یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون اطلاعات کافی در‌خصوص بازار و مشتری نمی‌توان به یک بازاریاب خود تبدیل شد. برای به دست آوردن این منابع اطلاعات دو روش اساسی وجود دارد که شما را در راه رسیدن به اهداف‌تان یاری می‌رساند؛ انجام تحقیقات اولیه (داده‌هایی که خودتان راسا مبادرت به گردآوری و تجزیه و تحلیل آنها می‌کنید) و انجام تحقیقات ثانویه (داده‌هایی که قبلا تهیه شده و غالبا با هزینه‌ای کاملا منطقی و حتی رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.)

تکنیک‌های تحقیقات اولیه به شرح زیر است: 

مطالعات میدانی و پرسشنامه‌های مشتریان

پرسشنامه‌ها را مختصر و مفید تهیه کنید. واژه‌های به‌کار رفته در سوالات را به دقت انتخاب کنید به نحوی که اشتباهی در نتایج رخ ندهد. قبل از به‌کارگیری نتایج، مطالعه میدانی خود درباره مسائل مربوط‌ را روی تعداد محدودی از افراد آزمایش کنید. مطالعات انجام شده در اینترنت، ارزان، آسان و دارای بازخورد سریع است...

به‌عنوان مثال، یکی از شرکت‌های سفارشات پستی که مبادرت به فروش پوشاك، لوازم‌جانبی و هدایای زنانه می‌کند، از مطالعات اینترنتی برای گردآوری اطلاعات جمعیتی پایه‌ای درباره مشتریان استفاده کرده و ایده‌های جدیدی را درباره محصولات به‌دست می‌آورد. پاسخ‌های مشتریان منجر به تولید محصولات سودآور جدیدی برای شرکت مذکور شده است. 

گروه‌های متمرکز

لیست محدودی از مشتریانی را تهیه کنید که می‌توانند بازخوردهای خود درباره موضوعات خاص فعالیت بازرگانی، شامل کیفیت، آسایش، ساعات فعالیت، خدمات و نظایر اینها را در اختیار شما قرار دهند. پدید‌آورنده فرصت‌های جدید بازاریابی باشید، زیرا مشتریان فعلی یا بالقوه، آنچه را در ذهن آنها می‌گذرد به شما می‌گویند. یک‌بار دیگر استفاده از اینترنت را موردنظر قرار دهید. 

مبادلات روزانه

حتی‌الامکان، داده‌های بیشتری را از سوابق فعلی شرکت و معاملات روزانه استخراج کنید که شامل کارت‌های ضمانت مشتریان، کنترل‌های فردی، کلوپ مشتریان وفادار، درخواست نسیه و نظایر اینهاست. 

سایر ایده‌ها

 یک سیستم پیشنهادات را برای مشتریان و کارکنان راه‌اندازی و از آن استفاده کنید. یک گروه مشورتی از مشتریان ایجاد کنید تا مشخص کنند شرکت شما چگونه نیازهای آنها را برآورده می‌سازد.

با عرضه‌کنندگان درباره روندهای حاکم بر صنعت صحبت کنید. با مشتریانی که در یک دوره زمانی طولانی چیزی نخریده‌اند تماس بگیرید و دلیل آن را جویا شوید. با افرادی که مشتری شما نیستند تماس بگیرید و دلیل آن را بپرسید. از کارکنان بخواهید که مستمعان خوبی بوده و هر آنچه را می‌شنوند به شما منتقل کنند. منابع تحقیقات ثانویه که گردآوری آنها معمولا ارزان‌تر از داده‌های اولیه است عبارتند از: 

کتابچه‌های اطلاعات بازرگانی: برای یافتن مکان موسسات تجاری، از منابع اطلاعاتی موسسات بازرگانی یا نشریات موجود (که در بسیاری از مواقع توسط دولت یا سازمان‌های مشابه تهیه می‌شود) استفاده کنید. 

لیست پست‌های مستقیم: تقریبا برای تمام انواع فعالیت‌های بازرگانی، شما می‌توانید از لیست‌های پستی استفاده کنید. 

داده‌های آماری: اداره آمار گزارش های متنوعی را منتشر و مبادرت به تلخیص اطلاعات ارزشمندی می‌کند که در پایگاه داده‌های اداره آمار وجود داشته و در بسیاری از کتابخانه‌ها و همچنین در وب‌سایت اداره آمار در اختیار شما قرار دارد. 

‌پیش‌بینی‌ها: کتاب چشم‌انداز جهانی ایالات‌متحده مبادرت به پیگیری میزان رشد 200 صنعت کرده و یک پیش‌بینی پنج ساله را برای هر یک از آنها ارائه می‌کند. بسیاری از موسسات دولتی از جمله اداره بازرگانی ایالات‌متحده، پیش‌بینی‌هایی را درباره هر چیزی از نرخ‌های بهره گرفته تا تعداد ساخت‌و‌سازهای در حال انجام در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از مسئولان کتابخانه دولتی می‌تواند در یافتن آنچه بدان نیاز دارید به شما کمک کند. 

تحقیقات بازار: ممکن است شخص دیگری تحقیقات بازار مورد ‌نیاز شما را در‌حال‌حاضر انجام داده باشد. می‌توانید از طریق اینترنت به بسیاری از این تحقیقات دست یابید. 

مقالات، مجلات و روزنامه‌های مربوط به فعالیت‌های بازرگانی: یکی از منابع عالی اطلاعات هستند. از مجلات معروف و نمایه‌های مجلات استفاده کنید. 

اینترنت: بسیاری ازکارآفرینان از اطلاعات بازاریابی موجود در اینترنت شگفت‌زده می‌شوند. در واقع با استفاده از یکی از موتورهای جست‌وجو می‌توانید دنیایی از اطلاعات را بیابید! به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر، فرآیند استخراج داده‌ها که زمانی تنها برای شرکت‌هایی بزرگ امکانپذیر بود که قدرت کامپیوتری گسترده و بودجه‌های تحقیقات بازاریابی عظیم داشتند، امروزه حتی برای شرکت‌های بسیار کوچک نیز امکانپذیر شده است. با یافتن روابط بین مولفه‌های متعدد مجموعه داده‌ها، شناسایی خوشه‌های مشتریان دارای عادت‌های خرید مشابه و پیش‌بینی الگوهای خرید آنان، فرآیند استخراج داده‌ها می‌تواند قدرت زیادی را در اختیار کارآفرینان قرار دهد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0z8uQd9v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه