چهارشنبه, ۵ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Wed, 27 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

اگر یک یا دو دهه پیش درباره خرید آنلاین از خانه و بدون هیچ دردسری با کسی صحبت می کردید، به احتمال زیاد به شما می خندید. با این حال امروزه خرید آنلاین بدل به یکی از عادت های عادی در میان افراد مختلف شده است. این امر به طور ویژه ای با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا بدل به عادتی عادی شده است. امروزه دیگر کمتر کسی برای خرید محصولات موردنیازش از خانه خارج می شود. به احتمال زیاد این عادت خرید تا مدت های طولانی در میان مشتریان باقی خواهد ماند. 

براساس گزارس موسسه اوبرلو، امسال تعداد خریداران از فروشگاه های آنلاین در سراسر دنیا به رقم خیره کننده 2014 میلیارد نفر خواهد رسید. این امر یعنی فروشگاه های آنلاین به خوبی در میان مردم جای خود را باز کرده اند. 

یکی از مهمترین سوالات برای هر صاحب خرده فروشی آنلاین مربوط به نحوه حفظ مشتریان است. امروزه رقبای بسیار زیادی در این حوزه برای کسب و کارها وجود دارد. با این حساب برند شما با مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف رو به رو خواهد شد. اگر شما به نکات ضروری در راستای حفظ مشتریان توجه نکنید، شاید خیلی زود تاثیرگذاری تان بر روی مشتریان کاهش پیدا کند. 

به روز رسانی پلتفرم در خرده فروشی های آنلاین

مهمترین نکته در راستای حفظ مشتریان در صنعت خرده فروشی آنلاین توجه به کیفیت پلتفرم اصلی فروشگاه است. امروزه هر سایت و فروشگاه آنلاینی بر روی یک پلتفرم مشخص بارگذاری می شود. اگر شما به طور مداوم پلتفرم تان را به روز رسانی یا تغییر ندهید، به تدریج سایت تان برای مخاطب هدف ماهیت بسیار تکراری پیدا خواهد کرد. این امر یعنی توانایی فروش شما به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی اهمیت به روز رسانی پلتفرم در خرده فروشی های آنلاین است. پس اگر شما هم در این زمینه سوالات زیادی دارید، با ما همراه باشید تا پاسخ آنها را پیدا کنید. 

مطلب مرتبط: 12 راهکار خلاقانه برای افزایش فروش آنلاین

به روز رسانی پلتفرم در خرده فروشی های آنلاین به چه معناست؟

خودروهایی که 10 سال پیش تولید شده اند، اکنون از نظر ظاهری و همچنین امکاناتی که دارند به هیچ وجه با نمونه های به روز قابل مقایسه نیستند. درست به همین خاطر اغلب برندهای بزرگ در صنعت خودروسازی به طور مداوم محصولات شان را به روز رسانی می کنند. اگر این امر در بازار خودرو مدنظر قرار نگرفته بود، شاید هنوز هم بسیاری از امکانات به روز بر روی خودروها وجود نداشت. 

سایت های خرده فروشی نیز مثل خودروها باید به طور مداوم به روز رسانی شوند، در غیر این صورت جذابیتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. این امر امکان رقابت خرده فروشی های کوچک با غول های بزرگی مثل آمازون را هم به طور کامل از بین می برد. بنابراین شما باید انگیزه بالایی برای به روز رسانی پلتفرم تان داشته باشید. 

اگر شما مایل به آپدیت پلتفرم خرده فروشی تان هستید، باید اول از همه معنای آن را بدانید. اینکه شما قصد به روز رسانی بخشی از کسب و کارتان را دارید، باید با اطلاع دقیق از چیستی اش صورت گیرد، در غیر این صورت شاید شما فقط هزینه بیشتری برای کسب و کارتان صورت داده باشید. 

به روز رسانی پلتفرم خرده فروشی آنلاین به معنای تغییر فروشگاه تان از یک ساختار و پلتفرم طراحی و بهینه سازی سایت به نمونه ای جدیدتر با هدف افزایش کیفیت تجربه کاربری مشتریان است. این امر به امنیت سایت و همچنین عدم بروز خطاهای گاه و بی گاه در فروشگاه تان نیز کمک خواهد کرد. با این حساب شما هیچ مشکلی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

چرا به روز رسانی پلتفرم خرده فروشی آنلاین مهم است؟

صحبت کردن درباره ایجاد تغییر در پلتفرم یک فروشگاه آنلاین بسیار ساده تر از اجرای آن است. امروزه بسیاری از افراد در زمینه به روز رسانی پلتفرم سایت شان با تردیدهای زیادی رو به رو هستند. نخستین مسئله در این میان عادت کارآفرینان به سایت قبلی شان است. اگر شما با ساختارها و چارچوب سایت تان آشنایی کاملی داشته باشید، ایجاد تغییر در آن سخت و دشوار خواهد بود. درست به همین خاطر بسیاری از سایت ها در طول دهه های اخیر کمترین آپدیتی را هم تجربه نکرده اند. 

نکته مهم در این میان توجه به مزایای به روز رسانی ساختار سایت برند است. این امر به شما فرصت عالی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان می دهد. همچنین باید توجه داشته باشید که امروز در بازار فقط برندهای کاردرست مدنظر مشتریان قرار می گیرد. یکی از معیارهای اصلی برای ارزیابی برندها به عنوان فروشگاه کاردرست نیز همین به روز رسانی مداوم پلتفرم شان است، در غیر این صورت شما به زودی بدل به یک برند کلیشه ای برای مشتریان خواهید شد. 

بدون تردید ترک پلتفرم محبوب شما در زمینه مدیریت سایت خرده فروشی کار ساده ای نیست. بنابراین ما در این بخش برخی از مهمترین مزایای این کار را مورد بررسی قرار داده ایم. این امر موجب افزایش انگیزه شما برای اعمال تغییر در سایت تان خواهد شد. 

مطلب مرتبط: بزرگ ترین بازارهای خرده فروشی آنلاین دنیا کدامند؟

ثبات سایت خرده فروشی

هیچ برندی دوست ندارد همیشه در یک جایگاه مشخص باقی بماند. اینکه شما همیشه گزینه دوم مشتریان در یک بازار باشید، برای هر کارآفرینی سخت و غیرقابل تحمل است. در بازاری که همه برندها در حال رشد و توسعه هستند، اگر خرده فروشی شما ما موج برندهای دیگر همراهی نکند، خیلی زود از یاد و خاطره مشتریان پاک می شود. این امر مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به همراه خواهد داشت. با این حساب شما همیشه باید نسبت به تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان توجه نشان دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهد داشت. 

شاید برخی از مدیران سایت ها نسبت به استفاده از پلتفرم های ساده و کاربردی تمایل نشان دهند. این امر هرگز نیاز شما برای به روز رسانی آن را رفع نخواهد کرد. هر پلتفرمی براساس یک سری از کدهای برنامه نویسی طراحی شده است. وقتی فناوری تازه ای برای طراحی کدها با میزان خطای کمتر وارد بازار می شود، شما باید نسبت به استفاده از آن واکنش نشان دهید، در غیر این صورت به سادگی هرچه تمام تر مشتریان تان را از دست خواهید داد. 

امروزه گوگل و دیگر موتورهای جست وجو برای رتبه بندی سایت ها به میزان به روز بودن پلتفرم آنها توجه می کنند. با این حساب تغییر پلتفرم سایت برای شما یک اقدام در راستای سئوی بهتر نیز محسوب می شود. بسیاری از برندها در این راستا با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستند. بنابراین اگر شما در زمینه تغییر به موقع پلتفرم خرده فروشی تان عملکرد خوبی داشته باشید، خیلی زود در گوگل رتبه عالی کسب خواهید کرد. 

وقتی شما سایت خرده فروشی تان را به روز می کنید، تجربه منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می دهید. بدون تردید اغلب مشتریان خرید بی دردسر از شما را به مواجهه با سایت های قدیمی و دارای مشکلات بزرگ و کوچک ترجیح می دهند. بنابراین شما باید به این نکته توجه لازم را نشان دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی در بازار نخواهید داشت. 

چرا به روز رسانی پلتفرم در خرده فروشی های آنلاین مهم است

کارکرد بهتر سایت

کسب و کارها همیشه نگران وضعیت سایت رسمی شان هستند. بر اساس گزارش موسسه اسلاید شیر، 74 درصد از برندها به طور مداوم نگران وضعیت سایت شان هستند. یکی از دلایل اصلی این امر رقابت فشرده در بازار و ضرورت به روز بودن به طور مداوم است. اگر شما حتی یک اشتباه کوچک نیز در چنین بازار رقابتی داشته باشید، مشتریان به طور گسترده ای از شما ناامید خواهند شد. بنابراین تلاش اصلی شما باید فعالیت بی عیب و نقص در بازار باشد. بدون تردید شما فقط با چنین الگویی امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: خرده فروشی آنلاین در سال 2021 و ترندهایی که نباید فراموش کرد

امروزه هر سایتی که کارکرد بهتری داشته باشد، ترافیک بالاتری را به خودش جلب خواهد کرد. یکی از نمونه های واضح در این میان وضعیت گوگل در مقایسه با دیگر رقبایش است. گوگل زمانی کارش را شروع کرد که یاهو سلطه بی چون و چرایی بر عرصه موتورهای جست وجو داشت. با این حال کارکردهای بهتر گوگل در مدت زمانی کوتاه موجب برتری قابل ملاحظه ای بر یاهو و دیگر موتورهای جست وجو شد. 

امروزه کمتر کسی دیگر سراغی از رقبای گوگل می گیرد. این امر به خوبی برتری گوگل بر رقبای خود را نشان می دهد. اگر شما هم در زمینه توجه به کارکردهای سایت تان مثل گوگل عمل کنید، به سرعت امکان جلب نظر کاربران را خواهید داشت. 

یکی از دلایل اصلی برتری آمازون بر دیگر فروشگاه های آنلاین مربوط به همین نکته است. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به کارکردهای اصلی سایت تان توجه نشان دهید. بهبود کارکردهای سایت مثل سرعت بارگذاری صفحات فقط در صورت به روز رسانی پلتفرم تان محقق می شود. بنابراین شما باید به این حوزه به مثابه یکی از مهمترین عوامل موفقیت تان در بازار خرده فروشی آنلاین نگاه کنید. 

تجربه مشتریان

تجربه مشتریان از یک برند برای همیشه در ذهن شان باقی می ماند. اگر شما فقط یک بار خدمات نامناسبی به مشتریان ارائه دهید، آنها برای همیشه از شما به عنوان یک برند ضعیف یاد خواهند کرد. درست به همین خاطر برخورد نخست میان برندها و مشتریان ارزش بسیار زیادی دارد. اگر شما در این راستا عملکرد خوبی از خودتان نشان ندهید، هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

امروزه برخی از برندها برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان شان به دنبال شخصی سازی سایت شان هستند. این امر ایده بسیار خوبی محسوب می شود، اما اگر پلتفرم سایت شما امکانات شخصی سازی زیادی را ارائه ندهد، کارتان به سرعت گیر خواهد کرد. این امر مشکل بسیار زیادی برای کسب و کارها محسوب می شود. با این حساب شما باید همیشه به دنبال فراهم سازی امکانات لازم برای به روز رسانی پلتفرم سایت تان باشید. فقط در این صورت شانس کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. 

نظرخواهی از مشتریان یکی از بهترین راهکارها برای تعیین وضعیت سایت خرده فروشی و شناسایی زمان مناسب برای به روز رسانی اش است. اگر شما در این راستا عملکرد خوبی از خودتان نشان دهید، به سادگی هرچه تمام تر فرصت شناسایی زمان دقیق برای به روز رسانی پلتفرم تان را خواهید داشت. 

تجربه مشتریان از سایت یکی از مهمترین نکات برای اعمال تغییر در سایت است. مشتریان می توانند به بهترین شکل ممکن سایت شما را به سوی موفقیت سوق دهند. بنابراین شما باید همیشه به اظهارنظرها و ایده های آنها توجه نشان دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی و خرده فروشی در سال 2021

نکات اساسی در به روز رسانی پلتفرم خرده فروشی آنلاین

تاثیر کوتاه و بلندمدت بر روی کسب و کار

از آنجایی که سایت شما در فرآیند به روز رسانی پلتفرم به طور کامل تغییر کرده و با سیستم تازه ای در دسترس قرار می گیرد، شما باید آمادگی لازم برای مشاهده تغییرات کوتاه و بلندمدت را داشته باشید. وقتی شما سایت تان را به روز می کنید، دیگر نباید مثل گذشته با آن کار کنید. بسیاری از برندها در چنین زمانی استراتژی های بازاریابی شان را هم تغییر می دهند. 

یکی از تاثیرات کوتاه مدت پلتفرم تازه در سایت شما فعال سازی امکان استفاده از قالب های جدید است. این امر برای برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما قالب سایت تان را در زمان های مختلف تغییر ندهید، مشتریان به تدریج از سایت تان دلسرد می شوند. این امر تاثیر منفی شدیدی بر روی تجربه مشتریان از برندتان خواهند داشت. 

نکته مهم از نقطه نظر تاثیر طولانی مدت پلتفرم تازه مربوط به امکان استفاده از استراتژی های بازاریابی تازه است. شما با پلتفرم تازه برای خرده فروشی تان به ساده ترین شکل ممکن امکان استفاده از استراتژی های جدید و همچنین شخصی سازی صفحات مختلف برای کاربران را خواهید داشت. این امر مزیت مهمی در بازار رقابتی کنونی محسوب می شود. 

توجه به توانایی تیم برند برای پذیرش تغییرات

وقتی از تغییرات صحبت می کنیم، باید به توانایی هر تیم برای پذیرش آن نیز توجه داشته باشیم. بسیاری از برندها در یک چشم به هم زدن پلتفرم خرده فروشی شان را تغییر می دهند. این امر اگر با آموزش و اطلاع رسانی درست به اعضای برند صورت نگیرد، مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. یکی از واضح ترین مشکلات در این میان بروز مشکلاتی در بارگذاری محصولات تازه است. توصیه ما در این بخش برگزاری دست کم یک جلسه برای تبیین تغییرات پلتفرم جدید سایت خرده فروشی به کارمندان است. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به بهترین شکل ممکن فراهم خواهد کرد. 

توانایی هر تیم برای انطباق با شرایط جدید خرده فروشی آنلاین متفاوت است. نکته مهم در این میان حضور شما در کنار کارمندان برای رسیدگی به سوالات و ایرادات شان است. اگر شما در زمینه به روز رسانی خرده فروشی تان با یک موسسه حرفه ای همکاری دارید، باید از آن در راستای خدمات پس از فروش نیز کمک بگیرید. این امر شامل پاسخگویی موسسه موردنظر به تمام سوالات و ایرادات کارمندان برند شما خواهد بود، در غیر این صورت شاید فرآیند موردنظر برای شما بیش از اندازه سخت و دردسرساز شود. 

مطلب مرتبط: خرده فروشی های آینده چه شکلی خواهند بود؟

هزینه های به روز رسانی پلتفرم

بدون تردید یک راهکار برای تمام برندها مناسب نیست. درست به همین خاطر هیچ فرمول جادویی برای موفقیت کسب و کارها در بازار وجود ندارد. شما به عنوان صاحب یک خرده فروشی آنلاین باید خودتان نسبت به شناسایی فرصت های مناسب برای بهبود وضعیت برندتان اقدام نمایید، در غیر این صورت هیچ کس کمکی به کسب و کار شما نخواهد کرد. 

اگر شما فقط به این خاطر که دیگر برندها مشغول به روز رسانی پلتفرم شان هستند، وارد این فضا شده‎اید، احتمالا نتیجه خوبی در انتظارتان نخواهد بود. هر تغییری در برند شما باید براساس نیاز مستقیم خودتان شکل گیرد، در غیر این صورت شما امکان استفاده از آن به بهترین شکل ممکن را نخواهید داشت. 

توصیه ما در این بخش برای شما مطالعه ای دقیق درباره نیاز برندتان به پلتفرمی تازه است. اگر این مطالعه به خوبی صورت گیرد، شما امکان انتخابی هوشمندانه را خواهید داشت، در غیر این صورت نتیجه فعالیت برندتان تا حدود زیادی ماهیت شانسی به خودش خواهد گرفت. 

اگر برند شما دسترسی مناسبی به داده های دقیق درباره نظر مشتریان نسبت به کیفیت پلتفرم کنونی سایت تان دارد، باید آن را معیار اصلی برای تصمیم گیری قرار دهید. این امر نظر مشتریان درباره سایت شما را بدون هیچ تعارفی بیان می کند. پس همیشه تصمیم گیری های مهم برندتان را براساس نظر مشتریان صورت دهید، در غیر این صورت شاید از نتیجه نهایی کار چندان رضایت نداشته باشید. 

امروزه به روز رسانی پلتفرم خرده فروشی های آنلاین بدل به یک ترند جهانی شده است. بسیاری از سایت های بزرگ و کوچک در حال جهت گیری به این سو هستند. اگر شما هم به دنبال فعالیت در این حوزه هستید، باید بیش از هر نکته دیگری به برخی از توصیه های حرفه ای توجه نمایید. پس اگر قصد به روز رسانی پلتفرم برندتان را داشتید، حتما نکات مورد بحث در این مقاله را مدنظر قرار دهید. 

منبع : learn.g2
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ItJg8TXO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه