مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر از خودکفایی کشور در ساخت شناورهای مسافرتی خبر داد.  به گزارش ایسنا، عبدالکریم رزازان تصریح کرد: با توجه به حمایت‌های چند ساله گذشته سازمان بنادر، ساخت شناورهای مسافرتی در کشور سرعت گرفت و در حال حاضر برای تامین شناورها نیازی به واردات وجود ندارد. وی با بیان اینکه پیش از این نیاز کشور از امارات و چین تامین می‌شد، اظهار کرد: شناورهای مسافرتی ساخت داخل توانایی رقابت با مدل‌های خارجی خود را دارند با استانداردهای جهانی برابری می‌کنند.  رزازان به سیاست نوسازی ناوگان دریایی اشاره کرد و گفت: نوسازی ناوگان در سیاست‌های سازمان بنادر جزو اولویت‌های اصلی به شمار می‌آید و تلاش کرده‌ایم با فراهم آوردن تسهیلات اقتصادی، مقدمات لازم را برای این مهم فراهم کنیم. با نوسازی ناوگان، در حال حاضر، شناورهای مسافرتی ایران از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار گرفته‌اند.