شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در سال های اخیر شاهد توسعه بسیار سریع ابزارهای دیجیتالی بوده ایم. حوزه بازاریابی و کسب وکار نیز به عنوان یکی از ده ها مصرف کننده این ابزارها تحولات چشمگیری را به خود دیده است. اگر تا 10 سال پیش راه اندازی و به روز رسانی مداوم یک وب سایت گام شگرفی در راستای بازاریابی یک شرکت قلمداد می شد، اکنون دیگر این گونه نیست. نگاهی ساده به تغییرات پیرامون مان کافی است تا متوجه ضرورت هماهنگ سازی کسب وکارمان با ابزارهای مدرن بازاریابی شویم. برهمین اساس نیکول فالون در این مقاله به بررسی چهار گام ضروری در راستای توسعه فرآیند بازاریابی شرکت ها در آستانه سال جدید میلادی پرداخته است.

پنج دسامبر سال جاری تیم Business News Daily ، نخستین سمینار همگام سازی دیجیتالی خود را برای مدیران و علاقه مندان این حوزه برگزار کرد. در این جلسه که با همکاری تعدادی از آژانس های خلاق و کوچک مدیریت شد، نکات متعددی در زمینه شیوه به کارگیری تکنولوژی های جدید در بخش های مختلف کسب وکار مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه بر اساس نکات ارائه شده در آن سمینار در قالب چهار گفتار به بررسی گام هایی که در سال جدید باید برداریم، خواهیم پرداخت.

گام اول: راه اندازی سیستم یکپارچه امنیت سایبری

توسعه ابزارهای دیجیتالی تنها کاربردهای مثبت را برای مصرف کنندگان به ارمغان نیاورده است؛ سرقت اطلاعات کاربران اینترنت یکی از مشکلات عمده ای است که هنوز راهکار قطعی به منظور پیشگیری از آن وجود ندارد. هک سیستم های اطلاعاتی دولتی و امنیتی در سال های اخیر زنگ خط را برای همگان به صدا در آورده است. در این میان هیچ یک از دست اندرکاران حوزه کسب وکار از چنین سرقت هایی در امان نخواهند بود.

اگرچه دیجیتالی سازی بسیاری از عرصه های کسب وکار امکان سرقت برخی اطلاعات را افزایش می دهد، با این حال نمی توان منتظر رفع کامل مشکلات این حوزه ماند. این را نیز باید در نظر گرفت که به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه سایبری، صحبت از رفع کامل امکان سرقت اطلاعات بیشتر مانند شوخی است تا واقعیت. برهمین اساس و به منظور یافتن راه چاره به سراغ استرارو دومانیس، کارشناس حوزه امنیت اطلاعات سایبری، رفتم.

وی در مورد نکات ایمنی ضروری در عرصه کسب وکار روی رعایت توصیه های ساده تأکید دارد: «سیستم یکپارچه امنیت سایبری یک گزینه دلخواه برای کسب وکارها نیست. اگر امروزه از این مدل تورهای حفاظتی استفاده نکنید، آینده کسب وکارتان در محیط اینترنت به خطر خواهد افتاد.»

وی ادامه می دهد: «به طور مثال اگر از یک ایمیل مخصوص برای شرکت استفاده می کنید، کلیک اشتباه روی یک گزینه ممکن است به فرصت طلب ها امکان خرابکاری بدهد.استفاده از رمز عبورهای ترکیبی و آنتی ویروس های رایج گزینه مطلوبی به نظر می رسد، اما به هیچ وجه کافی نیست.»

به عقیده دومانیس، به روز رسانی مداوم سیستم امنیتی مهم ترین گام در راستای اجتناب از سرقت اطلاعات مهم است. با این حال در مراحل پیشرفته از افراد عادی کاری ساخته نیست. بر همین اساس همکاری با آژانس های حرفه ای در این زمینه گزینه مطلوبی به منظور حفاظت هرچه بیشتر اطلاعات به نظر می رسد.

یکی از اشتباهات رایجی که افراد در زمینه حفاظت از اطلاعات شان مرتکب می شوند، تهیه مداوم نسخه پشتیبان از اطلاعات شان است. استرارو این کار را ارائه مجانی اطلاعات به سارقان حرفه ای می داند. تنها راهی که جلوی بسیاری از هکرها را می گیرد، راه اندازی سیستم یکپارچه امنیت سایبری است. این سیستم یکپارچه به طور خودکار تمام بخش های حیاتی سازمان شما را تحت پوشش قرار داده و به طور سیستماتیک مانع از بروز بحران های امینتی می شود. به این ترتیب پیش از شروع فعالیت جدی در عرصه های مختلف دیجیتالی اطمینان از فعالیت سیستم امنیتی مطلوب ضروری به نظر می رسد.

گام دوم: یکه تازی در لینکدین

در ماه های اولیه رونمایی از لینکدین بسیاری از افراد از آن برای نمایش رزومه شان استفاده می کردند. با این حال اکنون این شبکه اجتماعی تخصصی بدل به فضایی امن برای ارائه محصولات و خدمات شرکت ها و افراد شده است.

وینسنت ولاسکوز را اغلب کسانی که در لینکدین عضویت دارند، به خوبی می شناسند. وی یکی از پرکارترین کاربران این شبکه در زمینه نگارش مقالات بازاریابی است. هنگامی که در تماسی تصویری از وی علت حضور پررنگش در این شبکه را پرسیدم، پاسخ هوشمندانه اش من را غافلگیر کرد: «مسئله خیلی سختی نیست. در واقع پیش از این عصر روزنامه های فیزیکی بود و اکنون دوران طلایی شبکه های اجتماعی. همانطور که مقاله نویسی در مجله های معتبر افراد را به جایگاه خاصی در حوزه حرفه ای شان می رساند، فعالیت در فضای تخصصی کسب وکار نیز در اعتبار افرادی مانند من مؤثر است.» به این ترتیب به نظر می رسد وینسنت در حال بازاریابی برای خود به سر می برد.

شاید شما هم مشاهده کرده باشید که برخی از اکانت های رسمی شرکت ها در شبکه های مجازی مختلف اقدام به پاسخگویی به پرسش های کاربران می کنند. کاری که امثال وینسنت انجام می دهند نیز شبیه همین است. با این حال پرسش اصلی فایده نهایی چنین فعالیت هایی است. به عقیده کانفیلد، کارشناس بازاریابی آنلاین، پاسخگویی به کاربران در فضای مجازی و فعالیت در شبکه هایی مانند لینکدین نمودهای قدرت نمایی شما هستند. به این ترتیب شما با حضور در هرکدام از این عرصه ها پیامی مبنی بر در دسترس پذیری تان را مخابره می کنید: «افراد در لینکدین به دنبال اهداف مشخصی هستند. کسب اطلاعات بیشتر یا آشنایی با نیروی موردنیاز از مهم ترین این اهداف هستند. برهمین اساس اگر خود را در دسترس قرار دهیم، احتمال رونق کسب وکارمان بیشتر خواهد شد.»

گام سوم: ارتقای استراتژی خود در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر تقریبا همه صاحبان کسب وکار از اهمیت حضور در شبکه های مجازی به عنوان ابزار اصلی بازاریابی در عصر مدرن آگاه هستند. جی. پی کانفیلد معتقد است شرکت ها در بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی سه اصل را باید مدنظر داشته باشند؛ تداوم، رفتار حرفه ای و مسئولیت پذیری.

در زمینه تداوم، کانفیلد به روش موسوم به 80/20 معتقد است. بر این اساس، روزانه 80 درصد محتوای پست های شما را مطالب مرتبط با کسب وکارتان تشکیل خواهد داد و تنها 20 درصد به سایر موارد اختصاص خواهد یافت. این امر به شما در راستای تنظیم هرچه بهتر مطالب تان در جهت جذب مخاطب بیشتر کمک خواهد کرد. امروزه بسیاری از اکانت های رسمی شرکت ها از پراکندگی محتوا رنج می برند. پیروی از این شیوه به شما در تمرکز بیشتر روی اهداف یاری خواهد رساند.

رفتار حرفه ای براساس تعریف کانفیلد، شامل آگاهی از مشاهده مطالب تان از سوی خیل عظیمی از کاربران است. برهمین اساس حتی پاسخ به پیام های خصوصی نیز در زمره فعالیت های عمومی شما دسته بندی می شود. با این تفاسیر شاید باید در نحوه فعالیت مان در شبکه های اجتماعی تجدیدنظر کنیم.

دو مفهوم قبلی بدون مسئولیت پذیری از اساس تهی خواهند بود. مسئولیت پذیری در اینجا به همان معنای رایج خود به کار رفته است: «مسئولیت کارهای خود را چه بد و چه خوب، بر عهده بگیرید.» با این حال کانفیلد نکته دیگری را هم به این تعریف اضافه می کند و آن توجه به مخاطب است: «اگر مخاطب را از دست بدهیم، دیگر موضوعی برای مسئولیت پذیری در قبال آن باقی نمی ماند.»

گام چهارم: ویدئو بسازید

با توسعه ابزارهای ساخت جلوه های ویژه در فیلم های سینمایی هر ساله شاهد خلاقیت های بی بدیلی در این عرصه از هنر هستیم. براساس پیش بینی مجله تایمز، تا سال 2019 نزدیک به 80درصد از ترافیک اینترنت را فایل های ویدئویی به خود اختصاص خواهند داد. این امر به معنای چرخشی استراتژیک در قالب محتوای بازاریابی است. برهمین اساس ورود به عرصه ساخت و تدوین ویدئوهای کوتاه برای شرکت های مختلف ضروری به نظر می رسد. در این زمینه شرکت های خودروسازی و تولید تجهیزات سفر پیشتاز هستند. خلق نماهای زیبا و دلنشین تنها بخشی از کار تهیه کلیپ های بازاریابی است. بدون شک انتقال محتوا در قالب فریم های فیلم بسیار سخت تر از بارگذاری تصاویر است.

آستین کینگ، به عنوان کسی که سال ها در زمینه تهیه فیلم های تبلیغاتی فعالیت کرده است، شروع کار با استفاده از ابزارهای موبایلی را پیشنهاد می کند. به بیان وی، نباید در ابتدا انتظار تولید ویدئوهای بسیار شگفت انگیز را داشت. از سطوح ساده شروع کرده و به تدریج حرفه ای شوید. با این حال همیشه استفاده از تجربه آژانس های ساخت کلیپ های کوتاه مفید به نظر می رسد، البته به شرطی که بودجه لازم را در اختیار داشته باشیم.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TzquPpNf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه