جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه مغازه ای مشتری پسند داشته باشیم

4 سال پیش ( 1398/11/7 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : کیمبرلی ژانگ  

اشتباه بزرگ تقریبا تمامی مغازه دارها این است که فضا را مطابق میل خود طراحی می کنند. این امر در حالی است که اولویت اول شما، باید خواست مشتری باشد. در این رابطه اگر خواهان در اختیار داشتن فضایی هستید که مشتری از حضور در آن احساس راحتی لازم را داشته باشد و در نهایت شما را به اطرافیان خود معرفی کنند، تنها نباید بر روی کیفیت محصولات تمرکز کنید. در همین راستا به بررسی راهکارهایی خواهیم پرداخت که باعث خواهد شد تا مغازه شما در اصطلاح مشتری پسند شود.

1-تمامی حواس افراد را درگیر کنید

چگونه مغازه ای مشتری پسند داشته باشیم

به نظر شما چرا ویدئو ها به عنوان محبوب ترین روش در زمینه تولید محتوا معرفی می شوند، علت این امر تنها در یک مورد خلاصه می شود. درواقع درگیر شدن حواس بیشتر رمز برتری محسوب شده و لازم است تا شما این نکته را نیز در مغازه خود به کار گیرید. به همین خاطر صرفا بر مشاهده افراد تمرکز نکرده و یک موسیقی جذاب، عطری خوشبو و حتی امکان لمس محصول را نیز فراهم آورید. این امر باعث می شود تا تاثیرگذاری شما به بالاترین حد ممکن برسد. در نهایت فراموش نکنید که شما باید نظر مشتری را جویا شده و از آن برای بهبود اقدامات خود استفاده کنید. برای مثال ممکن است یک مشتری پیشنهادی را برای آهنگ های انتخابی شما داشته باشد. بدون شک شما باید آن را مورد توجه جدی قرار دهید. رعایت اصولی نظیر روان شناسی رنگ با توجه به حوزه کاری خود نیز باعث جذابیت هرچه بیشتر مغازه خواهد شد.

مطلب مرتبط: چگونه خدمات مشتری پسند ارائه دهیم؟

2-راحتی مشتری را مهم ترین اصل بدانید

هیچ چیز برای مشتری مهم تر از آن نخواهد بود که در مغازه احساس خوب و راحتی را داشته باشد. به همین خاطر نیز ضروری است تا همه چیز را با توجه به نیاز مشتری شکل دهید. برای مثال ممکن است در دسترس بودن تمامی قسمت ها برخلاف طرح اولیه شما باشد، با این حال ضروری است تا هر تغییری را در جهت افزایش رفاه مشتری مورد توجه قرار دهید. تحت این شرایط حتی ممکن است مخاطب صرفا به خاطر ظاهر مغازه شما را به عنوان پاتوق خرید انتخاب کند. این امر درست موردی است که در بسیاری از کافی شاپ ها و رستوران ها اتفاق می افتد. در این رابطه بررسی اقدامات انجام شده از سوی بهترین ها، راهنمای عمل بسیار خوبی خواهد بود.

3- از اهمیت دیوارها غافل شوید

تنها عامل مهم و جذاب در مغازه ها صرفا کالاهای آن محسوب نشده و ضروری است تا از تمامی بخش ها استفاده مفیدی را داشته باشید. برای مثال نصب یک پنل لمسی، باعث می شود تا افراد بتوانند تنوع رنگ، قیمت و تمامی اطلاعات مرتبط با محصول را جست وجو کنند. اگرچه ممکن است تصور کنید که حضور خودتان در این رابطه کافی خواهد بود. با این حال با شلوغ شدن مغازه بدون شک شما قادر به خدمت رسانی مناسب نبوده و لازم است تا از تکنولوژی های به روز برای سهولت در کارها استفاده کنید. بدون شک بهترین مکان برای نصب آنها نیز دیوارها خواهند بود. این امر باعث می شود تا این دسته از اقدامات نیاز به اختصاص فضایی نداشته باشد. در نهایت نوع چیدمان محصولات نیز بسیار مهم خواهد بود. برای مثال ضروری است تا پرفروش-ترین ها زودتر دیده شوند.

4-به دنبال رقابت نباشید

بسیاری از مغازه دارها تصور می کنند که کوچک ترین تغییر در مغازه های مجاور باید توسط آنها نیز انجام شود، با این حال این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که لازم است تا مشتری امکان ارتباط برقرار کردن با محیط مغازه را داشته باشد. بدون شک تغییرات مداوم این امکان را از بین خواهد برد. همچنین این امر که تا حد امکان اصل سادگی را رعایت کنید، باعث می شود تا استرس و آشوب ذهنی کاهش پیدا کند.

5-از نور به درستی استفاده کنید

برخی از مغازه ها بیش از حد تاریک و برخی دیگر بیش از حد روشن هستند. همچنین استفاده از چند رنگ مختلف، چشم را بیش از حد آزار خواهد داد. تحت این شرایط مشتری تنها به دنبال خارج شدن از محیط خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا به نحوی رفتار کنید که آلودگی نوری شکل نگیرد. از نظر روان شناسی، ترکیب دو رنگ سفید و زرد، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

6-به عنوان مالک مغازه حتما حضوری فعال را داشته باشید

این امر باعث خواهد شد تا افراد احساس امنیت لازم را داشته باشند تا در صورت بروز مشکلی، سریعا اوضاع سر و سامان داده شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا خودتان همواره حضور داشته و کنترل همه چیز را به فروشندگان واگذار نکنید. در نهایت این امر که شماره شما پاسخگوی همیشگی مشتریان باشد بسیار مهم خواهد بود. همچنین سرعت در انجام کارها بسیار مهم خواهد بود. به همین خاطر نوع چیدمان و طراحی مغازه باید به نحوی باشد که حتی آوردن یک محصول از انبار نیز زمان زیادی را نخواهد.

مطلب مرتبط: 4 روش ساده برای جذب مشتری

در نهایت توجه داشته باشید که این موارد تنها اصولی کلی محسوب شده و نباید خود را به آنها محدود کنید. بدون شک با کمی توجه، خودتان نیز متوجه بسیاری از موارد تاثیرگذار خواهید شد.

منبع : under30ceo
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2jRBbq7T
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه