چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اظهارنامه گمرکی چیست؟

4 ماه پیش ( 1402/10/12 )
 

تجارت بین الملل نقش حیاتی در رفع نیازهای جوامع ایفا می کند به خصوص برای کالاهایی که در داخل کشور تولید نمی شوند. این امر مستلزم شکل گیری فعالیت های صادرات و واردات است که از اجزای حیاتی اقتصاد یک کشور محسوب می شوند.

هنگامی که کالا وارد یا صادر می شود، گمرک تا زمان ارائه بیجک گمرکی آن را در گمرک نگه می دارد و پس از گذراندن مراحل ادراری توسط صاحب کالا آن ها را تحویل می دهد. اداره گمرک وظیفه دارد از مطابقت کالا با کلیه مقررات و الزامات مربوطه اطمینان حاصل کند.

به محض ورود به گمرک، محتویات کالا برای ماموران ناشناخته است و باید آن را بررسی کنند. همزمان صاحب کالا موظف به تسلیم اظهارنامه گمرکی است که در آن اطلاعات محموله و نوع آن ارائه می شود. طبق ماده 59 قانون گمرک، این اظهارنامه یک مدرک شناسایی مهم است که گمرک قبل از اجازه ورود یا خروج کالا از یک کشور، آن را می طلبد.

اظهارنامه گمرکی چیست؟

اظهارنامه گمرکی یک سند مکتوب است که دارای تعهدات قانونی است و مسئولیت تسلیم آن به عهده صاحب کالا می باشد. ارائه اظهارنامه گمرکی الزامی است مگر اینکه واردات غیرتجاری باشد. واردات غیرتجاری، مانند وارداتی که توسط مسافران انجام می شود، که با ارائه مشخصات محصول به صورت شفاهی آن را اعلام می کنند.

برخی از کالاها مانند محصولات کشاورزی و مواد غذایی که دارای تاریخ انقضا و شرایط خاصی هستند که باید به آن ها توجه و هر چه سریع تر رسیدگی شود. عدم رعایت این الزامات ممکن است منجر به نگهداری کالا در گمرک یا حتی از بین رفتن آن شود.

در صورتی که صاحب کالا برای تحویل گرفتن در دسترس نباشد، نماینده ای با وکالت باید برای مطالبه کالا حاضر شود.

برای کسانی که به دنبال مشاوره رایگان در مورد تشریفات و مراحل گمرکی هستند، بازرگانی تجارت جویان برای کمک به شما در دسترس است و به طور 24 ساعته پشتیبانی خود را فعال نگه داشته است تا پاسخگوی تجار و راهنمایی برای ترخیص کالا از کمرگ باشد.

اظهارنامه گمرکی

مدارک لازم برای ارائه اظهار نامه گمرکی:

مدارکی که صاحب کالا یا وکیل قانونی او باید برای ارائه اظهارنامه گمرکی به همراه داشته باشد موارد زیر هستند.

  • اظهارنامه قطعی واردات و صادارات
  • ارائه کپی کارت بازرگانی دارای اعتبار قبض انبار
  • ترخیصیه
  • ارائه بارنامه
  • تحویل فاکتور خرید یا سیاهه خرید کالا
  • تحویل نامه برات یا اعلامیه تامین ارز
  • گواهی مبداء
  • وکالتنامه رسمی و حق العمل کاری
  • کاتالوگ و بروشور
  • تحویل پیش فاکتور یا پروفورما
  • بیمه نامه، پروانه بهره برداری، پروانه صادراتی و لیست عدلبندی
  • مجوز های قانونی ثبت سفارش، ترخیص کالا از قبیل گواهی بهداشت، استاندارد، انرژی اتمی، قرنطینه نباتی و سایر

معرفی شرکت بازرگانی صادرات و واردات برتر ایران: تجارت جویان

تجارت جویان پیشروترین شرکت بازرگانی صادرات و واردات ایران است که دارای سابقه اثبات شده در ارائه خدمات استثنایی به مشاغل در هر اندازه و زمینه ای را دارد. تیم بازرگانی تجارت جویان متشکل از متخصصان بسیار ماهر و باتجربه برای اطمینان از اینکه هر مشتری بهترین خدمات ممکن را دریافت می کند و به اهداف خود دست می یابد اختصاص داده شده است.

تجارت جویان به عنوان اولین شرکت بازرگانی صادرات و واردات در ایران، درک عمیقی از فضای تجاری کشور دارد و از این تخصص برای ارائه راه حل های متناسب با نیازهای منحصر به فرد هر مشتری استفاده می کند. خدمات بازرگانی تجارت جویان شامل تحقیقات بازار، مدیریت زنجیره تامین، تدارکات و ترخیص کالا از گمرک است.

شرکت بازرگانی تجارت جویان، به تعهد خود به کیفیت و عالی افتخار می کند. تیم کارشناسان بازرگانی تجارت جویان مجهز به جدیدترین ابزارها و تکنیک ها هستند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان راه حل های کارآمد و موثر را دریافت می کنند. آن ها به خوبی درک می کنند که تجارت واردات و صادرات می تواند یک فرآیند پیچیده باشد، به همین دلیل است که از نزدیک با مشتریان خود برای ساده سازی فرآیند و اطمینان از موفقیت آنها همکاری می کنند.

فلسفه بازرگانی تجارت جویان ریشه در ایجاد روابط قوی با مشتریان خود بر اساس اعتماد، شفافیت و حرفه ای بودن دارد. این شرکت معتقد است که موفقیت، با موفقیت مشتریان سنجیده می شود. به همین دلیل است که در تلاش است تا بالاترین سطح خدمات را ارائه دهد تا به مشتریان خود در رسیدن به اهداف و رشد کسب و کار آنها کمک کند.

بازرگانی تجارت جویان برترین شرکت بازرگانی صادرات و واردات از ترکیه، دبی، چین و... در ایران است. تیم کارشناسان تجارت جویان، همراه با تعهد به کیفیت و برتری، آن ها را شریک ایده آل برای مشاغل تبدیل کرده است.

آن ها به دنبال گسترش دامنه و رشد کسب و کار خود و تجار و بازرگانان هستند. از شما دعوت می کنیم تا امروز با بازرگانی تجارت جویان تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه می توانند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند بیشتر بدانید.

شرکت بازرگانی صادرات و واردات برتر ایران تجارت جویان

اظهارنامه انواع کالاهای ورودی و خروجی از گمرک:

وقتی صحبت از واردات و صادرات کالا به میان می آید، کالاهایی که از گمرک وارد کشوری می شوند، سه دسته هستند.

  • کالاهای مجاز:

دسته اول برای کالاهای مجاز است که مطابق با مقررات گمرکی بوده و نیازی به مجوز ندارند. اما همچنان برای این کالاها اظهارنامه گمرکی ضروری است.

  • کالاهای ممنوعه:

 دسته دوم برای کالاهای ممنوعه ای است که واردات یا صادرات آنها اکیداً ممنوع است. واردات این گونه کالاها از جمله واردات مشروبات الکلی، تصاویر زننده به هر شکل و یا هر کالایی که خلاف عفت عمومی باشد، جرم محسوب می شود. از آنجایی که این کالاها اجازه ورود به کشور را ندارند، نیازی به اظهارنامه گمرکی نیست.

  • کالاهای مشروط:

دسته سوم برای کالاهای مشروط است که برای واردات یا صادرات نیاز به ترخیص قانونی از یک یا چند سازمان دارند. این کالاها برای حمایت از مصرف کننده و کاهش قیمت به میزان محدودی اجازه ورود به کشور را دارند.

این گونه کالاها معمولاً مواد اولیه مورد نیاز صنایع برای حمایت از تولید داخلی و ملی هستند. کالاهای مشروط برای ورود به کشور نیاز به مجوز از سازمان بازرسی گمرک و سازمان صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند. اظهارنامه گمرکی نیز برای این دسته از کالاها مانند گروه اول الزامی است.

در پایان، درک دسته های مختلف کالاهایی که از طریق گمرک وارد یک کشور می شوند بسیار مهم است. این امر به اطمینان از رعایت مقررات و مجوزهای لازم، در نهایت حمایت از تولید داخلی و ملی، کاهش قیمت ها و حفاظت از منافع عمومی کمک می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/A0dQd89O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه