دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
با مطب هوش مصنوعی درمان شوید

کرپاد، اولین کلینیک درمانی هوش مصنوعی جهان

4 ماه پیش ( 1402/9/21 )
 

راحت ترین و کاربردی ترین روش های درمانی را تجربه کنید؛ این ادعایی است که استارتاپ Forward Health، سازنده کرپاد (CarePod)، اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان، مطرح می کند. کنترل فشار خون، چکاپ قلب و درمان بیماری های باکتریایی تنها بخشی از قابلیت های این دستگاه به حساب می آیند و هوش مصنوعی کرپاد تحلیل کاملی از اقدامات انجام شده را برایتان ارسال می کند تا از جزئیات بیماری خود مطلع شوید.

فوروارد هلث (Forward Health) یکی از شرکت های حوزه درمانی با ارزشی بالغ بر 675 میلیون دلار بوده که 100 میلیون دلار آن را طی پروژه کرپاد جمع آوری کرده است. این کمپانی در سال 2016 توسط «آدرین عون»، «اریک فری»، «ایلیا آبیزوف» و «رابرت سباستین» پایه گذاری شد و در هیئت مدیره شرکت علاوه بر آدرین عون، «برایان سینگرمن»، «کیت رابیوس»، «پاتریک پیچت»، «رام شریرام» و «مارک بنیوف» هم حضور دارند. همچنین «اریک اشمیت»، «جان دوئر» و «مریسا میر» شرکت را در مسیر توسعه اهداف درمانی پیشرفته راهنمایی می کنند.

کرپاد، اولین کلینیک درمانی هوش مصنوعی جهان

طبق گفته آدرین عون، مدیرعامل و یکی از بنیان گذاران فوروارد هلث، اولین پروژه این شرکت در سال 2017 با هدف توسعه مراقبت های بهداشتی-درمانی کلید خورد. آن ها در ابتدا سعی داشتند با ایجاد مطب های پیشرو، روش های درمانی سابق مانند اسکنرهای بدن، حسگرهای هوشمند و الگوریتم های تشخیص را کنار بگذارند و از فناوری های جدیدی بهره ببرند. حالا فوروارد هلث در مأموریتی مشابه، با به کارگیری تجارب قبلی سعی در توسعه کرپاد دارد.

کرپاد، کلینیک درمانی هوش مصنوعی

بیمارانی که برای اولین بار از سرویس های درمانی کرپاد استفاده می کنند، یک ارزیابی کامل بیومتریک از خودشان دریافت می کنند که عملکرد بهتری را در تشخیص و درمان بیماری های مختلف به ارمغان می آورد. علاوه براین، هوش مصنوعی کرپاد اطلاعات بیشتری از روش های درمانی و وضعیت جسمی بیماران در اختیارشان می گذارد.

در سال 2017، آدرین عون در مصاحبه با تک کرانچ از کرپاد به عنوان راه حلی برای پیشرفت پزشکان یاد کرد: «باید راهی برای پیشرفت شیوه درمانی پزشک ها و نجات زندگی های بیشتر پیدا کنیم؛ همان گونه که مهندسان با توسعه برنامه ها و نرم افزارها در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند.» 

او همچنین شروع فعالیت های فوروارد هلث را مشابه کمپانی تسلا و ایلان ماسک می داند: «مطب دکتر را همان خودروی مدل S تسلا درنظر بگیرید که نسخه بهینه تر آن خودروی مدل 3 یا کرپاد نام دارد. درحقیقت کرپاد را می توان مطب یک پزشک با بهره گیری از بالاترین سطوح فناوری دانست.»

در ابتدا فوروارد هلث با ایجاد مطب های درمانی، خدمات پزشکی خود را برای رسیدگی به بیماران در شرایط مختلف گسترش داد که عبارتند از: اسکنرهای پوستی برای مشکلات و بیماری های مرتبط با آن، اسکنر بدن برای شناسایی ناراحتی های قلبی و غیره. همچنین در زمان شیوع بیماری کووید 19، این شرکت پیشنهاد خود مبنی بر نظارت و درمان از راه دور بیماران را به مرحله اجرا رساند. 

اکنون به نظر می رسد که فوروارد هلث به دنبال ارائه روش های درمانی جدیدی است و تمامی تجربیات درمانی گذشته را یک جا در کرپاد به کار می گیرد. این شرکت روی عرضه اولیه 25 دستگاه کرپاد متمرکز است و قصد دارد که با توسعه این فناوری، تولید آن را به 3200 دستگاه در سال برساند. 

با مطب هوش مصنوعی درمان شوید

هنگام استفاده از کرپاد، یک راهنمای صوتی تعبیه شده است که شما را در استفاده از تجهیزات داخل آن راهنمایی می کند. در اولین مرحله، با نصب برنامه اختصاصی دستگاه می توانید قفل دستگاه را باز کنید و به ویژگی های آن دسترسی داشته باشید. زمانی که وارد کرپاد شدید، تجهیزات مختلفی ازجمله مانیتور لمسی کنار صندلی و یک دایره نورانی تعبیه شده روی زمین را مشاهده می کنید؛ این دایره نورانی جایگاه اسکن بدن شما برای درمان خواهد بود. یک کشوی مخفی هم در داخل یکی از بخش های دستگاه وجود دارد که تست های پزشکی مختلفی را در صورت نیاز برایتان فراهم می کند.

نمایشگر کرپاد خدمات متنوعی برای بسیاری از بیماری ها ارائه می دهد که شامل اسکن کامل بدن، بررسی سلامتی قلب، تست گلو، فشار خون، مدیریت وزن، تست کرونا، آزمایش HIV، تست دیابت و بررسی سلامتی کبد می شود. برای مثال، زمانی که تست سلامت قلب را انتخاب می کنید، نمایشگر از شما می خواهد که حسگر را در مقابل قلبتان قرار داده و پس از انجام آزمایشات، نتیجه را ارائه می دهد. چنانچه مشکل جدی تر بوده یا نیازمند مراقبت های درمانی بیشتری باشید، پزشکان فوروارد هلث در جریان روند درمانی شما و داده های مراقبتی تان قرار می گیرند و در صورت لزوم، نسخه یا شیوه درمانی دیگری را برایتان اعمال می کنند. 

در کرپاد می توانید با یک دستگاه بدون سوزن یک بارمصرف آزمایش خون انجام دهید، با استفاده کاف بی سیم فشار خونتان را چک کنید و با اسکنر آزمایشات مربوط به پوست خود را انجام دهید. همچنین ابزارهای گوناگونی برای تشخیص بیماری های ویروسی و باکتریایی تعبیه شده اند. علاوه بر این مزایا، ظاهراً امکان آزمایش بیماری های مقاربتی در کرپاد فراهم شده است، اما جزئیاتی درباره نحوه عملکردش در دسترس نیست. 

هر کرپاد یک متصدی دارد که مسئولیت سرویس دهی دستگاه بر عهده اوست و به سؤالات مهم و اساسی کاربران درباره دستگاه پاسخ می دهد. هنگام استفاده از کرپاد، بیماران باید به تنهایی وارد دستگاه شوند و در صورت نیاز می توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص این برنامه با پزشک شرکت صحبت کنند.

تمامی خدمات گفته شده به اضافه پشتیبانی 24 ساعته طی هفت روز هفته و مکالمه مجازی با پزشکان، هزینه ای 99 دلاری در ماه خواهد داشت. اگر اضافه بر این ویژگی ها، بیماران خواهان دسترسی به مطب های پزشکی فوروارد هلث باشند باید هزینه ای 149 دلاری پرداخت کنند. در پرداخت این هزینه ها، بیماران از پشتیبانی مالی بیمه محرومند؛ زیرا کرپاد در حفظ اطلاعات شخصی کاربرانش سخت ‎گیر است.

ایده های عون هوش مصنوعی را به حوزه درمان می آورد

آدرین عون یک مهندس متخصص در حوزه هوش مصنوعی است که پیش از فوروارد هلث، پروژه های خاصی را در گوگل به اجرا درآورده. او پس از اینکه گوگل در سال 2013 استارتاپ پردازش زبان طبیعی او یعنی Wavii را خریداری کرد، ایده خود را با «لری پیج»، مدیر اجرایی گوگل، در میان گذاشت. عون گفت: «کاری که اکنون درحال انجام آن هستیم، انتقال تدریجی تجارب درمانی و مراقبتی از پرستار و پزشک به سخت افزار و نرم افزار است. ما حتی اعتقادی به وجود مطب ها برای مراجعه حضوری نداریم و تاریخ مصرف این روش درمانی دیگر به اتمام رسیده است.»

فوروارد هلث همچنان به دنبال استخدام بیش از 100 پزشک در بخش مراقبت های اولیه است و در کنار آن هم یک هیئت مشاوره پزشکی را با حضور 5 پزشک در اختیار دارد. عون راه موفقیت شرکت را در ارائه بهترین خدمات درمانی به بیماران می داند. این خدمات می تواند شامل دسترسی به آخرین نتایج و آزمایشات به همراه طراحی برنامه های درمانی توسعه یافته باشد که با نظارت و تأیید تیمی از پزشکان صورت می گیرد.

اما پردازش این حجم از اطلاعات چگونه صورت می گیرد؟ پاسخ این سؤال، به مدل زبان گسترده (LLM) اختصاصی فوروارد هلث مربوط می شود که برای استخراج پروتکل های مراقبتی و شناسایی آخرین دیتاهای تحقیقاتی ساخته شده است. علاوه براین، طبق گفته آدرین عون، تیم کلینیک فوروارد به داشبوردی دسترسی دارد که حالات مختلفی را برای راحتی و نگه داری برنامه مراقبتی اختصاصی بیماران درنظر می گیرد.

عون افزود: «ما از هوش مصنوعی برای مطالعه تحقیقات، استخراج برنامه های مراقبتی و ارائه آن به مشتریان استفاده می کنیم. این فوق العاده است؛ زیرا برخی مؤسسات دانشگاهی پزشکی هستند که پژوهش های فوق العاده ای در این زمینه دارند، اما هیچ گاه مورد توجه قرار نمی گیرند. جالب است که می توانیم به آخرین تحقیقات در این زمینه در هر زمانی دسترسی داشته باشیم.» 

او همچنین درباره نحوه تأمین امنیت داده ها به تک کرانچ گفت: «فوروارد از بهترین شیوه های امنیتی برای رمزگذاری داده ها و کنترل دسترسی ها استفاده می کند. ما مرتباً ممیزی های شخص ثالث را برای ارزیابی و اطمینان از موقعیت امنیتی بررسی کرده و مجموعه ای قوی از شیوه های حفظ حریم خصوصی را مطابق با قوانین فدرال برای محافظت از داده های اعضای خود اعمال می کنیم. اعضای شرکت همیشه داده هایشان را در اختیار دارند و این اطلاعات هرگز به شخص ثالث ارائه نخواهد شد.» 

عون با تأکید بر این موضوع که دیتاها در دسترس افراد شخص ثالث قرار نمی گیرد، گفت: «نکته مثبت این است که ما هزینه های بیمه را قبول نمی کنیم و همین باعث می شود تا اطلاعات شما در دسترس افراد دیگر قرار نگیرد. تنها کسانی که به اطلاعات شما دسترسی دارند، پزشکان ما هستند که این کار تنها برای خدمات رسانی بهتر انجام می شود.» 

فوروارد هلث به دنبال تعبیه کرپاد ها در محیط های عمومی ازجمله مراکز خرید، باشگاه ها و همچنین برج ویلیس شیکاگو است. این شرکت اعلام کرده که می خواهد تولیدات کرپاد را به دو برابر میزان فعلی در سال 2024 برساند و عرضه سراسری آن را در سان فرانسیسکو، نیویورک، شیکاگو و فیلادلفیا آغاز می کند. 

جمع بندی

کرپاد راه حل نوینی است که از داده ها و دستاوردهای گذشته شرکت استفاده کرده و به عنوان دستگاهی جدید، سعی می کند روش های درمان به روزتری را فراهم کند. آدرین عون برنامه های بلندپروازانه ای برای فوروارد هلث دارد و توانایی اثبات شده این شرکت، آن ها را برای حل این قبیل مشکلات امیدوار می کند. عون همچنین جاه طلبی زیادی در حل مشکلات و خلق راه حل های ساده تر برای MRI و عمل قلب باز دارد و ممکن است شاهد ورود هوش مصنوعی برای به روزرسانی روش های درمانی این چنینی باشیم.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/m0tUzjLO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه