دوشنبه, 27 مرداد 1399 - 12:00

بررسی کمپین تازه برند دانکین

برند دانکین همیشه نسبت به ترندهای محبوب میان مشتریانش واکنش مناسبی داشته است. بسیاری از کمپین های بازاریابی این برند براساس ایده ‎های محبوب در میان مشتریان سازماندهی شده است. اکنون نیز با شیوع ویروس کرونا تیم بازاریابی دانکین به سراغ یک ایده جذاب رفته است. بدون شک در طول دوران شیوع کرونا خبری از سفرهای جذاب و هیجان ‎انگیز نیست. این امر برای کاهش شیوع کرونا امری ضروری محسوب می ‎شود. با این حساب پس از پایان بحران کرونا وضعیت گردشگری و مسافرت مردم در کشورهای مختلف به وضع سابق بازخواهد گشت. نکته مهم در این میان انگیزه مردم برای مسافرت است. برند دانکین در کمپین تازه بازاریابی ‎اش از یک خودروی مسافرتی به عنوان جایزه ویژه برای مشتریان رونمایی کرده است.

شاید در نگاه نخست انتخاب یک خودروی مسافرتی آن هم در اوج شیوع کرونا در بازار ایالات متحده ایده چندان جالبی نباشد. بسیاری از نهادهای بهداشتی و درمانی نسبت به هرگونه مسافرت غیرضروری از سوی مردم هشدار داده ‎اند. نکته مهم درخصوص کمپین دانکین سرمایه گذاری بر روی دوران پساکروناست. بر این اساس مشتریان برند امکان دریافت خودروی مسافرتی و استفاده از آن پس از پایان بحران کرونا را خواهند داشت.

بازاریابی خیابانی برند دانکین

ایده اصلی کمپین تازه برند دانکین نوعی بازاریابی خیابانی است. بر این اساس چندین خودروی مسافرتی با نام برند دانکین در خیابان‎های شهرهای مختلف ایالات متحده قرار داده شده‎ اند. خودروهای موردنظر در طول روز مسیرهای گوناگونی را نیز طی می‎ کنند. مشتریان با مشاهده چنین خودروهایی علاوه بر تمایل برای شرکت در مسابقه ویژه دانکین به آینده و امکان مسافرت رفتن دوباره نیز امیدوار خواهند شد. نکته مهم در این میان تحویل سفارشات مشتریان با استفاده از خودروهای موردنظر است. به این ترتیب کاربرد آنها صرفا بازاریابی و تبلیغات نخواهد بود.

درایتون مارتین، نایب رئیس برند دانکین، در مورد کمپین تازه برند بر روی اهمیت امیدبخشی به مشتریان تاکید دارد: «بسیاری از مردم در طول ماه‎ های اخیر مسافرت‎ های ‎شان را لغو کرده ‎اند. این امر همراه با فشار مالی فراوان بر روی کسب و کارها نیاز به انگیزه بخشی را دوچندان می ‎کند. ما در کمپین تازه‎ مان بر روی تلاش برای امید بخشی به مشتریان نسبت به امکان مسافرت در آینده نزدیک تمرکز کرده ایم.»

مطلب مرتبط: انواع بازاریابی که باید بشناسید

برند دانکین در طول دوران قرنطینه فعالیت قابل توجهی در زمینه معرفی محصولات تازه داشته است. شیرینی ‎ها و دونات‎های تازه این برند در طعم‎ های متنوع‎ تر در دسترس مشتریان قرار دارد. این امر در کنار تحویل سفارشات آنلاین موجب ادامه فعالیت این برند محبوب در طول دوران کرونا شده است. بسیاری از رقبای دانکین در فرآیند ایجاد ساختارهای مناسب برای تهیه سفارش به صورت آنلاین با شکست مواجه شدند. نکته مهم درخصوص برند دانکین سرعت عمل آنها برای بهبود وضعیت ‎شان است. این امر نقش مهمی در ادامه فعالیت دانکین در چنین بازار رقابتی داشته است.

کمپین تازه دانکین همراه با مسابقه ‎ای جذاب در شبکه‎ های اجتماعی است. این مسابقه در بخش تولید محتوا، انتخاب شعار تبلیغاتی و داستان ‎سرایی صورت می ‎گیرد. در نهایت نیز برندگان هر بخش خودروی مسافرتی از سوی شرکت جایزه خواهند گرفت. نکته مهم در این میان تحویل خودروها پس از پایان بحران کروناست. بنابراین هیچ نگرانی نسبت به نقض قوانین مربوط به قرنطینه و محدودیت مسافرت وجود نخواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید