معاون وزیر نفت از فراخوان وزارت نفت برای احداث هشت پالایشگاه از سوی بخش‌خصوصی در عسلویه با سرمایه‌ای معادل 3 میلیارد دلار خبر داد.  به گزارش ایسنا، منصور معظمی از فراخوان وزارت نفت برای احداث هشت پالایشگاه با ظرفیت تولید 60 هزار بشکه که خوراک آنها از میعانات گازی فازهای پارس جنوبی تامین می‌شود خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در راستای تولید ثروت اهمیت بسیاری دارد و برای رفع آثار تورمی و رکود باید به سمت تولید ثروت حرکت کنیم.  وی با اشاره به اینکه ایران کشوری توانمند از نظر منابع است، افزود: سال‌ها به خام‌فروشی پرداخته‌ایم و این در حالی است که ارزش افزوده و تولید ثروت در شرایطی صورت می‌گیرد که مواد خام را صادر نکرده و اقدام به صادرات فرآورده‌های نفتی با ارزش افزوده بیشتر کنیم.  معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه واگذاری پالایشگاه‌ها فقط به بخش‌خصوصی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برای هر یک از پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری حدود 250 تا 300 میلیون دلار لازم است که از سوی بخش‌خصوصی آورده می‌شود.