دوشنبه, ۲۷ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Mon, 15 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فیزیک و شیمی از آن درس هایی است که معمولا همه در آن مشکل دارند. حفظ کردن فرمول های مختلف و بی نهایت انتزاعی کاری نیست که هر دانش آموزی بدان علاقه داشته باشد. انگار که امتحانات این دو رشته در یک دنیای کاملا متفاوت جریان دارد. حالا اگر همین درس ها را نه در کلاس، بلکه آزمایشگاه به من و شما یاد دهند، بی برو برگشت عاشق فیزیک و شیمی خواهیم شد. هرچه باشد تماشای واکنش های شیمیایی یا کاربرد فرمول های فیزیک در عمل تجربه حیرت انگیزی خواهد بود. 

قبول دارم مثال بالا برای شروع بحثی درباره تولید محتوا عجیب به نظر می رسد اما برای بیان ایده اصلی مان چاره ای به غیر از این نداشتیم. همانطور که یادگیری نکات مختلف به صورت دیداری راحت تر است، تولید محتوا با کمک عکس و ویدئوهای باکیفیت نیز نتیجه بهتری خواهد داشت. انگار که ذهن آدم به طور ناخودآگاه محتوای بصری را بهتر تجزیه و تحلیل می کند. 

چرا هر محتوایی المان بصری لازم دارد؟

شاید فکر کنید ما در این بخش قصد داریم شما را به سمت و سوی تولید محتوای بصری سوق دهیم. بی شک چنین محتوایی جذابیت های خاص خودش را دارد، اما کنار گذاشتن محتوای متنی هم اصلا به صلاح نیست. هرچه باشد، هنوز هم کاربرانی هستند که این نوع محتوا را دوست داشته باشند. به علاوه، خیلی وقت ها منظور اصلی یک برند فقط و فقط در قالب متن منتقل خواهد شد. ایده ما در چنین شرایط گیج کننده ای استفاده از محتوای متنی و ترکیب آن با المان های بصری است. 

بی شک ادعای بالا به اندازه کافی بحث برانگیز هست که صدای هر کارآفرینی را دربیاورد. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ دلایلی محکم رفته ایم تا ضرورت استفاده از المان های بصری در کنار محتوای متنی را توجیه کند. اگر شما هم دوست دارید به بازاریابی متنی وفادار بوده و در عین حال دستی به سر و گوش این الگو بکشید، در ادامه با ما همراه باشید. 

مطلب مرتبط: تکنیک های تولید محتوای بصری جذاب در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا با چاشنی محتوای بصری: n دلیل قانع کننده

تولید محتوا با چاشنی محتوای بصری

بازاریابی را در نظر بگیرید که بعد از چند هفته کار بر روی یک کمپین بازاریابی دست آخر با یک تبلیغ متنی عالی آماده شروع کارش است. احتمالا اگر با چنین بازاریابی درباره اهمیت استفاده از المان های بصری در کنار متنش صحبت کنید، حسابی اوقاتش تلخ می شود؛ چراکه نه برنامه ای برای این کار داشته و نه حتی دیگر حوصله اش را دارد. بنابراین باید پای دلایل قرص و محکمی وسط باشد تا بازاریاب قصه ما دوباره دست به کار گردد. ما در این بخش قصد داریم چند تا از مهمترین نکات در این زمینه را زیر ذره بین ببریم. 

آدم ها تصاویر را بیشتر دوست دارند: دلیلی ساده اما مهم

آدم ها تصاویر را بیشتر دوست دارند

اجازه دهید کارمان را با یک دلیل پایه ای شروع کنیم. شما مطالعه یک رمان مثل هری پاتر را به تماشای مجموعه فیلم های آن ترجیح می دهید؟ اگر دوستان کتاب باز را کنار بگذاریم، تقریبا کسی در دنیا نیست که دور فیلم ها را خط کشیده و سراغ رمان برود. هرچه باشد تماشای یک فیلم تجربه ای بی نهایت جذاب و صدالبته راحت تر در مقایسه با مطالعه کتاب است (به ویژه اگر فونت کتاب دلخواه تان هم حسابی کوچک باشد!).

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم آدم ها بنابر طبیعت شان به محتوای بصری علاقه بیشتری دارند. مثلا خرید روزنامه را در نظر بگیرید؛ مردم معمولا به روزنامه هایی که تصاویر متعددی دارند، علاقه بیشتری نشان می دهند. به طوری که این روزها حتی یک روزنامه بدون تصویر هم نمی شود پیدا کرد. 

اگر شما کارآفرین سختگیری باشید، احتمالا توضیحات ما درباره جذابیت محتوای بصری چندان قانع تان نمی کند. بنابراین باید سری هم به دنیای روانشناسی بزنیم. از این نظر دلیل جذابیت بیشتر محتوای بصری مربوط به توانایی آدم ها برای به یاد سپردن این گونه محتواست. به زبان خودمانی، ما آدم ها المان های بصری را خیلی بهتر در ذهن مان نگه می داریم. نمونه واضحش هم بحث لوگو برندهاست. خیلی وقت ها مشتریان ارزش ها یا شعارهای یک برند را فراموش می کنند، اما تا آخر عمرشان لوگوی برند موردنظر از ذهن شان بیرون نخواهد رفت.

حالا که با اولین دلیل جذابیت محتوای بصری برای انسان ها آشنا شدید، بد نیست از دفعه بعد قبل از انتشار محتوای متنی تان به فکر استفاده از چند المان بصری در کنار آن باشید. اینطوری جذابیت کارتان چند برابر خواهد شد. 

مطلب مرتبط: تولید محتوا با تکنیک های طلایی

ماندگاری بهتر در حافظه کوتاه مدت: خداحافظی با فراموشی!

ماندگاری بهتر در حافظه کوتاه مدت

برخی از برندها علی رغم هزینه هنگفتی که در بازار انجام می دهند، شانس زیادی برای جلب نظر مشتریان پیدا نمی کنند. این امر طوری اعصاب آدم را خُرد می کند که حد و حساب ندارد. هرچه باشد اینجا پای کلی سرمایه و صدالبته انتظارات فراوان سرمایه گذارها وسط است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز استفاده از محتوای بصری در کنار متن را ضرورتی انکارناپذیر می دانیم. حتما می پرسید چطور؟ خب بیایید بحث را کمی بیشتر باز کنیم.

حافظه آدم ظرفیت محدودی دارد. درست مثل یک هارد دیسک که حافظه اش از قبل مشخص است. اگر کاربران اطلاعاتی بیشتر از ظرفیت هارد را وارد لپ تاپ کنند، با ارورهای پشت سرهم رو به رو خواهند شد. از آنجایی که ذهن انسان خیلی پیشرفته تر از کامپیوترهاست، ما به طور ناخودآگاه در مواجهه با اطلاعات تازه اقدام به پاک کردن دانسته های تلنبار شده مان می کنیم. درست به همین خاطر بعضی وقت ها حس می کنیم دچار فراموشی شده ایم!

بی شک فراموشی نکات قدیمی و جایگزینی شان با اطلاعات تازه اتفاق عجیبی نیست. با این حال همین اتفاق ساده وقتی پای کسب و کارها وسط باشد، حسابی خطرناک می شود. چه بسا آن خاطره یا اطلاعات قدیمی که از ذهن مردم پاک می شود، مربوط به برندتان باشد. شما را نمی دانم، ولی برای من که این سناریو یک کابوس به تمام معناست.

خبر خوش برای بازاریاب ها اینکه المان های دیداری در مقایسه با سایر محتواها ماندگاری خیلی بهتری در حافظه کوتاه مدت دارد. این یعنی شما با استفاده از عکس یا ویدئو در کنار متن تان شانس بیشتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. هرچه باشد در این وضعیت ماندگار اسم و هویت برندتان در حافظه کوتاه مدت مشتریان بهتر خواهد بود. پس دلیلی ندارد همینطور الکی دور چنین ایده جذابی را خط بکشید. 

عکس و فیلم برای اقناع مشتریان: مهمترین مزیت دنیا

عکس و فیلم برای اقناع مشتریان

بعضی از برندها همیشه مشتریان دوآتیشه خودشان را دارند. انگار که هر اتفاقی در دنیا رخ دهد، این مشتریان هیچ تغییری در وفاداری شان اعمال نمی کنند. قبول دارم گاهی اوقات چنین وفاداری هایی بی سر و ته به نظر می رسد، اما اگر کمی موضوع را دقیق تر بررسی کنیم، به نکات جالبی خواهیم رسید. ماجرا از این قرار است که مشتریان واکنش بسیار بهتری در قبال کمپین ها یا حتی پیشنهادهایی با المان های بصری نشان می دهند. 

نکته بالا در عین حال که ساده به نظر می رسد، از دید یک عالمه کارآفرین دور مانده است. درست به همین خاطر خیلی وقت ها مشتریان به راحتی آب خوردن از کنار پیشنهاد برندها عبور می کنند. 

یادتان باشد، مشتریان هیچ بدهی به شما ندارند. بنابراین اگر در محتوای متنی تان از المان های دیداری بی کیفیت یا کلیشه ای استفاده کنید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. اگر خودتان را یک لحظه جای مشتریان قرار دهید، منطق کار در این بخش به راحتی دست تان می آید. خب مشتریان که پول شان را از سر راه نیاورده اند تا پای هر برندی با کمپین های بی کیفیت هدر دهند. 

اگر دقت کرده باشد، اغلب مشتریان موقع خرید آنلاین ترس وحشتناکی را تجربه می کنند؛ چراکه خرید چشم بسته همیشه خطرناک به نظر می رسد. احتمالا شما هم در بین دوستان تان کسانی را سراغ دارید که همیشه از تجربیات منفی شان در زمینه خرید آنلاین حرف می زنند؛ همان سفارش هایی که وقتی بازشان می کنیم، محصول ارسالی با آنچه در سایت بوده کاملا متفاوت است. 

راه حل طلایی مشکل بالا فقط در یک کلمه خلاصه شده است: المان دیداری. وقتی محصولات شما المان های دیداری دقیقی داشته باشند، اعتماد مشتریان برای خرید آنلاین به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. حداقل در این سناریو دیگر خبری از خرید چشم بسته و استرس های فراوانش نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: 7 راز تولید محتوای موفق در سال 2023

استفاده دوباره از المان های دیداری: مزیتی فوق العاده اقتصادی

استفاده دوباره از المان های دیداری

بازاریابی را سراغ دارید که میانه خوبی با استفاده دوباره از محتوا نداشته باشد؟ شما را نمی دانم، ولی من که اگر می توانستم یک محتوا را هزار بار هم استفاده می کردم. البته کاربران در دنیای دیجیتال خیلی باهوش تر از آن هستند که دل به محتوای تکراری دهند. به همین خاطر بازاریاب ها همیشه فشار فراوانی برای تولید محتوای تازه روی دوش شان حس می کنند. همین امر هم گاهی اوقات کار دست شان می دهد. خب مگر یک آدم چقدر ایده تازه در سرش دارد که هر روز دست به تولید محتوای تازه بزند؟

بی شک راه چاره ای برای تولید محتوای تازه و خلاقانه وجود ندارد. با این حال استفاده از المان های بصری به شما امکان بازآفرینی محتواهای قدیمی با سر و شکلی تازه را می دهد. این روزها آپدیت پست های قدیمی در سایت یا شبکه های اجتماعی ایده ای جذاب برای کاهش هزینه هاست. 

بنابراین شما هم باید از این ایده کلیدی برای توسعه کارتان استفاده کنید. اینطوری هر وقت اراده کنید محتوایی به روز و دست اول خواهید داشت؛ آن هم بدون هزینه سنگین.

استفاده دوباره از محتوای قدیمی ایده ای نیست که به همین راحتی از کنارش عبور کنید. به همین خاطر باید قبل از اینکه عجولانه تصمیم بگیرید، حسابی زوایای این طرح را زیر ذره بین ببرید؛ چراکه تولید محتوای تر و تازه کاری نیست که به این راحتی ها از پس آن بربیایید. 

محتوای بصری و مسئله نوستالژی: خاطره برای همه!

محتوای بصری و مسئله نوستالژی

اجازه دهید این بخش را کمی متفاوت شروع کنیم. چه نوستالژی هایی از دوران کودکی در ذهن تان باقی مانده است؟ احتمالا وقتی درباره این سوال فکر می کنید، اول از همه تصویر کلی محصول مختلف در سرتان نقش می بندد. این امر به خوبی اهمیت محتوای بصری را نشان می‎دهد. بی شک کمتر کسی درباره رمان های گوناگون به عنوان نوستالژی کودکی اش حرف می زند. با این حال انواع بازی های ویدئویی، کارتون و سریال در لیست مورد علاقه آدم ها قرار دارد. 

باور کنید یا نه، المان های بصری ماندگاری خیلی بهتری در ذهن آدم دارد. نکته جالب اینکه اغلب مردم خاطرات شان را نه به صورت متن، بلکه تصاویر در حافظه شان ثبت می کنند. ماجرا کم کم دارد جالب می شود، نه؟

بازاریاب های باهوش همیشه دنبال راهکارهایی برای اثرگذاری بهتر بر روی مشتریان هستند. حالا که فهمیده اید المان های دیداری نوستالژی ساز هستند، نباید حتی یک دقیقه هم در کارتان درنگ کنید. هرچه باشد اینجا پای تبدیل شدن برندتان به یک نوستالژی خاطره انگیز و همیشه محبوب در میان است!

ترافیک بیشتر با المان های بصری: آرزوی شیرین بازاریاب ها

ترافیک بیشتر با المان های بصری

تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ از آن دست کارهایی است که همیشه سختی های خاص خودش را دارد؛ چراکه همیشه احتمال شکست در این حوزه وجود دارد؛ به ویژه اینکه کلی ترند تازه در دنیا هست که در یک چشم به هم زدن محبوبیت شان را از دست می دهند. در چنین شرایطی افزایش ترافیک سایت دست کمی از یک معادله چندمجهولی ندارد.

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم المان های دیداری جذابیت بیشتری برای کاربران در دنیای دیجیتال دارد. اجازه دهید ادعای مان را با یک مثال دقیق ثابت کنیم. وقتی کاربران در آمازون دنبال خرید یک محصول هستند، معمولا سراغ برندی می روند که تمام محصولاتش عکس و ویدئوی باکیفیت داشته باشد؛ چراکه این امر بیانگر اصالت و اعتبار کاری چنین برندی است. آدم در چنین شرایطی معمولا وسوسه می شود سری هم به سایت برند موردنظرش بزند. همانطور که می بینید، یک انتخاب درست در زمینه المان دیداری نه تنها فروش بیشتری برای برندها به همراه دارد، بلکه اوضاع را از نظر ترافیک سایت نیز از این رو به آن رو می کند. 

مطلب مرتبط: تولید محتوا با بهترین اپ های دنیا

مقایسه راحت تر: بهشت مشتریان در دنیای دیجیتال

مقایسه راحت تر

آیا تا حالا بین خرید دو تا محصول مختلف شک کرده اید؟ مثلا طرفداران آیفون گاهی اوقات برای خرید پرچمدار سامسونگ حسابی با خودشان کلنجار می روند. قبول دارم تجربه های تازه همیشه استرس آور است، اما قرار نیست بار سنین مقایسه محصولات همیشه بر روی دوش خریدار باشد. پس بازاریاب ها این وسط چه کاره اند؟

شما به عنوان بازاریاب باید همیشه مطمئن شوید مشتریان همه ابزارهای مورد نیاز برای تصمیم گیری نهایی درباره محصول تان را دم دست دارند. یکی از نیازهای فوری مشتریان مقایسه بی دردسر محصولات با هم است. پس اگر دوست دارید کارتان در بازار راحت تر از هر زمان دیگری شود، باید فکری به حال مقایسه محصولات با هم کنید. وگرنه کسی برای تان تره هم خُرد نخواهد کرد. 

مزیت نهایی المان های دیداری در اینجا مشخص می شود. وقتی شما تصاویر مناسبی به محتوای تان اضافه کنید، کار تصمیم گیری برای مشتریان راحت تر از هر زمان دیگری می شود. انگار که همه چیز دست به دست هم داده تا مشتریان نتوانند دور شما و محصولات تان را خط بکشند!

سخن پایانی

تولید محتوا با المان های بصری

بی شک تولید محتوا کار راحتی نیست. با این حال گاهی اوقات برخی از میانبرها به موفقیت هرچه بیشتر بازاریاب ها کمک می کند. استفاده از المان های بصری در کنار متن یکی از همین هک های کاربردی محسوب می شود. البته از آنجایی که هر ایده تازه ای همیشه مورد اتهام قرار می‎گیرد، ما در این مقاله نگاهی به مزایای این میانبر انداختیم. حالا شما دلایل کافی برای این راهکار تازه را دم دست دارید. تنها کاری که باید انجام دهید، استفاده از المان های بصری در کنار محتوای متنی تان است. آن وقت دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت. یادتان باشد، هرجا سوال یا مشکلی برای تان پیش آمد، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده راهنمایی تان خواهیم بود. 

منابع:

https://www.searchenginejournal.com

https://rockcontent.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j61OWcEo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه