سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

نه گفتن به مشتری های نامناسب، فرصت را برای رسیدگی به مشتری های بهتر مهیا می کند؛ مشتری هایی که عملکرد بهتری دارند و باعث پیشرفت برند شما می شوند.

به گزارش زومیت، مشتری های راضی یکی از اصلی ترین ستون های هر کسب و کاری هستند، بنابراین شناخت آنها و برطرف کردن نیازهای شان برای موفقیت برند لازم و ضروری است. از طرفی، سرمایه گذاری روی مشتری های غیر علاقه مند می تواند کسب و کار شما را نابود کند. بنابراین انتخاب مشتری مناسب، یک موضوع حیاتی برای موفقیت برند است.

ما نیز در این مقاله به بررسی راه هایی برای تشخیص مشتری های نامناسب می پردازیم.

1- نمی توانید سرویس مورد نظر آنها را تأمین کنید

پذیرفتن یک چالش زمانی خوب است که بتوانید بهترین تخصص خود را نشان دهید. اگر سرویس هایی را قبول کنید که آمادگی کافی برای ارائه آنها ندارید، در آینده به مشکل برخورد خواهید کرد. به عنوان مثال، زمینه پزشکی را در نظر بگیرید. زمانی که به یک پزشک عمومی مراجعه می کنید و او متوجه مسئله خاصی می شود، شما را به یک پزشک متخصص ارجاع می دهد. او دانش اندکی در مورد مشکل شما دارد، اما ترجیح می دهد که یک فرد متخصص هم شما را معاینه کند.

ارائه سرویس هایی در زمینه تخصص

اگر در زمینه خدماتی که ارائه می دهید تخصص نداشته باشید، مشتری ها از شما راضی نخواهند بود. مشتری های ناراضی به ضرر کسب و کار شما هستند. تبلیغات و نقد منفی آنها می تواند برند شما را نابود کند. اگر در شبکه خود مجموعه دیگری را می شناسید که خدمات تخصصی تر ارائه می دهد، مشتری خود را به آن  ارجاع دهید. این کار باعث اعتماد بیشتر مشتری به برند شما می شود. همچنین اعضای آن مجموعه در موقعیت مشابه به نفع شما عمل خواهند کرد.

2- عوض کردن خدمات برای رضایت مشتری

کارآفرینانی که کسب و کاری را به تازگی آغاز می کنند، همواره به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود هستند. این یعنی گاهی اوقات آنها خدمات خود را تغییر می دهند تنها برای اینکه بتوانند از طرف مشتری ها پروژه دریافت کنند. هر کسب و کاری با گذشت زمان متوجه خواهد شد که در ارائه کدام خدمات بهتر عمل می کند، بنابراین زمانی که به درک درستی از تعریف خدمات خود رسیدید، این مفهوم را هرگز به دلیل درآمد بیشتر به خطر نیندازید.

آیا مشکل مشتری ها را بزرگ جلوه می دهید؟

بسیاری از کسب و کارها رفتار خود را با توجه به نیازهای مشتری تغییر می دهند. آنها مشکلات مشتری های خود را بزرگ جلوه می دهند و این باعث می شود که مشتری هرگز شما را رها نکند. آنها متوجه می شوند که شما برای جلب رضایت آنها حاضر هستید هر کاری انجام دهید، درنتیجه هیچ موقع از خدمات شما اعلام رضایت نخواهند کرد. این مشتری ها توقع دارند شما وقت بیشتری برای آنها صرف کنید و به نوعی شما را از کاری که انجام داده اید پشیمان خواهند کرد. در چنین شرایطی معمولا پیشنهاد تخفیف کوچک شاید مؤثر واقع شود، اما این کار هم در بلندمدت به ضرر شرکت خواهد بود.

 «نه» گفتن را تمرین کنید

شناخت خوبی از مهارت های خود داشته باشید و این موضوع را به مشتری توضیح دهید. نه گفتن به انتظارات بیش از اندازه مشتری ها بسیار بهتر از پذیرفتن خدماتی است که قادر به انجام آن نیستید.

3- اطمینان از شکست مشتری ها

اگر در مورد کسب و کار خود جدی هستید و می خواهید عملکرد عالی داشته باشید، باید نتیجه خوبی از خدمات خود بگیرید. مشتری های جدید به نمونه کارهای گذشته شما نگاه می کنند و براساس آنها تصمیم می گیرند آیا با شما همکاری داشته باشند یا خیر. بنابراین شرکت هایی را به عنوان مشتری قبول کنید که در کارشان مصمم هستند؛ شرکت هایی که با استفاده از خدمات شما بتوانند کسب و کارشان را رونق دهند.

این مشتری ها برای موفقیت خود هر کاری انجام می دهند و در نتیجه برند شما را نیز همراه خودشان بالا می برند. برخی مشتری ها دنبال خدمات ارزان قیمت هستند. زیرا می خواهند در صورت شکست خوردن هزینه زیادی بابت خدمات مورد نظر پرداخت نکرده باشند. در صورتی که شرکت های موفق اصلا به شکست فکر نمی کنند و دنبال دریافت بهترین خدمات هستند.

قبل از پذیرفتن مشتری عملکرد آنها را به خوبی بررسی کنید. اگر فکر می کنید محکوم به شکست هستند، هرگز پروژه آنها را قبول نکنید.

۴- عدم تصمیم گیری قطعی بابت همکاری با شما

برخی شرکت ها مطمئن نیستند که آیا می خواهند با یک شرکت خدماتی همکاری داشته باشند یا خیر. آنها به دنبال کسب اطلاعات از خدمات شرکت های دیگر هستند یا هنوز بودجه کافی برای این کار ندارند. این قبیل شرکت ها معمولا مدتی زمان از شما می خواهند تا بهتر روی شرایط فکر کنند. چنین مشتری هایی نیز نمی توانند گزینه خوبی برای شما باشند. زیرا به زمان و پول شان بیشتر از همکاری با شما علاقه مند هستند. برای همکاری با این افراد نیز باید احتیاط کنید.

برخی مشتری ها حرف شان را مستقیم بیان نمی کنند

گاهی اوقات مشتری ها علاقه ای به همکاری با شرکت شما ندارند، اما راحت نیستند که این موضوع را مستقیما با شما در میان بگذارند. آنها معمولا بهانه می آورند و می گویند همچنان در حال فکر کردن روی پیشنهاد شما هستند. البته تشخیص این قبیل مشتری ها بسیار سخت است، زیرا در برخورد اول خودشان را مشتاق همکاری با شما نشان می دهند.

مراقب این نشانه ها باشید

اگر مشتری بعد از دو، سه بار قرار حضوری با شما همچنان مردد بود یعنی تمایلی به همکاری با شما ندارد. معمولا همه چیز در همان برخورد اول مشخص می شود. مشتری هایی که هنوز پیش پرداختی نداشته اند و قرارهای خود را کنسل می کنند، افراد خوبی برای معامله نیستند.

5- داشتن احساس ناخوشایند

بینش درونی شما بهترین راهنمایی برای مناسب بودن یا نبودن یک مشتری است. افراد تازه کار معمولا احساسات خود را نادیده می گیرند و درنتیجه وارد معامله با مشتری های نامناسب می شوند. تقویت کردن احساسات نیازمند کمی تجربه است و به مرور زمان بهتر می شود.

آیا نمی توانید مشکل را تشخیص دهید؟

احساسات ناخوشایند از یک رفتار یا عملکرد ناشی می شوند. اگر در مورد یک مشتری چنین احساسی دارید، به سادگی از آن عبور نکنید. سعی کنید موضوع را ریشه یابی کنید. در نهایت اگر بعد از بررسی همه چیز نتوانستید علت این احساس را پیدا کنید، بهتر است با مشتری قرارداد نبندید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Rmz1fkr3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت دلار امروز مرکز مبادله ارزی سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت خودرو های پرفروش ایران خودرو و سایپا امروز سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ معیارهای گوگل برای استخدام کارشناس سئو قیمت دلار و یورو بانکی / ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت خودرو امروز ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت طلا و سکه امروز قبل از شروع معاملات ۲۵ آذر ۱۴۰۴ آنبوردینگ (Onboarding) نیروی کار تازه در شرکت شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d