شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

5 عنصر مهم در بازاریابی مستقیم وب سایت

5 سال پیش ( 1397/7/12 )
پدیدآورنده : سینا نیکدل  

اصولاً هدف از تشکیل وب سایت ها کمک به توسعه تجارت شما و عملکرد آنها به این صورت است که کمک می کنند توجه مشتریان خود را جلب و آنها را متقاعد به خرید محصولات یا دریافت خدمات خود کنید. «وب سایت های واکنش مستقیم» نه تنها به بازدیدکننگان انگیزه می دهند بلکه آنها را وادار به خرید نیز می کنند. طراحی این وب سایت ها به صورتی است که با هر کدام از مشتریان به صورت جداگانه ارتباط برقرار می شود و آنها را به برداشتن قدم اول در مسیر خرید سوق می دهد. آیا وب سایت کنونی شما این قابلیت را دارد؟ اگر می خواهید از صفر آغاز و یا وب سایت کنونی خود را مجدد راه اندازی کنید، بهتر است چند قدم ذکرشده در زیر را به یاد داشته باشید.

قدم اول: کلمات کلیدی

ابتدا باید کلمات کلیدی که از طریق تحقیق و پژوهش به دست آمده اند را در دسترس داشته باشید؛ سپس این کلمات را به صورت استراتژیک در سایت خود قرار دهید. این کلمات سئو هستند که بیشتر در جست وجوهای آنلاین استفاده می شوند. هرچه تعداد بیشتری از این کلمات در سایت خود قرار دهید احتمال اینکه در جواب جست وجوی مصرف کنندگان دیده شوید و آنها از وب سایت شما دیدن کنند بالاتر می رود.

مطلب مرتبط: بازاریابی مستقیم / روشی برای ایجاد تعامل میان خریدار و فروشنده

لیست کلمات کلیدی به صورت رایگان در اینترنت موجود است. کلماتی که بیشتر با تجارت، برند، محصول یا خدمات شما سازگار و مرتبط هستند را پیدا و در سایت خود جاگذاری کنید. هرچه بازدیدکننده های بیشتری داشته باشید، گوگل رتبه بندی سئو شما را بالاتر خواهد برد. بازدیدهای مجدد به صورت پیوسته، نشان از محتویات مفید سایت شما دارند و گوگل نیز بر همین اساس امتیازتان را در الگوریتم خود افزایش می دهد. با کسب امتیازات کافی، گوگل وب سایت شما را به صفحه نخست جست وجو انتقال می دهد و از آنجایی که نیمی از جست وجوهای آنلاین از طریق گوگل صورت می پذیرد و بیشتر خریدها در صفحه نخست جست و جو اتفاق می افتند، ارتقای امتیاز سایت و رساندن آن به این صفحه به شما کمک خواهد کرد. این پروسه به زمان، علم، هزینه و انرژی زیادی نیاز دارد که بیشتر صاحبان تجارت حاضر به صرف آنها نیستند. اما باید این سؤال را از خود بپرسید که آیا کسب و کار شما ارزش این هزینه و انرژی را ندارد؟

قدم دوم: طراحی ساده

اغلب اوقات مردم سایت هایی راه اندازی می کنند که حاوی مقادیر زیادی از اطلاعات است. این دسته از وب سایت ها ممکن است طیف گسترده ای از بازدیدکنندگان را به خود جذب کنند (به دلیل داشتن کلمات کلیدی زیاد)، اما تعداد بسیار کم و یا هیچ یک از آنها به مشتری های سایت تبدیل نمی شوند. هدف اصلی از طراحی سایت این است که بازدیدکنندگان به جای «خروج» بر روی «خرید» کلیک کنند.

وب سایت واکنش مستقیم شما باید طراحی ساده ای داشته باشد تا گشت و گذار در آن آسان باشد. این وب سایت باید حداقل 10 مورد برای سرگرمی مشتری های احتمالی فراهم کند که تنها یکی از آنها «خرید کردن» است. شما برای جذب مشتری های جدید می توانید «پیشنهاد ویژه» در سایت خود ارائه دهید (مانند ارائه خدمات معارفه ای رایگان، نمونه های رایگان، تخفیف برای مشتریان جدید، با خرید یک محصول دو محصول تحویل بگیرید و غیره).

آیا پیشنهاد ویژه ای برای جذب مشتری های احتمالی دارید؟ اگر نه، بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید و یک آهنربای جذب بازدید کننده به عملکرد سایت اضافه کنید تا با استفاده از آن بتوانید بازدید کنندگان را اغوا سازید در ازای دریافت پیشنهادات ویژه، اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند. این پیشنهاد ویژه می تواند لینک یک ویدئو یا فایل صوتی، عضویت رایگان، کوپن رایگان، کد تخفیف، ارائه نمونه ها یا کتاب های رایگان باشد.

قدم سوم: بازدیدکنندگان از طریق موبایل

هنگام طراحی و ب سایت خود تأکید زیادی بر نحوه طراحی وب سایت واکنش مستقیم در گوشی ها داشته باشید. در سال 2014 تعداد جست وجوهای آنلاین در گوشی ها بیشتر از دسکتاپ بود و این میزان روزانه در حال افزایش است. اگر ارائه خدمات وب سایت شما بر روی گوشی امکان پذیر نیست و بازدیدکنندگانی که از گوشی استفاده می کنند از کیفیت سایت راضی نیستند، مشتریان زیادی را به رقیبان خود -که استفاده از سایت آنها بر روی گوشی ها نیز ساده و مساعد است- واگذار خواهید داد.

قدم چهارم: سیستم پیگیری

یک جنبه حیاتی دیگر از وب سایت ها داشتن یک سیستم پیگیری پیوسته و شبانه روزی است. این کار باید تا زمانی ادامه داشته باشد که مشتری «یا خرید کند، یا بمیرد یا عضویت خود را کنسل کند». اگر شخصاً وقت ندارید تا این سیستم را بر روی وب سایت پیاده کنید، کسی را پیدا کنید تا این کار را برای شما انجام دهد و مطمئن باشید از صرف هزینه به این روش پشیمان نخواهید شد. ارتباط با مشتریان یا مخاطبان باعث ایجاد رابطه هرچه بهتر و مراجعان هرچه بیشتر می شود. از آنجایی که شما نمی دانید مشتریان تان در چه مرحله از پروسه خرید هستند، باید همواره ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. در این صورت با رسیدن به آستانه انتخاب، اولین شخص در دسترس برای آنها، شما هستید. در چنین موقعیتی شما بهترین گزینه به نظر می آیید؛ چرا که همواره و به صورت مداوم در تلاش بوده اید با ارائه موضوعات مرتبط و قابل اطمینان، با مخاطبان ارتباط برقرار سازید و اعتماد آنها را جلب کنید.

قدم پنجم: مقالات انتقادی و مروری

قسمتی از سایت شما باید به توصیه نامه ها و گفته های دیگران در مورد تجارت تان اختصاص داده شود. این عمل با نام «نقدهای 5 ستاره» نیز شناخته شده است. این که دیگران چه چیزی در مورد شما می گویند بسیار مهم تر و حیاتی تر از آن چیزی است که شما در مورد خودتان ارائه می دهید. به همین دلیل است که آسان ترین راه برای افزایش فروش، نمایش نقل قول ها و نقدهای سوم شخص است؛ کسانی که بتوانند اعتماد مشتریان را جلب و آنها را به وب سایت شما متصل کنند.
یک انتقاد خوب باید مطابق با اصول واکنش مستقیمِ خاصی باشد که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

• انتخاب یکی از نقدها به عنوان سرتیتر که نشان دهنده رضایت فرد منتقد از محصولات یا خدمات شما باشد می تواند حس رضایت را به دیگر بازدید کنندگان نیز انتقال دهد.

• منتقدان چه مشکلی داشتند و این مشکل چه تأثیری در احساسات آنها داشته است. نشان دادن احساسات نکته ای بسیار مهم است؛ چرا که اغلب افراد براساس احساسات شان تصمیم می گیرند و سپس تلاش می کنند با استفاده از منطق تصمیم شان را توجیه کنند.

• دلیل انتخاب محصولات شما از طرف فرد منتقد و عدم انتخاب محصولات رقیبان تان را بیان کنید.

• ذکر نام کامل فرد و شغل او بسیار مهم است. اگر من یک آتش نشان هستم و بر روی سایت نظر یک آتش نشان دیگر را ببینم، احتمال اینکه از سایت خرید کنم بیشتر است؛ چرا که میان خود و فرد منتقد نوعی احساس ارتباط می یابم و همین امر سبب افزایش همکاری من با سایت می شود. . نقدها باید با فونت «ایتالیک» نوشته شوند و علامت های نقل قول در ابتدا و انتهای آنها قرار بگیرد. با این کار متن اصلی سایت را از متن نقد جدا کرده و باعث شده اید تفاوت میان نوع ساختار متن جلب توجه هرچه راحت تر بازدیدکنندگان را به عمل آورد.

مطلب مرتبط:استفاده از اینترنت و وب سایت در کسب و کار

• حداقل باید یک نقد در صحفه اصلی سایت وجود داشته باشد. همراه آن لینک صفحات دیگری که نقدهای بیشتری دارند را قرار دهید و اگر در سایر سایت ها نیز از شما به خوبی نقد شده است می توانید لینک آنها را نیز بر روی وب سایت خود بگذارید.

روش های بازاریابی آنلاین همواره در حال تغییر هستند، اما می توانید اطمینان داشته باشید سیستم بازاریابی واکنش مستقیم همواره دوام خواهد داشت. پیاده سازی اصول واکنش مستقیم بر روی وب سایت شما با تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار، به صورت اتوماتیک سایت تان را از یک بروشور به یک ماشین پول سازی تبدیل خواهد کرد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eE5YDr7G
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه