سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مروری بر مهمترین ترندهای شبکه های اجتماعی

آینده بازاریابی در شبکه های اجتماعی: پیش بینی سال 2024

5 ماه پیش ( 1402/9/6 )

بازاریابی پدیده ای نیست که همیشه ایستا و به یک شکل دنبال شود. مردم در سراسر دنیا به طور مداوم در حال تغییر سبک زندگی و سلیقه شان هستند. این امر پای شبکه های اجتماعی را نیز به بحث باز کرده است. اگر دقت کرده باشید، معمولا ترندهای محبوب در شبکه های اجتماعی عمر بی نهایت کوتاهی دارند. به طوری که تا آدم قصد برنامه ریزی برای تولید محتوا درباره برخی از ترندها را دارد، حرف از گزینه ای تازه می شود. در چنین شرایطی بدون آشنایی قبلی با ترندهای تازه هیچ کاری پیش نمی رود. 

همانطور که راننده های فرمول یک قبل از شروع مسابقه اصلی چند دور تمرینی را پشت سر می گذارند، شما هم لازم دارید قبل از شروع سال جدید با برخی از ترندهای محبوب در این حوزه آشنا شوید. اینطوری فرصت کافی برای تولید محتوا را خواهید داشت. 

آینده بازاریابی در شبکه های اجتماعی: پیش بینی سال 2024

برخی از کسب و کارها سال نو را خیلی دیر شروع کرده و پست های تازه را تازه وقتی بارگذاری می کنند که مردم از تعطیلات برگشته اند. شاید فکر کنید تعطیلات شامل فعالیت بازاریابی هم می شود، خب در این صورت باید حسابی ناامیدتان کنیم؛ چراکه مارکتینگ اصلا تعطیلی بردار نیست. این یعنی شما باید دائما به دنبال استفاده از شیوه های نوین برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید. یکی از این نکات مربوط به آشنایی با ترندهای تازه و شروع تولید محتوا از همان روز اول سال جدید است.

مطلب مرتبط: ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی

بی شک مطالعه درباره ترندهای تازه کاری نیست که هر بازاریابی عاشقش باشد. معمولا مارکترها دوست دارند بدون وقفه دست به تولید محتوا زده و هیچ چیز هم جلودارشان نباشد. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ برخی از ترندهای احتمالی بازاریابی در سال آینده رفته ایم. البته تمرکز ما در این میان بر روی شبکه های اجتماعی است. اگر شما هم بازاریابی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را دوست دارید، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید. 

ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی: نسخه 2024!

ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی: نسخه 2024!

تغییراتی که در سال آینده باید انتظارشان را داشته باشیم، دامنه متنوعی دارند. البته در برخی موارد این ترندها ادامه ترندهای سال جاری هستند. ما برای اینکه شما خیلی گیج نشوید، کارمان را با ایده های ساده شروع می کنیم. اجازه دهید بدون هیچ توضیح اضافه ای یک راست برویم سراغ اصل مطلب.

اصالت برند: ترندی برای تمام سال 2024

صالت برند: ترندی برای تمام سال 2024

آیا تا حالا به این فکر کرده اید چرا برندهای بزرگ در همان نگاه اول مشتریان را شیفته خودشان می کنند؟ اصلا فرقی ندارد پای محصولات این برندها وسط باشد یا یک کمپین بازاریابی ساده، در هر صورت آنها خیلی خوب بلدند چطور مخاطب را حسابی تحت تاثیر قرار دهند. 

بحث اصالت برند نقطه تمایز میان کسب و کارهای موفق و آماتور محسوب می شود. خب اگر برند بزرگی را سراغ دارید که کمپین بازاریابی اش شبیه دیگران باشد، ما را هم بی خبر نگذارید. اصلا این یکی از ویژگی های منحصر به فرد برندهای بزرگ است. به طوری که خیلی از کسب و کارهای کوچک با تعجب آن را نظاره می کنند.

ماموریت شما در این بخش مثل روز روشن است. همانطور که کاوشگران طلا در قرن 19 و 20 نقشه های راهنما را مو به مو دنبال می کردند، شما هم باید ارزش ها و تعهدات اصلی برندتان را دنبال کنید. این نکات خودش را در قالب اصالت برند نشان می دهد. پس سعی کنید در انتخاب ارزش های محوری برندتان از روی دست دیگران کپی برداری نکنید.

یادتان نرود، مشتریان این روزها با کلی برند گوناگون در بازار رو به رو هستند. بنابراین اگر شما هویت اصیل تان را از روی دیگران کپی کنید، خیلی زود دست تان رو می شود. در عوض بهتر است کمی خلاقیت بیشتر به خرج داده و ارزش هایی منحصر به فرد برای خودتان پیدا کنید. 

قبول دارم جست وجو برای ارزش های منحصر به فرد اصلا کار راحت یا بی دردسری نیست. با این حال شما برای موفقیت بلندمدت کسب و کارتان نیاز به استفاده از این شیوه دارید. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و برای سال جدید روی اصالت برند حساب ویژه ای باز کنید. 

فروش در شبکه های اجتماعی: ساده سازی کار مشتریان!

فروش در شبکه های اجتماعی: ساده سازی کار مشتریان!

چه کسی گفته کاربران برای سفارش از یک برند در شبکه های اجتماعی باید با کلی دردسر به سایت آن مراجعه کنند؟ از چند سال قبل موج فروش مستقیم در شبکه های اجتماعی حسابی داغ شده است. این اتفاق با بروز پاندمی کرونا به اوج خودش رسید. اگرچه اکنون اوضاع جهانی تا حد زیادی ثبات دارد، اما عادت مردم برای خرید آنلاین هنوز پابرجاست. این یعنی شما هم باید از این ایده به خوبی استفاده کنید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

فروش مستقیم در شبکه های اجتماعی کاری نیست که وقت یا حتی پول زیادی از شما طلب کند. کافی است اکانت تان را بدل نمونه تجاری تبدیل کرده و فهرست محصولات و قیمت شان را بارگذاری کنید. آن وقت همیشه می توانید از افزونه فروش مستقیم در پست های خود سود ببرید. 

این روزها مردم به دنبال ساده ترین گزینه های دنبال هستند. به همین خاطر اگر شما حواس تان به ساده سازی فرآیند فروش محصولات نباشد، حسابی به دردسر می افتید. گاهی اوقات نظرخواهی از همکاران یا خودِ مشتریان ایده خوبی خواهد بود. اینطوری تمام جزییات لازم را به دست آورده و کارتان را براساس نظرات دقیق مشتریان مدیریت خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی با 3 ترند تازه

تعامل بیشتر با مخاطب: جاده ای دوطرفه

تعامل بیشتر با مخاطب: جاده ای دوطرفه

شبکه های اجتماعی از همان اول برای بهبود سطح ارتباط میان افراد ایجاد شد. مثلا وقتی شما دوستی در آن طرف دنیا دارید، شبکه های اجتماعی به ارتباط بهتر شما، فارغ از فاصله مکانی، کمک می کند. این اتفاقی است که خیلی از کاربران حسابی از آن استقبال کرده و موفقیت شبکه های اجتماعی هم مدیون همین عامل است. حالا در این میان یکی باید برندها را توجیه کند که پلتفرم های اجتماعی برای تعامل طراحی شده اند؛ چراکه این نکته به زور هم برای برخی از مدیران قابل قبول نیست. 

اگر شما از شبکه های اجتماعی فقط برای بارگذاری محتوا استفاده می کنید، بد نیست کمی در استراتژی کلان تان تغییر اعمال کنید. خب پلتفرم های اجتماعی که فضایی برای سخنرانی بی پایان شما نیست. در عوض باید نظرات و واکنش های مخاطب را نیز ارزیابی کنید. اصلا گاهی اوقات آدم دوست دارد دو کلمه با برند مورد علاقه اش درد و دل کند. اگر شما به حرف مخاطب تان گوش ندهید، خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه آنها خارج خواهید شد. آن وقت به زور هم نمی توانید دوباره خودتان را در دل آنها جا کنید. 

سال 2024 از هر نظر برای کسب و کارها خوب باشد، باید تلاش شان در زمینه تعامل با مخاطب را دوچندان کنند. همین حالا هم براساس گزارش های موسساتی مثل هاب اسپات (HubSpot) و سوشیال اسپروت (Social Sprout) اوضاع تعامل میان برندها با مخاطب هدف اصلا خوب نیست. بنابراین اگر سال آینده حواس تان به این نکته نباشد، دیر یا زود از گردونه رقابت حذف می شوید. آن وقت فقط کلی بدهی برای تان باقی خواهد ماند. 

محبوبیت عجیب ویدئوهای طولانی: شنا برخلاف جریان رودخانه!

محبوبیت عجیب ویدئوهای طولانی: شنا برخلاف جریان رودخانه!

از وقتی یادم می آید، کارشناس های بازاریابی بر روی اهمیت ویدئوهای کوتاه تاکید داشتند. این ماجرا آنقدر جدی بود که تولید ویدئوی بلند نوعی دیوانگی محسوب می شد. با این حال سال 2024 ظاهرا اوضاع را کمی تغییر خواهد داد؛ چراکه کاربران در طول ماه های اخیر به ویدئوهای طولانی روی خوش نشان داده اند. بسیاری از کارآفرینان هم این نکته را به خوبی درک کرده اند. 

وقتی درباره ویدئوی طولانی حرف می زنیم، قرار نیست کل ویدئو را با نکات الکی یا بی فایده پر کنید. در عوض باید سلیقه مخاطب تان را شناسایی کرده و ویدئوهای طولانی را براساس آن طراحی کنید. اگر در این میان به نکات مورد نیاز مخاطب نیز گوشه چشمی داشته باشید، دیگر کارتان عالی خواهد شد. 

مشکل اصلی وقتی شروع می شود که بازاریاب ها حوصله تولید محتوای دست اول را ندارند و فقط با ترکیب ایده چند تا برند دیگر کار را سرهم بندی می کنند. یادتان باشد، کاربران این روزها حسابی باهوش هستند. پس اگر فکر کرده اید به این سادگی ها توانایی گول زدن آنها را دارید، سخت در اشتباهید. امروزه خیلی از کسب و کارها برای اینکه کمی اوضاع شان در بازار بهتر شود، کلی سختی به جان می خرند. پس اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که اوضاع تان در بازار مناسب باشد، اصلا نباید خودتان را به خطر بیندازید. 

ویدئوهای طولانی که براساس سلیقه و دغدغه کاربران طراحی شود، در سال 2024 حسابی محبوب خواهند بود. همین حالا ارزیابی کوتاه وضعیت یوتیوب نوید محبوبیت روزافزون ویدئوهای طولانی را می دهد. پس چرا دست روی دست گذاشته اید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و سراغ ویدئوهای طولانی بروید. اینطوری برای سال جدید با دست پر از مخاطب تان استقبال خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

تعامل در بخش دایرکت: ارتباط بی نهایت نزدیک

تعامل در بخش دایرکت: ارتباط بی نهایت نزدیک

معمولا بازاریاب ها در تعامل با مخاطب هدف گزینه های عمومی را ترجیح می دهند. مثلا اگر مخاطبی به آنها دایرکت داده و کامنت هم زیر پست بگذارد، کامنت را خیلی زودتر جواب می دهد. باور کنید یا نه، برخی از کسب و کارها اصلا جواب دایرکت را نمی دهند. حالا در این میان تغییر سلیقه کاربران امری نیست که شما توان مقابله با آن را داشته باشید. این روزها بسیاری از کاربران به جای اینکه به طور عمومی با برندها تعامل داشته باشند، گزینه های خصوصی را ترجیح می دهند. مثلا ارسال پیام در دایرکت را در نظر بگیرید؛ تا همین چند سال قبل کسی چنین کاری را دوست نداشت. با این حال احتمالا در طول سال آینده اوضاع کمی فرق کند. 

دلیل تغییر سلیقه احتمالی کاربران در رابطه با موضوع بالا فقط محدود به سلیقه کوتاه مدت نیست، در عوض توسعه بخش فروش مستقیم نقش مهمی در این رابطه دارد. معمولا پست هایی که فروش مستقیم دارند، گزینه کامنت به طور رایج را ندارند. بنابراین کاربران به مرور زمان عادت می کنند برای هر نکته ای یا سوالی به برندها دایرکت دهند. حالا اگر شما میانه خوبی با این گزینه نداشته باشید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

نسل جوان یا به عبارت کوتاه تر نسل Z سلیقه متفاوتی در مقایسه با سایر نسل ها دارد. این روزها خیلی از مردم به این نسل تعلق دارند. پس اگر فکر می کنید نسل Z هنوز بچه هستند و تاثیری در روند بازار ندارند، باید ذهنیت تان را به طور کامل تغییر دهید. وگرنه خیلی زود اوضاع برای تان پیچیده می شود. 

ماموریت شما در این بخش مثل روز روشن است. اول از همه باید جواب دایرکت ها را نیز سریع بدهید. در وهله بعد از کاربران بخواهید تا بیشتر به شما دایرکت دهند. این کار به دلیل هماهنگی با سلیقه و نیاز کاربران خیلی زود شما را بدل به برندی بی نهایت محبوب می کند. 

اهمیت به اشتراک گذاری در مقایسه با لایک و کامنت: تغییری محسوس

اهمیت به اشتراک گذاری در مقایسه با لایک و کامنت: تغییری محسوس

تا همین چند سال قبل بازاریاب ها به دنبال انواع شیوه های خرید فالوور، لایک و کامنت فیک بودند. بسیاری از کارآفرینان هم گول ظاهر جذاب این فرآیند را خورده و عملا خودشان را درگیر فرآیند اسپم شدن کردند. نتیجه این امر اغلب اوقات بی اعتباری کسب و کارها یا در برخی از موارد بسته شدن صفحات شان در شبکه های اجتماعی بود. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز همیشه مخالف چنین کارهایی عجیبی بودیم. 

باور کنید یا نه، دوران اوج محبوبیت لایک و کامنت دیگر به پایان رسیده است. حالا نکته ای که اهمیت بیشتری دارد، بحث به اشتراک گذاری محتواست. اگر محتوای شما به خوبی از سوی دیگران به اشتراک گذاشته شود، به مرور زمان محبوبیت تان حسابی افزایش پیدا می کند. به طوری که دیگر نیازی به صرف هزینه های گزاف تبلیغاتی نخواهید داشت. 

اوضاع برای برخی از بازاریاب ها که از قبل بر روی توسعه ارگانیک اکانت شان سرمایه گذاری کرده اند، در طول سال 2024 بی نهایت خوب جلو خواهد رفت. اگر شما هنوز سرمایه گذاری زیادی بر روی این حوزه نکرده اید، دیگر باید بی‎خیال بحث لایک و کامنت شوید. 

حالا تمرکز اصلی تان باید بر روی تعامل دوستانه با کاربران و تشویق غیرمستقیم آنها برای به اشتراک گذاری محتوای تان باشد. اینطوری فرصت بسیار بهتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دارید. 

ظهور تلگرام: محبوبیتی رو به افزایش

ظهور تلگرام: محبوبیتی رو به افزایش

تلگرام به طور طبیعی یک پیام رسان محسوب می شود. معمولا پیام رسان ها محبوبیت زیادی از نظر بازاریابی ندارند؛ چراکه امکان آپلود پست به طور سنتی در شبکه های اجتماعی در آنها موجود نیست. اگر شما هم فکر می کنید گزینه هایی مثل واتس اپ ارزش سرمایه گذاری بازاریابی را ندارند، تلگرام اینجاست تا نظرتان را نسبت به بازاریابی در پیام رسان ها کاملا تغییر دهد. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی و فروش در 2023

تلگرام در طول سال های اخیر دائما آپدیت های تازه ای برای کاربران در چنته داشته و همه را غافلگیر کرده است. به همین خاطر خیلی ها دنبال نصب این اپ رفته اند. باور کنید یا نه، پیام رسانی که برای بازار روسیه طراحی شده بود، حالا در سراسر دنیا طرفدارهای پر و پاقرصی دارد. به طوری که نظر خیلی از برندها برای فعالیت بازاریابی در آن عوض شده است. 

اگر شما تازه اول راه هستید، بد نیست قبل از اینکه رقبا تلگرام را تسخیر کنند، به فکر بازاریابی در آن باشید. اینطوری قبل از رقبا وارد عرصه فعالیت شده و اعتبار خاصی برای خود دست و پا خواهید کرد. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

شما لازم نیست کار عجیبی برای بازاریابی در تلگرام انجام دهید. این پیام رسان مثل خیلی از شبکه های اجتماعی سرویس ویژه ای برای کمک به تولید محتوا و بازاریابی راه اندازی کرده است. تنها ماموریت شما در این میان توجه به تولید محتوا در تلگرام است. به زبان خودمانی، علاوه بر فعالیت در پلتفرم های اجتماعی محبوب، باید تلگرام را نیز گوشه چشم داشته باشید. احتمالا تلگرام در سال 2024 بدل به یکی از پدیده های آنلاین دنیا شود. پس شما باید حواس تان به آن باشد. 

ظهور دوباره پلتفرم های متن محور: ایکس و رقبای آن!

ظهور دوباره پلتفرم های متن محور: ایکس و رقبای آن!

هنوز خیلی ها خبر فروش توئیتر به ایلان ماسک را باور نکرده بودند که مدیر تازه اش خبر از پایان پرنده آبی داد. حالا دیگر چیزی به اسم توئیتر در دنیا وجود ندارد. در عوض این ایکس است که حسابی یکه تازی می کند. 

از زمانی که ایلان ماسک مالکیت توئیتر را برعهده گرفت، انتقادات بسیاری نسبت به رویکرد او برای مدیریت این پلتفرم بیان شد. کار به جایی رسید که این روزها خیلی از کاربران دیگر علاقه ای برای عضویت در ایکس ندارند. البته این اتفاق حسابی به سود رقبای فرصت طلب شد. پلتفرم هایی مثل ماتادون این روزها حسابی روی بورس هستند.

اگر بخواهیم با یک چشم انداز کلی ماجرا را بررسی کنیم، باید گفت پلتفرم های متن محور دوباره محبوبیت بی نهایت زیادی در سطح جهان پیدا کرده اند. شاید این یکی از دستاوردهای مهم حضور ایلان ماسک در دنیای شبکه های اجتماعی باشد. 

وظیفه شما در شرایط کنونی توجه بیشتر به پلتفرم های متن محور است. البته به غیر از ایکس گزینه های جذاب دیگری هم در سراسر دنیا سر بلند کرده اند که باید حواس تان به آنها نیز باشد. اینطوری شما اوضاع بی نهایت بهتری از نظر بازاریابی و سطح تعامل با مخاطب هدف خواهید داشت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان را تغییر دهید. 

محبوبیت لینکدین میان جوانان: جست وجو برای فرصت های کارآفرینی

محبوبیت لینکدین میان جوانان: جست وجو برای فرصت های کارآفرینی

لینکدین از آن دست پلتفرم هایی است که هیچ وقت نظر بازاریاب ها را به خود جلب نکرده است. دلیل آن هم تا حد زیادی روشن است. اصلا این پلتفرم برای تعامل میان کارآفرینان طراحی شده است. در بهترین حالت کارمندانی که دنبال فرصت های شغلی خوب هستند، در این پلتفرم امکان تعامل با دیگران را خواهند داشت. بنابراین استقبال عمومی از لینکدین همیشه در سطح پایینی بوده است. 

شاید سال 2024 به نوعی تغییرات مهمی برای لینکدین به همراه داشته باشد. اگر دقت کرده باشید، در طول ماه های اخیر خیلی از جوان ها اقدام به ثبت نام در لینکدین کرده اند. آنها نه تنها رزومه شان را در این پلتفرم بارگذاری می کنند، بلکه اقدام به تولید محتوا نیز کرده اند. این یعنی فرصت بی نهایت خوبی در اختیار کارآفرینان قرار گرفته تا با نسل جوان تعامل نزدیک تری داشته باشند. 

جای هیچ سوالی نیست که شبکه های اجتماعی برای نسل جوان پدیده ای جذاب محسوب می شود. در این میان هر پلتفرمی که ناشناخته تر باشد، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. قبول دارم این ادعا خیلی عجیب است، اما نباید نسل جوان و سلیقه حیرت انگیزش را دست کم گرفت!

اگر شما تا حالا در لینکدین فعالیت خاصی نداشته اید، سال جدید باید برای تان کاملا فرق کند؛ چراکه لینکدین از همین حالا بدل به گزینه ای بی نهایت جذاب شده است. پس چرا دست رو دست گذاشته اید، وارد گود شده و حسابی از این ترند تازه لذت ببرید.

یادتان نرود، لینکدین ساختار و فضایی متفاوت از بقیه پلتفرم ها دارد. بنابراین اگر فکر کرده اید استفاده از آن مثل اینستاگرام یا ایکس است، سخت در اشتباهید. با این حساب شاید چند روزی برای آشنایی با این پلتفرم تازه زمان لازم داشته باشید. 

مطلب مرتبط: جدیدترین ترندهای بازاریابی

سخن پایانی

مهمترین ترندهای سال 2024

شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر توسعه حیرت انگیزی پیدا کرده اند. اگر زمانی رونمایی از گزینه لایو استریم انقلابی بزرگ در دنیای دیجیتال محسوب می شد، حالا انتظارات کاربران روز به روز در حال افزایش است. به طوری که خیلی از مدیران شبکه های اجتماعی از آن عقب می مانند. در این میان اوضاع بازاریاب ها وخیم تر است؛ چراکه آنها باید دائما حواس شان به ترندهای تازه برای تولید محتوا باشد. 

همه ما همکارانی را می شناسیم که به خاطر ناتوانی در پیش بینی یا استفاده از ترندهای تازه حسابی در بازار شکست خورده اند. ما در این مقاله سعی کردیم با مرور برخی از مهمترین ترندهای سال 2024 شما را از شر چنین شکست هایی نجات دهیم. اگر شما هم دوست دارید سال جدید در بازار یکه تازی کنید، استفاده از ترندهای مورد بحث برای تان ضروری خواهد بود. مثل همیشه هرجا هم به مشکل خوردید، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده کمک هستیم.

منابع:

https://blog.hootsuite.com

https://www.smartinsights.com

https://influencermarketinghub.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IGCtiMqe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه