شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریاب ها وظایف بسیار زیادی در کسب و کارها دارند. یکی از نکات مهم در زمینه بازاریابی و طراحی محتوا مربوط به مدیریت زمان است. بسیاری از تیم های بازاریابی دارای وظایف بسیار گسترده و زمان اندک برای رسیدگی به کارهای شان هستند. این امر چالشی همه گیر در عرصه کسب و کار محسوب می شود و کمبود زمان برای تیم های کاری امر مهمی است. این امر در حوزه بازاریابی موجب ناتوانی تیم ها برای تولید محتوا براساس انتظارات اصلی تیم مدیریت ارشد می شود. 

تولید محتوای بازاریابی باکیفیت همیشه کار ساده ای نیست. علاوه بر زمان و هزینه قابل ملاحظه برای تولید محتوا، باید به ایده های تازه نیز دسترسی داشت. برخی از بازاریاب ها در بازه های زمانی پشت سر هم توانایی پردازش ایده های برتر را ندارند. همین امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری مداوم بر روی مخاطب هدف خواهد شد. شاید این امر در نگاه نخست چندان مهم نباشد، اما در بلندمدت تاثیر بسیار منفی بر روی وضعیت کسب و کار برجای خواهد گذاشت. انتظار تیم مدیریت هر برند در حوزه بازاریابی تولید مداوم محتوای باکیفیت است. اگر این امر امکان پذیر نباشد، اعضای تیم بازاریابی مورد اتهام پیرامون کم کاری یا ناتوانی برای تحقق اهداف برند قرار خواهند گرفت. 

بازاریابی با هدف گذاری دوباره بر روی محتوای وبلاگ

استفاده از محتوای قدیمی برای بازاریابی ایده تازه ای نیست. بسیاری از برندها به دنبال بازآفرینی محتوای قدیمی برندشان به منظور بازاریابی تاثیرگذار با هزینه اندک هستند. این امر اغلب اوقات در سایت رسمی برند صورت می گیرد. اگر از طرفدارهای حوزه بازاریابی دیجیتال باشید، به خوبی از اهمیت فرمت ویدئو برای جلب نظر مخاطب هدف آگاهی دارید. امروزه اغلب سایت ها در قالب محتوای متنی اقدام به تعامل با مخاطب هدف می کنند. این امر بازآفرینی محتوای قدیمی و همچنین تعریف اهداف دوباره برای آن را بسیار دشوار خواهد کرد. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی موضوع هدف گذاری دوباره محتوای قدیمی برند است. نکته مهم در این میان تمرکز بر روی محتوای وبلاگ هاست. امروزه بسیاری از برندها دارای وبلاگ رسمی هستند. این امر به معنای تولید دامنه گسترده ای از محتوای وبلاگی است. برخی از برندها در این راستا پس از انتشار یک محتوا در وبلاگ شان دیگر به دنبال استفاده از آن برای اهداف بازاریابی دیگر نیستند. از آنجایی که اغلب محتوای بازاریابی در وبلاگ ها دارای فرمت متنی هستند، استفاده از آنها در سایر پلتفرم ها یا هدف گذاری دوباره برای شان دشوار خواهد بود. در ادامه این موضوع را به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی با استفاده از محتوای قدیمی وبلاگ

هدف گذاری دوباره بر روی محتوا چیست؟

استفاده از محتوای قدیمی بازاریابی برای کاهش هزینه های تولید محتوای تازه امر رایجی است. یکی از استراتژی های اصلی در این میان هدف گذاری دوباره بر روی محتواست. این امر به معنای استفاده دوباره از محتوای قدیمی برند برای بازاریابی است. نکته مهم در این میان دستکاری در هدف اصلی محتوای قدیمی به منظور انطباق آن با اهداف تازه است بنابراین هدف گذاری دوباره بر روی محتوای برند فراتر از کاربست داده های تازه در چارچوب قبلی محتواست. مزیت این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و استفاده گسترده از محتوای موردنظر است. 

تکنیک های هدف گذاری دوباره بر روی محتوای وبلاگ برند

بدون تردید کاهش هزینه های بازاریابی یکی از مهمترین دلایل برای جهت گیری به سوی هدف گذاری دوباره بر روی محتوای وبلاگ است. برخی از بازاریاب ها این فرآیند را بسیار ساده ارزیابی می کنند. مسئله مهم در این میان ضرورت استفاده از تکنیک های کاربردی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف است. در غیر این صورت محتوای بازیابی شده برندمان مورد بی توجهی گسترده قرار خواهد گرفت. در ادامه برخی از تکنیک های کاربردی برای هدف گذاری دوباره بر روی محتوای برند را مورد توجه قرار خواهیم داد. 

ایجاد ویدئو در یوتیوب

امروزه بسیاری از برندها مشغول بازاریابی در یوتیوب هستند. این امر به معنای تولید محتوای ویدئویی برای تعامل هرچه بهتر با مخاطب هدف است. یکی از محبوب ترین گونه های ویدئو در یوتیوب مربوط به بخش آموزش است. بسیاری از کاربران به دنبال یادگیری مهارت یا شیوه کار با ابزارهای مختلف هستند. اگر کسب و کارها برای آموزش برخی از نکات به مخاطب هدف در وبلاگ شان محتوایی را بارگذاری کرده باشند، امکان استفاده از آن برای تبدیل به ویدئو فراهم خواهد شد. 

بدون تردید تبدیل محتوای متنی به ویدئو کار ساده ای نیست. مهمترین توصیه در این میان استفاده از محتوای وبلاگ به عنوان بدنه اصلی ویدئو است. اگر شما مقام کارگردان در زمینه طراحی ویدئوی بازاریابی را داشته باشید، محتوای متنی نقش فیلم نامه را بازی خواهد کرد بنابراین تبدیل محتوای متنی به ویدئو باید در قالب همین شیوه صورت گیرد. 

استفاده از اسلایدهای کاربردی

بازاریابی با هدف گذاری دوباره بر روی محتوای وبلاگ

یکی دیگر از راهکارهای ساده برای تبدیل محتوای متنی به گونه ای جذاب از محتوا برای مخاطب هدف در قالب اسلاید مدنظر قرار می گیرد. بدون تردید استفاد از اسلاید دارای کاربردهای بسیار زیادی در پلتفرم های مختلف است. البته این امر کمتر مورد توجه در وبلاگ ها قرار می گیرد. دلیل این امر تمایل کاربران برای مطالعه محتوای متنی در وبلاگ هاست. وقتی یک برند قصد معرفی محصولی را دارد، استفاده از اسلایدهای دقیق امر جذابی خواهد بود. این نکته برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. 

مهمترین مسئله در زمینه طراحی اسلاید توجه به اختصار است. بدون تردید محتوای متنی بسیار طولانی ‏تر از محتوای ویدئویی یا تصویری است. همین امر بحث حوصله بیشتر کاربران وبلاگ ها را مطرح می سازد. مسئله اساسی در این میان توجه به حوصله کمتر کاربران در سایر پلتفرم هاست بنابراین اسلایدهای برند باید در نهایت اختصار و سادگی طراحی شود. در غیر این صورت کاربران حوصله کافی برای مطالعه اسلایدها را نخواهند داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با محوریت وبلاگ نویسی

استفاده از تصاویر و حتی ویدئوهای کوتاه در اسلایدهای برند ایده جذابی است. البته این امر بیشتر در قالب بازاریابی ایمیلی اجرا می شود، با این حال استفاده از آن در شبکه های اجتماعی نیز جذابیت های خاص خود را خواهد داشت. 

طراحی اینفوگرافی

اینفوگرافی ها همیشه دارای جذابیت های خاصی برای کاربران است. این امر مزیت های بسیار زیادی برای هر برند ایجاد می کند. اگر کسب و کارها نسبت به جلب نظر مخاطب هدف به شیوه های متنی علاقه داشته باشند، استفاده از اینفوگرافی ها ضروری خواهد بود. دلیل محبوبیت اینفوگرافی امکان انتقال پیام های متعدد به صورت بسیار کوتاه و جذاب خواهد بود. 

طراحی اینفلوگرافی باید با همکاری دست کم یک گرافیست صورت گیرد. در غیر این صورت شاید نتیجه نهایی کار به اندازه کافی جذاب نباشد. این امر بسیاری از برندها را دستخوش شرایط ناگواری می کند. دلیل این امر عدم علاقه برندها برای همکاری با گرافیست هاست. ریشه این امر در تلاش برای صرفه جویی در هزینه های برند نهفته است. خوشبختانه امروزه امکان شرکت در دوره های آموزشی بسیار زیادی برای بازاریابی و طراحی گرافیک وجود دارد بنابراین در صورت محدودیت مالی برند باید این دوره ها را مدنظر قرار داد. 

انتشار کتاب الکترونیکی

بازاریابی با هدف گذاری دوباره بر روی محتوای وبلاگ

بدون تردید محتوای بازاریابی یک برند در وبلاگ اش دارای ارتباط منطقی است. بنابراین امکان گردآوری برخی از آنها و تبدیل شان به یک کتاب وجود دارد. برخی از برندها در این رابطه حتی با یک انتشارات خاص نیز قرارداد دارند. این امر موجب ارتقای جایگاه برند در بازار و همچنین اعتماد بسیار بیشتر کاربران به برند خواهد شد. 

یکی از بهترین نمونه ها در رابطه با تبدیل محتوای وبلاگ به کتاب الکترونیکی مربوط به موسسه Search Engine Journal است. این موسسه دارای وبلاگ رسمی برای ارائه توصیه های مربوط به حوزه سئو است. جالب اینکه هر چند ماه یک بار مسئولان ارشد این موسسه با هدف گذاری دوباره بر روی محتوای قدیمی وبلاگ شان اقدام به انتشار کتاب های الکترونیکی می کنند. 
بدون تردید امکان انتشار کتاب به صورت فیزیکی نیز وجود دارد. نکته مهم در این میان تمایل برندها برای رعایت نکات مربوط به حفاظت از محیط زیست است. این امر تاثیر بسیار زیادی بر روی وجهه حرفه ای یک کسب و کار خواهد داشت بنابراین استفاده از کاغذ باید تا جای ممکن کاهش پیدا کند. 

استفاده از نقل قول های مهم 

بازاریابی با هدف گذاری دوباره بر روی محتوای وبلاگ

همیشه محتوای وبلاگ ها همراه با برخی نقل قول های جذاب است. بدون تردید کاربرد نقل قول در متن های بازاریابی برای اشاره به اهمیت یک موضوع از نگاه کارآفرینان بزرگ است بنابراین باید به این موضوع در ساختار یک متن توجه نماییم. 

مطلب مرتبط: با وبلاگ‌ تان بازاریابی کنید

هدف گذاری دوباره بر روی نقل قول های یک متن وبلاگی کار سختی نیست. مهمترین مسئله یافتن تمام نقل قول ها و تلاش برای استفاده درست از آنهاست. این امر تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف به همراه دارد. یکی از اشتباهات برندها در زمینه بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف مربوط به استفاده از نقل قول ها به صورت اشتباه است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت بنابراین باید همیشه نسبت به بازاریابی با شناخت درست از شرایط توجه داشت. در غیر این صورت نقل قول های مان تاثیرگذاری اندکی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. 

انتخاب شخصیت های مناسب برای بیان نقل قول نیز دارای اهمیت است. بدون تردید هیچ مشتری ای تمایل به مشاهده نقل قول از شخصیت های منفی تاریخ ندارد بنابراین باید همیشه به دنبال شخصیت های مناسب و هماهنگ با ماهیت برندمان باشیم. این امر اغلب اوقات به معنای انتخاب نقل قول های مربوط به کارآفرینان برجسته از دل متن های قدیمی وبلاگ مان است. این امر همراه با درج لینک مطلب موردنظر امکان جلب نظر مخاطب به محتوای قدیمی برندمان را نیز به همراه خواهد داشت. 

تولید پادکست 

پادکست در میان کاربران محبوبیت بسیار زیادی دارد. برخی از کارشناس ها دلیل این محبوبیت را امکان گوش دادن به پادکست در هر شرایطی می دانند. بدون تردید پادکست های برتر دنیا دارای اطلاعات ارزندهای هستند. همچنین برخی از پادکست ها در زمینه سرگرمی فعالیت دارند. بازاریاب ها برای تعامل با مخاطب هدف باید راهکاری میانه را ترسیم کنند. این امر شامل ارائه برخی اطلاعات مهم و در عین حال افزودن اندکی سرگرمی به ماجراست. 

استفاده از محتوای قدیمی وبلاگ در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها برای انتشار پادکست از محتوای قدیمی وبلاگ شان به عنوان خوراک محتوایی استفاده می کنند. این امر درست مانند استفاده از محتوای وبلاگ برای انتشار ویدئو در یوتیوب است بنابراین باید تمرکز کافی بر روی وضعیت برند برای انتشار محتوا در این رابطه داشته باشیم. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف از بین خواهد رفت. 
ارتباط میان پادکست ها و موضوعات کار شده در وبلاگ برند باید مشخص باشد. نکته مهم انتخاب هدف های جداگانه است. بدون تردید اهداف بازاریابی در قالب تولید پادکست با تولید محتوا در وبلاگ متفاوت است بنابراین باید نسبت به این تفاوت توجه نشان دهیم. 

هدف گذاری دوباره محتوا در شبکه های اجتماعی

استفاده از محتوای وبلاگ برند در شبکه های اجتماعی ایده عجیبی است. بسیاری از برندها برای تحقق این هدف سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام می دهند. مهمترین مسئله در این میان توجه به اهداف بازاریابی مان در شبکه های اجتماعی است. در غیر این صورت محتوای متنی وبلاگ مان هیچ کمکی به ما نخواهد کرد. برخی از مهمترین تکنیک ها برای تبدیل محتوای متنی وبلاگ به محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استفاده از تصاویر قدیمی به عنوان تصویر پس زمینه

پست های وبلاگی همیشه دارای تصاویر اصلی است. این امر به انتقال بهتر پیام اصلی محتوا کمک می کند، با این حساب بازاریاب ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به جلوه های بصری دارند. انتخاب تصویر پس زمینه برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی همیشه دغدغه مهمی محسوب می شود. این امر از سوی برخی از برندها با مشکلات بسیار زیادی حل و فصل می شود. اگر کسب و کار شما نیز در زمینه یافتن تصاویر مناسب برای برند مشکل دارد، امکان رسیدگی به این موضوع با استفاده از محتوای قدیمی وبلاگ وجود خواهد داشت. مزیت اصلی این امر عدم نیاز برای صرف هزینه به منظور خرید تصاویر و همچنین صرفه جویی در زمان است. 

بسیاری از برندها پس از بارگذاری یک تصویر در وبلاگ شان نسبت به ذخیره سازی اش در بخش آرشیو برند اقدام می کنند. این امر دسترسی دوباره به تصاویر موردنظر را ساده خواهد کرد. این امر باید مدنظر تمام کسب و کارها قرار داشته باشد. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. 

اگر در زمینه بارگذاری تصاویر از محدودیت حجم و سایز اینستاگرام و دیگر پلتفرم های اجتماعی پیروی کنید، هیچ مشکلی در زمینه بازاریابی نخواهید داشت. این امر مزیت های بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد. 

بارگذاری بخشی از ویدئوهای وبلاگ

بدون تردید وبلاگ محلی برای انتشار محتوی متنی است، با این حال برخی برندها در این بخش از محتوای ویدئویی نیز استفاده می کنند. تفاوت اصلی محتوای ویدئویی در وبلاگ و شبکه های اجتماعی مربوط به مدت زمان شان است. بر این اساس محتوای ویدئویی در وبلاگ ها بسیار طولانی ‏تر نمونه های دیگر است. همین امر بازنشر مستقیم چنین ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی را دشوار می سازد بنابراین باید تغییراتی بر روی چنین ویدئوهایی پیش از بارگذاری صورت گیرد. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای آنها ایجاد خواهد شد. 

استفاده از بخش های خاصی از ویدئوهای وبلاگ بهترین ایده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. شاید این امر در نگاه نخست جذابیت های بسیار زیادی برای مخاطب هدف نداشته باشد، اما در نهایت برندها را با ویدئوهایی تازه و دارای اهداف متفاوت از ویدئوی اولیه مواجه خواهد ساخت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و تعامل بهینه با مشتریان از طریق وبلاگ نویسی

استفاده از محتوای تولیدی کاربران

بازاریابی با هدف گذاری دوباره بر روی محتوای وبلاگ

وبلاگ ها نسبت به بازنشر گروهی محتوای تولیدی کاربران توجه شان می دهند. این امر باید در شبکه های اجتماعی نیز مدنظر برندها قرار گیرد. متاسفانه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را ندارند بنابراین کسب و کارها به طور مداوم با مشکلاتی در زمینه جلب نظر مخاطب هدف مواجه می شوند. این امر برای بسیاری از برندها به معنای ضرورت استفاده از محتوای تولیدی کاربران است. بدون تردید ایجاد تغییرات در محتوای تولیدی کاربران ایده جالبی نیست. دلیل این امر تمایل کاربران برای مشاهده محتوای اصلی شان بدون هرگونه تغییری است. 

طراحی ویدئویی از محتوای تولیدی کاربران، مانند مجموعه کامنت های شان در ذیل پست های برند، ایده جذابی است. این امر دامنه وسیعی از محتوا را به مخاطب هدف نشان می دهد. اغلب اوقات برندها نسبت به چنین محتواهایی واکنش بسیار بهتری نشان می دهد بنابراین ترکیب تمام محتوای مربوط به کاربران بدون ایجاد تغییرات اساسی در آنها ایده مناسبی خواهد بود.

بازنشر محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف

بازاریابی با هدف گذاری دوباره بر روی محتوای وبلاگ

کسب و کارها در زمینه بازاریابی بر روی شبکه های اجتماعی مختلفی سرمایه گذاری می کنند. این امر یکی از جذابیت های بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف را شامل می شود. یکی از ایده های ساده برای تعامل با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی مختلف تلاش برای بازنشر محتوای اینستاگرامی برند در توییتر یا برعکس است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده باشد، اما جذابیت های بسیار زیادی برای کاربران دارد. این امر به خوبی در اینستاگرام، به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی، قابل مشاهده است. کاربران در این پلتفرم محتوایی تیک تاک، توییتر و یوتیوب را بازنشر می کنند. این امر نقش مهمی در افزایش جذابیت اینستاگرام برای کاربران دارد بنابراین برندها نیز باید از همین استراتژی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. 

مطلب مرتبط: اهمیت وبلاگ نویسی در تعامل با مشتریان

بدون تردید تولید محتوای اختصاصی برای هر کدام از شبکه های اجتماعی کار سختی محسوب می شود. بسیاری از برندها دارای بودجه مالی مناسب به منظور پیگیری این هدف نیستند بنابراین در عمل باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از شیوه بازنشر محتوا در پلتفرم های مختلف استفاده کنند. این امر در صورت ویرایش سطحی محتوای موردنظر تاثیرگذاری بسیار مطلوبی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. 

هدف گذاری دوباره محتوای وبینار برند

هر کسب و کاری در طول سال وبینارهای متفاوتی برگزار می کند. این امر با هدف بهبود جلوه حرفه ای کسب و کار و همچنین جبران محدودیت های ناشی از کرونا صورت می گیرد. بسیاری از برندها پس از برگزاری یک وبینار دیگر توجهی به محتوای آن ندارند. همین امر موجب ارزیابی کارآفرینان از هزینه های بالای برگزاری وبینار می شود. اگر یک برند از محتوای قدیمی وبینارش به خوبی استفاده نماید، امکان تاثیرگذاری مطلوب بر روی مخاطب هدف را خواهد داشت. این امر در طول سال های اخیر مدنظر بسیاری از برندها قرار گرفته است. 

بارگذاری فایل صوتی یا تصویری وبینارها در وبلاگ برند امری رایج محسوب می شود بنابراین کسب و کارها با توجه به محدودیت های عرصه تولید محتوای جدید باید بازنگری در فایل اصلی وبینارشان داشته باشند. این امر امکان استفاده دوباره از آن فایل ها در حوزه بازاریابی را به همراه دارد. در ادامه برخی از تکنیک های این حوزه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

طراحی پادکست و برنامه ویژه درباره محتوا

وقتی یک وبینار برگزار می شود، اغلب اوقات تمام بحث ها در حوزه ای خاص صورت می گیرد. این امر امکان انتشار یک پادکست یا فایل صوتی ویژه برای جمع بندی وبینار را فراهم خواهد ساخت. بسیاری از برندها نسبت به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین محتوای قدیمی وبینارشان همیشه در آرشیو باقی خواهد ماند. 

یکی از برترین برندها در زمینه تبدیل فایل وبینارهای قدیمی اش به پادکست های جذاب ادوبی است. این برند همیشه پس از گذشت چند ماه از برگزاری وبینارهایش اقدام به انتشار نسخه ویژه پادکست آن می کند. این امر نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف و همچنین بیان کلیات هر وبینار دارد. 

امروزه استفاده از محتوای قدیمی برند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر رایجی محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از برندها توانایی استفاده درست از محتوای قدیمی برندشان در این فرآیند را ندارند. همین امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت بنابراین استفاده از تکنیک های کاربردی برای هر برندی ضروری خواهد بود. مطالب مورد بحث در این مقاله بخشی از نیازهای هر برند و تیم بازاریابی برای هدف گذاری دوباره بر روی محتوای قدیمی وبلاگ اش را رفع خواهد کرد. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EZYRaShx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکس
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه