سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه شرکت‌ها باید مراقب باشند که مبادا از ناحیه شبکه‌های اجتماعی ضربات سهمگینی به اعتبار و حیثیت آنها وارد شود؛ این مسئله مشابه همان داستانی است که سال گذشته برای رستوران‌های زنجیره‌ای اپل‌بی‌(Applebee)  رخ داد. 

خلاصه ماجرا به این شرح است که یکی از مشتریان اپل‌بی‌ در دست‌نوشته‌ای کنایه‌آمیز، به پیشخدمت رستوران گفت انعامش را از خدا بگیرد. وی هیچ پاداشی به خدمتکار نداد. پیشخدمت مزبور از این نوشته که حاوی امضای مشتری بود، عکس گرفت و آن را در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) منتشر کرد. کاربران ردیت به این موضوع واکنش نشان دادند و به‌شدت از پیشخدمت مزبور حمایت کردند، اما اپل‌بی ‌این پیشخدمت را اخراج کرد. این موضوع منجر به بروز یک جنجال تمام‌عیار در رسانه‌های اجتماعی شد و به اعتبار و حیثیت اپل‌بی ‌خدشه وارد کرد. 

ممکن است شرکت شما هیچ حسابی در توییتر و فیس‌بوک نداشته باشد یا حتی از وب‌سایت هم بی‌بهره باشد، ولی این بدان معنا نیست که شما می‌توانید نسبت به آنچه در این سایت‌ها پشت‌ سر شما گفته می‌شود، بی‌اعتنا باشید. ببینید یک دست‌نوشته و امضای ساده، چه جنجالی به پا کرده است! شرکت شما حالا به یک خط‌مشی روشن در‌خصوص نحوه تعامل با رسانه‌های اجتماعی نیاز دارد، البته ناگفته نماند تدوین چنین سیاست‌هایی کار ساده‌ای نیست. این داستان بهانه‌ای شد که بدانیم چه کارهایی انجام دهیم تا به اعتباربخشی برند خود کمک کنیم. 

1- برند شخصی خود را بسازید 

هرچه اعتبار شخصی شما بیشتر باشد، اعتبار شرکت نیز بیشتر خواهد بود. ایجاد یک برند شخصی آنلاین موثرتر و ساده‌تر از ایجاد یک برند تجاری است. به همین دلیل ابتدا هدف‌تان این باشد که برند شخصی ایجاد کنید و سپس در جهت رشد آن و تبدیل شدن به برند تجاری بکوشید. برای آینده سازمان دیدگاه بسازید و این دیدگاه را اجرایی کنید. ایجاد برند شخصی موثرترین روش برای افزایش اعتبار برند شماست. طولی نمی‌کشد که مردم با نام برند شما ارتباط برقرار کرده و هنگامی که درباره‌اش بخوانند و بنویسند، یاد محصول شما می‌افتند. ذکر این نکته هم ضروری است که اشتباه‌های شخصی می‌تواند همانند شکست شرکت اثر منفی بر شهرت شرکت بگذارد، اما با وجود آنکه می‌تواند همانند یک شمشیر دولبه عمل ‌کند، ارتباط نمادین برند شخصی می‌تواند سبب بهبود اعتبار کسب‌و‌کار شود. 

2- رشد رهبری افکار 

یک کسب‌و‌کار می‌تواند با ایجاد بهترین، پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین و مرتبط‌ترین محتوای روی شبکه به موفقیت برسد. این کار را رهبری افکار می‌نامند. در واقع در رهبری افکار فردی صاحب نفوذ و معتبر که در زمینه‌ای خاص تخصص و مهارت دارد اقدام به این کار می‌کند. 

صاحب نفوذ بودن، داشتن تخصص و مهارت خود سبب اعتبار و اعتماد می‌شود. 

شما می‌توانید با بهبود کمی و کیفی محتوای آنچه روی وب می‌گذارید، رهبری افکار را توسعه دهید، اما به یاد داشته باشید که محتوا به تنهایی متضمن موفقیت رهبری افکار نیست. اگر میزان محتوا زیاد اما فاقد کیفیت باشد، هیچ‌کس به آن توجه نخواهد کرد. بنابراین اگر محتوای‌تان کیفیت ندارد، آن را ایجاد کنید. نیاز است رهبری افکار را به‌عنوان هدفی در نظر بگیرید که مستقیما با دیدگاه و ماموریت شرکت مرتبط باشد. 

3- از تمایزهای خود حمایت کنید

هر شرکتی باید چیزی داشته باشد که آن را از دیگر شرکت‌ها متمایز کند. شما به چه مشهور هستید؟ همین اعتبار شماست و می‌توانید روی آن مانور دهید. تمایز می‌تواند هم به شما کمک کند و هم سبب آسیب شود. مثلا رد‌بول فقط یک نوشیدنی نیست، هنگامی که به رد‌بول می‌اندیشید، تنها به یاد یک نوشیدنی داخل قوطی نمی‌افتید بلکه به ورزش و هیجان فکر می‌کنید. رد‌بول با تبلیغات ورزشی به برند خود اعتبار بخشیده است. تمایز خود را اعلام و از آن به‌عنوان مزیت رقابتی برای اعتباربخشی به برند استفاده کنید. 

4- آگاهی‌بخشی

از پست‌های اینترنتی و وبلاگی برای گسترش آگاه‌سازی کاربران از برند‌تان استفاده کنید. حتی می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی هم برای بیشتر دیده شدن برندتان استفاده کنید. این کار شبیه برند شخصی ساختن نیازمند فردی متخصص است که به نقاط قوت شما آگاه بوده تا بتواند اطلاع‌رسانی کند. در کنار تمام این موارد به این نکته هم آگاه باشید که اعتبار چیزی است که طی سالیان به‌دست می‌آید و نباید انتظار داشته باشید با اندک تغییرات بتوانید اعتبار برند را زیر و رو کنید. پس برای اینکه برندتان به‌عنوان برندی معتبر شناخته شود سخت تلاش کنید و صبور باشید. می‌توانید امیدوار باشید که با سعی و تلاش و گذشت زمان نتیجه مطلوب خود را بگیرید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LR5kZoaY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه