دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 13 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی رایگان از خیال تا واقعیت

9 سال پیش ( 1393/11/19 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

در حقیقت باید توجه کنیم که زمان در حال گذر و از میان‏رفتنی است و نمی‏توان آن را پس‏انداز کرد. تنها می‏توان آن را به روش‏‏های مختلف به بهره‏وری رساند. با داشتن هدف و برنامه منظم می‏توان با زمان دادوستدی عادلانه داشت و زمان را با حفظ کیفیت و کمیت یا بهبود آنها به زنجیر کشید، اگرنه رقابت‏‏های هولناک در آینده طومار حیات هر غافلی را در هم خواهد پیچید.

 

موثرترین راه برای بازاریابی یک کسب‏و‏کار این است که یک برنامه مبسوط که ترکیبی از فعالیت‏‏های فروش و بازاریابی است تهیه شود. توجه به فعالیت‏‏های فروش نه‏تنها از هزینه‏‏های بالای بازاریابی می‏کاهد بلکه به آن ارزش دیگری می‏افزاید و آن هم توجه به خواسته‏ها و نظرات مشتریان و آگاهی از دیدگاه‏‏های آنهاست. این کنش و واکنش بین ما و مشتریان در امر بازاریابی اطلاعاتی به ما می‏دهد که از هر تحقیقی با‌ارزش‏تر است.

حال صاحبان کسب‏و‏کار‏های کوچک باید کمی خلاق‏تر در این زمینه عمل کنند. خلاقیت در این زمینه نیازمند کسب اطلاعات و تجربیات از سایرین است. نخستین و بهترین راهکار پیشنهادی وقت گذاشتن برای مشتریان است تا برای آنها انگیزه بیشتری ایجاد شود. هر‏چه بیشتر ما را بشناسند شانس فروش ما بیشتر است و کسب‏و‏کار می‏تواند رونق بیشتری داشته باشد. با انجام این کار می‏توان به خود و کسب‏و‏کار خود موقعیت بهتری در میان رقبا ‏بخشید. به‏عنوان مثال می‏توان به مناسبت‏‏های مختلف از مردم دعوت کرد تا از محل کسب‏و‏کار ما دیدن کنند، البته این مانند یک تبلیغ رادیویی مجانی برای ماست. 

نیاز به یافتن روش‌هایی برای خلق ایده‏‏های جدید هرگز تا این اندازه ضروری نبوده است. کالاها و خدمات در بیشتر بازارها انتخاب اولیه تلقی می‌شوند. رقبا می‏توانند به سرعت ایده‏‏های جدید را کشف یا تقلید کنند. هیچ شرکتی نمی‏تواند از عهده دیگران برآید مگر شرکت‌هایی که به‌طور پیوسته درگیر نوآوری و خلاقیت هستند که می‏توانند از آیند‏ه‌ای سودآور اطمینان داشته باشند.

بنابراین با سختکوشی و خلق ایده در بازاریابی و تهیه یک استراتژی ساده مانند مقید کردن خود برای تماس گرفتن با 10 مشتری یا حداقل پنج مشتری احتمالی در روز خواهید دید که کسب‏و‏کار شما با شیبی چشمگیر رشد خواهد کرد و با بودجه کمی توانسته‏اید این کار را انجام دهید و این ارزشمند است.

در نهایت نکته‏ مهم و حائز اهمیت این است که وقتی برای بازاریابی زمان گذاشته و نیرو صرف می‌کنیم، نباید فراموش شود که راهی برای بررسی نتایج تلاش‏‏های خود پیدا کنیم. به‏ عنوان مثال می‏توان چند خط تلفن رایگان که برای تماس‌گیرنده هزینه‌ای نداشته باشد تهیه کرده و از مشتریان بخواهیم تماس گرفته و ضمن اینکه نظر خود را درباره‏ کالا و خدمات ابراز می‌کنند از آنها بپرسیم که چگونه با شرکت، کالا یا خدمات ما آشنا شده‏اند، به این ترتیب وقتی که یک روش بازاریابی کارایی خود را از دست می‏دهد به سرعت متوجه شده و پول خود را برای آن هدر نمی‏دهیم‌ و می‏توان به سرعت از روشی جایگزین که موثرتر است برای بازاریابی استفاده کرد. بنابراین بهتر است زمان را از دست نداده و بازاریابی را برای کسب‏و‏کار کوچک خود شروع کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Z28PIQk5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه