شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

صنعت توریسم بعد گذشت یکی دو سال از پایان کابوس وحشتناک کرونا تازه در ابتدای راه قرار دارد. خیلی ها دوباره گشت و گذار در چهار گوشه دنیا را شروع کرده اند. اگرچه این صنعت با روزهای اوجش فاصله دارد، اما امیدها برای احیای آن بیشتر از هر زمان دیگری است. ما در این مقاله قصد داریم چشم انداز صنعت گردشگری در سال آینده را بررسی کنیم. 

صنعت گردشگری در آستانه بازیابی!

صنعت گردشگری در آستانه بازیابی

بعد از شروع پاندمی کرونا در اواخر سال 2019 اوضاع برای آژانس های گردشگری اصلا خوب پیش نرفت. قرنطینه های پی در پی را که فاکتور بگیریم، توان مالی مردم برای گشت و گذار هم حسابی کم شده است. خب تا وقتی اوضاع اقتصاد جهانی از دل بحران پاندمی نجات پیدا نکند، همین آش و کاسه برقرار خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تحول صنعت گردشگری با هوش مصنوعی

حالا بعد از گذشت نزدیک به دو سال از پایان بحران شدید کرونا فرصت برای گشت و گذار فراهم شده است. اقتصاد در حال بهبود جهان نوید روزهای بهتری برای این صنعت را می دهد. ما در این بخش قصد داریم برخی از نکات اثرگذار بر روی توسعه گردشگری در سال آینده را بررسی کنیم.

ادامه بهبود وضعیت سلامت جهانی

ادامه بهبود وضعیت سلامت جهانی

با کاهش اثرات کوید 19 و رفع محدودیت های سفر، مردم بیشتر به سفر خواهند رفت. این عامل تاثیر قابل توجهی بر رشد صنعت گردشگری خواهد داشت، زیرا همه فکر و ذکر مردم در طول سال های اخیر رهایی از کرونا بوده است. به طوری که جا برای هیچ نگرانی یا دغدغه دیگری باقی نمانده است.

ادامه روند بهبود وضعیت سلامت جهانی به دست اندرکاران صنعت توریسم این مژده را می دهد که مردم علاقه بیشتری برای سفر پیدا خواهند کرد. احتمالا شما هم در طول ماه های اخیر برنامه های بیشتری برای گشت و گذار چیده اید، مگر نه؟

افزایش خرید خانوارها

افزایش خرید خانوارها

بهبود وضعیت اقتصادی در بسیاری از موارد افزایش قدرت خرید خانوارها را به همراه دارد. این امر به طور طبیعی برای شما به عنوان کارآفرین صنعت گردشگری خبر خوبی محسوب می شود؛ چراکه بهبود وضعیت اقتصادی خانواده ها به معنای تمایل بیشتر برای خرید از سوی آنها خواهد بود. بنابراین شما می توانید به طور طبیعی تجربه بهتری در زمینه ارائه خدمات داشته باشید. 

خیلی از خانواده ها در طول دوران کرونا اولویت های بی نهایت مهمتری در مقایسه با سیر و سفر داشتند. این ماجرا حتی بعد از واکسیناسیون عمومی در اغلب نقاط جهان هم ادامه دارد. با این حال به نظر می رسد سال آینده دیگر خیال خیلی ها بابت مسئله سلامت راحت شود و افزایش قدرت خرید خانواده ها هم به سطح مطلوبی برسد. این یعنی دوباره چهارگوشه دنیا شاهد مسافران پرشوری خواهد بود که گردش مالی مناسبی برای هر منطقه گردشگری خواهند داشت. 

ظهور گردشگری پایدار

ظهور گردشگری پایدار

گردشگری پایدار یکی از شیوه هایی است که در طول سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. همه ما در روزنامه ها و مطبوعات درباره آسیب هایی که تورهای گردشگری به مقاصد مسافرتی وارد می کنند، مطالب زیادی خوانده ایم. با این حال کمتر کسی در عمل به فکر کاهش این آسیب هاست. ایده گردشگری پایدار از دل همین موضوع متولد شده است. 

مسافران در گردشگری پایدار تا جای ممکن آسیب به مقصد را کاهش می دهند. این امر برای ساکنان شهرهای گردشگری انگیزه بیشتری به منظور توسعه امکانات می دهد. شما را نمی دانم، ولی من که ترجیح می دهم قید درآمد از مسافران را در صورتی که آسیب زیادی به محیط زیست شهرم بزنند، به طور کامل بزنم. بنابراین طبیعی است که گردشگری پایدار نیروی مهمی در دنیا محسوب شود. 

مطلب مرتبط: مهارت های اساسی برای کارآفرینان صنعت گردشگری

توسعه زیرساخت های گردشگری

توسعه زیرساخت های گردشگری

زیرساخت های گردشگری مانند فرودگاه ها، جاده ها، هتل ها و سایر امکانات گردشگری نقش مهمی در جذابیت یک مقصد گردشگری دارند. توسعه زیرساخت های گردشگری می تواند به جذب گردشگران بیشتر به یک هدف کمک کند.

نکته مهمی که در این میان باید مدنظر داشته باشیم، تلاش دولت ها برای تقویت گردشگری است. خب بعد از دوران سیاه کرونا نیاز به کسب درآمد در همه جای دنیا حس می شود. تقویت گردشگری به مثابه یکی از صنایع پولساز در دنیا یک ضرورت حیاتی است. بنابراین شما به عنوان کارآفرین در این حوزه می توانید نیم نگاهی به کمک های دولتی هم داشته باشید. ماجرا جالب شد، نه؟

توسعه تکنولوژی

توسعه تکنولوژی

فناوری های جدید می تواند به صنعت کمک کند تا کارآمدتر و جذاب تر شود. از جمله این فناوری ها می توان به واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی اشاره کرد. این روزها خیلی ها از گردشگری کاملا دیجیتال حرف می زنند. الگویی که شاید تا همین چند سال قبل مسخره به نظر می رسید، اما حالا بدل به واقعیتی در دسترس شده است. 

توسعه فناوری همیشه به کمک کارآفرینان آمده است. البته در این میان گاهی اوقات خودِ کارآفرینان موتور محرک چنین فناوری هایی بوده اند. ماجرا هر طور که باشد، شما باید آماده استقبال از فناوری های تازه برای بهبود وضعیت تان در صنعت گردشگری باشید. 

الگوهای جدید گردشگری

الگوهای جدید گردشگری

در دنیایی که همه چیز بعد از کرونا عوض شده، الگوهای گردشگری هم باید شاهد روند تغییر باشد. خب وگرنه کارآفرینان در این صنعت به خاطر ناتوانی در هماهنگی با شرایط تازه حسابی مورد سرزنش قرار می گیرند. این نکته ای است که خیلی از کارآفرینان صنعت گردشگری از همین حالا مدنظر دارند. بنابراین بد نیست شما هم خودتان را برای استقبال از سبک های جدید کارآفرینی در این حوزه آماده کنید. ما در ادامه برخی از مهمترین الگوهای تازه گردشگری را مرور خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: اقدامات جالب کشورهای مختلف برای نجات صنعت گردشگری

گردشگری اجتماعی

گردشگری اجتماعی

این نوع گردشگری بر روی افراد محلی و فرهنگ آنها تمرکز دارد. گردشگری فرهنگی می تواند به گردشگران کمک کند تا تجربه ای معنادارتر از یک مقصد گردشگری داشته باشند. احتمالا شما هم به سرتان زده به جای تفریح محض در سفر کمی هم از فرهنگ بومی مناطق نکاتی را یاد بگیرید. خب در این صورت گردشگری فرهنگی الگویی رو به رو شده است که خیلی زود جا پای خود را محکم خواهد کرد. 

گردشگری غذا

گردشگری غذا

برخی از شهرها و مناطق در دنیا بیشتر از همه چیز به خاطر غذای شان شهرت دارند. این مسئله درباره مکزیک و هند به خوبی مصداق دارد. به طوری که سالانه خیلی ها فقط برای امتحان غذاهای محلی این کشورها به آنجا سفر می کنند. چنین اتفاقی برای صنعت رستوران داری هم تحول بزرگی محسوب می شود. با این حساب همه باید منتظر نوع تازه ای از گردشگری که به طور ویژه روی غذا تمرکز دارد، باشیم. 

گردشگری دیجیتال

گردشگری دیجیتال

گردشگری دیجیتال الگویی است که در دوران کرونا حسابی روی بورس قرار گرفت. خیلی ها در این دوران سیاه علاقه زیادی برای سیر و سفر داشتند، اما محدودیت های کرونایی حسابی جلوی شان را گرفته بود. گردشگری دیجیتال به مسافران امکان گشت و گذار در مناطق تاریخی و فرهنگی را می دهد؛ آن هم بدون اینکه نیازی به تکان خوردن از خانه باشد. 

توسعه گردشگری دیجیتال بیشتر از هر نکته دیگری به دسترسی بیشتر به دوربین های واقعیت مجازی بستگی دارد. خب گردشگری دیجیتال برای القای حس واقعی نیاز به چنین فناوری دارد. وگرنه مشاهده عکس و فیلم جاذبه های گردشگری که کار عجیبی نیست!

سخن پایانی

صنعت گردشگری

صنعت گردشگری در سال پیش روی تحولات زیادی را تجربه خواهد کرد. این تحولات برای بسیاری از کارآفرینان مثبت بوده و آنها را به ادامه فعالیت در این حوزه تشویق می کند. با این حال شما نباید بی گدار به آب زده یا خیلی عجله کنید. هر تغییری در طول زمان اثراتش را نشان می دهد. بنابراین توصیه نهایی ما برای شما کاهش عجله تان در عمل است. اینطوری با خیال راحت استارت آپ تان در صنعت گردشگری را رشد خواهید داد. 

مطلب مرتبط: تأثیر متاورس در آینده صنعت گردشگری

منابع:

https://www.linkedin.com

https://travelweekly.co.uk

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6DLkbCzI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه