پنجشنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Thu, 1 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز

بازاریابی رایگان از خیال تا واقعیت

10 سال پیش ( 1393/11/19 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

در حقیقت باید توجه کنیم که زمان در حال گذر و از میان‏رفتنی است و نمی‏توان آن را پس‏انداز کرد. تنها می‏توان آن را به روش‏‏های مختلف به بهره‏وری رساند. با داشتن هدف و برنامه منظم می‏توان با زمان دادوستدی عادلانه داشت و زمان را با حفظ کیفیت و کمیت یا بهبود آنها به زنجیر کشید، اگرنه رقابت‏‏های هولناک در آینده طومار حیات هر غافلی را در هم خواهد پیچید.

 

موثرترین راه برای بازاریابی یک کسب‏و‏کار این است که یک برنامه مبسوط که ترکیبی از فعالیت‏‏های فروش و بازاریابی است تهیه شود. توجه به فعالیت‏‏های فروش نه‏تنها از هزینه‏‏های بالای بازاریابی می‏کاهد بلکه به آن ارزش دیگری می‏افزاید و آن هم توجه به خواسته‏ها و نظرات مشتریان و آگاهی از دیدگاه‏‏های آنهاست. این کنش و واکنش بین ما و مشتریان در امر بازاریابی اطلاعاتی به ما می‏دهد که از هر تحقیقی با‌ارزش‏تر است.

حال صاحبان کسب‏و‏کار‏های کوچک باید کمی خلاق‏تر در این زمینه عمل کنند. خلاقیت در این زمینه نیازمند کسب اطلاعات و تجربیات از سایرین است. نخستین و بهترین راهکار پیشنهادی وقت گذاشتن برای مشتریان است تا برای آنها انگیزه بیشتری ایجاد شود. هر‏چه بیشتر ما را بشناسند شانس فروش ما بیشتر است و کسب‏و‏کار می‏تواند رونق بیشتری داشته باشد. با انجام این کار می‏توان به خود و کسب‏و‏کار خود موقعیت بهتری در میان رقبا ‏بخشید. به‏عنوان مثال می‏توان به مناسبت‏‏های مختلف از مردم دعوت کرد تا از محل کسب‏و‏کار ما دیدن کنند، البته این مانند یک تبلیغ رادیویی مجانی برای ماست. 

نیاز به یافتن روش‌هایی برای خلق ایده‏‏های جدید هرگز تا این اندازه ضروری نبوده است. کالاها و خدمات در بیشتر بازارها انتخاب اولیه تلقی می‌شوند. رقبا می‏توانند به سرعت ایده‏‏های جدید را کشف یا تقلید کنند. هیچ شرکتی نمی‏تواند از عهده دیگران برآید مگر شرکت‌هایی که به‌طور پیوسته درگیر نوآوری و خلاقیت هستند که می‏توانند از آیند‏ه‌ای سودآور اطمینان داشته باشند.

بنابراین با سختکوشی و خلق ایده در بازاریابی و تهیه یک استراتژی ساده مانند مقید کردن خود برای تماس گرفتن با 10 مشتری یا حداقل پنج مشتری احتمالی در روز خواهید دید که کسب‏و‏کار شما با شیبی چشمگیر رشد خواهد کرد و با بودجه کمی توانسته‏اید این کار را انجام دهید و این ارزشمند است.

در نهایت نکته‏ مهم و حائز اهمیت این است که وقتی برای بازاریابی زمان گذاشته و نیرو صرف می‌کنیم، نباید فراموش شود که راهی برای بررسی نتایج تلاش‏‏های خود پیدا کنیم. به‏ عنوان مثال می‏توان چند خط تلفن رایگان که برای تماس‌گیرنده هزینه‌ای نداشته باشد تهیه کرده و از مشتریان بخواهیم تماس گرفته و ضمن اینکه نظر خود را درباره‏ کالا و خدمات ابراز می‌کنند از آنها بپرسیم که چگونه با شرکت، کالا یا خدمات ما آشنا شده‏اند، به این ترتیب وقتی که یک روش بازاریابی کارایی خود را از دست می‏دهد به سرعت متوجه شده و پول خود را برای آن هدر نمی‏دهیم‌ و می‏توان به سرعت از روشی جایگزین که موثرتر است برای بازاریابی استفاده کرد. بنابراین بهتر است زمان را از دست نداده و بازاریابی را برای کسب‏و‏کار کوچک خود شروع کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Z28PIQk5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیما
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه