1- با دانش مناسب وارد شوید: در بازارهای مرتبط با تکنولوژی و فناوری مهمترین اصل برای ورود به بازار تکیه بر تجربه و دانش فنی مناسب است. دنیای تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. از این رو هر روز باید مطالعه مناسبی در خصوص ابزارها و اطلاعات جدیدی که وارد بازار میشود داشته باشید تا همواره اطلاعات دقیق و به روزی را به مشتری ارائه دهید. مشتری باید احساس کند که اطلاعات شما بسیار بیشتر از او است.
2- آموزش رایگان را جدی بگیرید: میتوانید یک وبسایت آموزشی برای دادن اطلاعات به مشتریان و محلی برای پرسش و پاسخهای متداول راهاندازی کنید. این کار باعث میشود تا ارتباط بهتری با مشتریانتان داشته باشید و از سوی دیگر به برندی فراتر از یک فروشگاه فکر کنید. این عامل میتواند یکی از زمینههای توسعه کسبوکارتان را فراهم کند.
3- همواره در حال یادگیری باشید: اطلاعاتی که در دنیای فناوری به دست میآورید تاریخ مصرف ماهانه یا حتی در برخی موارد روزانه دارد، بنابراین باید همواره در حال یادگیری باشید. در این راه از تمام ابزارها برای افزایش میزان اطلاعات خود استفاده کنید.
4- به مشتریتان اطمینان خاطر دهید: گاهی مواقع لازم است بیش از زمان معمول برای یک مشتری وقت بگذارید. فروشندگان معمولاً برای پاسخ دادن به مشتریان سختگیر توجهی ندارند درحالیکه این مشتریان کسانی هستند که در صورت حصول اطمینان بهراحتی برای شما تبلیغات رایگان انجام میدهند، بنابراین به مشتریان سختگیر اطمینان دهید کالایی را که خریداری میکنند منطبق با نیازها و سلایق آنهاست. بنابراین قبل از پیشنهاد یک محصول سعی کنید تمام اطلاعات لازم را که مبتنی بر نیاز مشتری است با پرسشهای ساده کسب کنید.
5- هدایایی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید: در بازارهای رقابتی نظیر بازار موبایل بسیار مهم است که شما بتوانید تمایزی برای رقابت با سایر فعالان حوزه داشته باشید بنابراین میتوانید علاوه بر توجه به قیمت، خدمات پس از فروش، هدایای کوچکی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. این هدایا میتواند درخصوص ارائه لوازم جانبی مانند هندزفری یا یک رم رایگان به مشتری ارائه شود.