پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل یکی از نام های آشنا در زندگی دیجیتال محسوب می شود. این روزها کمتر کسی در دنیا هست که روزش را با سرویس های این غول دیجیتالی شروع نکند. دور ساعت های کاری را که خط بکشیم، گوگل حتی در زندگی عادی من و شما هم نفوذ کرده است. مثلا تجربه تماشای تبلیغات گوناگون را در نظر بگیرید. اگر زمانی تبلیغات تلویزیونی حرف اول و آخر را می زد، حالا این تبلیغات در گوگل است که مخاطب را میخکوب می کند؛ به طوری که رقابت بازاریاب ها برای تبلیغ در گوگل دست کمی از یک مسابقه دو سرعت ندارد!

نکته ای که معمولا در هیاهوی فراوان بر سر تبلیغات در گوگل کمتر بدان توجه می شود، مدیریت بودجه است. هرچه باشد هیچ تیم بازاریابی در دنیا بودجه نامحدود ندارد. از طرف دیگر کارآفرینان هم سرمایه شان را از سر راه نیاورده اند که همینطور الکی به باد دهند. فکر می کنم حالا دیگر ترس و لرز مدیران و بازاریاب های حرفه ای موقع سرمایه گذاری بر روی کمپین ها را درک می کنید، مگر نه؟

مدیریت بودجه در گوگل ادز

ما در این مقاله قصد داریم خیلی رُک و پوست کنده سراغ تکنیک هایی برای مدیریت بودجه در گوگل ادز برویم. هدف مان از این کار هم کاملا روشن است: به باد ندادن تمام بودجه بازاریابی در یک چشم به هم زدن. 

اگر شما هم دوست دارید جلوی ولخرجی های تبلیغاتی برندتان را بگیرید، در ادامه با ما همراه باشید. ما در این مسیر نه تنها از تجربه بازاریاب های کارکشته، بلکه توصیه های خودِ گوگل هم استفاده خواهیم کرد. اینطوری مو لای درز نقشه گنج تان برای تبلیغات کلیکی در گوگل ادز نخواهد رفت. 

مطلب مرتبط: مهمترین تغییرات گوگل ادز برای سال 2023

گوگل ادز با چاشنی صرفه جویی

گوگل ادز با چاشنی صرفه جویی

وقتی درباره مدیریت بودجه حرف می زنیم، خیلی ها فکر می کنند بحث فقط مربوط به برندهای ورشکسته می شود. قبول دارم این نوع نگاه خیلی عجیب به نظر می رسد، اما اگر پی ماجرا را بگیریم به یکی از افسانه های رایج در دنیای مارکتینگ می رسیم: سرمایه گذاری بر روی بازاریابی و تبلیغات همیشه جواب می دهد. 

قبول دارم بازاریابی گزینه جذابی برای برندهاست، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که همینطور یک عالمه پول بی زبان را پای پروژه های مختلف تبلیغاتی بریزیم. به همین خاطر ما در ادامه تکنیک هایی برای مدیریت بودجه در گوگل ادز را زیر ذره بین خواهیم برد. این شما و این هم تکنیک هایی برای صرفه جویی در گوگل ادز.

آشنایی با سیستم گوگل ادز: مقدمه ای ضروری

آشنایی با سیستم گوگل ادز

وقتی درباره گوگل ادز حرف می زنیم، با یکسری تعرفه های تبلیغاتی از سوی گوگل رو به رو نیستیم. در عوض این برندها هستند که پیشنهادشان برای تبلیغات را در قالب مزایده مطرح می کنند. در نهایت هم برندی که باکیفیت ترین تبلیغ همراه با قیمتی مناسب را پیشنهاد داده باشد، برنده نهایی خواهد بود. شاید فکر کنید ما مثل یک معلم سختگیر خیلی شما را دست کم گرفته ایم اما راستش را بخواهید گاهی اوقات ناآشنایی با سیستم گوگل ادز کار دست بازاریاب ها می دهد. کافی است تهیه کننده ای را در نظر بگیرید که از میانگین دستمزد بازیگران و عوامل تولید خبر ندارد و یکهو ولخرجی های عجیبی در بازار انجام می دهد. بی شک اگر تهیه کننده بخت برگشته ما کمی اوضاع سینما را زیر نظر داشت، کلی از سرمایه اش را همینطور الکی به باد نمی داد!

اولین درسی که در این بخش باید خیلی خوب یاد بگیرید، اهمیت کیفیت تبلیغات در کنار پیشنهاد مالی تان است. چه بسا شما با قیمتی خیلی کمتر و مقداری سرمایه گذاری بر روی کیفیت محتوای تبلیغاتی ورق را به سود خودتان برگردانید. به علاوه، در گوگل ادز شما با تبلیغات کلیکی رو به رو هستید. یعنی فقط در ازای هر کلیک کاربران بر روی تبلیغ تان پول پرداخت خواهید کرد. پس لطفا این نکات را هنگام کار با گوگل ادز گوشه چشم داشته باشید. 

تعیین بودجه بعد از انتخاب اهداف: کلید موفقیت در گوگل ادز

تعیین بودجه بعد از انتخاب اهداف

اگر همین امروز رئیس تان 2 میلیون دلار برای امور تبلیغاتی شرکت به شما بدهد، چه کار خواهید کرد؟ بی شک این رقم آنقدر زیاد هست که برای چند دقیقه هم که شده آدم را شوکه کند. با این حال وقتی پای بودجه های کلان وسط باشد، وقتی برای تعجب باقی نمی ماند. احتمالا شما خیلی زود با انواع سلبریتی ها و اینفلوئنسرها ارتباط می گیرید و تبلیغات وسیعی در تک تک شبکه های اجتماعی خواهید داشت. انتظار نهایی تان هم فروش بیشتر در پایان ماه خواهد بود، مگر نه؟

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل ادز بدون ولخرجی های رایج

اگر سناریوی بالا برای تان طبیعی به نظر می رسد، باید با یک خبر غافلگیرکننده شوکه تان کنیم. راستش را بخواهید، سناریوی بالا در اغلب موارد چیزی جز شکست به همراه نخواهد داشت؛ چراکه هدف گذاری بخشی از تبلیغات موفق است که معمولا بازاریاب ها مثل آب خوردن فراموشش می کنند. خب تا وقتی شما اهداف درست و حسابی برای خودتان نداشته باشید، هیچ خبری از موفقیت در دنیای کسب و کار نخواهد بود. 

انتخاب هدف از آن دست کارهایی است که باید با دقت کامل انجام شود. آیا شما دنبال فروش بیشتر از طریق گوگل ادز هستید یا همینکه مشتریان بیشتر با برندتان آشنا شوند، کفایت می کند؟ بی شک صدها سوال مشابه نیز در ذهن کارآفرینان جریان دارد. به همین خاطر قبل از اینکه با عجله سراغ اصل مطلب بروید، باید تکلیف تان با این بخش را روشن کنید. وگرنه بی هدف در تک تک قدم های تان در شبکه های اجتماعی موج خواهد زد. 

احتمالا پیش خودتان فکر می کنید چرا ما تا این اندازه روی انتخاب اهداف تاکید داریم. خب دلیلش کاملا مشخص است: وقتی شما اهداف دقیقی داشته باشید، دیگر خبری از هزینه های اضافه یا اشتباهات بچه گانه نخواهد بود. پس به جای اینکه الکی خودتان را در گوگل ادز سرگردان کنید، از همان اول کارتان را با انتخاب اهداف دقیق جلو ببرید؛ به همین سادگی.

ترکیب گوگل ادز و آنالیتیکس: آشنایی با یک ترکیب طلایی

ترکیب گوگل ادز و آنالیتیکس

بعید است بازاریابی در دنیا پیدا شود که گوگل ادز را بشناسد، اما تا حالا گذرش به سمت گوگل آنالیتیکس نیفتاده باشد. هرچه باشد گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار برای چک کردن وضعیت برند در دنیای آنلاین است؛ مسئله ای که هیچ جوره شوخی بردار نیست!

سناریویی را تصور کنید که در آن یک راننده تازه کار برای شرکت در مسابقات قهرمانی اطلاعات دقیقی درباره خودرویش دارد. در این صورت احتمالا کار تقویت خودرو راحت تر از هر زمان دیگری پیش می رود و راننده قصه مان هم مثل آب خوردن اتومبیل را شخصی سازی خواهد کرد. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید که در چنین سناریویی احتمال موفقیت قهرمان قصه مان خیلی بیشتر از رقبا خواهد بود، مگر نه؟

سناریوی بالا مثال دقیقی درباره اهمیت استفاده از گوگل آنالیتیکس در کنار تبلیغات کلیکی است. وقتی شما اطلاعات دقیقی درباره اوضاع برند، سلیقه مشتریان و ترندهای بازار داشته باشید، دیگر طراحی تبلیغات درجه یک فرآیند دشواری نخواهد بود. اینطوری با هزینه ای کمتر در بازار حسابی گرد و خاک خواهید کرد. به علاوه، مشتریان هم حسابی از کارتان راضی خواهند بود. 

ما در بخش قبلی بر روی انتخاب هدف برای تبلیغات تاکید کردیم. اگر هیچ ایده ای ندارید که اهداف تان را از کجا باید پیدا کنید، گوگل آنالیتیکس اطلاعات دست اولی برای شروع کار به شما می دهد. اینطوری می توانید بدون مشکل خاصی سر و سامانی به وضعیت تبلیغاتی تان بدهید. 

یادتان باشد استفاده از گوگل آنالیتیکس برای دسترسی به اطلاعات سطحی کاملا رایگان است. با این حساب شما دیگر هیچ بهانه ای برای بی توجهی به این سرویس ندارید. همه کاری که باید انجام دهید، مرور اطلاعات به درد بخور درباره وضعیت بازار، مشتریان و رقباست. اینطوری با دست پر وارد گوگل ادز شده و دیگر خبری از هزینه های اضافی نخواهد بود. 

وفاداری به بودجه: سخت ترین بخش کار

وفاداری به بودجه

بازاریاب ها معمولا بودجه های دقیقی برای تیم شان طراحی می کنند اما به مرور زمان هیچ وفاداری نسبت به بودجه موردنظر نشان نمی دهند. کافی است یک ترند تازه یا حتی موقعیت تبلیغاتی مناسب سر و کله اش پیدا شود تا کل بودجه تیم دودِ هوا شود. آن وقت تا آخر دنیا باید دنبال راه حلی برای تامین دوباره بودجه بگردید. 

بی شک خیلی از بازاریاب ها دوست دارند به بودجه شان وفادار بمانند، اما اتفاقات غیرمنتظره همه را غافلگیر می کند. به علاوه، در دنیای دیجیتال همیشه وسوسه هزینه بیشتر آدم را اذیت می کند. به همین خاطر مدیران گوگل امکان تعیین سقف هزینه برای تیم ها را طراحی کرده اند. اینطوری شما می توانید بدون هیچ مشکلی سقف هزینه برای برندتان تعیین کرده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. مثلا اگر فقط روزی پنج دلار بودجه تبلیغات دارید، وضعیت تان را روی این مقدار قفل کنید. اینطوری دیگر لازم نیست همیشه نگران اوضاع بازاریابی تان باشید. 

قبول دارم استفاده از گزینه گوگل ادز برای اعمال محدودیت بر روی هزینه ها خیلی عجیب به نظر می رسد، اما گاهی اوقات آدم باید از دیگران کمک بگیرد. وگرنه به تنهایی از پس کارهای مهم برنخواهد آمد. این وسط گوگل کاملا به فکر بازاریاب ها بوده و در طراحی ابزارش تنگناهای مالی را نیز در نظر گرفته است. 

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل ادز و مسئله صرفه جویی در هزینه ها

یادتان باشد در دنیای تبلیغات باید همیشه تمرکزتان روی بازگشت سرمایه باشد. وگرنه هزینه بی حساب و کتاب را هم بازاریاب آماتوری بلد است. پس همیشه قبل از اینکه پول بیشتری پای تبلیغات کلیکی خرج کنید، منتظر نتیجه مناسب باشید. اینطوری حداقل خیال تان بابت سودآوری ماجرا راحت خواهد بود. 

قبول دارم وفاداری به بودجه های محدود برند همیشه حرص آدم را درمی آورد؛ چراکه رقبای بزرگ معمولا پول بیشتری برای گوگل ادز اختصاص می دهند. با این حال شما نباید خودتان را با رقبای گردن کلفت مقایسه کنید. چنین کاری به غیر از اعصاب خُردی بی پایان فایده دیگری برای کسب و کارتان نخواهد داشت. پس به زور گزینه محدودیت هزینه گوگل ادز هم که شده پای بودجه تان بایستید. 

استقبال از تبلیغات بصری: خداحافظی با نسل قدیم تبلیغات

استقبال از تبلیغات بصری

آیا تا حالا درباره تبلیغات بصری در گوگل فکر کرده اید؟ اشتباه نکنید، منظور ما همان تبلیغات کلیکی سنتی در گوگل نیست. مثلا یوتیوب را در نظر بگیرید؛ بی شک این روزها همه اسم یوتیوب را شنیده اند. به همین خاطر خیلی از برندها عاشق تبلیغات در این پلتفرم هستند. با این حال کمتر کسی به طور اصولی تبلیغات در یوتیوب را دنبال می کند. اگر شما مطمئن هستید که مخاطب تان در این فضا حضور دارد، بد نیست در کنار تبلیغات کلیکی سنتی نیم نگاهی هم به یوتیوب داشته باشید. 

این روزها دامنه سرویس های گوگل آنقدر متنوع شده که کمتر کسی آمار همه شان را دارد. با این حال جیمیل مثل یک دوست قدیمی هنوز هم در یاد و خاطره تک تک کاربران است. به همین خاطر اگر قصد دارید تحولی به اوضاع بازاریابی تان بدهید، بد نیست کارتان را با تبلیغات بصری شروع کنید. نکته مهم اینکه بازگشت سرمایه این مدل تبلیغات در گوگل تا 50 درصد بیشتر از نمونه های سنتی است. ماجرا تازه جالب شد، نه؟

قبول دارم طراحی تبلیغات بصری کار ساده ای نیست. با این حال شما نباید به همین سادگی ها تسلیم شوید. این روزها کلی گرافیست خبره در بازار آماده همکاری با برندها هستند. پس اگر مهارت کافی برای طراحی این مدل تبلیغات را ندارید، کافی است یک سری به دور و اطراف زده و کلی نیروی کار درجه یک برای کارتان پیدا کنید. 

تا یادمان نرفته باید به هزینه تبلیغات بصری نیز اشاره کنیم. این مدل تبلیغات در گوگل کمی هزینه بیشتر روی دست تان می گذارد. با این حال جذابیت بالاتری نیز برای کاربران به همراه دارد. پس می توانید با خیال راحت کارتان در این حوزه را شروع کرده و خیال تان بابت نتیجه کار راحت باشد. فقط حواس تان به مقدار بودجه ای که پای چنین الگویی می گذارید، باشد؛ چراکه تبلیغات بصری خیلی وقت ها طوری آدم را میخکوب می کند که اصلا متوجه مقدار هزینه تان نمی شوید. 

فرمول ما برای تبلیغات بصری موفق با مدیریت بودجه بی نهایت ساده است. فقط باید قبل از شروع به کار یک بودجه دقیق برای کارتان طراحی کنید. به علاوه، قرار نیست با تبلیغات بصری وضعیت تبلیغات کلیکی مثل قبل باقی بماند. پس به موازات افزایش تبلیغات بصری باید کمی از تبلیغات دیگر کم کنید. اینطوری تراز مالی تان به هم نمی خورد. 

تبلیغات مکان محور: کاهش هزینه ها با شخصی سازی محتوا

تبلیغات مکان محور

تبلیغات برندها لازم نیست همیشه تک تک کاربران گوگل را هدف بگیرد. مثلا رستورانی که در حاشیه لندن فعالیت دارد، اصلا نیازی به جلب توجه ساکنان کل انگلستان ندارد؛ چراکه هیچ کس سختی سفرهای چند ساعته برای سر زدن به یک رستوران ساده را به جان نمی خرد. پس چه بهتر که در گوگل ادز گزینه تعیین موقعیت مکانی را فعال کنیم. با این انتخاب هوشمندانه تبلیغات مان دیگر فقط برای کسانی که در شهر دلخواه مان حضور دارند، نمایش داده خواهد شد. 

بی شک اگر دو دهه قبل درباره تبلیغات مکان محور حرف می زدیم، چیزی به غیر از خنده های از ته دل کارشناس ها نصیب مان نمی شد. با این حال در طول سال های گذشته توسعه سرویس های دیجیتال حسابی به کمک بازاریاب ها آمده است. اگر دقت کرده باشید، هنگام کار با گوگل مپ بعضی از تبلیغات فقط در مکان های خاص برای تان نمایش داده می شود. این امر به خوبی تبلیغات مکان محور را توضیح می دهد. 

اگرچه این روزها تعیین موقعیت مکانی برای تبلیغات در گوگل خیلی راحت شده اما همیشه ماجرا اینطوری نبوده است. زمانی نه چندان دور شما برای تعیین موقعیت مکانی عملا درگیر روند اداری طولانی بین بخش های مختلف گوگل می شدید. به همین خاطر هنوز هم که هنوز است خیلی ها به تبلیغات گوگل با تردید نگاه می کنند. پس حالا که متوجه سهولت ماجرا شدید، باید همین حالا از رقبای تان جلو بزنید؛ چراکه دست بالای دست بسیار است!

وقتی شما برای تبلیغات تان محدودیت مکانی تعیین می کنید، عملا دیگر خبری از نمایش کمپین تان برای افراد خارج از آن موقعیت وجود ندارد. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما همین راهکار جلوی کلیک های بی نتیجه بر روی تبلیغات تان را گرفته و هزینه بازاریابی تان را به سرعت کاهش خواهد داد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا سراغ گوگل ادز رفته و تیک تبلیغات مکان محور را فعال کنید. فقط یادتان باشد تمام شهرهای مهم برای کمپین بازاریابی تان را انتخاب کنید. وگرنه حتی از قلم افتادن یک مورد هم برای تان حسابی گران تمام خواهد شد. 

مطلب مرتبط: گوگل ادز (Google Ads) چیست؟

اگر هنوز هیچ ایده ای درباره شهرهای مناسب برای فعالیت بازاریابی تان ندارید، بهتر است توصیه های گوگل ادز را آویزه گوش تان کنید. از آنجایی که این سرویس به هوش مصنوعی مجهز است، با آنالیز حوزه فعالیت برندتان شهرهای پرطرفدار را فهرست بندی می کند. آن وقت شما به سادگی آب خوردن کارتان را با تنها چند کلیک ساده شروع خواهید کرد. البته نباید همیشه دل تان را به نصیحت های گوگل خوش کنید؛ چراکه دست آخر این شما هستید که باید اوضاع برندتان را تشخیص دهید. وگرنه حسابی به دردسر خواهید افتاد. پس فقط برای شروع روی توصیه های گوگل حساب ویژه باز کنید و بعدا خودتان کنترل اوضاع را به دست بگیرید. بعد از چند ماه هم شهرهای انتخابی تان را آپدیت کنید تا بازارهای جدید از دست تان در نرود. 

استفاده درست از سئو: تکنیکی عجیب اما واقعی

استفاده درست از سئو

وقتی بازاریاب ها به سوی استفاده از تبلیغات در گوگل ادز می روند، معمولا بقیه راهکارها را به سادگی هرچه تمام تر فراموش خواهند کرد. این یعنی مثلا دیگر خبری از تولید محتوا یا بازاریابی ارگانیک در برنامه آنها نخواهد بود. چنین وضعیتی شبیه حال و روز ورزشکاری است که بعد از سال های سال تبدیل به یک چهره محبوب در دنیا شده است و برندهای مختلف برای همکاری تبلیغاتی با او صف کشیده اند. با این حال بعد از اینکه همکاری تبلیغاتی با برندهای بزرگ شروع می شود، قهرمان قصه مان دیگر توجهی به تمرین و حضور پرقدرت در مسابقات نشان نمی دهد. شاید چند ماه اول این تصمیم عجیب خیلی به چشم نیاید، اما به مرور زمان قهرمان داستان مان دیگر حتی توجه یک برند پیش پا افتاده را نیز برای همکاری تبلیغاتی جلب نخواهد کرد. 

شاید فکر کنید ما با مثال بالا حسابی از بحث اصلی دور شده ایم، اما راستش را بخواهید چنین سناریویی برای تیم های بازاریابی نیز مصداق دارد. خیلی از بازاریاب ها به محض اینکه سراغ گزینه های تبلیغاتی می روند، دیگر هیچ ایده ای برای تولید محتوا به طور معمولی ندارند. کافی است یک دقیقه پیش خودتان درباره وضعیت بازاریابی خود قبل از شروع به استفاده از گوگل ادز فکر کنید. آیا این روند هنوز هم جواب می دهد؟ بی شک تولید محتوا و سرمایه گذاری بر روی سئو همیشه جواب می دهد، حتی اگر وارد دنیای هیجان انگیز گوگل ادز شده باشید. 

نکته ای که ما در اینجا قصد تاکید بر رویش را داریم، بی نهایت ساده است. وقتی شما در کنار گوگل ادز حواس تان به سئو نیز هست، تمام بار بازاریابی شرکت را روی دوش گوگل ادز نخواهید گذاشت. معنای این امر صرف هزینه کمتر در گوگل ادز خواهد بود و ماجرا تازه جالب شد، نه؟

خیلی از کسب و کارها فکر می کنند هرچه هزینه بیشتری در دنیای گوگل ادز انجام دهند، شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت. ما اصلا قصد نداریم درباره اهمیت و تاثیر گوگل بر روی فعالیت برندها بحث کنیم. در عوض باید گفت گوگل فقط در صورتی به شما کمک می کند که تنوع بازاریابی داشته باشید. پس به جای اینکه دست روی دست گذاشته و فقط از تبلیغات انتظار داشته باشید، بد نیست راه تان را به سوی تجربه های تازه باز کنید. توصیه ما در این بخش استفاده از تکنیک های سئو برای بهبود رتبه سایت یا وبلاگ تان در گوگل است؛ به همین سادگی!

کارآفرینانی که با انتظارات بالا از گوگل ادز کارشان را شروع کرده اند، بی برو برگشت توصیه ما برای توجه دوباره به سئو را عجیب ارزیابی خواهند کرد. خب در این صورت کمی حق با شماست اما برای یک لحظه هم که شده برندی را در نظر بگیرید که علاوه بر تبلیغات کلیکی در گوگل هنگام جست وجوی کاربران نیز در رتبه های اول یا دوم جای دارد. بی شک اعتماد به چنین برندی خیلی راحت تر از هر کار دیگری خواهد بود، مگر نه؟

استفاده از کلیدواژه های طولانی: خداحافظی با یک کلیشه قدیمی

استفاده از کلیدواژه های طولانی

آیا تا حالا سراغ کلیدواژه های طولانی رفته اید؟ شاید این نکته کمی عجیب به نظر برسد؛ چراکه این روزها همه دنبال کلیدواژه های کوتاه و سرراست هستند. پس چرا باید دوباره سراغ کلیدواژه هایی به ظاهر از مد افتاده را گرفت؟ فکر می کنم این سوال آنقدر مهم باشد که دنبال جوابی درست و حسابی برای آن بگردیم. همانطور که در دنیای مد گاهی اوقات ترندهای قدیمی دوباره روی بورس می آیند، در عرصه بازاریابی هم رفتار مشتریان تغییرات زیادی دارد و چه بسا الگوهای رفتاری که به افسانه های دور و دراز تبدیل شده اند، دوباره سر و کله شان پیدا شود. 

یکی از دلایل محبوبیت دوباره کلیدواژه های طولانی معرفی انواع دستیارهای هوشمند است. این روزها شما می توانید با یک گفت وگوی کوتاه با ابزارهایی مثل سیری یا الکسا کارهای بسیار زیادی انجام دهید. وقتی هم پای صحبت کردن وسط باشد، دیگر چیزی از کلیدواژه های کوتاه باقی نمی ماند. شما را نمی دانم، ولی من که موقع صحبت کردن اصلا سراغ عبارت های کوتاه نمی روم!

کلیدواژه های طولانی چند سالی هست دوباره تبدیل به ترندی جذاب شده اند. پس اگر تا حالا به آنها روی خوش نشان نداده اید، باید فورا دست به کار شوید. اینطوری اوضاع تان خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید، بهتر خواهد شد. 

خب تا اینجای کار ما درباره اهمیت کلیدواژه های بلند حرف زدیم، اما واقعا ربط این موضوع به مدیریت بودجه در گوگل ادز چیست؟ اجازه دهید با هم روراست باشیم، وقتی شما کلیدواژه هایی دقیقا مطابق سلیقه و رفتار مشتریان انتخاب کنید، دیگر لازم نیست کمپین های مختلفی در گوگل ادز تعریف کنید. نتیجه این امر هم کاهش هزینه های تبلیغاتی خواهد بود. پس اگر دوست دارید با هزینه ای کمتر نتیجه بهتری در بازار داشته باشید، نیک نگاهی به کلیدواژه های طولانی بیندازید. 

طراحی کمپین های تخصصی: آخرین بخش کار

طراحی کمپین های تخصصی

یک آتلیه عکاسی را در نظر بگیرید که برای بهبود وضعیتش در بازار شروع به استفاده از گوگل ادز می کند. احتمالا در اول راه آنها فقط یک کمپین ساده برای خود طراحی خواهند کرد. مثلا یک تصویر از پرتره های قبلی آتلیه قصه مان همراه با عبارت «بهترین آتلیه شهر با کمترین قیمت» ایده خوبی خواهد بود. چه بسا همین تبلیغ ساده هم چندتا مشتری تازه برای آتلیه دست و پا کند، اما آیا به نظرتان این بهترین ایده برای شروع کار خواهد بود؟

مطلب مرتبط: بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز

اگر شما هم از آن دست افرادی باشید که قبل از خرید همه چیز را حسابی زیر و رو می کنند، احتمالا میانه خوبی با کمپین های عمومی نخواهید داشت. اجازه دهید کارمان را با مثال بالا ادامه دهیم؛ پدر و مادری که قصد دارند برای اولین بار از کودک شان در آتلیه عکس بیندازند، احتمالا سراغ کلیدواژه هایی مثل «عکاسی کودک» می روند. این امر به آنها کمک خوبی برای پیدا کردن یک عکاس حرفه ای خواهد کرد. حالا فرض کنیم آتلیه قصه مان هم تجربه و مهارت لازم برای عکاسی کودک را داشته باشد. در این صورت تبلیغ ساده آنها در گوگل ادز هیچ کمکی به آنها نخواهد کرد. ماجرا کمی پیچیده شد، نه؟

حرف حساب ما در این بخش، توجه به کمپین های اختصاصی است. مثلا به جای اینکه همه تخم مرغ های تان را در سبد کمپینی عمومی قرار دهید، چند کمپین تخصصی طراحی کنید. درباره مثال آتلیه عکاسی، استفاده از کمپین های تخصصی برای عکاسی کودک، عکاسی ورزشی و حتی عکاسی عروسی ایده های خوبی خواهد بود. اینطوری شما با دست پر سراغ مشتریان رفته و دیگر لازم نیست نگران عبور بی تفاوت آنها از کنار کمپین تان باشید. 

سخن پایانی

مدیریت بودجه در گوگل ادز

گوگل ادز یکی از نوآوری های مهم در دنیای تبلیغات محسوب می شود. همه کسب و کارها دیر یا زود نیازمند خدمات متنوع این ابزار خواهند بود. بنابراین چه بهتر که از همین حالا آمادگی تان برای کار با آنها را افزایش دهید. در این میان بحث بودجه بازاریابی یکی از مهمترین نکاتی است که باید همیشه در کانون توجه شما قرار داشته باشد. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ بعضی از مهمترین نکات برای مدیریت بودجه به طور اصولی در این فضا رفته ایم. اگر شما هم دوست دارید کمی بیشتر با گوگل ادز کار کرده و پول زیادی هم در این راستا خرج نکنید، ایده های مورد بحث در این مقاله بهترین نقطه شروع برای شما خواهد بود. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شوید.

منابع:

https://ads.google.com

https://www.wordstream.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BXckSE0j
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه