جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فعالیت در یک شرکت بزرگ یا در حال توسعه می تواند برای هر کارآفرینی داستان جذابی را رقم بزند. این امر در میان بسیاری از کارآفرینان تازه کار جذابیت زیادی داشته و هزاران نفر در مصاحبه های کاری به طور مداوم شرکت می کنند. اگر شما هم در این میان برای بهبود وضعیت تان به عنوان کارآفرین در تلاش برای شرکت در مصاحبه های کاری مختلف و شروع فعالیت در یک شرکت مناسب هستید، باید نسبت به سایر گزینه های در دسترس تان نیز توجه نشان دهید. 

امروزه بسیاری از کارآفرینان همکاری با برندهای بزرگ را نهایت موفقیت شان قلمداد می کنند. با این حال در این میان گروه دیگری هم هستند که چنین باوری ندارند. از نظر گروه اخیر همکاری در قالب یک شرکت برای مدیران بالادستی می تواند بسیار کسل کننده و گاهی اوقات پر از فشار و استرس باشد. با این حساب فعالیت مستقل در دنیای کسب و کار گزینه ای جذاب تر در مقایسه با دیگر موارد خواهد بود. 

وقتی شما به عنوان یک کارآفرین مستقل در بازار مشغول فعالیت هستید، تمام جزییات کار مربوط به خودتان است. از این نظر شما دیگر دردسری برای مشارکت با همکاران یا حتی پیروی از استراتژی هایی که غلط ارزیابی می کنید، نخواهید داشت. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و فرصت های بسیار زیادی پیش روی تان قرار خواهد داد. 

شروع فعالیت به عنوان کارآفرین مستقل در 6 گام

کارآفرینی مستقل برای بسیاری از افراد جذابیت های زیادی دارد. با این حال شما نباید با عجله بسیار زیاد وارد این حوزه شوید. دلیل این امر نیز ضرورت استفاده از توصیه های حرفه ای و توجه به موارد اساسی در این حوزه است. بی شک تبدیل شدن به یک کارآفرین مستقل می تواند جذابیت های بسیار زیادی برای شما داشته باشد. با این حال اگر اطلاعات دقیقی در رابطه با این حوزه نداشته باشید، خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین خواهد رفت. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای شروع فعالیت به عنوان کارآفرین مستقل است. اگر شما هم به این حوزه علاقه دارید، نکات مورد بحث در این مقاله کنونی به کارتان خواهد آمد. 

مطلب مرتبط: تبدیل شدن به یک کارآفرین مستقل موفق در 6 گام

1.    شناسایی هدف اصلی تان

هر برندی در دنیای کسب و کار دست کم یک هدف مشخص برای فعالیت در بازار دارد. این امر به تمام فعالیت های دیگر این برند جهت داده و نظم مشخصی در کارهای آن ایجاد می کند. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید از جهت گیری های درست استفاده نمایید. اولین گام هم در این میان، همان که بیان شد، انتخاب هدف اصلی است. به عبارت ساده، شما باید تعیین کنید چرا در بازار حضور پیدا کرده اید و هدف تان از فعالیت به طور مستقل چیست؟ شاید پاسخگویی به این سوال بسیار ساده به نظر برسد، اما امروزه شمار بالایی از کارآفرینان و حتی برندها پاسخی برای این سوال مهم ندارند. 

اگر شما به دنبال پاسخی مناسب برای این سوال و شروع به کارتان در دنیای کارآفرینی مستقل هستید، برخی از پاسخ های مناسب به شرح ذیل است:

•    به چالش کشیدن خودتان

•    استفاده از مهارت ها و توانایی هایی که در طول سال های اخیر کسب کرده اید به بهترین شکل ممکن

•    همکاری با دامنه وسیع تری از مشتریان

•    کسب سود بیشتر

•    ایجاد شهرت مناسب برای خودتان به عنوان کارآفرین

پاسخ های فوق براساس شرایط شما و دلیل علاقه تان به حوزه کارآفرینی مستقل کاربرد زیادی دارد. البته گاهی اوقات کارآفرینان هدف نادرستی نیز انتخاب می کنند. این امر می تواند شانس کارآفرینان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و شرایط‎شان را نیز دشوار سازد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از برخی اهداف نادرست در زمینه فعالیت به عنوان کارآفرین مستقل پرهیز نمایید. برخی از اهداف نادرست در این میان از این قرار است:

•    اجبار بقیه افراد برای پیروی از خودتان

•    نشان دادن چهره مدیریتی تان به عنوان فردی خودرأی

•    کسب میلیون ها دلار در سال اولین فعالیت تان

•    داشتن زمان بیشتر برای تماشای تلویزیون و تفریح 

اهداف بالا نه تنها حرفه ای نیستند، بلکه از نظر منطقی حتی امکان اجرا نیز ندارند. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید خیلی زود اقدام به انتخاب اهداف درست نمایید، در غیر این صورت تجربه فعالیت تان به عنوان کارآفرین مستقل خیلی زود با ناکامی همراه خواهد شد. این امر می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. 

پس از اینکه شما هدف اصلی تان برای فعالیت در بازار را انتخاب کردید، کم کم باید به فکر سایر بخش های کار نیز باشید. پس برای بخش بعدی کارتان در دنیای کارآفرینی مستقل آماده شوید. 

2.    شناسایی مخاطب هدف

شناسایی مخاطب هدف همیشه امر مهم و تاثیرگذاری در زمینه فعالیت برندها محسوب می شود. بدون تردید اگر یک برند توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش را نداشته باشد، خیلی سخت توانایی جلب نظر مشتریانش را پیدا خواهد کرد. به بیان بهتر، تا زمانی که شما مشتریان هدف تان را مشخص نکنید، اصلا خبری از فروش و کسب سود نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: چالش حفظ انگیزه به عنوان کارآفرین مستقل

سالانه بسیاری از برندها هزینه های زیادی در دنیای بازاریابی و تبلیغات صرف می کنند. بدون تردید بخشی از این هزینه ها اجتناب ناپذیر است، چراکه در دنیای کنونی جلب نظر مشتریان بدون سرمایه گذاری بر روی بازاریابی و تبلیغات غیرممکن است. با این حال هزینه های بالا در این راستا هرگز امری ضروری محسوب نمی شود. شما امکان صرف نظر از چنین راهکارهایی برای کاهش هزینه ها را دارید. مهمترین مسئله در این میان شناخت درست مخاطب هدف و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی آنها با استفاده از تبلیغات شخصی سازی شده است. به این ترتیب شما دیگر نیازی به نمایش محتوای تبلیغاتی تان برای دامنه وسیعی از کاربران در بازار ندارید. این امر می تواند در بلندمدت شرایط تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی نماید. 

شما برای پیدا کردن مخاطب هدف تان در دنیای کسب و کار نیازی به تحمل مشکلات فراوان ندارید. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای پاسخگویی به یک سوال مهم است: چه کسانی از خرید محصولات یا بهره مندی از خدمات تان سود خواهند برد؟

شاید سوال بالا در نگاه نخست خیلی ساده به نظر برسد، اما پاسخگویی به آن شما را به سوی فعالیت بهتر هدایت خواهد کرد. وقتی شما به طور دقیق کسانی که از محصولات تان سود می برند یا بدان علاقه دارند را شناسایی کنید، دیگر مانعی پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

یادتان باشد در دنیای کارآفرینی شما تنها نیستید. این امر به معنای ضرورت افزایش سرعت عمل تان در بازار است. اگر شما این نکته مهم را در دستور کارتان قرار ندهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. همچنین رقبا شانسی برای تان به منظور جلب نظر مخاطب هدف نخواهند داد. درست به همین خاطر شما برای شناسایی مخاطب هدف و بهینه سازی هزینه های تبلیغاتی تان باید سرعت عمل تان را به شدت افزایش دهید. 

3.    تعیین سطح قیمت ها

کارآفرینان مستقل به طور معمول در زمینه ارائه خدمات فعالیت دارند. دلیل این امر نیز نیاز به استفاده از یک خط تولید مجهز و همچنین استخدام کارمندان متعدد برای فعالیت تولیدی است. با این حساب شما باید تمرکز اصلی تان را بر روی فعالیت خدماتی منحصر کنید. این امر حوزه های بسیار زیادی از فعالیت کاری را پیش روی تان قرار می دهد. با این حساب اگر دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه‎ای حرفه ای و تاثیرگذار هستید، باید همیشه تعیین سطح قیمت ها در همان ابتدای کار را در دستور کار قرار دهید.

وقتی شما سطح قیمت های مناسب را در دستور کارتان قرار دهید، نه تنها  از عهده رقابت با بقیه کارآفرینان مستقل برمی آیید، بلکه حتی توانایی ایجاد رقابت برای برندهای بزرگ را نیز خواهید داشت. این امر محبوبیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و شانس تان در مقایسه با رقبا را نیز به حداکثر می رساند. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید تمام تلاش تان را انجام دهید. 

وقتی شما به دنبال تعیین سطح قیمت برای محصولات تان هستید، باید رقابت گسترده در بازار را نیز مدنظر قرار دهید. این امر شما را به سوی انتخاب قیمت های منطقی تر هدایت خواهد کرد. درست به همین خاطر اگر قیمت های شما در همان ابتدای کار بسیار بالا باشد، شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مخاطب هدف تان پیدا نکنید. حتی برندهایی که امروزه محصولات بسیار لوکسی را تولید می کنند، در ابتدای کار با سطح قیمت های پایین و خدمات بسیار گسترده کارشان را شروع کرده اند. درست به همین خاطر شما هم باید چنین عملکردی را در دستور کارتان قرار دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای جلب نظر مشتریان و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی آنها از بین برود. این امر می تواند شرایط تان در بازار را به شدت دشوار کرده و تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز بدل به امری غیرممکن سازد. 

استفاده از تجربه برندهای بزرگ در بازار همیشه راهکاری مناسب برای برندها محسوب می شود. این امر به شما فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی می کند. با این حساب اگر شما به دنبال رقابت نزدیک با دیگر برندها هستید، باید از همان ابتدای کار به سراغ گزینه های ارزان قیمت و کاهش سطح هزینه خدمات تان بروید. این امر در شروع کارتان به عنوان یک کارآفرین مستقل کمکی شایانی به شما خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: آیا ما برای کارآفرینی مستقل ساخته شده ایم؟

4.    ایجاد فایل سابقه کاری آنلاین

امروزه دیگر دوران رزومه یا حتی گزارش های کاری سنتی به مشتریان و مدیران برندهای بزرگ تمام شده است. اگر شما در حوزه سختی مثل کسب و کارهای B2B نیز فعالیت داشته باشید، معیار اصلی انتخاب سابقه کاری تان است. درست به همین خاطر اغلب کارآفرینان و حتی برندها سابقه کاری شان را به طور آنلاین در دسترس مخاطب هدف قرار می دهند. شما برای آگاهی از سابقه کاری یک شرکت یا کارآفرین مستقل می توانید به سادگی هرچه تمام تر سراغ سایت رسمی آنها بروید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. با این حساب شما به عنوان کارآفرین مستقل با این شیوه مشکل چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید یافت.

گاهی اوقات مشتریان قبل از همکاری با یک کارآفرین مستقل یا حتی برند تمایل بالایی به آگاهی از سابقه کاری آنها دارند. این امر در دنیای دیجیتال امروزی بیش از هر زمان دیگری رواج پیدا کرده است. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان چاره ای به غیر از تمرکز بر روی ایجاد سابقه کاری در قالب یک فایل آنلاین ندارید. اینطوری توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرده و شانس تان در بازار نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. 

بدون تردید طراحی فایل به عنوان سابقه کاری می تواند دشوار یا حتی استرس آور باشد. در این صورت شما باید از قالب های آماده و همچنین تجربه دیگر برندها یا کارآفرینان به خوبی سود ببرید. بی تردید شما تنها فردی در بازار نیستید که قصد طراحی فایل سابقه کاری دارد. بنابراین باید با خیال راحت این بخش از کارتان را دنبال کرده و به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان باشید. چنین امری شانس تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با این حساب دیگر نیازی به نگرانی در زمینه نحوه فعالیت تان در دنیای کسب و کار نخواهد بود. 

یادتان باشد امروزه اغلب فایل های آنلاین بدون اینکه نیازی به دانلود داشته باشند، در دسترس کاربران قرار می گیرد. بنابراین شما هم باید سابقه کاری تان را به همین ترتیب پیش روی مخاطب هدف قرار دهید، در غیر این صورت شاید کسی حوصله دانلود فایل های شما را نداشته باشد. 

5.    پیدا کردن مشتریان

بعد از اینکه شما تمام مراحل مورد بحث در دنیای کسب و کار را به خوبی پشت سر گذاشتید، نوبت به پیدا کردن مشتریان می رسد. این امر از بسیاری جهت سخت و حتی دردسرساز به نظر می رسد. اگر به این موارد استرس ناشی از تعامل با اولین مشتری را نیز اضافه کنیم، آن وقت دلیل ترس بسیاری از افراد برای حضور در دنیای کارآفرینی مستقل را درک خواهید کرد. 

شما برای پیدا کردن اولین مشتری تان راهکارهای زیادی پیش رو دارید. ساده ترین نکته در این میان استفاده از تجربه یک کارآفرین مستقل موفق است. شما با این کار بدون اینکه دردسر زیادی برای خودتان درست کنید، امکان جلب نظر مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. با این حساب دیگری نیازی به کاهش سطح قیمت خدمات تا حد بسیار زیادی یا استفاده از راهکارهای عجیب نخواهد بود. 

وقتی شما از راهکارهای مورد استفاده کارآفرین بزرگ سود می برید، تا حد زیادی روند کاری تان مشخص و بی نیاز از ماجراجویی های عجیب خواهد بود. البته در این میان باید اندکی شخصی سازی روش های معتبر در دنیا را نیز در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت بهینه سازی موقعیت کاری تان را پیدا نکنید. 

راهکار دیگری که شما برای جلب نظر مشتریان در دنیای کسب و کار پیش رو دارید، استفاده از شبکه های اجتماعی به طور حرفه ای است. این امر در دنیای کسب و کار امروز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و بدل به گزینه ای اجتناب ناپذیر برای کارآفرینان شده است. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به طور حرفه ای هستید، باید هرچه زودتر فعالیت در قالب یک برند حرفه ای در شبکه های اجتماعی را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت شرایط تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت دشوار و غیر قابل درک خواهد شد.

امروزه برندها هزینه های بسیار زیادی در دنیای کسب و کار دارند. اگر شما در این میان هزینه های اضافی تان را مورد بی توجهی قرار داده و به شبکه های اجتماعی به عنوان مهمترین گزینه بازاریابی و تبلیغات توجه نمایید، شانس تان برای جلب نظر مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: 4 توصیه راهبردی برای کارآفرینان مستقل

6.    شروع فعالیت رسمی در دنیای کارآفرینی مستقل

پس از اینکه شما تمام مراحل قبلی را پشت سر گذاشتید، دیگر نوبت به نمایش عملکرد حرفه ای تان در بازار خواهد بود. این امر به شما فرصت شروع به کار رسمی در بازار را داده و شرایط تان را نیز به شدت بهینه سازی خواهد کرد. درست به همین خاطر شروع به موقع کار امری حیاتی خواهد بود. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان برای شروع به کارشان در قالب مستقل به طور مداوم تعلل می کنند. این امر نه تنها نتیجه خوبی برای آنها به همراه نخواهد داشت، بلکه فرصت های طلایی شان را نیز به سرعت از آنها خواهد گرفت. درست به همین خاطر شما باید همیشه تاثیرگذاری مناسب و حرفه ای بر روی مخاطب هدف را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود ماجراجویی تان در دنیای کارآفرینی تمام گردد. 

بدون تردید شروع به کار در دنیای کسب و کار برای هر فردی دشوار خواهد بود. با این حال اگر شما مراحل قبلی کارتان را به خوبی انجام داده باشید، اکنون دست کم یک مشتری برای برندتان دارید. بنابراین شروع به کار شما دیگر امری سخت یا غیرممکن نخواهد بود. بلکه فقط و فقط نیاز به اندکی کار حرفه ای و دقیق دارد. در این میان انگیزه مناسب شما برای شروع به کار نیز گزینه مهمی خواهد بود. این امر به ویژه در ابتدای مسیر کمک شایانی به شما خواهد کرد. 

منبع : foundr
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fRRsm73z
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه