جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در چند دهه اخیر، کسب وکارهای مدرن به سرعت در حال رشد هستند و صنایع خرده‌فروشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در حالی‌که قبلا مشتریان، آگهی‌های خرده‌فروشی و تخفیفات را از منابع دیگر دریافت می‌کردند، امروزه آنها ترکیبی از روش‌های بازاریابی خرده‌فروشی موجود را برای دستیابی به مشتریان به‌کار می‌گیرند که یکی از آنها روش بازاریابی چند کاناله است.

ارتباط با دیدگاه مشتری

بازاریابی چندکاناله به خریدار یا مشتری اجازه می‌دهد که حس تجربه با برند محصول را نه تنها از طریق کانال‌های خرده‌فروشی، بلکه از طریق ارتباط با دیدگاه مشتری داشته باشد. امروزه مصرف‌کنندگان می‌توانند با شرکت از طریق یک کاتالوگ، در فروشگاه، از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی یا وب‌سایت شرکت یا از طریق رسانه‌های اجتماعی درگیر شوند. اکنون برای مشتریان دسترسی به خدمات و محصولات از طریق تماس تلفنی یا اپلیکیشن موبایلی یا کامپیوتر و تبلت مهیاست. شرکت‌ها می‌توانند به‌طور مداوم تجربه مشتری یا ارباب رجوع خود را براساس فیدبک‌های مشتری محور در کنار توسعه رویکردهای اثبات شده ایجاد کرده یا تعدیل کنند.

مزایای بازاریابی چندکاناله

مزایای بازاریابی چندکاناله برای مشتری و مدیر بازاریابی بی‌شمار است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود.

اختصاص دادن وقت بیشتر به مشتری

تحقیقات بازار نشان می‌دهد مشتریانی که از طریق بازاریابی چندکاناله جذب می‌شوند نسبت به مشتریان کانال‌های متداول بیشتر خرید می‌کنند. این به دلیل فروش متقاطع و بهینه شده است که تنها با اخذ اطلاعات پیگیری در سراسر کانال‌های مورد استفاده در خرده‌فروشی به‌دست آمده است.

تعلق خاطر بیشتر نسبت به برند

مشتریان بازاریابی چندکاناله به دریافت منسجم اطلاعات و تعهد در ارتباط با خرده‌فروشی‌ها مشهور هستند. برای مثال، اگر یک مشتری برای دریافت خدمت یا محصولی خاص از وب‌سایت شما دیدن کند، در همان حال که او به جست‌وجوی آنلاین می‌پردازد، می‌تواند به منزله مشتری بالقوه‌ای برای شما تلقی شود که با اخذ اطلاعات حضور او، پروموشن‌های خاصی را به ایمیل خود بفرستید.

کسب دیدگاه بهتر نسبت به کسب وکار

مشتریان به‌طور منظم درخواست‌هایی از طریق ایمیل برای کدپستی و اطلاعات تماس دریافت می‌کنند. این اطلاعات جمع‌آوری و ذخیره شده و در کنار ترجیحات مشتری برای استفاده‌های بعدی به‌کار گرفته می‌شود.این کار کمک می‌کند که دریابید مشتریان شما محصول و خدمات شما را چگونه و در چه زمانی می‌خواهند.

افزایش تجربه مشتری

بازاریابی چندکاناله به ایجاد حس مثبت مشتری به برند، ارتقای بهتر فعالیت‌های بازاریابی از طریق پروموشن‌های فروش یا بازاریابی دهان به دهان در کانال‌های مختلف کمک می‌کند. شما به‌عنوان مدیر بازاریابی می‌توانید گام‌هایی را برای بهینه‌سازی نتایج در بازاریابی چندکاناله به‌کار گیرید.

خودتان را جای مشتری بگذارید

بررسی‌های منظمی را درباره آنچه مشتریان شما تجربه می‌کنند ‌ (مانند فرآیند خرید و ارتباط با آنچه می‌فروشید) از طریق تحقیقات بازار انجام دهید. تجربه مشتری را از طریق قرار دادن تعدادی سفارش، تعامل با برند از طریق تمام کانال‌های بازاریابی موجود و ارسال و ارائه بازخورد به بوته آزمایش بگذارید.

پیام / محتوای مناسب تولید کنید

امروزه در بازاریابی محتوا حرف اول را می‌زند. اگر مشتری‌ای محصول شما را بخرد و نسبت به شرکت یا برند شما احساس تعهد کند، شما حتما این موضوع را در فعالیت‌های بازاریابی خود در نظر می‌گیرید. برای مثال یک مشتری قصد خرید یکی از اقلام شما را دارد، اما فرآیند خرید به دلیل تردید او انجام نمی‌گیرد.در این حالت از پیام و محتوای مناسب برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. همچنین شما باید همه چیز را ارزیابی کنید. اطلاعات در همه جا هستند و شما می‌بایست آنها را تنظیم کرده و در روش‌های مناسب به‌کار گیرید.

مخاطبان را بخش‌بندی کنید

درک و تشخیص اینکه کدام اطلاعات به درد شما می‌خورد و همچنین بخش‌بندی کردن مخاطبان حائز اهمیت است. چیزی که به شما کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به مشتری به‌دست آورید، چیست؟ از اطلاعات برای ایجاد پروفایل‌های مشتریان و ردیابی فرآیند خرید آنها استفاده کنید. رویکرد بازاریابی چند کاناله استراتژی جدید و بهتری برای خرده‌فروشی‌ها و مدیران بازاریابی آنها به وجود می‌آورد. برندهایی که درصدد تقویت خط فروش خود هستند، از این مفهوم در جهت بهبود تجربه مشتری خود استفاده می‌کنند و آنها که از قافله رویکردهای جدید عقب می‌مانند، در فرآیندهای بازاریابی خود دیر یا زود با شکست مواجه خواهند شد.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9ltFpOk1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه