جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سنسورها امروزه بخش بزرگی از اطراف ما را تشکیل می دهند و در جای جای صنعت استفاده فراوانی دارند. مدل های مختلف سنسور برای استفاده های مختلف طراحی و استفاده می شوند که همین موضوع داشتن اطلاعات درباره آنها را مفید میکند.

معرفی انواع سنسور پر استفاده صنعتی

در این محتوا به بررسی مدل های مختلف مطرح سنسور میپردازیم و نگاهی داریم به روش های خرید انواع سنسور صنعتی. سنسورهایی از جمله سنسورهای القایی، سنسورهای نوری، سنسورهای حرارتی و مانند اینکه با توجه به کارکرد و ویژگی هایی که دارند در دسته بندی های مختلف طبقه بندی می شوند.

سنسور حرارتی

این سنسورها دمای محیط خود را اندازه گیری می کند و داده های ورودی را به داده های الکترونیکی تبدیل می کند تا تغییرات دمایی را ضبط و یا تبدیل به سیگنال کند. انواع مختلفی از سنسورهای دما وجود دارد. برخی از سنسورهای دما به تماس مستقیم با جسم نیاز دارند (سنسورهای دمای تماس) ، در حالی که برخی دیگر به طور غیر مستقیم دمای یک جسم را اندازه می گیرند.

معرفی انواع سنسور پر استفاده صنعتی

سنسور پراکسیمی

سنسور  پراکسیمیتی یا مجاورتی یک سنسور غیر تماسی است که وجود یک هدف را تشخیص می دهد. بسته به نوع سنسور مجاورتی، ممکن است صدا، نور، تابش مادون قرمز (IR) یا میدان های الکترومغناطیسی برای تشخیص آن هدف مورد استفاده قرار گیرند. سنسورهای پراکسیمیتی در تلفن ها، کارخانه های بازیافت، اتومبیل های خودران، سیستم های ضدهوایی، خطوط مونتاژ و… استفاده می شوند. انواع مختلفی از سنسورهای مجاورتی وجود دارد، و هر یک از آنها به روش های مشخصی اهداف را حس می کنند. دو تا از پر کاربردترین سنسور های مجاورتی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند، سنسور مجاورت القایی و حسگر مجاورت خازنی هستند.

سنسور القایی

سنسور القایی یا inductive sensor زیرمجموعه سنسورهای مجاورتی بوده که بدون هیچگونه تماس فیزیکی، برای تشخیص حرکت، موقعیت و همچنین شناسایی اجسام فلزی در صنایع الکترونیک، مکانیک، اتومبیل، پلاستیک یا مواد غذایی و دیگر صنایع، استفاده می شود. این سنسورها تنها در مقابل فلزات عکس العمل نشان می دهند و می توانند به رله ها، شیرهای برقی، سیستم های اندازه گیری و مدارات کنترل الکتریکی، فرمان هایی را به طور مستقیم ارسال نمایند. سنسور القایی از یک سیم پیچ برای تولید یک میدان مغناطیسی در حال تغییر استفاده می کند و از یک سیم پیچ دوم برای احساس تغییر در میدان مغناطیسی تولیدشده توسط یک جسم استفاده می شود. القای نوسان حلقه با توجه به مواد داخل آن تغییر می کند و از آنجا که فلزات بسیار مؤثرتر از سایر مواد هستند، حضور فلز باعث افزایش جریان از طریق حلقه می شود. این تغییر را می توان با حسگر مدار تشخیص داد و پس از آن، هر زمان که فلز شناسایی می شود، دستگاه دیگر سیگنال می دهد. قیمت سنسور القایی با توجه به ویژگی هایی که در اختیار قرار میدهد بسیار مناسب است.

سنسور اولتراسونیک

حسگر اولتراسونیک دستگاهی از نوع غیر تماسی است که می تواند برای اندازه گیری فاصله و همچنین سرعت یک جسم مورد استفاده قرار گیرد. یک حسگر اولتراسونیک براساس خواص امواج صوتی با فرکانس بیشتر از دامنه قابل شنیدن انسان کار می کند. سنسور اولتراسونیک یک سنسور است که فاصله جسم مورد نظر را با سنجش امواج صوتی فراصوت، و تبدیل صدای منعکس شده به سیگنال الکتریکی اندازه گیری می کند. امواج اولتراسونیک سریعتر از سرعت صدای قابل شنیدن حرکت می کنند. سنسور اولتراسونیک کاربرد های فراوانی دارد و صنایع مختلف از آن استفاده می شود.

معرفی انواع سنسور پر استفاده صنعتی

سنسور چشمی

سنسور چشمی یا سنسور نوری یکی از پرکاربرد ترین و پر استفاده ترین سنسورهای صنعتی هستند که توانایی تشخیص جنبه های مختلف فیزیکی مانند تشخیص فاصله و مسافت و یا حضور یا عدم حضور یک جسم را دارند. سنسورهای فتوالکتریک از نور مادون قرمز یا نور لیزر برای این کار استفاده می کنند برای همین به آنها سنسور نوری نیز می گویند. از این سنسورها هم در محیط های کوچک و ارزان و کم اهیمت استفاده می شود و هم در محیط های خیلی مهم و پر هزینه، و در تمام این موارد آنها باید بتوانند خواسته ای که ازشان می شود را انجام دهند و ایمنی کار را بالا ببرند. شرکت های امرن، برمه، آتونیکس و میکرودتکتور به طور گسترده به تولید این سنسورها میپردازند و در این زمینه با یکدیگر رقابت دارند. برای اطلاع از قیمت این سنسور میتوانید در وبسایت هایی مانند مهرسا یاسکاوا جست و جو کنید.

بهترین راه برای خرید سنسور

برای خرید سنسورهای مختلف یک راه مراجعه حضوری و خرید مستقیم از فروشنده است. در تهران خیابان لاله زار از گذشته مرکز فروش محصولات صنعتی از جمله سنسور بوده است و هنوز اولین جایی است که صنعتگران برای خرید به آن مراجعه میکنند. اما راه دیگر خرید اینترنی و آنلاین است. وب سایت هایی اکنون وجود دارند که تمام محصولات موجود در بازار را در خود جای داده اند و افراد میتوانند به صورت آنلاین تمام محصولات را مشاهده کنند. گشتن در میان انبوه محصولات مختلف این امکان را به افراد میدهد تا بهترین محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6g3AXex9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه