پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی برخی از به روز رسانی های مهم واتس اپ

تغییرات واتس اپ در سال 2021

3 سال پیش ( 1399/10/17 )
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

واتس اپ به عنوان یکی از محبوب‎ترین پیام رسان های دنیا در 12 سال فعالیت دامنه وسیعی از کاربران را به خود جلب کرده است. امکانات این پیام رسان برای کاربران به طور مداوم افزایش یافته است. برخی از امکانات این اپ شامل فعال ‎سازی بخش ساکت کردن چت ‎ها برای همیشه، به جای الگوی موقت و همچنین افزودن مداوم اموجی‎ های جذاب است. این امر در کنار برخی توسعه‎ های فنی برای سازگاری بهتر واتس اپ با کاربری گوشی ‎های هوشمند و رایانه‎ های شخصی موجب تداوم محبوبیت این پیام رسان شده است. راه ‎اندازی سرویس تماس صوتی رایگان نیز محبوبیت واتس اپ را به طور گسترده ‎ای افزایش داده است. 

مدیران ارشد فیس بوک برای سال 2021 برنامه های تازه ای برای واتس اپ دارند. بدون تردید ایجاد تغییرات در واتس اپ امر تازه ای نیست، اما مسئولان فیس بوک قصد ساماندهی تغییرات همزمان و متعدد را دارند. همین امر شمار قابل توجهی از کاربران واتس اپ را نسبت به تغییرات تازه کنجکاو کرده است. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین تغییرات واتس اپ در طول سال 2021 خواهیم پرداخت. 

تغییرات واتس اپ در سال 2021

مقررات استفاده جدید واتس اپ

واتس اپ در 8 ژانویه آپدیت تازه ای را ارائه خواهد کرد. بر این اساس مقررات استفاده از واتس اپ برای کاربران تغییر خواهد کرد. این مقررات در راستای جلب رضایت کاربران به منظور ارسال پیام های سیستمی از سوی واتس اپ طراحی شده است. بسیاری از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در اپ های شان نسبت به ارسال پیام های سیستمی به کاربران اقدام می ‎کنند، با این حساب اقدام تازه واتس اپ در این راستا قابل درک خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 8 ویژگی مورد انتظار برای واتس اپ

نکته مهم درخصوص پیام های سیستمی واتس اپ به کاربران شباهتش به نوتیفیکیشن است بنابراین خبری از ارسال پیام در قالب چت‎ های خصوصی نخواهد بود. این امر یکی از جلوه‎ های فعالیت واتس اپ در راستای احترام به فضای کاربری افراد است. 

حالت تعطیلات

واتس اپ از مدت‎ ها قبل در حال توسعه حالت تعطیلات است. این حالت به کاربران اجازه ذخیره ‎سازی پیام ها و عدم دریافت هرگونه نوتیفیکیشن و اخطاری از سوی واتس اپ را می ‎دهد. سپس با پایان یافتن تعطیلات دوباره وضعیت واتس اپ به حالت اولیه باز می‎ گردد. بدون تردید حالت تعطیلات برای بسیاری از کاربران خوشایند خواهد بود. 

بسیاری از کاربران در طول تعطیلات ‎شان علاقه ‎ای برای مشاهده پیام های مربوط به کار یا حتی فایل‎ های بارگذاری شده در گروه‎ ها ندارند. حالت تعطیلات برای این دسته از کاربران مزیت‎ های بسیار زیادی به همراه دارد. اگرچه اخبار بسیار زیادی در مورد ویژگی‎ های حالت تعطیلات در دسترس نیست، اما کار بر روی این بخش برای سال 2021 نهایی خواهد شد بنابراین شاید در طول چند ماه آینده اخبار بیشتری از بخش موردنظر دریافت نماییم. 

خرید مستقیم درون برنامه ای

واتس اپ از مدت‎ ها قبل نسخه بیزینس را در دسترس کاربران و به طور مشخص برندها قرار داده است. یکی از نوآوری ‎های تازه واتس اپ در سال 2021 مربوط به خرید مستقیم کاربران خواهد بود. بسیاری از برندها در شبکه های اجتماعی مختلف امکان فروش مستقیم محصولات ‎شان را پیدا کرده ‎اند. فیس بوک به عنوان توسعه دهنه اصلی واتس اپ از مدت ‎ها قبل امکان خرید درون برنامه ای به صورت مستقیم را مدنظر قرار داده است. این ویژگی به طور قابل ملاحظه ‎ای در اینستاگرام قابل مشاهده است. 

استقبال کاربران و برندها از ویژگی خرید درون برنامه ای اینستاگرام نکات بسیار مهمی برای فیس بوک به همره داشته است. مهمترین نکته در این میان تلاش کارشناس ‎های فیس بوک برای توسعه این بخش در واتس اپ است. بدون تردید تفاوت ‎های بنیادی میان اینستاگرام و فیس بوک وجود دارد، با این حال شمار بالای کاربران فعال واتس اپ موجب تصمیم‎ گیری کارشناس‎ های ارشد فیس بوک برای راه ‎اندازی بخش فروش مستقیم در آن شده است. 

گسترش تماس صوتی و تصویری به نسخه دسکتاپ

یکی از ضعف‎ های اصلی واتس اپ در طول سال‎ های اخیر مربوط به عدم پشتیبانی تماس صوتی و تصویری از نسخه دسکتاپ است بنابراین کاربران برای تماس در قالب ‎های فوق باید از گوشی ‎های هوشمند استفاده نمایند. اگرچه استفاده از گوشی ‎های هوشمند در طول سال ‎های اخیر رواج بسیار زیادی پیدا کرده است، اما هیچ دلیل و منطقی برای محروم ساختن کاربران رایانه ‎های شخصی از امکان تماس در واتس اپ وجود ندارد. 

کارشناس ‎های واتس اپ در بیان دلیل تاخیر در انتقال تماس صوتی و تصویری به بخش دسکتاپ بر روی کمبودهای زیرساختی تاکید دارند. بر این اساس واتس اپ در تلاش برای فراهم‎ سازی تجربه ‎ای منحصر به فرد برای کاربرانش است. این امر شامل بخش تماس‎ های صوتی و تصویری نیز می‎ شود. با این حساب در سال 2021 کیفیت برتری از تماس‎ های مورد نظر در بخش دسکتاپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

توسعه دستگاه ‎های در دسترس

استفاده از یک اکانت در 4 دستگاه مختلف نوعی رویا برای کاربران واتس اپ است. تمهیدات امنیتی واتس اپ برای کاربرانش بر هیچ‎ کس پوشیده نیست. بسیاری از کاربران برای دسترسی به اکانت ‎شان از طریق دستگاه ‎های دیگر با مشکلات بسیار زیادی واجه هستند. واتس اپ در آپدیت سال جدیدش برای کاربران امکان دسترسی به یک اکانت تا سقف 4 دستگاه مختلف را فراهم خواهد کرد. بر این اساس کاربران دیگر نیازی به نگرانی نسبت به نحوه دسترسی به اکانت ‎شان در دستگاه‎ های مختلف ندارند. 

توسعه دستگاه‎ های در دسترس برای کاربران همراه با رفع برخی از باگ ‎های امنیتی واتس اپ صورت می‎ گیرد بنابراین واتس اپ در تحلیل کلی پیام رسانی امن ‎تر برای کاربران خواهد شد. 

مطلب مرتبط: انقلابی ترین تغییر واتس اپ

حذف خودکار برخی از محتواهای بصری

فیس بوک در حال کار بر روی ارتقای امکانات مربوط به حریم خصوصی برای واتس اپ است. بر این اساس کاربران امکان فعال ‎سازی گزینه حذف خودکار برخی از محتواهای بصری را خواهند داشت. بسیاری از کاربران پس از ارسال یک فایل بصری مهم نسبت به حذف ‎اش اقدام نمی ‎کنند. رایج ‎ترین دلیل در این میان فراموشی حذف پیام مورد نظر است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده باشد، اما در برخی از موارد مشکلات فراوان امنیتی و حریم خصوصی برای کاربران به همراه خواهد داشت. اکنون با راه ‎اندازی گزینه حذف خودکار محتوای بصری این مشکل تا حد زیادی حل و فصل خواهد شد.

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rFlMcmCi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه