پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ویدئو ابزار قدرتمندی در بازاریابی محتوا محسوب می شود، ولی تولید ویدئوی مناسبی که با مخاطبان به خوبی ارتباط برقرار کند، به کمی تخصص نیاز دارد.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

اگر مقالاتی را که در چند سال اخیر در مورد بازاریابی محتوایی نوشته  شده اند بخوانید، می بینید که اغلب آنها روی محتوای ویدئویی تاکید ویژه ای دارند، ولی اگر یاد نگرفته باشید که این محتوای ویدئویی را چگونه تولید کنید، تلاش شما در این حوزه فقط به خستگی و دلسردی منجر می شود.

به گزارش زومیت، محتوای ویدئویی محبوبیت خود را از آنجا به دست آورد که درآمدزایی بالا و هزینه تولیدی کمی داشت. همچنان که روندهای فناوری رو به گسترش هستند، هزینه تولید ویدئو نیز پایین تر می آید. به علاوه، ابزارهای ارتقای محتوا و پیگیری نتایج، به پیشرفت تبلیغات کمک زیادی کرده اند و بازاریابان به راحتی می توانند با قیمتی مناسب، محتوای موفق تولید کنند.

نکته مهم این است که ساخت ویدئوی موفق، بیش از آنکه مستلزم تخصیص بودجه باشد، به استراتژی خوب بازاریابی نیاز دارد. پس قبل از اینکه همه کارهای تان را برای شروع فیلم برداری رها کنید، یک استراتژی خوب برای مفهوم محتوای بصری خود پیدا کنید.

پیش از تولید ویدئو، خوب فکر کنید

درست مثل همه محصولات تجاری دیگر که باید مرحله تست و آزمایش اولیه را بگذرانند، استراتژی شما هم نباید بدون بررسی و تحلیل دقیق، ویدئو را اولویت اول سرمایه گذاری های بازاریابی  قرار دهد. هرچند موتورهای جست وجو و رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری مردم را به سمت ویدئو سوق می دهند و به خرید پلتفرم های مخصوص تشویق می کنند، ولی یک رویکرد متفکرانه، هرگز سریع و نامطمئن پیش نمی رود.

محتوای شما تنها در صورتی تاثیرات گسترده ای خواهد داشت که به خوبی طراحی  شده باشد، با قوانین دنیای تجارت سازگاری داشته باشد و پیام پرمفهومی را ارسال کند. در غیر  این صورت ویدئوی شما نمی تواند بازگشت سرمایه را تضمین کند و تلاش تیم بازاریابی را هدر می دهد.

سعی کنید در گروه شرکت هایی قرار نگیرید که با ویدئوهای نازل و بی کیفیت فراوان، این بازار را پرازدحام کرده اند. به چهار مرحله ای که در ادامه مطلب ذکر می کنیم توجه کنید و این نکات را در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید:

استراتژی بازاریابی خود را به روز کنید

هر زمان که بخواهید یکی از عناصر استراتژی بازاریابی محتوا را اضافه یا حذف کنید، باید این تغییر را مستند کنید. این کار به شما کمک می کند پیش از اینکه به تولید محتوا دست بزنید، جایگاه خود را درک کنید. به علاوه باعث می شود متوجه شوید چه نوع محتوای خاص، شما را به موفقیت می رساند.

هنگامی که ویدئو را به اسناد بازاریابی  اضافه می کنید، دلیل تصمیم خود را برای اختصاص منابع بیشتر به ویدئو توضیح دهید. چه عاملی شما را به سمت این تصمیم سوق داده است؟ از این استراتژی چه هدفی را دنبال می کنید؟ برنامه دقیق شما چیست؟

همه چیز را با جزییات بنویسید: اهداف، پارامترها، نتایج مورد انتظار از آزمایش ها، مخاطبان، استراتژی توزیع و. . . . این کار را حتما پیش از شروع ضبط ویدئو انجام دهید. به  این  ترتیب راحت تر با چالش های غیر منتظره روبه رو می شوید.

مخاطبان خود را بشناسید و شرایط آنها را درک کنید

آیا مخاطبان هدف از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ معمولا از چه پلتفرمی بیشتر استفاده می کنند؟ به جز ویدئو، با چه محتوایی بهتر ارتباط برقرار می کنند؟

محتوای پیشین خود را بررسی کنید. چه آنها که موفقیت آمیز بوده اند و چه مواردی که شکست  خورده اند. به  این  ترتیب می توانید برآورد کنید که چه ویدئویی برای کسب وکار شما مناسب است. اگر ویدئوی خود را در یوتیوب پست کنید درحالی که اکثر مخاطبان شما از اینستاگرام استفاده می کنند، به موفقیت نمی رسید. با ارزیابی رفتار مخاطبان، می توانید اطمینان حاصل کنید که ویدئوهای شما توسط افرادی که در دایره هدف تان قرار دارند، دیده می شوند.

با قدم های کوچک شروع کنید

هرگز در یک روز، تعداد زیادی ویدئو پشت سرهم پست نکنید! در عوض، فیلم ها را به محتوای نوشتاری موجود (مثل پست هایی که کارایی بالایی داشته اند، یا صفحات خدمات و پشتیبانی وب سایت تان) اضافه کنید. صفحات فعلی سایت را ارتقا دهید و با مقایسه عملکرد حال و گذشته، دید بهتری نسبت به تغییرات جدید به دست آورید.

فیلم های اولیه را کوتاه نگه  دارید؛ مثلا در حد ۱۵ تا ۳۰ ثانیه برای شبکه های اجتماعی. ممکن است اوایل کار اصلا نیازی به فیلم برداری نداشته باشید و بتوانید با استفاده از عکس ها و تصاویر (و گاهی چند جمله متنی) یک ویدئوی ساده تولید کنید. ممکن است مخاطبان شما از یک اسلایدشو لذت ببرند، ولی برای موفقیت استراتژی بازاریابی، نیازی نیست با اسپیلبرگ قرارداد ببندید!

تست، تست و تست

فرض کنیم شما از ویدئوهای کوتاه شروع کرده اید و حالا چندین ویدئوی باکیفیت تولید کرده اید که مورد علاقه مخاطبان قرار گرفته اند. تبریک می گوییم، ولی هنوز کار به پایان نرسیده است. فقط به این دلیل که برخی از ویدئوهای شما با استقبال مشتریان مواجه شده اند، به این معنی نیست که همیشه همه فیلم های تان کارآمد خواهند بود.

به جای تکیه بر موفقیت های موقت و نامطمئن، به طور مداوم رویکرد خود را ارزیابی کنید و در صورت لزوم کارتان را اصلاح کنید. عملکردتان را بررسی کنید، روی محتوای جدیدتان تست A/B انجام دهید و هر زمان که فاکتورهای مورد آزمایش به شما اشاره می کنند، تغییرات لازم را اعمال کنید.

طرحی را که در مرحله اول نوشته بودید به یاد دارید؟ با به روزرسانی این طرح، تایم لاین موفقیت محتوای ویدئویی خود را مشاهده می کنید. اگر ویدئوهای شما موفق به نظر می رسند ولی هنوز نتوانسته اید به اهداف اصلی دست پیدا کنید، داده ها را چک کنید و در صورت لزوم، روش کارتان را عوض کنید.

محتوای ویدئویی می تواند ابزار قدرتمندی برای بازاریابی شما باشد، ولی مثل همه ابزارهای موثر، به تخصص نیاز دارد. شما با پیروی از این مراحل ساده، می توانید درآمد بازاریابی تان را در این بخش به حداکثر برسانید.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kG03gyNv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه