یکشنبه, ۲ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Sun, 24 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

شیوع ویروس کرونا و مسئله دورکاری بسیاری از کارآفرینان را به موبایل های شان وابسته کرده است. اگرچه عصر کنونی با گوشی های هوشمند و توانایی های حیرت انگیزشان شناخته می شود، اما این امر پیش از بروز بحران کرونا کمتر مدنظر کارآفرینان قرار داشت. امروزه کمتر کارآفرینی امکان دورکاری و حفظ ارتباط با اعضای تیمش بدون گوشی هوشمندش را دارد. بنابراین استفاده از گوشی های هوشمند در تمام حوزه ها بدل به امری مهم و اساسی شده است. 

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با توجه به افزایش استفاده از گوشی های هوشمند نکته مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها در این میان اقدام به استفاده از گوشی های هوشمند به عنوان ابزاری مفید برای بازاریابی می کنند. دلیل این امر عرضه اپ های مختلف و کاربردی برای بازاریابی است. با این حساب شما امکان استفاده از گوشی هوشمندتان به عنوان یکی از منابع مهم و کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با اپ های کاربردی موبایل

هدف اصلی در این مقاله بررسی نحوه استفاده بهینه از گوشی های هوشمند برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. ما در این راستا بر روی چند اپ کاربردی برای بازاریابی در این فضا تمرکز کرده ایم. چنین اپ هایی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را فراهم می کند. در ادامه برخی از مهمترین اپ ها در این حوزه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: آینده تبلیغات در اپ های موبایلی

بافر (Buffer)

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با اپ های کاربردی موبایل

یکی از مشهورترین و بهترین اپ های مربوط به بازاریابی در شبکه های اجتماعی بافر است. این اپ امکان برنامه ریزی برای به روز رسانی اکانت برندها در توییتر، اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و پینترست را می دهد. همچنین آمارهای عمیق این اپ نسبت به عملکرد هر برند در شبکه های اجتماعی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد. همین امر بافر را بدل به یکی از گزینه های جذاب برای بازاریاب ها در دوران دورکاری کرده است. 

مزیت اصلی بافر عرضه اش برای اندروید و IOS است. با این حساب بازاریاب ها برای استفاده از آن با محدودیتی مواجه نخواهند بود. 

Hooutsuite

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با اپ های کاربردی موبایل

امروزه Hootsuite فقط یک پلتفرم ساده برای به روز رسانی وضعیت برندها در شبکه های اجتماعی نیست، بلکه خدمات تمام عیاری در این راستا ارائه می دهد. همین امر شمار هرچه بیشتری از برندها را به سوی این کسب و کار سوق داده است. نکته مهم در رابطه با این ابزار امکان پشتیبانی از تمام پلتفرم های اجتماعی است. بنابراین شما با هیچ مشکلی در استفاده از اپ موردنظر مواجه نخواهید بود. 

برخی از ابزارهای بازاریابی فقط به طور اپ در دسترس کاربران قرار دارد. نکته جالب درباره Hootsuite امکان مراجعه به سایت رسمی این برند و استفاده از خدماتش به طور آنلاین است. با این حساب بازاریاب ها با دست باز امکان استفاده از خدمات این اپ را پیدا می کنند. 

لیتر (Later)

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با اپ های کاربردی موبایل

شاید گاهی اوقات استفاده از اپ های بازاریابی عمومی ایده جذابی باشد، اما برخی از بازاریاب ها دوست دارند به طور متمرکز بر روی یک پلتفرم فعالیت کنند. استارت آپ لیتر دقیقا در همین نقطه وارد بازار می شود. این اپ به طور انحصاری برای بازاریابی و بهینه سازی محتوا در اینستاگرام معرفی شده است. نکته مهم در این میان ضرورت استفاده از خدمات کاربردی برای بازاریابی در اینستاگرام است. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی با 10 مهارت اساسی

امروزه هر پلتفرم دارای شرایط و محیط منحصر به فردی است. درست به همین خاطر استفاده از اپ های عمومی شاید ایده جذابی نباشد. در این میان لیتر برای کاربران اینستاگرام خبر بسیار خوبی دارد. برندها امکان استفاده از خدمات این اپ به طور رایگان را دارند. همچنین در صورت نیاز به خدمات جانبی بیشتر امکان خرید اشتراک ماهانه این سرویس نیز وجود دارد. با این حساب شما در اینجا با یک ابزار حرفه ای و اختصاصی برای اینستاگرام مواجه هستید. 

پلن (Plann)

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با اپ های کاربردی موبایل

حالا که صحبت از اینستاگرام شده، باید تمام ابزارهای مفید برای آن را زیر و رو کنیم. یکی دیگر از اپ های مناسب برای بازاریابی در اینستاگرام پلن است. همانطور که از نام این ابزار می شود حدس زد، کاربرد اصلی اش برای برنامه ریزی در بازاریابی است. اگر شما علاقه به بارگذاری زودهنگام پست ها و سپس تعیین زمان دقیق برای بارگذاری خودکارشان دارید، پلن بهترین ابزار برای شما خواهد بود. این ابزار امکان شخصی سازی زمان انتشار پست و همچنین یادآوری برای به روز رسانی محتوا را دارد. 

اپ پلن برای تمام برندها در دسترس قرار دارد و نکته جالب اینکه کاملا رایگان هم هست. همچنین نسخه های اندروید و IOS آن نیز در دسترس قرار دارد. با این حساب شما دیگر برای برنامه ریزی در بازاریابی آن هم در اینستاگرام مشکلی نخواهید داشت. 

کانوا

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با اپ های کاربردی موبایل

بازاریابی در شبکه های اجتماعی همیشه نیازمند استفاده از محتوای بصری جذاب است. عکس ها در این میان نقش مهمی برای موفقیت بازاریابی ایفا می کنند. بسیاری از برندها برای تهیه عکس های جذاب به سراغ عکاس های حرفه ای می روند. نتیجه این امر تولید محتوای بصری بی نهایت باکیفیت است. با این حال از نظر مالی گزینه اخیر هزینه های بسیار زیادی به همراه دارد. بنابراین شاید گزینه ای بهتر استفاده از تصاویر استاک و رایگان باشد. 

وقتی صحبت از تصاویر رایگان می شود، برخی از بازاریاب ها به سراغ تصاویر کلیشه ای می روند. نکته مهم در این میان استفاده از تصاویر غیرکلیشه ای است. این امر فقط با استفاده از آرشیو مطمئن و بزرگ کانوا امکان پذیر خواهد بود. 

مطلب مرتبط: فروش بیشتر در بازار با بازاریابی در شبکه های اجتماعی

کانوا یک سایت بزرگ با آرشیوی پهناور در زمینه عکس های استاک است. البته اگر شما مایل به صرف هزینه باشید، تصاویر ویژه نیز در آرشیوه ای این سایت پیدا می شود. مدیران این استارت آپ برای استفاده هرچه راحت تر بازاریاب ها از خدمات شان اپ رسمی نیز طراحی کرده اند. بنابراین شما با استفاده از اپ رسمی این سایت امکان استفاده از تمام ویژگی های آن را خواهید داشت. 

REP

ابزار REP از آن دست اپ هایی است که برای ایجاد ارتباط میان بازاریاب ها و اینفلوئنسرها ساخته شده است. امروزه همه برندها به دنبال اینفلوئنسرهایی مطمئن هستند. با این حساب مشاهده فعالیت گسترده برندها در این میان امر عجیبی نخواهد بود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید بهترین اینفلوئنسرهای ممکن را پیدا کنید، در غیر این صورت شاید توانایی باقی ماندن در بازار را هم نداشته باشید. 

یکی از گزینه های جذاب در اپ REP مربوط به ارائه اطلاعات دقیق و جزئی درباره هر اینفلوئنسر است. این امر در کنار امکان مرور سابقه فعالیت هر اینفلوئنسر امکان انتخاب بهترین ها را فراهم می کند. با این حساب کسب و کار شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش نخواهد داشت. 

فیس بوک بیزینس

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با اپ های کاربردی موبایل

نام فیس بوک برای هر فردی در دنیا آشناست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به دنبال بازاریابی در این پلتفرم هستند. با این حساب راه اندازی یک اپ رسمی از سوی این پلتفرم برای بازاریابی بهتر ایده بدی نیست. هدف اصلی در فیس بوک بیزینس یکپارچه سازی تمام فعالیت های بازاریابی در این پلتفرم است. 

بازاریاب ها با استفاده از اپ فیس بوک بیزینس امکان رسیدگی به تمام بخش های کسب و کارشان و مدیریت کمپین های بازاریابی را خواهند داشت. این امر با توجه به عرضه رایگان ابزار موردنظر ایده جذابی به نظر می رسد. اگر شما هم از پرداخت هزینه های مختلف در زمینه بازاریابی خسته شده اید، باید هرچه زودتر نسبت به استفاده از اپ موردنظر اقدام نمایید، در غیر این صورت شاید خیلی زود دیگر جایی برای شما در بازار باقی نمانده باشد. 

دسترسی به آمارهای به شدت شخصی سازی شده و دقیق یکی از مزایای منحصر به فرد فیس بوک بیزینس است. اگر شما در پلتفرم های فیس بوک بازاریابی کرده باشید، به خوبی از اهمیت داده های شخصی سازی شده آن اطلاع دارید. این امر در فیس بوک بیزینس به طور حرفه ای تری در دسترس بازاریاب ها قرار دارد. بنابراین شما فرصتی بسیار حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با این اپ پیدا می کنید. 

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

فیس بوک ادز منیجر (Facebook Ads Manager)

فیس بوک آنقدر پلتفرم بزرگ و مشهوری هست که یک اپ مدیریت بازاریابی برای آن کم باشد. اپ فیس بوک ادز منیجر برای مدیریت تبلیغات این پلتفرم طراحی شده است. بدون تردید همه افراد به خوبی می دانند که منبع اصلی درآمد فیس بوک از طریق تبلیغات است. بنابراین تعجبی ندارد که این پلتفرم برای رضایت مشتریانش اقدام به رونمایی از ابزاری حرفه ای کند. 

برندها با عضویت در اپ ادز منیجر امکان مدیریت تمام تبلیغات شان با فیس بوک را خواهند داشت. گزارش های لحظه به لحظه فقط بخشی از خدمات گسترده فیس بوک در این اپ است. نکته جالب دیگر در این میان ارائه رایگان این اپ برای کاربران است. بنابراین شما برای مدیریت تبلیغات تان در این پلتفرم نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

استفاده از یک اپ رایگان در دوره و زمان های که هزینه های بازاریابی و تبلیغات به شدت افزایش پیدا کرده است، خبر بسیار خوشی محسوب می شود. بنابراین شما باید حتما در این ابزار عضویت داشته باشید.

Belive.tv

ویدئوهای زنده یا لایو یکی از مهمترین ابزارهای جلب نظر کاربران در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف با ویدئوهای زنده هستند. یکی از مهمترین نکات در این میان نحوه مدیریت لایو هر برند است. اگر شما به این نکته توجه لازم را نشان ندهید، خیلی زود نرخ توجه کاربران به فعالیت تان سقوط آزاد خواهد کرد. 

ابزار Belive.tv به برندها امکان مدیریت تمام ویدئوهای زنده شان را می دهد. ایده اصلی این اپ از مدیریت لایوها به مثابه برنامه های تلویزیونی بود. بنابراین شما در اپ موردنظر امکان دسترسی به امکانات بسیار گسترده ای برای مدیریت برنامه تلویزیونی تان برای کاربران را خواهید داشت. 

اسمارپ (Smarp)

استفاده از ترندها و اخبار تازه در زمینه بازاریابی امر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به ترندهای برتر اتکا دارند. مهمترین نکته در این میان استفاده از ابزاری مناسب برای دسترسی به ترندها قبل از برند دیگری است. اگر شما به چنین نکته ای توجه نشان ندهید، خیلی زود با مشکل بازاریابی رو به رو خواهید شد. برخی از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان نیاز به اخبار تازه هم دارند. بنابراین یک ابزار حرفه ای در این میان راهگشا خواهد بود. 

ابزار اسمارپ یکی از ابزارهای به شدت کاربردی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف تان هستید، توجه به این ابزار گزینه مهمی خواهد بود. اگرچه ابزار موردنظر به طور رایگان عرضه نمی شود، اما امکان استفاده از اطلاعات جزئی و به روزش ارزش پرداخت هزینه را دارد. 

اگر شما همیشه از ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی جا می مانید، ابزار اسمارپ گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. نکته جالب اینکه شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به طور ویژه و به روز را خواهید داشت. این امر شما را همیشه در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. پس اندکی سرمایه گذاری در این میان ایده جذابی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: مهمترین ترندهای اپ موبایل در نیمه دوم سال 2021

ادوبی اسپارک (Adobe Spark)

ادوبی برندی است که همیشه ابزارهای مفیدی تولید می کند. بسیاری از بازاریاب ها برای ویرایش محتوای بصری شان به طور ویژه ای از ابزارهای این برند استفاده می کنند. بنابراین شما در صورت نیاز باید به بهترین شکل ممکن از ابزارهای این برند سود ببرید. یکی از ابزارهای مفید ادوبی در این میان اسپارکس است. ادوبی اسپارکس دقیقا به کار بازاریاب هایی می آید که وسواس زیادی برای ویرایش محتوای بصری شان دارند. این ابزار امکان شخصی سازی محتوای بصری و همچنین کمک به بازاریاب ها برای پیدا کردن ایده های تازه را می دهد. 

یکی از نکات جالب درباره اپ ادوبی اسپارک امکان دسترسی به نمونه کارهای دیگر بازاریاب هاست. این امر ایده های تازه و خلاقانه ای در اختیار شما قرار خواهد داد. بنابراین شما در عمل با مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان مواجه نخواهید شد. 

اسلک (Slack)

شبکه های اجتماعی فقط شامل تعامل با مخاطب هدف نیست. شما باید در عین حال با اعضای تیم تان نیز ارتباط نزدیک و در لحظه داشته باشید. فرآیند دورکاری ایجاد ارتباط با تیم بازاریابی را بدل به چالشی مهم کرده است. اگر کسب و کار شما نیز در این میان مشکلات زیادی دارد، باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای استفاده از ابزارهای حرفه ای باشید. 

بدون تردید همیشه پیام رسان های عمومی در اختیار کاربران قرار دارد. با این حال برندها نباید از این ابزار استفاده نمایند. دلیل این امر نیاز به موارد شخصی سازی شده و دسترسی بسیار دقیق تر به یکدیگر است. بنابراین اپ اسلک برای برندها و به طور ویژه تیم های بازاریابی طراحی شده است. شما با چنین ابزاری امکان به اشتراک‎گذاری پروژه ها و دادن دسترسی به دیگران برای ویرایش آنها را خواهید داشت. این یعنی یک ابزار حرفه ای برای تعامل میان اعضای تیم های بازاریابی.

بومرنگ

بومرنگ یکی از اپ های اختصاصی اینستاگرام است. بسیاری از برندها برای تولید محتوای ویدئویی و شخصی سازی آن از این اپ استفاده می کنند. کاربرد اصلی بومرنگ امکان برعکس کردن ویدئوها و افزایش دفعات تکرارشان برای بارگذاری در اینستاگرام است. نکته جالب اینکه در به روز رسانی های اخیر این پلتفرم امکان پیدا کردن انواع گیف یا ساتن گیف از ویدئوهای معمولی نیز چاشنی کار شده است. با این حساب اکنون با یک اپ به شدت حرفه ای برای بازاریابی رو به رو  هستیم. 

ترلو (Trello)

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با اپ های کاربردی موبایل

اگر شما از انواع ابزارهای مدیریت پروژه در زمینه بازاریابی استفاده می کنید و دست آخر هم ناراضی هستید، باید با اپ ترلو آشنا شوید. این اپ به طور حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین شما امکان تاثیرگذاری بر روی وضعیت پروژه های تان با این اپ را خواهید داشت. 

امروزه برنامه های مدیریت پروژه هزینه های بسیار سنگینی روی دست برندها می گذارد. نکته جالب اینکه ابزار ترلو به طور رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. همچنین شما در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز امکان استفاده از خدمات این اپ و آپدیت پروژه پس از دسترسی به اینترنت را خواهید داشت. این امر یکی از ویژگی های مهم برای بازاریابی در این راستا محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: خلاقانه ترین اپلیکیشن های کسب و کار در سال 2020

اسنپ سید (Snapseed)

اسنپ سید یکی از ابزارهای حرفه ای برای ویرایش محتوای تصویری است. عکس های گوناگون در شبکه های اجتماعی بدون یک ویرایش حرفه ای هیچ کاربردی ندارند. بنابراین بازاریاب ها به ابزارهای حرفه ای برای ادیت عکس نیاز دارند. یکی از ابزارهای ساده و کاربردی در این میان اسنپ سید است. این اپ موبایلی به کاربران امکان شخصی سازی و ادیت تصاویر با حجم بالایی از ابزارها را می دهد. نکته جالب اینکه شما برای استفاده از چنین ابزاری نیاز به پرداخت هزینه ندارید. همچنین منوی کاربری بسیار ساده آن کار ویرایش سنگین عکس ها را نیز به شدت ساده می کند. 

اگر شما نسبت به استفاده از نرم افزار فوتوشاپ احساس نارضایتی دارید. امکان استفاده از اپ اسنپ سید را به عنوان یک جایگزین مناسب دارید. محبوبیت اصلی این اپ به خاطر امکان ویرایش گسترده بدون نیاز به طی مراحل پیچیده است. همچنین کاربران دامنه وسیعی از ویدئوهای آموزشی را نیز در داخل اپ و کانال یوتیوب این برند پیدا خواهند کرد. 

منبع : searchenginejournal
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rRkPAxKK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه