تصویری و ویدیویی هم استفاده کنند. این سیستم های هوش مصنوعی اگر بتوانند میلیاردها رابطه پنهان احتمالی بین انواع مختلف داده ها را کشف کنند، به طور بالقوه می توانند شاهکارهای خارق العاده تری را به وجود آورند.

این سیستم های هوش مصنوعی چندوجهی جهش بعدی هوش مصنوعی خواهد بود، اما توسعه آن ها ارزان نیست. هرچه شرکت های بیشتری مانند متا و گوگل درمورد مدل های پیشرفته تر هوش مصنوعی تحقیق می کنند، انویدیا سود بیشتری کسب خواهد کرد.

انویدیا با پردازشگر گرافیکی گران قیمتش که برای آموزش مدل های زبانی بزرگ استفاده می شود، سودهای کلانی در حوزه هوش مصنوعی به دست آورده است. متا برای آموزش نرم افزار Llama AI خود به 16 هزار پردازنده گرافیکی انویدیا A100 متکی بود.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/G5nJ3oxO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه