جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

مدت‌ها از آن روزها گذشته كه بازاریابی برای مشتریان به سادگی ارائه پیشنهاد خرید محصول خود به مشتری بود. طی چند دهه اخیر، تاكتیك‌های آشكار استفاده از رسانه‌های پرطرفدار برای جذب مصرف‌كنندگان، قدرت خود را از دست داده و تكیه بر روش‌های قبلی را سخت‌تر كرده است. رسانه‌های جدید، شرایطی را ایجاد کرده که طی آن حتی گام‌های ساده‌ای نظیر ایجاد یك وبلاگ یا صفحه در رسانه‌های اجتماعی به تنهایی می‌تواند علاقه مستمر به چیزهایی را كه باید بگویید تضمین كند. در این شرایط شركت‌ها چگونه باید با مشتریان خود ارتباط برقرار كنند؟ کسب‌و‌کارها روز به روز بیش از پیش روی بازاریابی محتوایی به منظور نیل به نتایج مطلوب تكیه می‌كنند.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

بازاریابی محتوایی چیست؟

آیا تا به حال اصطلاح «هنر جنگیدن بدون مبارزه» را شنیده‌اید؟ بازاریابی محتوایی همان هنر فروش محصولات به شیوه‌ای است كه هدفتان از انجام این كار فروش به نظر نرسد. با این روش هدف به‌ظاهر علاقه به حل مشكلات مصرف‌كنندگان از راه آموزش اطلاعات مفید و در نتیجه كمك به آنها است. استفاده از محتوا در بازاریابی شما را به دو هدف مهم می‌رساند: در وهله نخست، یك ‌کسب‌و‌کار فرصت توسعه ارتباط و توافقی مثبت را با فرد پیدا می‌کند و در وهله دوم، امكان دیده شدن یك ‌کسب‌و‌کار به شیوه‌ای قابل اعتماد‌تر و مفید‌تر نیز به وجود می‌آید. 

بازاریابی محتوایی به مشتریان كمك می‌كند تا حس كنترل شدن توسط دیگران را از دست بدهند. به این ترتیب آنها واقعا تشویق به جذب و تعامل با یك برند خواهند شد. اگر می‌خواهید از این نوع بازاریابی بهره ببرید، یكی از شش اقدام زیر را انجام دهید:

یك برنامه داشته باشید

قبل از آنكه امكان به اشتراك‌گذاری محتوا با مصرف‌كنندگان را بیابید، شما باید ابتدا و قبل از هر چیز یك استراتژی داشته باشید. محتوای شما دیجیتال (اینفوگرافیك) است یا فیزیكی (تقویم)؟ بازاریابی محتوایی چه هزینه‌ای برای شما در پی داشته و بودجه مناسب چقدر است؟ هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی قبلی به شما كمك خواهد كرد تا با استفاده از استراتژی خود در زمینه بازاریابی محتوایی به موفقیت بیشتری فراتر از اتخاذ یك رویكرد «بنشین و ببین» دست یابید. استراتژی‌های خود را روی كاغذ بنویسید، به این ترتیب احتمالا امید بیشتری برای كسب نتایج موفقیت‌آمیز در دل شما جوانه می‌زند و بهتر از اعلام شفاهی اهدافتان خواهد بود.

مخاطبان خود را بشناسید

اگر محصول شما ویژه یكسری مخاطب خاص است، به این معنی است كه نباید رویكردی كلی‌تر را اتخاذ كنید. مورد Deere&Company را در نظر بگیرید، نامی كه برای همیشه با صنعت كشاورزی در ارتباط است. این شركت مجله‌ای به نام «The Furrow» را منتشر كرد كه به تعلیم روش‌های كشاورزی و دستیابی به موفقیت مالی اختصاص می‌یافت. این مجله برای نخستین بار در سال 1895 میلادی چاپ شد كه به طور گسترده به‌عنوان یكی از نخستین روش‌های مستند بازاریابی محتوایی از آن نام برده می‌شود.

تصور كنید اگر این شركت یك مجله جامع با اطلاعات مختلف ارائه می‌داد، اما به طور خاص ویژه كشاورزان نبود، چه اتفاق می‌افتاد؟ به احتمال بسیار زیاد دیگر این روز‌ها مجله و شركت Deere&Company دیگر همه‌جا وجود نداشت.

همیشه به دنبال ارائه محتوای جدید باشید

اگر همچنان می‌خواهید كانون توجه مخاطبان منتخب خود باشید، به بازاریابی محتوایی به‌عنوان یك استراتژی ‌کسب‌و‌کار دائمی نگاه كنید. تاكید روی معرفی مستمر ایده‌های جدید سطح محتوایتان را ارتقا می‌دهد. چنانچه مشتریان احساس كنند كه شما در حوزه خود پیشگام بوده و به آموزش مستمر آنها می‌پردازید، برای اطلاع از دیدگاه‌تان به سوی شما باز خواهند گشت.

(به روش درست) از رسانه‌های اجتماعی استفاده كنید

افسانه‌های خاص درباره رسانه‌های اجتماعی به سوء‌استفاده شدید ‌کسب‌و‌کار‌ها از سایت‌های مرتبط حین تلاش برای توسعه پایگاه مصرف‌كنندگان خود منجر شده است.
به جای ارسال آگهی‌های تبلیغاتی در توییتر، شما باید این رسانه اجتماعی را به یك تجربه تعاملی تبدیل كنید. آیا شما می‌دانستید كه فقط به اشتراك‌گذاری عكس‌ها می‌تواند امكان دیده شدنتان را بالا ببرد؟ به موضوعات روز مورد بحث در شبكه‌های اجتماعی توجه كنید.

همكاری تیمی را در نظر بگیرید

امكان همكاری با دیگر شركت‌ها برای تبلیغ غیرمستقیم چند محصول در دنیای امروز وجود دارد. این یك نوع بازاریابی است كه از آن به‌عنوان جاگذاری محصولات (product placement) نام برده می‌شود. شركت‌هایی كه برای ارائه محتویات پایاپای با هم كار می‌كنند شاید به این واقعیت دست یابند كه تعداد بالقوه مشتریان خود را دو برابر كرده‌اند.

بازخورد دائمی دریافت كنید

گوش دادن به حرف‌های مشتریانتان مهم است. آیا آنها از محتوای شما راضی هستند؟ آیا احساس‌شان می‌تواند بهتر شود؟ از گوش دادن و اجرای پیشنهادها نهراسید. وقتی مشتریان احساس كنند كه آنها را درك كرده و به حرف‌هایشان گوش می‌دهید، به احتمال زیاد به تعامل با شما و در نتیجه حمایت از یك ‌کسب‌و‌کار خاص ادامه می‌دهند. اجرای استراتژی‌های بازاریابی محتوایی نیاز به دل كندن شركت‌ها از رویكردی دارد كه سوال می‌پرسد كه مشتریان چه كاری را می‌توانند برای ‌کسب‌و‌کار آنها انجام دهند. در عوض، ‌کسب‌و‌کارها باید برای مدتی طولانی به سختی درباره این موضوع فكر كنند كه چه كاری را می‌توانند برای مشتریان بالقوه خود انجام دهند.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LNFt4XxK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه