شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 10 راهکار حرفه ای برای کسب سود از یوتیوب

چطور از یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

2 سال پیش ( 1400/11/21 )

شکی نیست که محتوای ویدئویی در مقایسه با دیگر فرمت ها دارای شهرت بالاتری است. این ام به خوبی از جهت گیری کاربران نسبت به محتوای گوناگون در شبکه های اجتماعی قابل فهم است. روند توسعه و افزایش محبوبیت محتوای ویدئویی در طول یک دهه اخیر به طور مداوم ادامه پیدا کرده است. همین امر بسیاری از بازاریاب ها را به سوی استفاده از محتوای ویدئویی به منظور تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف ترغیب کرده است. در این میان پلتفرم یوتیوب نیز به عنوان بهترین مکان برای بارگذاری ویدئوهای گوناگون شناخته می شود. با این حساب مشاهده یوتیوب به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا به هیچ وجه جای تعجب ندارد. 

امروزه علاوه بر بازاریاب ها، کاربران عادی نیز به دنبال تولید و بارگذاری محتواهای جذاب در یوتیوب هستند. دلیل این امر نیز سیستم پرداخت یوتیوب برای تولید کنندگان محتواست. چنین امری به طور معمول در میان کاربران به عنوان راهکار درآمدزایی از یوتیوب مطرح است. اگر شما هم تا به حال درباره این نکته صحبت های زیادی شنیده اید، بهتر است این مقاله را به طور کامل مد نظر قرار دهید. 

چطور از یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

درآمدزایی از یوتیوب همیشه امر جذابی برای کاربران محسوب می شود. دلیل این امر نیز مکان تولید و بارگذاری ویدئو به عنوان تفریحی سرگرم کننده و از طرف دیگر کسب درآمدهای قابل ملاحظه است. به این ترتیب شما در کنار تفریح تان منبع مناسبی برای کسب سود نیز خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: چگونه در یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

بدون شک استفاده از یوتیوب به عنوان ابزاری برای کسب سود به همین سادگی ها نیست. صرف نظر از بارگذاری ویدئوهای جذاب، شما باید توانایی جلب نظر مخاطب هدف را نیز داشته باشید. در این میان یوتیوب شرایط مشخصی نیز برای شما تعیین کرده است. بر این اساس شما باید دست کم 4 هزار ساعت مشاهده ویدئو از سوی کاربران در طول یک سال گذشته دریافت کرده باشید. در کنار این امر داشتن دست کم هزار دنبال کننده برای کانال تان نیز ضروری خواهد بود. در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای جلب نظر کاربران در یوتیوب پیدا نکیند. به علاوه، بث درآمدزایی نیز به طور کامل از بین می رود. 

اگر کانال شما هنوز در ابتدای راه قرار دارد، یا اینکه تازه به فکر راه اندازی یک کانال برای خودتان افتاده اید، باید هرچه زودتر نسبت به استفاده از تکنیک های حرفه ای به منظور تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف اقدام نمایید. در غیر این صورت هیچ شانسی برای کسب درآمد در فشای رقابتی یوتیوب نخواهید داشت. این امر فرایند تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای دشوار و پیچیده می سازد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از توصیه های حرفه ای و کاربردی برای درآمدزایی از یوتیوب است. در ادامه برخی از نکات حرفه ای و طلایی در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. 

تبلیغات یوتیوب

یکی از ساده ترین راهکارها در زمینه کسب درآمد از یوتیوب مربوط به تبلیغاتی است که پیش از نمایش ویدئوی شما پیش روی مخاطب هدف قرار می گیرد. چنین ویدئوهای کوتاه تبلیغاتی به طور معمول از سوی یوتیوب انتخاب شده و بر اساس سلیقه کاربران شخصی سازی می شود. شما دخالت چندانی در زمینه نمایش چنین ویدئوهایی برای کاربران ندارید. بنابرین باید با خیال راحت نسبت به تاثیر گذاری بر روی مخاطب تان ادامه دهید. 

وقتی یوتیوب تبلیغات مختلفی برای کاربران به نمایش در می آورد، به طور معمول روند تعامل با کاربران را دست خوش تغییر نخواهد کرد. این امر شامل نمایش تبلیغات برای کاربران در ابتدا و گاهی میانه ویدئوهای طولانی است. در نهایت هم سود حاصل از نمایش تبلیغات بین صاحب هر کانال و یوتیوب تقسیم می شود. این امر منبع اصای و البته سنتی برای کسب درآمد در یوتیوب است. شما با چنین کاری صرف نظر از اینکه در ویدئوی خودتان اقدام تبلیغاتی انجام دهید یا نه، مقدار مشخصی درآمد در پایان ماه خواهید داشت. 

پیدا کردن اسپانسر

اسپنسرها همیشه به دنبال همکاری های سودبخش با برندهای گوناگون هستند. این امر نقش مهمی برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هف و بهبودی شرایط برندها دارد. با این حساب اگر کانال شما در میان کاربران شهرت بالایی پیدا کند، شانس تان برای پیدا کردن اسپانسرهای مختلف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. چنین نکته ای شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و شرایط تان برای کسب درآمد را بهتر می سازد. 

امروزه به طور معمول فقط کانال های دارای دنبال کننده بالا یا محتوای جذاب برای کاربران توانایی پیدا کردن دبال کننده را دارند. با این حساب شما باید عملکرد دقیقی در این راستا داشته باشید. چنین نکته ای به شما برای افزایش درآمدتان در یوتیوب کمک کرده و شانس تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

بدون تردید مواجه با پیشنهاد همکاری برندها در قالب اسپانسر جذابیت زیادی برای هر تولید کننده محتوا دارد. نکته مهم در این میان ضرورت پذیرش پیشنهادها بر اساس اصول حرفه ای است. توصیه ما در این میان استفاده از برندی با شباهت فعالیت میان خودتان است. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه بارگذاری ویدئوهای مربوط به صنعت خودرو فعالیت دارید، اسپانسرتان هم باید دست کم در حوزه ای مرتبط با این امر فعالیت داشته باشد. در غیر این صورت شاید توانایی تان برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. 

کاربران در یوتیوب به طور معمول برای ارزیابی وضعیت یک کانال به اسپانسر آن نیز توجه نشان می دهند. با این حساب اگر اسپانسر شما هیچ ارتباطی با حوزه کاری تان نداشته باشد، شانس تان برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف کاهش پیدا کرده و شاید شمار بالایی از کاربران فعلی تان نیز قید مشاهه بقیه ویدئوهای تان را بزنند. این امر دردسرهای زیادی برای برندها به همراه داشته و شانس شما در بازار را به شدت کاهش می دهد. درست به همین خاطر باید همیشه راهکارهای حرفه ای برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف تان داشته باشید. در غیر این صورت اسپانسرهای بزرگ و غیر مرتبط با حوزه فعالیت تان مانند یک عامل بازدارنده عمل خواهند کرد. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم از اسپانسرهای درست سود می برند. شما نیز به عنوان یک برند شخصی باید اسپانسر درستی برای خودتان پیدا کنید. در غیر این صورت شاید هرگز درآمدتان به سطح مورد انتظارتان نرسد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در یوتیوب با ترندهای اساسی سال 2022

بازاریابی آشنا سازی (Affiliates Marketing) در یوتیوب

بازاریابی آشنا سازی امر مهمی برای فعالیت بهینه برندها محسوب می شود. این امر به شما امکان تاثیر گذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط را می دهد. فرایند بازاریابی آشنا سازی شامل اعطای هدیه به کاربران در صورت معرفی محتوا یا برند مورد نظرتان به دیگران است. اغلب اوقات کانال های یوتیوب در همکاری با برندها اقدام به اعطای برخی از هدیه های کوچک و به یاد ماندنی به کاربران در صورت معرفی محصولات یا سایت برند با دوستان شان می کنند. معیار اصلی در این میان نیز میزان عضویت کاربران تازه در خبرنامه برند مورد نظر یا افزایش ترافیک سایت اش است. با این حساب اگر شما به دنبال همکاری با یک برند به طور حرفه ای و کسب درآمد هستید، همیشه امکان سرمایه گذاری بر روی الگوی بازاریابی آشنا سازی را خواهید داشت. 

امروزه بسیاری از برندها برای طراحی و اجرای برنامه های مربوط به بازاریابی آشنا سازی تمایل نشان می دهند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. اگر شما به دنبال تاثیر گذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید از همین ابتدا به دنبال پیدا کردن برندی مناسب برای پیشبرد این طرح باشید. در غیر این صورت شاید خیلی زود همکاری تان بدون هرگونه نتیجه ای پایان یابد. به علاوه، در همان ابتدا باید شرایط همکاری تان با دیگر برندها را به طور قابل ملاحظه ای مشخص سازید. در غیر این صورت شاید در میانه راه نسبت به شیوه اجرای برنامه مورد نظر از سوی شما و دیگر برندها اختلاف نظرهای جدی صورت گیرد. 

حق عضویت در کانال

چطور از یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

برخی از کانال ها در یوتیوب در ازای نمایش محتوای شان از کاربران حق عضویت دریافت می کنند. شاید این امر بسیار عجیب باشد، اما یوتیوب نیز گزینه مورد نظر را به طور کامل در دسترس قرار داده است. با این حساب برخی از کانال ها در یوتیوب به طور مداوم برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف درآمدزایی مستقل از یوتیوب دارند. چنین امری نیازمند سطح بالایی از کیفیت محتوا و کاربردشان برای مخاطب هدف است. در غیر این صورت کمتر کسی برای مشاهده محتوای شما حاضر به پرداخت هزینه خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها تمایل به همکاری با کانال های این چنینی دارند، اما نکته مهم در این میان ضرورت پرهیز از نمایش تبلیغات برای کاربران در چنی کانال هایی است. هرچه باشد، وقتی کاربران برای محتوای شما هزینه پرداخت می کنند، انتظارات زیادی نیز خواهند داشت. بنابراین با نمایش تبلیغات بی دلیل مخاطب تان را از دست ندهید. 

یوتیوب در زمینه دریافت حق عضویت از اعضای کانال استراتژی مشخصی ندارد. این امر تا حد زیادی مربوط به کانال ها و استراتژی خودشان است. بنابراین شما امکان تعیین وضعیت کانال تان را خواهید داشت. این امر اغلب اوقات فقط مد نطر کانال های بسیار حرفه ای با دامنه مخاطب وفادار بالا قرار می گیرد. بنابراین اگر شما هم در ابتدای راه تان قرار دارید، شاید پرهیز از چنین راهکاری ایده خوبی باشد. در غیر این صورت هزینه های بازاریابی تان به طور مداوم افزایش پیدا می کند. این امر شانس نهایی تان در بازار را نیز به طور مداوم کاهش می دهد. 

فروش درون برنامه ای محصولات مختلف

چطور از یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

امروزه بسیاری از شبکه های اجتماعی از گزینه فروش محصولات آنلاین برای برندها و به طور کلی کاربران حمایت می کنند. این امر نقش مهمی برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف داشته و وضعیت تولید کنندگان محتوا را نیز به طور چشمگیری بهبود می بخشد. دلیل این امر نیز تمایل کاربران برای استفاده از گزینه های مربوط به خرید از کانال های مورد علاقه شان در یوتیوب است. 

شما برای راه اندازی فروشگاه برندتان در یوتیوب مسیر چندان سختی پیش روی ندارید. مهم ترین نکته در این میان تلاش برای پیدا کردن محصولاتی مشابه با ماهیت کانال تان است. اگر در این بین از مشخصات ویژه کانال و علامت ای شخصی سازی شده نیز سود ببرید، دیگر مشکلی پیش روی کسب و کارتان نخواهد بود. این امر دشواری مسیر تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف و کسب سود از جانب شما را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین مشکلی از نقطه نظر تاثیر گذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و جذب مخاطب هدف در یوتیوب

امروزه کانال های بسیار زیادی در یوتیوب در زمینه فروش محصولات مختلف نیز فعالیت دارند. تصمیم گیری در این رابطه بیشتر از هر نکته دیگری مربوط به ارزیابی شخصی خودتان است. به نظر شما مخاطب هدف تان علاقه ای برای خرید محصولات از شما دارد؟ اگر پاسخ تان به این سوال مثبت است، یوتیوب و گوگل همه امکانات لازم برای فروش محصولات را پیش پای تان قرار می دهند. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. 

گزینه های استیکر، چت و قدردانی ویژه

چطور از یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

وقتی یوتیوبرها اقدام به بارگذاری ویدئوی لایو می کنند، بسیاری از کاربران از سراسر دنیا در آن حضور پیدا خواهند کرد. این امر نقش مهمی برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف به همراه دارد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیر گذاری ویژه بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور برخی نکات را در ذهن داشته باشید. نکات مورد نظر شامل اطلاع رسانی دقیق به کاربران درباره زمان برگزای لایو و آماده سازی تکنیک های حرفه ای برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف است. چنین امری شانس شما برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف را به طور مداوم افزایش می دهد. به این ترتیب دیگر مانعی پیش روی شما برای جلب نظر مخاطب هدف تان نخواهد بود. این امر وضعیت شما از نقطه نظر تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف را به طور مداوم بهبود می بخشد. 

امروزه یوتیوبرهای بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارند. با این حساب شما برای الگوبرداری از آنها هی مانعی پیش روی تان نخواهد بود. توصیه ما در این میان تلاش برای الگوبرداری از بهترین یوتیوبرهای ممکن در سطح دنیاست. این امر شانس شما برای جلب نظر مخاطب هدف را به بیشتری میزان ممکن خواهد رساند. 

یکی از گزینه های جالب برای درآمدزایی یوتیبرها از ویدئوهای لایو مربوط به استیکر، چت و قدردانی ویژه از کاربران است. این امر در صورت پرداخت مقدار اندکی پول ازسوی کاربران در ویدئوهای لای فعال می شود. به این ترتیب شما با چت کوتاه با کاربران یا قدردانی از آنها امکان کسب اندکی پول بیشتر را خواهید داشت. در این میان یوتیوب هم در صورت پرداخت هزینه اضافی از سوی کاربران اجازه بارگذاری استکیرهای ویژه را به آنها می دهد. چنین نکته ای درآمد قابل ملاحظه ای برای شما به همراه خواهد داشت. 

درآمدزایی از بخش شورتز یوتیوب

اگر یادتان باشد، اینستاگرام برای رقابت مستقیم با یوتیوب اقدام به رونمایی از بخش IGTV کرد. این بخش به طور مشخص برای رقابت با ویدئوای طولانی یوتیوب در اینستاگرام بود. امروزه یوتیوب نیز به طور مشابه به دنبال رقابت با اینستاگرام و همچنین تیک تاک است. درست به همین خاطر بخش شورتز را راه اندازی کرده است. این بخش به طور اختصاصی برای نمایش ویدئوهای کوتاه و چند ثانیه ای طراحی شده است. 

افزایش محبوبیت تیک تاک در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای میزان استفاده از ویدئوهای کوتاه همراه با موسیقی متن را افزایش داده است. به همین خاطر یوتیوب و اینستاگرام نیز برای جبران فاصله با نوآوری های تازه در زمینه بازاریابی دست به کار شده اند. این امر شانس زیادی برای برندهای مورد نظر به منظور تاثیر گذاری حرفه ای بر روی مخطاب هدف داده است. با این حساب شما مشکلات زیادی برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف تان پیش روی نخواهید داشت. 

یوتیوب مانند بسیاری از بخش های دیگر، در زمین شورتز نیز برای تولید کنندگان محتوا امکان درآمدزایی گذاشته است. چنین امری به کاربران امکان مشاهده ویدئوهای جذاب را می دهد. در این بین نمایش تبلیغات به طور کوچک و حتی پروموت کردن برخی شورتزها منبع درآمدزایی خوبی برای یوتیوب محسوب می شود. در اینجا نیز مانند بسیاری از بخش های دیگر، یوتیوب درآمد تبلیغاتی اش را با تولید کنندگان محتوای حرفه ای شریک می شود. بنابراین اگر شما به این بخش توجه نشان دهید، امکان کسب درآمد مناسب از آن را نیز خواهید داشت. این امر جذابیت های زیادی برای برندتان به همراه داشته و شانس تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. بنابراین شما باید عملکرد مناسبی از خودتان در این بخش نشان دهید. در غیر این صورت شاید هرگز وضعیت بازاریابی تان مساعد نشود. 

مطلب مرتبط: نبایدهای بازاریابی در یوتیوب برای کسب و کارها

محتوای مربوط به برندها در یوتیوب

یوتیوب به کاربران و تولید کنندگام محتوا امکان همکاری مستقیم با برندها را نیز می دهد. این امر شامل بارگذاری محتوایی به طور کامل اختصاصی برای یک برند است. چنین کاری همیشه تیک مربوط به همکاری تبلیغاتی را به همراه دارد. به علاوه، شما باید درآمدتان در این بخش را به طور مستقیم با یوتیوب سهیم شوید. نکته جالب در این میان همکاری یوتیوب برای افزایش دسترسی کاربران به محتوای مورد نظر و ارائه گزارش های دقیق درباره عملکرد محتوای مورد نظر است. با این حساب شما شانس بسیار زیادی برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف بر اساس چنین راهکاری خواهید داشت. 

اگر شما به دنبال استفاده از گزینه محتوای مربوط به برندها در یوتیوب هستید، باید نسبت به جذابیت محتوای تبلیغاتی تان اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت شاید همکاری تان با برند مورد نظر اخرین همکاری دوران کاری تان باشد. 

امروزه بازاریابی و فعالیت تولید محتوا در یوتیوب جذابیت های زیادی دارد. اگر شما هم به این حوزه علاقه دارید، نکات مورد بحث در این مقاله نقطه شروع مناسبی برای درآمدزایی از یوتیوب خواهد بود. 

منبع : sproutsocial
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Jr1vbN3n
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه