سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پرهیز از خطا در مسیر برندینگ(1)

9 سال پیش ( 1393/11/29 )
پدیدآورنده : آیدین نامدار  

خبر خوبی که امروزه از دنیای کسب‌و‌کار ایران به گوش می‌رسد، این است که هر روز بر تعداد مدیرانی که به ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه خلق و توسعه برند کسب‌و‌کارشان پی برده‌اند، افزوده می‌شود‌. همین موضوع، تولید محتوا و پرداخت علمی به مقوله برندینگ را بیش از پیش الزامی کرده است‌. اینکه امروز جامعه کارفرمایی، تکاپویی در مسیر برندینگ را تجربه می‌کند، نوید بخش آینده‌ای بهتر برای دنیای کسب‌و‌کار در ایران است، اما نباید فراموش کرد که در این حرکت، ممکن است سایه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های ناصحیح نیز روی رفتارهای برندینگ مجموعه‌ها گسترده شود‌.

ممانعت از خطاهای احتمالی و نیز پیشگیری از نتایج منفی تصمیمات ناصحیح، این التزام را به وجود می‌آورد که همزمان با مطالعه، کسب دانش و تجربه و عملیاتی کردن خط مشی‌های مربوط به بایدهای حوزه برندینگ، به نبایدها هم به اندازه کافی بها دهیم‌. آنچه در این یادداشت آمده، خطاهای احتمالی و البته رایج در برندینگ است که نگارنده، آنها را به تجربه در پروژه‌های مختلف مشاوره کسب کرده است‌. این یادداشت با این امید تدوین می‌شود که از هرآنچه ممکن است سرمایه‌گذاری در حوزه برند سازمان‌تان را به مخاطره بیندازد پیشگیری کند.

-1 هرگز کپی نکنید

هیچ برندی نمی‌تواند با کپی کاری، مسیر را کوتاه‌تر کند. این یک تصور باطل است که با گرته برداری از بزرگان، شما نیز خواهید توانست جایگاه ذهنی معادل با جایگاه آنان را در ذهن مخاطبان‌تان بیابید‌. هرگز کپی نکنید، حتی اگر آنچه اصالتا از آن شماست، در قیاس با دیگران، شما را راضی نمی‌کند‌. البته بررسی مسیرهای موفقیت دیگران به هیچ عنوان شامل این مقوله نیست.

-2 عجله نداشته باشید

اگر فکر می‌کنید آنان که امروز برندهایی موفق هستند، ره صد ساله را یک شبه پیموده‌اند، سخت در اشتباهید‌. نه با عجله و نه به‌صورت اتفاقی، نمی‌توان مسیر برندینگ را پیمود‌. از این رو هرگز عجله نداشته باشید‌. برنامه‌ریزی درستی انجام داده و اجازه دهید تک تک برنامه‌های‌تان، مسیر خود را پیموده و به نتایج مطلوب برسند‌.

-3 بزرگنمایی نکنید

برداشت مخاطبان از رفتارهای مختلف شما که با دید بزرگنمایی انجام می‌دهید، الزاما آنی نیست که شما انتظارش را دارید‌. این تلاش که خود و مجموعه‌تان را بزرگ‌تر، مهم‌تر، تواناتر و باصلاحیت‌تر از آنچه هست جلوه دهید، بر خلاف تصور شما، بیش از آنکه به نفع شما تمام شود، منجر به متضرر شدن و از دست دادن جایگاه ذهنی‌تان نزد مخاطبان خواهد شد‌.

-4 بی‌محابا تبلیغ نکنید

اگر فکر می‌کنید هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری تبلیغاتی داشته باشید به همان اندازه برندتان با سرعت بیشتری رشد خواهد کرد، سخت در اشتباهید‌. گاهی اوقات، اصرار کورکورانه به بمباران تبلیغاتی مخاطبان، نه تنها منجر به ارتقای برندتان در ذهن آنان نخواهد شد، بلکه در ناخودآگاه مخاطب، گونه‌ای از پس‌زدگی برندتان را به همراه خواهد داشت.

* مشاور و سخنران حوزه برند، تبلیغات و ارتباطات

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g6dL9RPi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه