پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

حضور در فضای آنلاین برای بازاریابی یکی از ایده های بسیار جذاب در دنیای امروز محسوب می شود. در این میان شبکه های اجتماعی به دلیل میزان بالای کاربران و همچنین هزینه کمتر بازاریابی برای تیم های کاری گزینه بسیار مهمی محسوب می شوند. بسیاری از برندها با ثبت نام در شبکه های اجتماعی به دنبال موفقیت در بازار و جلب نظر تمام مشتریان هستند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما در صورت استفاده از ایده ها و استراتژی های بازاریابی بهینه شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. درست به همین دلیل بسیاری از تیم های بازاریابی اول از همه به دنبال ایده ها و استراتژی های بهینه برای بازاریابی هستند. این امر امکان تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف را به همراه داشته و شانس آنها در بازار را بی نهایت افزایش خواهد داد. 

یکی از نکاتی که تیم های بازاریابی به طور معمول توجه کمتری بدان دارند، بحث مربوط به ایده های نامناسب برای بازاریابی است. شما در تلاش برای پیدا کردن بهترین ایده های ممکن در راستای بازاریابی باید همیشه نیم نگاهی به تجربه های ناموفق دیگر برندها و همچنین راهکارهای بهینه سازی موقعیت تان در بازار بر اساس پرهیز از راهکارهای نادرست باشید، در غیر این صورت شاید به سادگی هرچه تمام تر اشتباهات دیگر برندها را تکرار کنید. 

استراتژی های بازاریابی که باید از آنها دوری کنید

مسئله توجه به راهکارها و استراتژی های نادرست در عرصه بازاریابی امروزه طرفدارهای بسیار زیادی دارد. درست به همین دلیل شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان باید از این شیوه به خوبی استفاده نمایید، در غیر این صورت شاید شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهینه سازی شرایط تان پیدا نکنید. این امر می تواند موقعیت شما در بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده و فرصت بسیار خوبی پیش روی رقبای تان برای سبقت از شما فراهم سازد. 

مطلب مرتبط: بهترین اهداف ممکن برای طراحی استراتژی بازاریابی کدامند؟

هدف اصلی در این مقاله بررسی استراتژی ها و راه حل های نادرست در عرصه بازاریابی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان کمک کرده و شما از دردسرهای مربوط به بازاریابی با شیوه های نادرست رها می کند. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد. 

فقدان برنامه محتوایی

استراتژی های بازاریابی که باید از آنها دوری کنید

هر محتوایی که از سوی برند شما طراحی و منتشر می شود، باید در راستای تامین یکی از نیازهای برندتان باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان و بهینه سازی وضعیت فعالیت تان در بازار پیدا نکنید. امروزه برخی از مشتریان به طور مداوم در تلاش برای ارزیابی وضعیت برندهای مختلف براساس ارزیابی کیفیت محتوای بازاریابی شان هستند. شاید در این میان استفاده از محتوای جذاب ایده کافی به نظر برسد، اما اگر ارتباط میان محتوای شما نامشخص باشد، خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان حذف خواهید شد. این امر می تواند پیامدهای بسیار سنگینی برای برندتان به همراه داشته و وضعیت تان در عرصه بازاریابی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. 

طراحی یک برنامه بی عیب برای عرصه بازاریابی اغلب اوقات امر بسیار سختی محسوب می شود. درست به همین دلیل بسیاری از تیم های بازاریابی بدون توجه به این نکته اقدام به تولید محتوا می کنند. نکته مهم در این میان توجه به هدف شما از بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. شما باید به معنای دقیق کلمه به دنبال اهداف تان برای بازاریابی باشید. در این صورت فرصت بسیار خوبی برای تبدیل اهداف تان به برنامه های کاری بی عیب و نقص خواهید داشت. چنین امری هم طراحی برنامه های بازاریابی را بسیار ساده خواهد کرد، هم توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را تقویت می کند. 

یادتان باشد شما برای طراحی برنامه بازاریابی همیشه امکان استفاده از راهنمایی دیگران و در صورت نیاز استفاده از الگوهای مبتنی بر عملکرد برندهای دیگر را دارید. پس در این میان باید به غیر از توانایی های شخصی بر روی عملکرد دیگر برندها نیز به خوبی متمرکز شوید، در غیر این صورت شاید شرایط فعالیت برای برندتان به طور مداوم دشوار گردد. این امر شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شرایط بسیار دشوار و پیچیده ای قرار خواهد داد. 

یکی از مثال های عالی در زمینه طراحی استراتژی و برنامه برای تولید محتوا برند نایک است. این برند همیشه در محتوای بازاریابی اش در تلاش برای ترغیب انگیزه مردم به ورزش بیشتر است. همین امر ارتباط معنایی میان کمپین های مختلف چنین برندی را به خوبی تامین کرده است. شما با استفاده از چنین راهکاری به راحتی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرش را خواهید داشت. پس در عرصه بازاریابی نیز باید از چنین عملکردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان سود ببرید. تعیین یک هدف مشخص برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان اغلب اوقات امر سختی محسوب می شود. درست به همین دلیل شما باید از ارزش های محوری برندتان در این راستا سود ببرید، در غیر این صورت فقدان برنامه برند شما مشکلات بسیار زیادی پیش روی تان قرار خواهد داد. 

مطلب مرتبط: ارتقای کیفیت استراتژی بازاریابی B2B با تکنیک های طلایی

ناآشنایی با مخاطب هدف

استراتژی های بازاریابی که باید از آنها دوری کنید

هر برندی در شبکه های اجتماعی برای مخاطب خاصی تولید محتوا می کند. در این میان شما باید شناخت درستی مخاطب از هدف تان داشته باشید، در غیر این صورت شاید توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکرده و شانس تان در بازار به طور مداوم کاهش پیدا کند. امروزه بسیاری از برندها پس از شروع به فعالیت رسمی در بازار اقدام به استفاده از انواع نظرسنجی ها و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از شیوه های مختلف می کنند. نتیجه این امر امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف خواهد بود. چنین امری شما را در بلندمدت بدل به یکی از برندهای دوست داشتنی برای مشتریان خواهد کرد. 

بدون تردید وقتی یک برند با دست پر و شناخت درست از مخاطب هدف وارد بازار می شود، امکان تاثیرگذاری بسیار بهتر بر روی مخاطب هدف را خواهد داشت. این امر شما را بدل به یکی از برندهای دوست داشتنی در بازار خواهد کرد. درست به همین دلیل باید همیشه راهکارهای مربوط به شناخت پیشاپیش از مشتریان را در خاطر داشته باشید. 

امروزه بسیاری از برندها راهکارها و ابزارهای ارتباطی بسیار تازه ای برای تعامل با مخاطب هدف دارند. شما به عنوان یک بازاریاب حرفه ای باید همیشه در تلاش برای استفاده درست از ابزارهای در دسترس تان در این میان باشید، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان از بین خواهد رفت. این امر می تواند در بلندمدت نتایج بسیار ناگواری برای شما و برندتان به همراه داشته باشد. 

شناخت مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی با استفاده از آمارها و گزارش های تکمیلی چنین پلتفرم هایی نیز امکان پذیر است. به عنوان مثل، شما امکان  استفاده از گزارش های دقیق اینستاگرام درباره تعداد فالوورها و مشخصات آنها را دارید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و وضعیت تان در بازار را به شدت دشوار خواهد کرد. 

استفاده از زبان و لحن پیچیده

استراتژی های بازاریابی که باید از آنها دوری کنید

شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید همیشه از زبان و لحن ساده سود ببرید. این امر شما را همیشه در میان برندهای دیگر خاص نشان داده و مشتریان نیز برای تعامل با برندتان انگیزه کافی را خواهند داشت. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های تاثیرگذار هستید، باید اول از همه زبان تان را بی نهایت ساده سازید، در غیر این صورت شاید خیلی زود کاربران نسبت به تعامل با برندتان احساس خستگی کنند. 

مطلب مرتبط: بررسی استراتژی بازاریابی 10 برند محبوب

بی شک هیچ کس علاقه ای به تعامل با یک برند بی نهایت رسمی همراه با لحنی اداری ندارد. چنین کاری شاید در نگاه نخست نمونه ای از حرفه ای گری برندها محسوب شود، اما در دوره کنونی برای مشتریان خسته کننده خواهد بود. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه به دنبال استفاده از لحنی دوستانه باشید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. 

مرور برخی از بهترین کپشن ها و محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی راهکاری مناسب برای پیدا کردن ایده های حرفه ای در زمینه ساده سازی شرایط تولید محتواست. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر امکان طراحی محتوای بازاریابی به طور حرفه ای را پیدا کرده و بر روی مخاطب هدف تان بدون نیاز به دردسر اضافه تاثیرگذاری کافی را خواهید داشت. 

امروزه مشتریان نسبت به برندهای دارای زبان و لحن ساده و خودمانی واکنش بسیار بهتری نشان می دهند. درست به همین دلیل شما هم برای ایجاد تحول در وضعیت بازاریابی برندتان باید از همان ابتدا لحنی دوستانه در تعامل با آنها داشته باشید، در غیر این صورت شاید به طور مداوم وضعیت تان در عرصه بازاریابی با مشکل و چالش رو به رو شود. 

توصیه ما در این بخش برای ساده سازی مفهوم محتوای بازاریابی و استفاده از لحن دوستانه شامل قرار دادن خودتان به جای مخالف هدف است. اگر شما در گشت و گذار روزانه تان در شبکه های اجتماعی با یک محتوای بازاریابی رو به رو شوید، چه انتظاری از آن خواهید داشت؟ پاسخ این سوال به شما برای ساده سازی محتوای بازاریابی تان به طور قابل ملاحظه ای کمک خواهد کرد. درست به همین دلیل باید همیشه پاسخی مناسب برای سوال موردنظر داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکرده و وضعیت برندتان نیز در رقابت با دیگر برندها ناگوار گردد. 

بی توجهی به ابزارهای جانبی بازاریابی

استفاده از شبکه های اجتماعی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان یکی از ایده های بسیار خوب بازاریابی محسوب می شود. با این حال شما در این میان برای تاثیرگذاری بهینه بر روی کاربران نیاز به ابزارهای جانبی نیز دارید. این ابزارها به طور معمول در راستای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف مورد استفاده قرار گرفته و آمارهای جانبی برای شما به همراه دارد. این آمارها نحوه تعامل شما با مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. با این حساب دیگر نیازی به نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش رو نخواهد بود. 

ابزارهای کمکی در عرصه بازاریابی به طور کلی در دو قالب اصلی دسته بندی می شود. در این میان شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اول از همه ابزارهای داخلی در شبکه های اجتماعی را پیش رو دارید. به عنوان مثال، اینستاگرام برای اکانت های تجاری کلی اطلاعات و آمارهای دقیق ارائه می کند. استفاده از چنین آمارهایی علاوه بر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان استفاده رایگان از آنها را نیز به همراه دارد. بنابراین شما مشکلی از این نظر پیش روی تان نخواهد بود. 

راهکار دوم در این میان همکاری با موسسه های حرفه ای در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. این امر مقدار مشخصی هزینه برای شما به همراه خواهد داشت، اما مزیت استفاده از راهنمایی های بی دردسر برندها را به همراه دارد. با این حساب شما مشکل زیادی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش رو نخواهید داشت. 

بسیاری از برندها برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی به طور مدام نیازمند آگاهی از وضعیت مخاطب هدف شان هستند. این امر در قالب نظرخواهی های سنتی امکان پذیر نیست. به همین خاطر استفاده از آمارهای مربوط به خود شبکه های اجتماعی یا همکاری با موسسه های حرفه ای در این میان امر مهمی خواهد بود. 

ترجیح کمیت به کیفیت

استراتژی های بازاریابی که باید از آنها دوری کنید

در دنیای بازاریابی بسیاری از برندها کمیت را بر کیفیت ترجیح می دهند. این امر یعنی به جای تلاش برای تعامل واقعی با مخاطب هدف فقط به دنبال افزایش تعداد فالوور یا لایک پست های شان هستند. این امر شاید در نگاه نخست مشکل بزرگی نباشد، اما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات بی نهایت زیادی پیش روی تان قرار می دهد. بی توجهی به کیفیت محتوای بازاریابی به تدریج برند شما را بدل به یک موسسه حاشیه ای خواهد کرد. این امر در برخی از موارد حتی برندها را در نگاه مشتریان بی نهایت کلیشه ای نیز می سازد. درست به همین خاطر شما باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به دنبال استفاده از شیوه های حرفه ای باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. 

مطلب مرتبط: طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال در 7 گام

اولویت دهی به کیفیت بازاریابی شما را هم از نظر هزینه های اضافی در امان قرار می دهد، هم امکان رهایی از فشارهای مختلف را به ارمغان می آورد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه به دنبال استفاده از راهکارهای حرفه ای باشید. وقتی هم که از راهکارهای حرفه ای حرف می زنیم، بحث کمیت همیشه در انتهای اولویت ها قرار دارد. به عبارت بهتر، شما باید اول از همه به فکر سلیقه مشتریان تان باشید، در غیر این صورت حتی تعداد فالوورهای میلیونی نیز به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمکی نخواهد کرد. 

ناتوانی برای تعامل با مخاطب هدف

استراتژی های بازاریابی که باید از آنها دوری کنید

شبکه های اجتماعی فقط فضایی برای انتشار محتوا و سپس پرداختن به سایر کارهای روزمره نیست. این امر شاید در نگاه نخست کاملا عادی باشد، اما اگر شما به فکر تعامل با کاربران نباشید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. این امر شما را در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شرایط بسیار دشواری قرار داده و موقعیت تان را بی نهایت دشوار خواهد کرد. 

کاربران در شبکه های اجتماعی فقط به برندهایی که مایل به گوش دادن به حرفه ای شان هستند، توجه نشان می دهند. این یعنی شما در کنار توجه به حرف های خودتان در عرصه بازاریابی باید فرصتی هم به مخاطب هدف برای بیان دیدگاه های شان بدهید، در غیر این صورت کاربران خیلی راحت قید برند شما را خواهند زد. چنین امری در نهایت از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شما را در وضعیت بی نهایت دشواری قرار می دهد. 

امروزه بسیاری از برندها بیشتر از اینکه دنبال استفاده از شیوه هایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشند، به دنبال گوش دادن به مخاطب هدف هستند. این امر وضعیت آنها در بازار را بی نهایت بهتر کرده و حتی امکان رقابت با برندهای بزرگ را نیز به همراه دارد. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه توجه تان نسبت به گوش دادن به حرف های آنها نیز باشد، در غیر این صورت خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان خارج می شوید. این امر نتایج بسیار ناگواری برای شما در بلندمدت به همراه خواهد داشت. 

فقدان المان های بصری مناسب

استراتژی های بازاریابی که باید از آنها دوری کنید

امروزه مشتریان با چشم های شان اقدام به خرید از برندها می کنند. این یعنی اگر محصول شما جلوه جذابی نداشته باشد، خیلی سخت توانایی فروشش در بازار را پیدا می کنید. از آنجایی که در شبکه های اجتماعی محتوای بصری اولویت اول را شکل می دهد، شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه از راهکارهای حرفه ای سود ببرید. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی کند. بنابراین همیشه پیش از شروع به تولید محتوا نیم نگاهی به توانایی برندتان برای استفاده از المان های جذاب بصری داشته باشید. این امر شما را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در شرایط بهینه ای قرار می دهد. 

مطلب مرتبط: الگوهای مدرن طراحی استراتژی بازاریابی

اگر برند شما در بازار توانایی استفاده از المان های جذاب را ندارد، شما چاره ای به غیر از همکاری با موسسه های حرفه ای در این میان را ندارید. بنابراین با اندکی جست و جو باید موسسه های حرفه ای برای همکاری را پیدا نمایید، در غیر این صورت شرایط تان در بازار به طور مداوم دشوارتر خواهد شد. 

امروزه بسیاری از برندها به دنبال بازاریابی در شبکه های اجتماعی هستند. اگر شما اشتباهات مورد بحث در این مقاله را به نوعی از عملکردتان استثنا کنید، شانس تان برای موفقیت در بازار به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. این امر برای شما مزیت بسیار مهمی در بازار محسوب شده و شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. 

منبع : socialpilot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3vb8hocw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه